mario632 Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Panowie interesuje mnie przy jakim cisnieniu doladowania przesuwa sie ciegno aktuatora w almerze 2.2di. Wiem , że turbina seryjnie ładuje ok 1.1bar czy przy takim cis. przesuwa sie takze ciegno aktuatora i przesuwa zawor westgate? Mierzylem to u siebie( zdjełem ten cienki wezyk co idzie z turbo do aktuatora i podlaczylem kompresor. No i cięgno całkowicie wysuneło sie przy ok 2bary!!! Przy 1.2 prawie nie drgneło. Czy to tak ma byc bo mi sie wydaje ze nie? Byłbym wdzieczny gdyby ktos sprawdzil to u siebie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Panowie interesuje mnie przy jakim cisnieniu doladowania przesuwa sie ciegno aktuatora w almerze 2.2di. Wiem , że turbina seryjnie ładuje ok 1.1bar czy przy takim cis. przesuwa sie takze ciegno aktuatora i przesuwa zawor westgate? Mierzylem to u siebie( zdjełem ten cienki wezyk co idzie z turbo do aktuatora i podlaczylem kompresor. No i cięgno całkowicie wysuneło sie przy ok 2bary!!! Przy 1.2 prawie nie drgneło. Czy to tak ma byc bo mi sie wydaje ze nie? Byłbym wdzieczny gdyby ktos sprawdzil to u siebie:) Nie mam możliwości sprawdzić tego w opisany przez Ciebie sposób, ale może po prostu wepnij się manometrem w ten gumowy wężyk i będziesz wiedział czy jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Zrobilem tak. Na 2 biegu bylo 1.1 bara przy ok 3000 obr, na 3 biegu ok 1.1 przy ok 2600obr. Czy max cis. nie powinno byc przy nizszych obr. ? No i co dziwne na postoju przy ok 5000obr tez manometr pokazal mi 1.1 bar a powinno byc chyba w okolicy 0.5bara?(Manometr chyba powinien dobrze wskazywac, sprawdzalem go z innym i mierzylem cis w oponach to pokazywal prawidlowe wartosci) Ps. Ogolnie przyczepilem sie tego mierzenia bo moja almera słabo wkreca sie do 2000obr, a powyzej turbo zaczyna lekko swiszczec.No i podejrzewam cos z turbo jest nie tak.(wczesniej wymienilem filtry, przeplywomierz, wywalilem kata, zaslepilem egr). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 U mnie max (1.1Bara) pojawia się już przy 2000obr - podczas jazdy, na postoju ciężko napompować. Faktycznie wygląda na to że coś masz nie tak. A może Tobie to cięgno zablokowało się w pozycji "trochę otwarty" WG ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lewandoree Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 dzialaj kolego bo turbo moze szybko pasc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Przy 2000 obr? ale na jakim biegu bo to tez jest roznica im wyzszy bieg tym max doladowanie jest przy nizszych obrotach . Turbo do tej pory nie padlo(mam ja 2lata i to bylo od poczatku) Pisalem z Theantem i z jego almera porownywalem swoja. Jego jest duzo mocniejsza z niskich obr. Razem stwierdzilismy ze to moze byc nie domykajacy sie westgate, aktuator(tylko jak to sprawdzic?) lub ze łożyska padaja w turbo stad wolniej moze sie wkrecac. Turbo narazie olejem nie wali wiec uszczelnienia sa dobre. No i szukam jakiegos sposobu na sprawdzenie przyczyny(nie chce rozbierac na darmo turbo poki jeszcze dziala) "A może Tobie to cięgno zablokowało się w pozycji "trochę otwarty" WG ? " - A jak to sprawdzic bez rozkrecania turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Przy 2000 obr? ale na jakim biegu bo to tez jest roznica im wyzszy bieg tym max doladowanie jest przy nizszych obrotach . Na dowolnym, z tym, że na 1 i 2 ciężko to zmierzyć. Turbo do tej pory nie padlo(mam ja 2lata i to bylo od poczatku) Pisalem z Theantem i z jego almera porownywalem swoja. Jego jest duzo mocniejsza z niskich obr. Razem stwierdzilismy ze to moze byc nie domykajacy sie westgate, aktuator(tylko jak to sprawdzic?) lub ze łożyska padaja w turbo stad wolniej moze sie wkrecac. Turbo narazie olejem nie wali wiec uszczelnienia sa dobre. No i szukam jakiegos sposobu na sprawdzenie przyczyny(nie chce rozbierac na darmo turbo poki jeszcze dziala) "A może Tobie to cięgno zablokowało się w pozycji "trochę otwarty" WG ? " - A jak to sprawdzic bez rozkrecania turbo? Niestety nie wiem, bez demontażu pewnie ciężko. W instrukcji podają przy jakim ciśnieniu powinno się wysunąć cięgno (niestety nie mam jak tego sprawdzić u siebie): Wastegate Valve Actuator + Connect the handy pump to the actuator, and check that the rod strokes smoothly in compliance with the following pressure. + Pressure to be applied at actuator part to move rod end as follows: Standard (Pressure/rod stroke amount): 115.44 - 120.76 kPa (1,154 - 1,208 mbar, 866.0 - 906.0 mmHg, 34.1 - 35.7 inHg)/0.38 mm (0.0150 in) 140.54 - 149.86 kPa (1,405 - 1,498 mbar, 1,054.3 - 1,124.2 mmHg, 41.5 - 44.3 inHg)/4.0 mm (0.157 in) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Nie znam angielskiego i poprawcie mnie jesli zle zrozumialem:) Tam pisza ze przy 1.1-1.2 bary ciegno powinno sie wysuwac tylko 0,38mm, a przy 1.4 bara ciegno wysuwa sie tylko 4mm. Pisza cos tam ze to sie mierzy obojetnie czy silnik jest zgaszony czy musi pracowac (pod obciazeniem)? Wydaje mi sie ze na zgaszonym bo jak regeneruja turbo to aktuator pod nwzgledem cis. ustawiaja przed montarzem w aucie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Dobrze zrozumiałeś. WG pompujesz bezpośrednio pompką, więc nie ma znaczenia czy silnik będzie uruchomiony czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.