Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Falowanie obrotów, check engine


Gość strzpe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio pomogliście w potrzebie to i teraz nie zawiedziecie :D

 

Almera 2001 1,5 16v 155 000 km wersja angielska jezdzi po irl.

 

Zaczęło sie tydzień temu jadąc do domu zauważyłem ze wskazówka obrotomierza faluje. Gwałtownie spada o około 150 200 obr i wraca. Za parę dni doszło szarpie na zimnym silniku i jak dodaje gwałtownie gazu na ciepłym. Jak dodaje gazu spokojnie to jest w miare ok. Byłem w salonie i mechanik powiedział że łańcuch do wymiany. Świeci kontrolka silnika ale to nie błąd wały czy wałka błąd to p0500 i mam z nim problem już od dawna. W aucie ostatnio wymieniałem przepływke bo padła i przepustnice bo podobno była do wymiany tak stwierdzili w ASO. Moje pytanie do was: Czy to wina łańcucha czy coś innego? prosze o pomoć z góry dzięki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli, jak piszesz, wymieniales przepustnice, nie jezdzisz na lpg, to ten lancuch wzialbym powaznie pod uwage. Sprawdz jeszcze wczesniej silniczek krokowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano zauważyłem ze dopuki nie przekrocze 2800 3000 obr to jest ok wskazówka nie skacze. A jak przekroczę to zaczyna sie skakanie na 1500 2000 2500 czyli na każdych obr. Podczas zmiany z biegu 3 na 4 przy 3500 obr zaswieciła sie kontrolka check engine i błąd p0500.

Może to co zauważyłem dziś da wam więcej światła na problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem i jeszcze śpię... ale może być to... tzn. pod filtrem powietrza w dyszy masz dwie małe diody (wyżej i jedna niżej)które mierzą przepływ powietrza. Weź proszę mały pędzelek, trochę ON i przemyj te małe czujniki. I daj znać :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze szukam ale nie znalazłem tam nic poza jednym czujnikiem który umieszczony jest w rurze dolotowej przed filtrem powietrza (prawdopodobnie to sie nazywa termistor), wyczyściłem go ale to nic nie dało. Może to o czym mówisz te diody występują w innym modelu almery albo w almerach po lifcie. A może to ja źle szukam. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz to nie bo mam nówke założoną jakieś 4 miesiące temu wcześniej pisał ktoś o silniczku krokowym ale też zmieniałem i nic. A co to jest ten tps bo jakoś mi nic to nie mówi. Byłem dziś u mechanika i podpiął mi do auta taką czarną skrzynke coś tam popatrzył poprzyciskał dał mi jakiś wydruk coś w rodzaju paragonu ze sklepu. Pisze na nim ze błąd to p16ff , mechanior nie wie co to ja tymbardziej na necie też nic nie znalazłem. Umówiłem sie z nim wstępnie na piątek powiedział ze to nie łańcuch tylko raczej coś niewielkiego dokładnie jeszcze nie wie ale jak zostawie u niego auto w piątek rano to na wieczór bedzie gotowe. A co z tego wyjdzie to zobacze dopiero w piątek. Dam znać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa wyjścia, albo faktycznie nie wie o co chodzi, wtedy bym sobie odpuścił wstawianie auta do takiego wróża i pozwolenie na grzebanie jak nie ma pojęcia.

Drugie, wie dokładnie o co chodzi, tylko z sobie tylko znanych przyczyn, nie chce powiedzieć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to śmieszne co napiszę ale mój kumpel miał podobne objawy: silnik mu nierówno chodził, obroty skakały i brakowało mocy w silniku - zachowywał się tak jakby chodził tylko na 3 garach. Okazało się, że winna była przepalona żarówka stopu! Po wymianie żarówki wszystko wróciło do normy. Nie wiem co tam siedzi w elektryce i jakie zwarcie się robiło ale taka pierdoła była winna

miał almerę w benzynie po lifcie

Edytowane przez sammek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano oddałem auto to mechanika u którego byłem wcześniej a jakieś 1,5 godziny temu odebrałem i prosze auto jak nowe :) nie muli obroty nie falują. pozostał tylko błąd czujnika prędkości ale na to założę nowy temat bo mam ten problem już od dawna. Mechanik wymienił EGR i cewki zapłonowe (części nie były nowe) zapłaciłem jakieś 420 zł (100 euro) jeśli macie problem podobny do mojedo to polecam sprawdzić cewki i EGR a nie tak jak mi w salonie nissana gość powiedział ze to łańcuch na 100% do wymiany.

 

Pozdrawiam i wytrwałości życzę w walkach z nissanem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...