Guest raven2009 Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Witam. Mam pewien dziwny problem z hamulcami w P11.144 01'2.0TD. Od razu na wstępie powiem, że płyn został zmieniony na nowy DOT4, nowe klocki i zaciski, przewody szczelne. Otóż problem polega na tym, że na wyłączonym silniku hamulce są w 100%. Wystarczy uruchomić silnik i pedał siedzi w podłodze - trzeba podpompować z 3x razy, żeby hamulec się pojawił // serwo wg. mechaników sprawne w 100%. I teraz moje pytanie: Czy to może być pompa abs i jakiś przepuszczający zawór - czy raczej to jest niemożliwe ??? i pompa abs nie ma nic do tego ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59351-p11-po-liftingu-problem-z-hamulcami/page__fromsearch__1 taki sam problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest swinger Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Miałem taki sam problem dodatkowo nie działał hamulec ręczny ,najpierw rozruszałem prawą i lewą dźwignię hamulca ręcznego przy tylniej tarczy tą do której dochodzi linka hamulca ręcznego u mnie nie wracały do pozycji zerowej. A potem odpowietrzyłem układ ale odpowietrzanie jest możliwe tylko wtedy gdy cały samochód jest podniesiony do góry ,samochody z ABS powinny tak być odpowietrzane wszystkie cztery koła w powietrzu i wszystko teraz wróciło do normy hamulce mam super . Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Nie bardzo rozumiem co ma ABS do odpowietrzania w powietrzu. Przecież teraz to standard w nowych pojazdach a nikt nie robi tego na podnośnikach a i starsze z ABS są odpowietrzane klasycznie i wszystko tam gra. Sprecyzuj kolego dokładnie dlaczego trzeba unieść te koła bo przecież każda 144 ma ABS i jeśli to prawda to każdy z nas będzie musiał wymieniać płyn w warsztacie albo na kobyłkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest swinger Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Prawdopodobnie chodzi o regulator obciążenia ,ja też najpierw próbowałem odpowietrzyć gdy samochód stał na kołach ale nie dałem rady ,podpowiedział mi gościu który pracuje w serwisie Renault że trzeba samochód unieść do góry. I faktycznie po podniesieniu samochodu odpowietrzyłem od pierwszego razu . Sąsiadowi też pomogłem bo nie mógł odpowietrzyć swojego Seata ,jak tylko uniósł samochód to od razu bez najmniejszego problemu odpowietrzył. Coś wtym jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Dobrze wiedzieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Jaki regulator obciążenia. Czujniki nacisku osi to są u mnie ale służą do samopoziomowania Xenonów a nie regulacji hamulców Jęsli już to korektor siły hamowania znajdujący się na obwodzie tylnych kół ale on nie ma wpływu na odpowietrzanie hamulców. Nie przekonałeś mnie dawaj następny argument, bo jak na razie to nie widzę sensu podnoszenia kół. W nissanie odpowietrza się w kolejność lewy tył -prawy przód a potem prawy tył -lewy przód bo tak sa ustawione sekcje na pompie Konsultowałem się nawet z warsztatem zajmującym sie japończykami od lat i tez twierdzą że nie ma potrzeby unoszenia kół w nissanie nawet przy wymianie pompy ABS lub serwa czy hamulcowej. Oni odpowietrzają klasycznie i jest OK tylko musi być zachowana właśnie ta kolejność kół zaczynając od lewego tyłu i odpięty akumulatro lub wyciągnięty bezpiecznik od ABSu W angolach są na odwrót sekcje i tam zaczyna sie od prawego koła. Podejrzewam że pompy hamulcowe i ABS nie nadają sie do naszych układów hamulcowych w ruchu prawostronnym Co do wypowiedzi kolegi o unoszeniu kół to robi sie tak przy odpowietrzaniu pomp ABS aut z grupy WV przy użyciu VAG comu i tam faktycznie chodzi o jakieś czujniki obciążenia koła, ale tego u nas nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kyniu1985 Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Witam.Mam problem otoz niestety moja pompa hamulcowa odmuwila dalszej wspolpracy..Zakupilem uzywana pompe tylko ze z anglika i tu pada moje pytanie.Pompa z anglika ma wyjscie z prawej strony na rurke ale to nieproblem,problemem zaczyna byc to co napisal kolega and_pec ze w angliku moga byc odzwrotnie sekcje czy to prawda ,oraz na starej pompie pisalo na niej 25 a na nowej 23 ,chodzi tu pewnie o srednice tloczyska.Czy ona bedzie dobrze chodzic skoro wyjscie jest z drugiej strony i czy ta srednica tloczyska ma tez taka roznice. Czy ktos bedzie w stanie mi pomoc w tej sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.