Guest tanx Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Witam, z uwagi na to, że w moim Sunnym są pomieszane Borygo, Petrygo i trochę zwykłej wody... czas wymienić przed zimą płyn chłodniczy na jeden dobry. Zdecydowałem się wybrać Valvoline Maxlife Coolant z uwagi na to ze silniczek na oleju maxlife chodzi wzglednie lepiej i nic nie ciagnie oleju wiec maxlife do ukladu chlodzenia tez bedzie dobry. Moje pytanie brzmi jak spuścić stary płyn chłodniczy i ile wchodzi płynu chłodzącego(czy 5l wystarczy?) Z góry dzięki za wszelkie rady pozdrawiam tanx http://www.allegro.pl/item773758141_valvoline_maxlife_coolant_5l_radio_gratis.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Razor Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Napisz jaki to rocznik i jaki silnik, bo to jest roznica wbrew pozorom ;p Ok nie zauwazylem w tagu;p zaraz napisze;p Dzwignie regulacji ogrzewania przesunac do oporu w położenie „ciepło" Odkrecic pokrywe wlewu chłodnicy. Ustawic czyste naczynie pod chłodnica. Do modeli 1991: otworzyc kurek spustowy znajdujacy sie za chłodnica, u dołu po lewej stronie. Należy zlac take ciecz chłodzaca ze zbiornika wyrównawczego. Jesli ciecz chłodzaca jest wymieniana podczas obsługi okresowej, najpierw naley napełnic układ chłodzenia czysta woda. Nagrzac silnik do temperatury, przy której właczy sie wentylator chłodnicy. Doprowadzic dwa lub trzy razy do zwiekszenia predkosci obrotowej silnika i pozostawic silnik, eby ostygł. Zlac wode i napełnic układ chłodzenia własciwa ciecza. • Wlac ciecz chłodzaca przez wlew chłodnicy, aż wypłynie przez otwór spustowy kadłuba silnika. Uwaga. Ciecz chłodzaca wlewac powoli, aby powietrze mogło wydostac sie z układu chłodzenia. Napełnic zbiornik wyrównawczy ciecza chłodzaca do znaku „Max". • Uruchomic silnik i pozostawic go przez około 10 minut z podwyszona predkoscia obrotowa biegu jałowego, do czasu właczenia sie wentylatora chłodnicy. Podczas nagrzewania silnika obserwowac poziom cieczy chłodzacej i w razie potrzeby dolewac cieczy. • Po wystygnieciu silnika sprawdzic poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym i w chłodnicy. W razie potrzeby dolac cieczy chłodzacej, a chłodnica zostanie napełniona. Zamknac, pokrywe wlewu chłodnicy. • Uzupełnic ciecz chłodzaca w zbiorniku wyro-1 wnawczym do znaku „Max" • Sprawdzic szczelnosc układu chłodzenia,! w szczególnosci miejsc podłaczenia przewo-1 dów, korka spustowego i pompy cieczy chłodzacej. Made by H.R Etzold "Nissan sunny sam naprawiam" ;D Troche chaotyczne ale mam nadzieje ze pomoze ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Podłączę się do tematu. Czy mogę w celu zmiany "dużego" czujnika temperatury chłodziwa mogę odessać ok. litr ze zbiorniczka (tak by poziom w naczyniach połączonych był poniżej tej rury gdzie siedzi czujnik) zmienić czujnik (mam tylko miedziany O-ring, jest tam jeszcze uszczelka gumowa?), zalać delikatnie to co odessałem i odpalić maszynę aż się nagrzeje? Sunny Y10 2.0 diesel (CD20E) 1998r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 a ja ostatnio zmienialem wode na plyn chlodniczy ...i sie niestety pompa wody wysrala ... ponoc tak jest ze po wymianie plyn czysci wszystko razem z uszczelnieniem pompy ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misioor Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 moze to dziwnie zabrzmi, ale ja nigdy nie zmieniałem w zadnym aucie płynu chłodzącego<chyba, ze była czysta woda>, jezdze kilka lat na wodzie zmiesznaej z koncentratem<nazwy nie pamietam>, co roku badam sobie w jakiej temp. zamarza mi taka mieszanka i pokazuje -20 - -18 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.