Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka Cisnienia Oleju


Guest artiko
 Share

Recommended Posts

Guest artiko

Mam Sunny '92 2.0D. Czy powinienem się martwić jeśli przy zimnym silniku, po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po około 6 sekundach ? Sprawdzam oczywiście stan oleju. Olej i filtry świeżo pozmieniane.

Link to comment
Share on other sites

Guest miff

ja mam podobnie 1.7CD 1990, ale może nie 6 sekund... 6 sekund to całkiem sporo u mnie tak może ze 3, maks 4... Ale co może być tego przyczyną to nie wiem. Ja bym się tym aż tak bardo nie przejmował, w końcu diesel potrzebuje chwil, na to żeby sie uszczelnić i może dopiero wtedy odpowiednie ciśnienie łapie.

pozdr, miff

/1990 1.7CD

Link to comment
Share on other sites

przyczyna jest napinacz lancucha rozrzadu. bodajze gorny

hehe moze i napinacz ale napewno nie lancucha :P

w dieslu jest pasek rozrzadu 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest jasiu666

ja ma tak samo.

zimny -ok 5 sek. dopiero lampka gaśnie, ciepły po 1 sek. Na początku myślałem że to olej (miałem zalany 10w40- półsyntetyk NESTE), zmieniłem na mineralny CASTROL - bo niby przebieg 180 tys km. - ale żadnej zmiany.

niektórzy mówią że smog w misce olejowej jest zapchany i trzeba wyczyścić;

drudzy, że to już koniec panewek;

trzeci że to wina popychaczy hydraulicznych -że zużyte i zanim nabiorą oleju....

 

.. może ktoś napisze jakąś sensowną odpowiedź.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
Ja mam to samo, ale w benzynie... :? Okolo 3 - 4 sekundy... Co robic? Sprawdzic to, co mowil Michalll?

A nie wycieka Ci oleum gdzies na uszczelkach, uszczelniaczach? Silnik gubi cisnienie zanim napelni cala magistrale jak jest zimny. Posprawdzaj miejsca ewentualnych wyciekow i gestosc oleum. Bywa tez tak ze czesto przed biliska wymiana gdy olej jest juz rozrzedzony to kontrolka dluzej sie pali przy zapalaniu.

Link to comment
Share on other sites

Guest boris.blank

U mnie po dłuższym przestoju na warsztacie przestał gasnąć wogóle. Znaczy się lekko się żarzył. Wyjąłem czujnik, przeczyściłem, zmieniłem olej i... gaśnie w 2-3s.

 

Na własne ryzyko zrobiłem też coś takiego jak pieprznięcie sprężonym pow. w gniazdo czujnika a potem odpalenie silnika bez czujnika do momentu aż rzygnie olejem aby wyrzucił tamtędy ew. szlam, który mógł zalegać w pompie.

Link to comment
Share on other sites

Guest jasiu666

a i jeszcze jak przy zimnym rozruchu kontrolka sie świeci to słychać nieznacznych hałas (chyba popychacze)

kontrolka gaśnie - hałas znika

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest jasiu666

wyczytałem gdzieś na forum (PRIMERA) że pomaga w podobnych przypadkach rozebranie i wyczyszczenie smoka pompy olejowej. podobno często się zasyfia.

Link to comment
Share on other sites

przyczyna jest napinacz lancucha rozrzadu. bodajze gorny

 

To nie ma nic do rzeczy nawet W GA14, Ga16, SR20...

 

Obstawiam:

-wyeksplatowana pompe oleju

-zasyfiony silnik nagarem np. po przejscia z minerala na olej lepszy...

-zluzyty układ korbowo tlokowy

-za gęsty olej

 

Generalnie 6 sek to bardzo zły objaw w moim bezyniaku lampa nie zapalala się dłuzej jak na 0,5 sek... Po zamontowaniu turbiny czas ten wydluzyl sie do ok 1sek ale to przez to ze czujnik oleju jest w innym miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Guest jasiu666

ciekawe czy w benzyniakach i dieslach N14 są takie same pompy oleju. Jeśli tak to by tłumaczyło podobne "kłopoty". Ja obstaje przy tym że trzeba wyczyścić smok w pompie oleju, ale zbadam tezę dopiero na jesieni przy wymianie oleju. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest jasiu666

kupiłem japoński filtr oleju i jak ręką odjął. Jak przy rozruchu na zimno kontroka oleju paliła się 5-6 sec to teraz 1 sec.

sprzedawca powiedział mi że w filtrach do silników CD20 "jest zaworek który podtrzymuje ciśnienie w filtrze", i w zależności od jakości filtra zaworek działa lepiej lub gorzej.

 

w tym przypadku sprawdziłem na własnej skórze że jakość idzie z ceną.

czyli nie kupujcie "tanich" podróbek filtrów oleju... na marginesie do innych za 30 zł. kupić można oryginał.

 

ten z JC za ok 50 zł jest ok. ... tańszych nie kupujcie.. ktoś na forum pisał jeszcze o filtrach mann'a - ale nie udało mi się namierzyć sklepu z takimi, a w serwisie filtr z napisem nissan 140 zł.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...