piker79 Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Witam. Nie jestem pednatem ale lubię jak samochód wyglada schludnie Mój problem polega na tym, że mam opuszczony przedni zderzak tj. trzymają dwa zaczepy bliżej koła, natomiast te bliżej lampy i bezpośrednio pod nią nie... Moje pytanie: czy dam radę sam to zamocować bez kanału i specjalnych narzędzi? Dostęp pod maską jest wg mnie utrudniony. Czy potrzeba zdemontować lampę? (wydaje mi się, że znacznie by to ułatwiło pracę) Jeżeli tak, to na ile jest to skomplikowana operacja i czy potem trzeba jechać na ustawienie świateł? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie rady. Jeżeli temat był (nie mogłem znaleźć), to proszę o zamknięcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Da rade bez kanału i specjalistycznych narzędzi - wystarczy bodajże klucz 10mm i krzyżak. Lampy nie trzeba demontować jedynie kierunkowskazy trzeba wyjąć bo tam jest mocowanie. No chyba że masz Almę po lifcie, to cały reflektor trzeba wyjąć. Operacja nie jest skomplikowana i nie trzeba jechać na ustawianie świateł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ambro Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 (edited) W mojej Almerce po lifcie miałem podobny przypadek. Aby się dostać do listwy która trzyma zderzak zdemontowałem lampy i zderzak. Jeżeli masz mocno wygiętą listwę to po wyprostowaniu jej czeka Ciebie ustawienie świateł bo zatrzaski od lamp są na krańcach tej listwy. Tak jak pisał theant da radę to zrobić przy pomocy podstawowych narzędzi i bez kanału. Powodzenia Edited October 23, 2009 by Ambro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piker79 Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 (edited) Witam i dziękuję za wszelkie sugestie. Co oznacza "wygięta listwa" (o którą chodzi)? Fabrycznie wygięta czy na skutek działań zewnętrznych? Ja mam zderzak opuszczony tylko z jednej strony, dlatego mam nadzieję uniknąć jego demontażu. A tak przy okazji, jak (za pomocą czego) mocowany jest zderzak do błotnika (śruba + nakrętka, spinka, plastikowa opaska)? Pozdrawiam Edited October 23, 2009 by piker79 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Za pomocą wkręta nad kołem i nieco bardziej z przodu, są tez 2 na samym przedzie ale wątpię żebyś je odkręcił. Ja nie dałem rady (tak są zardzewiałe jak i belka pod chłodnicą), ale nie trzeba ich odkręcać. Zderzak jest na tyle elastyczny że daje się go bez problemu odgiąć na tych 2 wkrętach z przodu auta. Listwa natomiast może być wygięta przez właśnie "czynniki zewnętrzne". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ambro Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 U mnie pod jedną lampą była szczelina a pod drugą nie. Dopiero jak zdemontowałem zderzak i lampy to się okazało że poprzedni właściciel musiał zderzakiem dojechać do jakiejś przeszkody i listwa ( zaznaczyłem na fotce ) wygięła się o kilka milimetrów do tyłu i w dół. Po wyprostowaniu listwy zderzak ułożył się jak należy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macin Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Założyłem temat a widzę, że tutaj problem został poruszony, więc się dorzucę. Ja mam podobny problem z opadniętym zderzakiem z tą różnicą, że to ja zawiniłem :-) Jak tą belkę można wyprostować i jak sprawdzić czy jest wygięta? Jak dokładnie ściągnąć przedni zderzak, bo tego doszukać się nie mogę - N16 po liftingu. Nie bardzo mam warunki aby taką naprawę robić i zastanawiam się ile by to mogło kosztować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Naprawę można zrobić na parkingu pod blokiem. Narzędzia to: klucz płaski lub oczkowy 8mm/10mm (mocowania reflektora), wkrętak krzyżak (mocowania zderzaka), wkrętak płaski (niekoniecznie, ale do zatrzasków), drewniany klocek i młotek oraz ewentualnie szmata i kombinerki. tą belkę łatwo się prostuje - już to sam przerabiałem - za pomocą kombinerek i szmaty, albo młotka i klocka drewnianego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macin Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 A czy istnieje szansa aby ktoś pokrótce napisał jak to wszystko zdemontować - tak po kolei? Domyślam się paru rzeczy, ale wolałbym mieć pewność niż coś spierniczyć. Moje doświadczenie mechanika ogranicza się raczej do roweru :-) Pierwszy samochód i pierwsze doświadczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Na pewno najpierw demontaż reflektorów, potem odkęcasz kilka wkrętów - 2 w nadkolach, 2 nieco bliżej przodu, kilka zatrzasków od góry z przodu. Mogłem coś pominąć bo mam N16 przed liftem i się przód nieco różni od tej po lifcie. To tyle tak na szybko. Żadnych cudów nie ma raczej więc reszty się możesz domyślić odkręcając to co opisałem powyżej. Na prawdę nic prostszego. A i na koniec trzeba będzie trochę szarpnąć bo pod reflektorami są zatrzaski które trzymają zderzak, a 2 śrub na samym przedzie pod autem raczej nie uda ci się wykręcić, ale to nie przeszkadza - i bez ich odkręcania można zdjąć zderzak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piker79 Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Witam. Jako założyciel tematu napiszę coś o swoim przypadku. W miniony weekend zdemontowałem lampę i pooglądałem sobie co tam się dzieje. U mnie listwa nie jest pogięta (tak przynajmniej mi się wydaje). U mnie chodzi konkretnie o mocowanie zderzaka bezpośrednio pod kierunkiem. Do ostatniego zaczepu dostęp jest ale póki co nie mam pomysłu jak to "złapać" (być może jest coś u mnie połamane) a do przedostatniego zaczepu, licząc od kierunkowskazu, nie ma za bardzo dostępu. Właśnie, czy zderzak jest montowany jakoś do lampy od spodu (tak wynika z Waszych informacji)? U mnie zaczepy przy lampach są, ale na zderzaku nic nie ma... Czyżby się coś połamało? Pozdrawiam. Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macin Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 A czy te atrapy grilla z przodu także trzeba ściągnąć, pod nimi są zatrzaski? A żeby lampy ściągnąć trzeba jakieś kable wykręcić, czy to jest na szybko-złączki, czy w ogóle nie trzeba tego odczepiać od kabli? I co z regulacją reflektorów? Czy konieczna po zabiegu. A te zatrzaski to łatwo wychodzą czy ciężko i można połamać? Abym nie został ze zderzakiem w ręku i nijak nie będzie można go przyczepić :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 A czy te atrapy grilla z przodu także trzeba ściągnąć, pod nimi są zatrzaski? A żeby lampy ściągnąć trzeba jakieś kable wykręcić, czy to jest na szybko-złączki, czy w ogóle nie trzeba tego odczepiać od kabli? I co z regulacją reflektorów? Czy konieczna po zabiegu. A te zatrzaski to łatwo wychodzą czy ciężko i można połamać? Abym nie został ze zderzakiem w ręku i nijak nie będzie można go przyczepić :-) Grille trzeba zdjąć bo są pod nimi dwa zatrzaski. Kable są na wtyki i trzeba je raczej rozpiąć. Przydać się może płaski wkrętak. Co do regulacji patrz kilka postów wyżej. Te zatrzaski wychodzą dość łatwo (przynajmniej u mnie) i raczej nie da się ich łatwo połamać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiekgig Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 (edited) Witam Ambro wkleił zdjęcie na którym widnieje owa listwa, niestety u mnie za zderzakiem nie ma tej listwy czy wie ktoś może gdzie mógłbym ją dokupić czy jedynie dorobić ją można? Edited October 29, 2009 by misiekgig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ambro Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Witam Ambro wkleił zdjęcie na którym widnieje owa listwa, niestety u mnie za zderzakiem nie ma tej listwy czy wie ktoś może gdzie mógłbym ją dokupić czy jedynie dorobić ją można? misiekgig jeśli brak u Ciebie tej listwy to naprawdę jestem ciekaw jak trzyma się przednia część zderzaka. Na Allegro widziałem te listwy ale ceny jakieś kosmiczne . Lepiej poszukaj na jakimś szrocie, będzie taniej. macin ja mam Almerę po lifcie i grilla nie zdejmowałem. Za zderzakiem jest wystarczająco miejsca na włożenie ręki z płaskim wkrętakiem aby odczepić te dwie spinki za grillem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiekgig Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 zderzak trzyma sie tylko na tych bocznych mocowaniach gdy sie go nacisnie to caly lata niestety nie zwrocilem na to uwagi przy kupnie myslalem o szrocie ale lub zlece komus dorobienie takiej listwy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macin Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Już ostatnie pytanie. Czy te spinki łatwo wychodzą czy trzeba uważać aby ich nie połamać i ostrożnie manewrować śrubokrętem. Grill jest chyba na jakieś zatrzaski i chyba łatwo powinien wyjść. Zobaczę jak będę miał czas. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Spinki akurat u mnie były bardzo słabe i niektóre popękały, ale praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym można je kupić lub jakieś zamienniki za grosze. Ja bym się nimi zbytnio nie przejmował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macin Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 No tak, ale wcześniej lepiej się w nie zaopatrzyć bo potem jak zamontuję z powrotem zderzak bez spinek? Poszukam, ale w Szczecinie nie znam sklepu dobrze zaopatrzonego z częściami samochodowymi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.