Guest zeroberto Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Mam problem z temperaturą silnika. Kiedy jeżdżę normalnie czy lato czy zima utrzymuje się w granicach 92 stopni (na środku wskaźnika) ale jak tylko stoję w korku to wskazówka idzie na max na czerwone pole. Zdarzyło mi się ta pierwaszy raz latem i myślałem ze ma na to wpływ temp zewnętrzna. Jednak ostatnio przy temperaturze na dworze w okolicach 5 stopni również temperatura skoczyła. Gdy tylko ruszę po przejechaniu 200-300m temperatura silnika natychmiast spada. Czy moze to być wina termostatu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 A jak wskazówka idzie na czerwone pole to wiatraki startują ? Bo raczej z tego co napisałeś wnioskuję że się wentylatory nie załączają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Termostat otwiera duży obieg (puszcza na chłodnicę) Jakby był zacięty to by się grzało i podczas jazdy Tak jak kolega wyżej może być zrąbany czujnik temperatury, zapowietrzona głowica, spalony wiatrak lub totalnie zamulona chłodnica Zacznij od wiatraków Jaki to silnik bo różnie podawany jest sygnał na wiatraki i czujniki sa w różnych miejscach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zeroberto Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Termostat otwiera duży obieg (puszcza na chłodnicę) Jakby był zacięty to by się grzało i podczas jazdy Tak jak kolega wyżej może być zrąbany czujnik temperatury, zapowietrzona głowica, spalony wiatrak lub totalnie zamulona chłodnica Zacznij od wiatraków Jaki to silnik bo różnie podawany jest sygnał na wiatraki i czujniki sa w różnych miejscach SILNIK 1.8 QG18DE NIE WIEM CZY WIATRAKI FALUJĄ BO NIE MAIŁEM OKAZJI SPRAWDZIĆ. nagrzeje go i zobaczę reakcje. Płyn w chłodnicy jest pod sam korek czy zimny czy ciepły ale w zbiorniczku wyruwnawczym dzis mam ponizej minimum tzn nie widzę jego wogóle. jedn gość powiedził mi ze moze byc zapowietrzona chłodnica ale ja się kompletnie na ty nie znam. sprawdze z tymi wiatrakami to napisze chłodnice do klimy miałem zakładną rok temu wiec nie powinna byc zamulona a co mqam rozumieć prze zpowietrzoną głowice? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hlodnia Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 MOze to byc tez spowodowane nie dzialajacym lub zle dzialajacym czujnikiem temperatury zegara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MICHOO Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 A wentylator na chłodnicy ci się załącza?? jeśli nie to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik temperatury ten przy chłodnicy, bo to on jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora. możesz go sobie miernikiem pomierzyć czy się załącza przy podwyższonej temperaturze, i sprawdź sobie też wentylator na krótko podaj mu 12v i zobacz czy chodzi. Jeśli chodzi o odpowietrzenie to najlepiej sobie ściagnij książkę sam naprawiam do P11 i tam będzie napisane gdzie dokładnie znajduje się śruba odpowietrzająca układ chłodzący jeśli masz benzynowego to jedna jest w bloku, druga na kolektorze dolotowym. Tak jest w silnikach GAxx, ale lepiej się upewnić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 W 1.8 temp stoi w miejscu po nagrzaniu i nie ma mowy o żadnym pływaniu wskaźnika. Rusz łopatkami wiatraka, może szczotki Ci się przywiesiły albo najlepiej zasil go prosto z aku 12V to sie upewnisz czy wiatrak ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Udalo sie rozpracowac problem moze?? Bo mnie spotkalo cos podobnego jak nie to samo. Termostat wymieniony, przy okazji plyn tyle ile sie udalo, ze zbiorniczka nie ubywa za duzo (miesci sie po miedzy min i max), wentylatory sie zalaczaja. Podczas jazdy dobrze trzyma temp jak sie dluzej postoi to temp idzie do gory wlaczaja sie wentyaltory i temp staje przed koncem "normalnego" zakresu po czym opada - i tu male ale: czasem robi to plynnie a czesem potrafi stac by po chwili skokowo opasc do normalnej temp. Czasem wskazowka potrafi dojechac az do konca skali dla "normalnej" temp. Przejzalem forum ale nic konkretnego nie znalalzem... Problem sie rozwiazal. Winny zaistnialej sytuacji byl zaplon, ktory nie wiadomo dlaczego przesunal sie do przodu. Po ustawieniu go na wlasciwe parametry wszsytko wrocilo do normy. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.