Darecki~ Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Witam... 2.2 Di zgaszona po godzinie 21... W nocy przymrozek -2. Próba odpalenia o 10 dnia następnego, bezskuteczna. Kręciłem kika razy po 10-15 sekund mimo tego nawet nie zaskoczyła. W baku ok.10litrów ON... Dolałem środka do uzdatniania ON na zimę... Bez skutku, nie odpala! Proszę o diagnozę.. Świece, parafina, pompa wtryskowa...? Ludzie pomocy, jestem w desperacji... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktisz Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Witam... 2.2 Di zgaszona po godzinie 21... W nocy przymrozek -2. Próba odpalenia o 10 dnia następnego, bezskuteczna. Kręciłem kika razy po 10-15 sekund mimo tego nawet nie zaskoczyła. W baku ok.10litrów ON... Dolałem środka do uzdatniania ON na zimę... Bez skutku, nie odpala! Proszę o diagnozę.. Świece, parafina, pompa wtryskowa...? Ludzie pomocy, jestem w desperacji... Próbowales pompowac pompka na filtrze paliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darecki~ Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Myślałem o tym ale już byłem spóźniony do pracy... Po wlaniu tego specyfiku do ON żona po kilku godzinach jeszce próbowała kręcić ale ciągle bez skutku... Rano przepompuję i zakręcę (o ile akumulator da radę)... ale proszę o wszelkie sugestie i porady... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taktisz Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Moze sie zapowietrzac uklad paliwowy wiec jak odpali to zgas silnik i pompuj pompka do bardzo duzego oporu i przypatrz sie na przewody paliwowe i moze bedziesz czul paliwo - najczesciej w tych modelach peka wezyk wychodzacy z powrotu paliwa z wtryskow jak na zdjeciu z tej strony przy numerku 2 - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59662-22di-jak-polaczyc-on-filtr-pompa/. Dobrze jakbys mial druga osobe, ktora bedzie obserwowala czy ida jakies dymy z tlumika podczas odpalania - jezeli nie to napewno nie dostaje paliwa - tak jest najczesciej, jezeli zas bedzie jakis dym np. bialawy to musisz sprawdzic swiece i przekaznik od swiec zarowych. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest majsterus Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 zaciagnij auto do cieplego garazu, przymarzlo paliowo we wtryskach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Pierwsze co powinienes zrobic to sprawdzic bezpiecznik EGR w skrzynce pod maska Potrafi sie przepalic na wylaczonym silniku a bez niego nie odpalisz auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darecki~ Posted November 1, 2009 Author Share Posted November 1, 2009 ...po 24 godzinach przepompowałem pompką na filtrze paliwka i podłączyłem na minutę do innego auta prawie padnięty od prób uruchomienia akumulator, odpalił niemal od razu. Chwilę pojezdziłem i podładowałem prostownikiem. Zobaczymy co będzie rano... Mój faworyt to słaby akumulator, myślę że poprostu nie miał kopa do dopału w chłodnych warunkach... Bardzo dziękuję kolegom za sugestie, jestem bogatszy o kolejne doświadczenie i kilka rozsądnych porad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpaniec Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Witam, mam problem z almera (2,2 16v 2001r), wczoraj podczas jazdy na 4 (włączona klima) zgasl i nie chce odpalić. Spalil sie bezpiecznik 20a w szkrzynce pod maską, podczas krecenia znów sie spalil. Po przekreceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa. Na 2 grubszych przewodach z 4 na wtyczce pompy brak napięcia. Na bezpieczniku w środku od pompy 12v i na 5 pinie przekaznika pompy tez 12v. Jakieś pomysły? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seba_malpa Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Jeśli za każdym razem gdy wkładasz bezpiecznik spala go to masz gdzieś zwarcie, przejrzyj wiązkę od bezpieczników do pompy, pewnie gdzieś przewód przetarty. I dlatego pompa nie działa. Jeżeli bezpiecznik dałeś nowy i go nie spaliło raczej wina pompy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpaniec Posted April 15, 2017 Share Posted April 15, 2017 (edited) Dzięki za zainteresowanie. Bezpieczniki sie nie palą ale dalej kręci i nic poza tym. Może tak, który to przekaznik od pompy? W 2,2tdi jest pompa w zbiorniku czy tylko ssie pompa mechaniczna? Może czujnik położenia wału? Podzczas kręcenia paliwo leci z wężyka powrotu, erg odlaczony i yez nic Pozdrawiam Edited April 15, 2017 by Hiszpaniec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Jak podczas kręcenia nie miga dioda immo i nie odpala, to prawdopodobnie padł tranzystor w sterowniku pompy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpaniec Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Dioda nie mruga, próbowałem z 2 kluczykami. Mozna to jakos sprawdzic? Wyskoczy jakis blad w obd? Tzn regeneracja pompy? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Ze sterownika wychodzą dwa grube kable na zawór dawki. Po włączeniu zapłonu na jeden z nich podawany jest +12V i poprzez zawór drugim wraca do sterownika. Sterownik podczas wtrysku łączy drugi kabel do masy i następuje otwarcie zaworu dawki. Skoro pali ci bezpiecznik, to albo krótszy kabel jest zwarty do masy, albo tranzystor w sterowniku pozostał na zawsze w stanie otwartym. Sprawdź najpierw czy tam po włączeniu zapłonu masz 12V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpaniec Posted April 21, 2017 Share Posted April 21, 2017 Witam, czy ktoś może wie gdzie znajduje się czujnik położenia wału? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted April 21, 2017 Share Posted April 21, 2017 1 między silnikiem a skrzynią, pod wysprzęglikiem. 2 w pompie wtryskowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpaniec Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Witam, jest napięcia na wtyczce od pompy a także na przewodzie do elektrozaworu pompy. Żeby sprawdzić napięcie użyłem zarowki h4 55w i podczas kręcenia tez nie gasnie. Almera dalej nie pali, ani nie wczytuje żadnych błędów na urządzeniu elm327 na programie torque. Stawiam na czujnik położenia wału, chociaż nie jestem pewien. Jakieś porady ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted April 22, 2017 Share Posted April 22, 2017 Zależy do którego kabelka ją podłączyłeś. Ten bliższy gniazda wtyczki to +12V, na tym dalszym w momencie wtrysku powinna pojawiać się masa. Jak jej nie ma to padł tranzystor sterowniku, lub sterownik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpaniec Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 Witam, przyznaje rację, brak masy. Sterownik. Teraz pytanie, czy da się wymienić sterownik bez wyciągania pompy? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 Da się, ale go trzeba naprawić. Sterownik jest zaadaptowany pod te konkretną pompę i w razie wymiany trzeba razem z pompą robić nową adaptacje. Poszukaj w okolicy kogoś kto jeszcze naprawia steroniki pomp vp44, lub zrób to sam jak jesteś zdolny manualnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.