Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki rozmiar opon do Primer?


Gość pawel_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Najlepsze rozwiązanie do P11 '99 to 185/65/15 tak jak zaleca producent, szerszej gumy na zimę nie ma sensu zakładać.

 

Jaką markę wybrać? To zależy od grubości portfela moim skromnym zdaniem rewelacją są GoodYear Ultra Grip 7, a z tańszych Fulda Montero, nalewek nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
W Primerze P11 powinno się stosować opony zimowe 185/65/15

"Powinno" to słowo trochę na wyrost. Pamiętaj, że przed fl w '97 r Primerki P11 jeździły na felgach 14". Dla nich sugerowane ogumienie jest trochę inne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wiem, że dużo o oponach pisaliście już na forum, bo je dokładnie przeszukałem. ale rozwiązania mojego problemu nie znalazłem. :?

Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem P11 1.6 SI pierwsza rejestracja 97, którą do Polski przyjechałem na oponach 195/50 R15,

na słupku drzwi podany mam rozmiar 185/65 R14, który według strony Nissan Primera Owners Club bardziej jest bliski P10 niż P11,

Teraz chce kupić nowe opony letnie na aluski 15 ale nie wiem jakie.

według tej angielskiej strony dla P11 idealne są 195/60 R15, no ale ...

Nie wiem na co się zdecydować proszę o pomoc.

Gdzieś w internecie znalazłem, że P11 w zależności od mocy miały rózne rozmiary opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Tak, rozmiar 195/60/15 jest jak najbardziej właściwy dla P11 na aluskach. To co jest na słupku dotyczy felg stalowych. Ja mam oryginalne alu Nissana o szerokości chyba 7 cali i zakładam na nie takie właśnie opony. Na zimowe nierówności natomiast daję troche większe gumki - 195/65/15 na te same felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam tak jak jurgenik ja w swojej primerce w lato jeżdże na 195/60/15 a w zime mam ciut węższe 185/65/15 . Oponki zakładam na te same felki alu firmowe nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

185/65/14 to fabryczny rozmiar opon wszystkich P11 przed face-liftingiem w '98 roku. Później auta miały 15 calowe felgi.

Nie zmienia to faktu, że jako zamiennik możesz stosować takie opony jakie Ci się podoba, byle tylko koło miało identyczny obwód jak fabryczne, no i żeby nie były za szerokie i nie obcierały o nadkola.

 

Proponuję użyć np. tego kalkulatora: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Wpisz jako fabryczny rozmiar ten, który zczytałeś z naklejki na nadwoziu, a jako opcja poeksperymentuj z różnymi rozmiarami opon 15 calowych ( bo rozumiem, że takie masz alufelgi ). Kalkulator pokaże Ci które są najbliższe oryginalnym i będą powodować najmniejsze odchylenia na wskazaniach predkościomierza i licznika przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO rozumiem - dziękuję - głównie Tomcatowi za rzeczową odpowiedź

 

[ Dodano: Czw 30 Mar, 2006 ]

Czyli tak naprawdę po przeliczeniu w kalkulatorze najlepszy wymiar - odchyłka wskazań (0,1%) to 195/55 R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze zimą na 195/60/15 a latem 205/55/15 i wszystko gra. Ale bedąc w temacie pytanko. Jakie ciśnienie jest odpowiednie dla takich jak moje rozmiarów? Bo ja 2.4 pompuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO rozumiem - dziękuję - głównie Tomcatowi za rzeczową odpowiedź

Nie ma za co ;) Polecam się na przyszłość ;)

 

[ Dodano: Czw 30 Mar, 2006 ]

Czyli tak naprawdę po przeliczeniu w kalkulatorze najlepszy wymiar - odchyłka wskazań (0,1%) to 195/55 R15

Ciekawi mnie rozbieżność rozmiarów na jakich jeżdżą koledzy... Od 195/50/15 do 195/60/15.

Nawiasem mówiąc jakby nie spojrzeć wyliczone przez Ciebie 195/55/15 wypada w środku tej skali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze zimą na 195/60/15 a latem 205/55/15 i wszystko gra. Ale bedąc w temacie pytanko. Jakie ciśnienie jest odpowiednie dla takich jak moje rozmiarów? Bo ja 2.4 pompuje?

 

Ja śmigam na 195/60 R15 a pompóje 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

195/50-15? przecież to odpowiednik 175/70-13 dobry dla sunny a nie dla primery. Potem się ktoś cieszy że ma setke zamiast np w 12 to w 10 - licznikową i że mu idzie zamiast 180 to 200 - licznikowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Mam Primerkę P11.144 z 2000 roku. Mam u siebie opony Semperito o rozmiarze 205/50 ZR 16 87W. Nie wiem co to za firma ale jeśli chodzi o wielkość opony to nic nie ociera.

Stanąłem jednak przed zakupem nowych opon - te mam już łyse. Rozmiar chyba będzie ten sam jednak nie mogę się zdecydować na producenta.

Mieszkam w Irlandii - pogoda sucha/mokra (z przewagą tej drugiej), zima taka sobie chociaż w zeszłym roku było kilka dni z przymrozkiem poniżej zera.

Czy konieczne jest kupowanie opon całosezonowych czy też mogą być letnie?

Zastanawiam się nad Nokianami.

 

Po zastanowieniu się mój wybór padł na oponki w rozmiarze 205/50/R16 firmy Nokian. Dobra jakość za rosądną cenę.
Ostatecznie założyłem oponki Dunlop SP01 w rozmiarze 195/60/R15.

Nie mam zamiaru zmieniać alusów więc w moim przypadku rozmiar 205/50/16 musi być. Co Wy na to: Nokian Z 205/50 R16 91W XL lub Nokian NRVi 205/50 R16 87V? Wszelkie sugestie pożądane. Być może zaproponuje mi ktoś lepsze rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zachowują na lodzie przy kilkustopniowym przymrozku? Pytam, gdyż nie ma dużego wyboru opon całosezonowych jeśli chodzi o 205/50R16. Śniegu raczej się nie spodziewam ale czy letnia opona poradzi sobie z gołoledzią?

 

NRVi.gif

NRVi 205/50 R16 87V

 

Z.jpg

Z 205/50 R16 91W XL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zachowują na lodzie przy kilkustopniowym przymrozku? Pytam, gdyż nie ma dużego wyboru opon całosezonowych jeśli chodzi o 205/50R16. Śniegu raczej się nie spodziewam ale czy letnia opona poradzi sobie z gołoledzią?

 

Niema szans letnia na lodzie :!: mało tego nawet zimowe na lodzie nie dają rady :!:

Na lud to tylko kolce :wink:

A tak na poważnie to żadna letnia na lodzie nie poradzi sobie

Choć te zachwalają do 0 st.c

http://opony.interia.pl/producent1.asp?lin...&model=NRHi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu pchać sie w całosezonowe,lepiej mieć 2 kąpleciki,nie wiem jaka tam pogoda w Irlandi jeśli chodzi o zime,ale jeśli nawet nie ma śniegu a temp.jest ok 0stopni to warto jakieś kapcie zimowe zanabyć,inaczej guma sie zachowuje w niskiej temp.A więc zima na zimowych,lato na letnich-no chyba że lubisz ryzyko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zima na zimowych, lato na letnich.

A rozmiar? Tak jak pisałem wcześniej mam 205/50 R16 na alusach. Bez zmiany felg to rozmiar opony powinien być ten sam?

A jeśli już mowa o zimowych "zamiennikach" to od którego producenta i jaki model? Temp. -5st.C do +8st.C ze śladową ilością śniegu, jakiś lód i woda...

I jeszcze jedno. Przy jakiej temperaturze twardnieją całoroczne opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zima na zimowych, lato na letnich.

A rozmiar? Tak jak pisałem wcześniej mam 205/50 R16 na alusach. Bez zmiany felg to rozmiar opony powinien być ten sam?

A jeśli już mowa o zimowych "zamiennikach" to od którego producenta i jaki model? Temp. -5st.C do +8st.C ze śladową ilością śniegu, jakiś lód i woda...

I jeszcze jedno. Przy jakiej temperaturze twardnieją całoroczne opony?

jak zanabedziesz np,15 calowe stalówki to np 1956015 jest teraz taki wybór opon że napewno coś znajdziesz pod swoją ''specyfikacje''

http://www.motostrada.pl/producent.asp polukaj tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za cenę zimowej 205/50 16 masz np.

195/60 15 + felgi do nich

Najważniejsze to że każda zmiana opony na feldze niszczy opone

A musiałbyś to robić min 2 razy do roku

Dlatego lepiej mieć dwa komplety i zmieniasz kiedy trzeba nawet częściej niż te 2 razy :wink:

Mnie zdarzyło się trzy razy w tygodniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Nokianów to własnie koncze pierwszy sezon i wszystko w porzadeczku. NRVi 205/50/15. Na suchym trzymaja pieknie, sprawdzone do granic możliwosci na torze kartingowym, na mokrym na pewno lepiej niz moje stare ale nie mam za bardzo porównania do innych nowych opon. Zużycie - zrobiłem około 10000 km no i 2 mm mi poszło ale 1mm na same zabawy na torze!!! (nokiany maja super wskaznik zuzycia opony - cyferki na grzbiecie o róznej głębokości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...