Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Sonda Lambda nissan almera 1.5 b


Gość smerf_84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po dwóch bezproblemowych latach mój pocisk odwiedzić chce warsztat:) Zaświeciła mi się kontrolka check engine - po podłączeniu do kompa wyszło że nawaliła sonda lambda 2. Kupiłem sonde ngk ok 200 pln i wymieniłem. Po 100 km zaświeciła się ta sama kontrolka i po podłączeniu do kompa pokazał błąd sondy lambda i komunikat o zbyt ubogiej mieszance. Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz, ale pewny nie jest, a na allegro przepływomierz nowy 700 pln także nie chce wywalić tego na darmo. dodam że bład ten wykasowałem ale znów po 100 km znów mi się zaswieciła kontrolka. Ktoś mi coś wspominał że moze być to wina paliwa- tankuje na lukoilu. Czy ktoś miał podobny problem? I czy ktoś mógłby coś podpowiedziec?Z góry dzieki ppozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny przypadek, ale w aucie ojca: astrze 1.4 twinport. Objawy: check 2 razy zapalił się na średnich obrotach (3 tys obr na 5-ce - ok 100km/h). I bardzo ważny objaw był: od 5500 obrotów jakoś słabo ciągnął. Po wymianie przepływki zauważalnie jest mocniejszczy na dole (mniej chętnie gaśnie) no i u góry ładnie ciśnie do 6400 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sonda umiera śmiercią powolną? Miałem taki przypadek. Raz działała jak szalona, po chwili już nie dawała objawów życia. Jazda z komputerem na kolanach pokazała prawdę. Chociaż u mnie to był ewidentnie błąd pierwszej sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że u mnie ta kontrolka się pali stale,nie zależnie od obrotów. I mam delikatne wrazenie że być może troszke słabiej idzie od dołu, no i powyżej 5500 tyś obrotów też coś się muli. Sonda umiera smiercią naturalna? Tyle że ja kupiłem nową sonde i co od razu chce umierac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check będzie się palił cały czas, bo masz błąd stały zarejestrowany w sterowniku benzynowym. To normalne. Piszesz o wymianie II sondy lambda. Jej zadaniem jest test drożności katalizatora, no i wtórne sprawdzenie składu mieszanki. Jako podstawowa za skład mieszanki odpowiada I sonda lambda. Jej wskazania powinny oscylować w granicach od 0 do 1V. Skoro masz błąd składu mieszanki to może wato sprawdzić co pokazuje sonda I? Łatwo sprawdzić wskazania sondy podpinając się pod jej przewód sygnałowy. U mnie sonda raz ożywała, pracując normalnie innym razem stała uparcie na zero i wtedy po jakimś czasie zapalał się check i tak już sobie świecił do skasowania błędu, dlatego pisałem o jej powolnej śmierci.

Piszesz jeszcze o wymianie sondy II na NGK za 200zł, mam tutaj wątpliwość, czy kupiłeś na pewno oryginał NGK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie orginalności sondy to nie wiem ale raczej powinna być orginalna. Kupiona w sklepie z częściami samochodowymi. O dziwo najpierw sprzedawca zaproponował mi boscha za 250 zł a później znalazł za 200 zl ngk, co mnie bardzo zdziwiło bo oglądałem na allegro to ngk jest wiele droższa. Ale wygladała na orginał. Był jakiś problem z kablami czy miały być 3 czy 4. Ale wziąłem tą z 3 kablami i miało być ok. Dodam że pierwszy raz check engine zapalił mi się jakiś pół roku temu, pojechałem do mechanika i powiedział mi że to własnie sonda druga wykasował błąd i jakieś 4 miesiące było spokoju. Później zatankowałem na mocno niepewnej stacji i zaraz zapaliła się znów kontrolka.Mówię o tej stacji bo słyszałem że to wszystko może być winą złego paliwa. I póżniej wymieniłem tą sondę. Po krótkim czasie (100 km) zapaliła się ponownie. I tak przejeździłem z 2000 km bo mechanik stwierdził że to nie zaszkodzi a sonda się może "dotrze" . I teraz sam nie wiem co robic ogólnie to może być błąd pierwszej sondy tak rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie i u tescia (skoda fabia) pojawiala sie kontrolka check engine i bylo to spowodowane paliwem gorszej jakosci (oba samochody na LPG.

2 tankowania na pewniejszych stacjach ja BP tesc Statoil i po problemie.

Edytowane przez misiekgig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje też sprawdzić zasilanie samej sondy lambda-w Almerach przeciera się wiązka przy ścianie grodziowej i sonda raz dzieła raz nie -poprostu gubi zasilanie i głupieje.Miałem sporo takich przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś sondę w przypadkowym sklepie i nie miała ona oznaczeń NGK (NTK) z katalogu to spore szanse że tu jest problem. Almera podobno nie toleruje sond uniwersalnych.

Tu możesz sprawdzić czy sonda jest rzeczywiście NGK:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=NISSAN&h=NISSAN&m=Almera+II

za swoją z oryginalną wtyczką zapłaciłem coś około 350zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość smerf_84

witam!Niestety problem z moją sondą nie zniknął:( po kolejnej wizycie u mechanika wykasował po raz kolejny ten błąd cos tam porozbierał coś tam poprzeczyszxczał i na tym się skończyło. Zrobiłem 70 km i znowu się zapałił ten błąd. Szczerze to juz mnie troszke wkurza bo ma wrazenie że trochę zwiększył mu się apetyt na paliwo. A jak prtzeczyścić przepływomierz???Bo mój mechanik powiedział żeby go wogóle nie dotykać bo od zaru się zepsuje. jajkaś sprężarka czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majkel-sopot

Tak jak powiedział kolega wyżej.

 

ALMERA N16 benzyna przynajmniej moja 1.8 NIENAWIDZI sond uniwersalnych, nawet NGK. Niestety NGK nie ma dedykowanej sondy drugiej, ma tylko pierwszą..

 

Obojętnie czego bys nie zrobił zawsze wywali Ci błąd.. zwróc sondę i kup niestety dedykowanego BOSHA 0 258 005 963 za około 284zl i bedzie po problemie - zobaczysz... walczyłem z tym miesiąc.

 

możesz ewentualnie kupić używkę za 70-100zł na allegro .. badź co bądź wyjdzie taniej na razie.

 

jaki masz rocznik almery? bo to też ważne.. po listopadzie 2000 sondy się zmieniły - na taką złą też trafiłem - a niby pasowała..

 

Kiedyś ktoś podobno kupił sonde uniwersalną firmy 4MAX - 0219-03-0007P i działała bez problemu (koszt 154zł w tej chwili)

 

Ale sam się o tym nie przekonałem, więc nie ręczę.

Edytowane przez majkel-sopot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość smerf_84

Witam!Dzięki wielkie za odpowiedz!Moja almerka jest z marca 2000 roku.Czyli mam szukac orginału na allegro albo boscha.Tylko z tym allegro to mam pytanie: bo zawsze jak się pytam(pytałem) o sondę lambda czy jest to pierwsza czy druga, to pada odpowiedz ze nie wiem i na tym się konczyło, a ja kota w worku nie chcialem kupowac. Czy sonda pierwsza jest taka sama jak druga??? Bo z tego co pamietam to był jakis tam problem przy doborze sondy czy jest to 3 czy 4 kablowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majkel-sopot

Są zupełnie inne. Pierwsza sonda jest na 3 kable, druga zaś na 4-y.. Pierwszą sondę można dostać dedykowaną z kilku firm BOSCH, NGK, DELPHI.. Niestety z drugą są zaś problemy, gdyż najlepszy bezproblemowy wybór to sondy BOSHA uzywana, albo nowa. numer katalogowy to : 0 258 005 963

 

NGK posiada drugą sondę tylko dla rocznika 2002.08 wzwyż..

 

zeby ułatwić to dokładnie te sondy:

 

http://allegro.pl/item838882887_sonda_lambda_nissan_micra_primera_almera_n16_bdb.html - 99zł

http://allegro.pl/item840659223_sonda_lambda_nissan_almera_1_5_n16.html - 70zł

 

kupić, założyć, wykasować błąd i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o przeplywomierz to zalezy jaki model ja mam almere 2000rok 1.5 i glupialy mi obroty i gasl jak wciskalem sprzeglo wiec kupilem przeplywke na ebay (angielskie allegro)ale sam czujnik(to plastikowe z drucikami) nie cala dalem za nia 40 funtow (250zl) i chodzi jak marzenie zero problemow i sam wymienilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam.W mojej almerze też świeci się check Już jakiś 6 miesięcy.Świeci się od momentu jak sekwencyjny gaz LPG założyłem.Sprawdzali mi mechanicy że to błąd sądy.Powiedzieli że będzie się zapalać.Poradzili mi żebym żarówkę wykręcić :) cwaniaczki. Ogólne autko śmiga bez za rzutu, trochę nie ma tego buta ale pewnie to od tego gazu.Jakiś czas temu trochę skakał na obrotach, ale to tak przez jeden dzień rano już było dobrze.Czy jak wymienię sondę lub przepływomierz to już nie będzie się zapalać kontrolka błędu silnika? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.W mojej almerze też świeci się check Już jakiś 6 miesięcy.Świeci się od momentu jak sekwencyjny gaz LPG założyłem.Sprawdzali mi mechanicy że to błąd sądy.Powiedzieli że będzie się zapalać.Poradzili mi żebym żarówkę wykręcić :) cwaniaczki. Ogólne autko śmiga bez za rzutu, trochę nie ma tego buta ale pewnie to od tego gazu.Jakiś czas temu trochę skakał na obrotach, ale to tak przez jeden dzień rano już było dobrze.Czy jak wymienię sondę lub przepływomierz to już nie będzie się zapalać kontrolka błędu silnika? Pozdrawiam

 

Widzę następnego kandydata do grupy "Gaz w samochodzie to zło". Masz skopany montaż instalacji. Jakiego producenta instalację masz pod maską? Na prawidłowo zamontowanej Check Engine NIE MA PRAWA SIĘ ZAPALAĆ!!!. Albo żądaj naprawy problemu (przewiduję kłopoty bo to druciarze nie gazownicy i nie potrafią tego zrobić) albo szykuj kasę i jedź do prawdziwego gaziarza na poprawkę. Poczytaj sobie tą stronę: www.lpg-forum.pl

Co do twojego pytania: "Czy jak wymienię sondę lub przepływomierz to już nie będzie się zapalać kontrolka błędu silnika?" proponuję skasować błąd i zobaczyć czy auto łapie błędy przy jeździe na benzynie. Jeśli nie - to winna jest spartaczona instalacja gazowa.

P.S. Jak masz Stag'a pisz na PW, postaram się pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pojeździj na benzynie.. Wtedy check sie na pewno nie zapali.. Tak samo mial mój kolega.. ogolnie po 20 razach jakie przyjechal do gazownikow w koncu udalo im sie dobrze wszystko "dopracować"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pojeździj na benzynie.. Wtedy check sie na pewno nie zapali.. Tak samo mial mój kolega.. ogolnie po 20 razach jakie przyjechal do gazownikow w koncu udalo im sie dobrze wszystko "dopracować"

Niezły wynik - tylko 20 razy poprawiali. Jestem za kryminałem dla takich fachowców. Ciekawe co tak zawzięcie poprawiali.

Rada mechaników: niech pan wyjmie żarówkę od checka - sorry jak czytam takie coś to mi się niedobrze robi. A potem czytamy: Gaz to zło, Gaz pali zawory bo jest suchy, Gaz powoduje przyśpieszone zużycie silnika, Od gazu się samochód spalił - tak ale od montażystów gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączam się do tematu. Też mam ten problem. Zapala mi się chek - zbyt uboga bądź zbyt bogata - zależy od ustawienia.

 

U mnie na benzynie (przy podłączonym komputerze) sonda na biegu jałowym chodzi prawidłowo, zaś po przełączeniu na gaz wariuje, ale gdy się przejechaliśmy i okazało się, że w czasie jazdy na benzynie nie pracuje tak jak powinna.

Dzieje się to od ok 2 miesięcy, a gaz mam od 7 miesięcy i wcześniej było ok, a nic nie było wymieniane. Więc chyba sonda (u mnie pierwsza) po prostu wypala się. Zresztą sonda ma swoją żywotność (chyba coś ok 160kkm) Na benzynie podejrzewam że zrobił bym jeszcze z 10-20kkm.

Czy po założeniu sondy boscha (czyli nie oryginału) nie ma problemu czy trzeba założyć Nissanowską??? Bo teraz borykam się z tym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość malyjohn11

panowie ja mam tak historie , mojej dziewczynie bardzo przypadla almerka 1.5 2002 rok wiec kupilismy wydatek 2000 funtow ladna 3 drzwiowa 80 tys mil przebiegu widzialem kontrolka lambda sie palila do gadalem sie z wlascicielem ze to naprawi no i tak tez zrobil miesiac puzniej chcialem zrobic serwis olej filtry swiece i w angli jak podajesz numer rejestracyjny to odrazu wiedza wszystko na temat twojego auta wiec dali mi wszystkie czesci po wymienialem autko chodzi super dwa miesiac puzniej kawalek swiecy odlecial i narobil bigosu w cylindrze 4 podjechalem do znajomego na kompa powiedzial ze lambda sensor 2 nie dziala w ku.... sie bo wiedzialem ze tam ten kolo naprawil ale zauwarzylem ze jak przekrecam stacyjke to nie paili mi sie engine kontrol check wiec rozebralem licznik no i tu koles podkleil okienko lambdy czarna tasma wiec nie myslcie o takich przekretach i wyciaganiu zarowek choc i tak zarowki nie znajdziecie w liczniku dalej historia toczy sie tak ze polecialem do sklepu w sklepie dali mi za dlugie swiece bodajrze od 1.8 wiec sklep za bulil mi za naprawe najlepszy motyw 420 funa robocinza i 650 funa za 16 zaworkow z salonu nissana ;) i reszta czesci to duzo pisania ,ja wymienilem lambde numer 2 kontrolka dalej sie pali za lambde dalem 80 funa nie wiem jakiej firmy jest czy ngk czy bosch nie zwrucielm uwagi odlaczyem kable podlaczylem ja z powrotem z kasowalismy blad nie palila sie na jakies 50km i z now sie zapalila ,komputer podczas jazdy pokazywal ze bledy sie zbieraja w sondzie ale nie zapalila sie lampka no i w koncu sie zapalila ,wiec co myslicie co zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tematu. Też mam ten problem. Zapala mi się chek - zbyt uboga bądź zbyt bogata - zależy od ustawienia.

 

U mnie na benzynie (przy podłączonym komputerze) sonda na biegu jałowym chodzi prawidłowo, zaś po przełączeniu na gaz wariuje, ale gdy się przejechaliśmy i okazało się, że w czasie jazdy na benzynie nie pracuje tak jak powinna.

Dzieje się to od ok 2 miesięcy, a gaz mam od 7 miesięcy i wcześniej było ok, a nic nie było wymieniane. Więc chyba sonda (u mnie pierwsza) po prostu wypala się. Zresztą sonda ma swoją żywotność (chyba coś ok 160kkm) Na benzynie podejrzewam że zrobił bym jeszcze z 10-20kkm.

Czy po założeniu sondy boscha (czyli nie oryginału) nie ma problemu czy trzeba założyć Nissanowską??? Bo teraz borykam się z tym problemem

Kup dedykowaną do modelu samochodu. Nie kombinuj jak koń pod górę. Ile kosztuje sonda dedykowana NGK albo Boscha? 300zł?

 

panowie ja mam tak historie , mojej dziewczynie bardzo przypadla almerka 1.5 2002 rok wiec kupilismy wydatek 2000 funtow ladna 3 drzwiowa 80 tys mil przebiegu widzialem kontrolka lambda sie palila do gadalem sie z wlascicielem ze to naprawi no i tak tez zrobil miesiac puzniej chcialem zrobic serwis olej filtry swiece i w angli jak podajesz numer rejestracyjny to odrazu wiedza wszystko na temat twojego auta wiec dali mi wszystkie czesci po wymienialem autko chodzi super dwa miesiac puzniej kawalek swiecy odlecial i narobil bigosu w cylindrze 4 podjechalem do znajomego na kompa powiedzial ze lambda sensor 2 nie dziala w ku.... sie bo wiedzialem ze tam ten kolo naprawil ale zauwarzylem ze jak przekrecam stacyjke to nie paili mi sie engine kontrol check wiec rozebralem licznik no i tu koles podkleil okienko lambdy czarna tasma wiec nie myslcie o takich przekretach i wyciaganiu zarowek choc i tak zarowki nie znajdziecie w liczniku dalej historia toczy sie tak ze polecialem do sklepu w sklepie dali mi za dlugie swiece bodajrze od 1.8 wiec sklep za bulil mi za naprawe najlepszy motyw 420 funa robocinza i 650 funa za 16 zaworkow z salonu nissana ;) i reszta czesci to duzo pisania ,ja wymienilem lambde numer 2 kontrolka dalej sie pali za lambde dalem 80 funa nie wiem jakiej firmy jest czy ngk czy bosch nie zwrucielm uwagi odlaczyem kable podlaczylem ja z powrotem z kasowalismy blad nie palila sie na jakies 50km i z now sie zapalila ,komputer podczas jazdy pokazywal ze bledy sie zbieraja w sondzie ale nie zapalila sie lampka no i w koncu sie zapalila ,wiec co myslicie co zrobic

Sonda oczywiści oryginał dedykowany do modelu, katalizator sprawdzony? Co mówią odczyty z komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malyjohn11

Kup dedykowaną do modelu samochodu. Nie kombinuj jak koń pod górę. Ile kosztuje sonda dedykowana NGK albo Boscha? 300zł?

 

 

Sonda oczywiści oryginał dedykowany do modelu, katalizator sprawdzony? Co mówią odczyty z komputera?

przeliczajac koszt funtow na zl to moja lambda kosztowal prawie 400zl to chyba raczej nie jest zadne g.... za 100zl prawda ,acz kolwiek biore tez pod uwage ze moze byc trefna ta lambda z tego co pamietam komp pokazywal ze lambda jest zamknieta i co jeszcze wystepuje swiece sa biale co pokazalo na kompie tez ze jest nie dostateczna ilosc paliwa i samochod chodzi letiutko jak traktor , wrazie czego moge jutro podjechac do znajomego i podlaczymy pod kompa jeszcze raz wieczorem ( pracuje po 12 h i nie moge wczesniej ) tylko podpowiedzcie na co mam zwrucic uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...