Zajdelek Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Witam Jak przyszly ujemne temperatury to w moje p11 zaczyna szwankowac wspomaganie kierwonicy. Czy wystarczy wymnienic olej ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 sprawdź pasek, może jak jest wilgotno to się ślizga.Trzeba naciągnąć troszkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zajdelek Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Jutro postaram sie sprawdzic dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 pasek to na pocżątek a pózniej dokładnie .co znaczy dziwnie.. ciężko ,z przeskokami (szarpnięciami) czy w cale nie działa.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Jak przerywa to podciągnij musisz wleźć do kanału i koło miski olejowej bedziesz miał taką śrubę jak przy alternatorze tylko ze od wspomagania tylko nie przesadź zebyś bez paska nie został może też być walnięta śruba od pompy tak jak u mnie pękła i latała se jak chciała sprawdź poziom płynu może masz pusto w zbiorniczku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Jak przerywa to podciągnij musisz wleźć do kanału i koło miski olejowej bedziesz miał taką śrubę jak przy alternatorze tylko ze od wspomagania tylko nie przesadź zebyś bez paska nie został może też być walnięta śruba od pompy tak jak u mnie pękła i latała se jak chciała sprawdź poziom płynu może masz pusto w zbiorniczku tak to prawda miałem mało płynu to mi przerywało czasem + lużny pasek.Dociągnąłem i dolałem motor- life i jest wszystko OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistert Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Podpinam się pod temat. U mnie jak auto postoi na dworze przy ujemnych temp. to kierownica ciężko chodzi jak i zmiana biegów. Po rozgrzaniu się auta wszystko ok. Wina płynów? Żadnych przeskoków nie mam. Po prostu ciężko chodzi jak jest zimny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wladek0706 Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 (edited) A tak przy okazji - Wasze P11 też mają takie słabe wspomaganie? U mnie kierownica chodzi stosunkowo topornie i jak ostatnio jechałem Audi A4, to wbiłem się w lekki szok, że tam tak lekko kiera lata. Edited January 22, 2010 by wladek0706 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gaweł Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 A to A4 z którego rocznika było ? Bo mogło mieć elektryczne wspomaganie, a P11 to raczej hydraulika. Elektryczne chodzi lżej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wladek0706 Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 A to A4 z którego rocznika było ? Bo mogło mieć elektryczne wspomaganie, a P11 to raczej hydraulika. Elektryczne chodzi lżej To był audikowski dziadek z 1995 roku. Pierwszy wypust A4 o ile się nie mylę. A może u mnie jest coś nie tak ze wspomaganiem? :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ciseq Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Podpinam się pod temat. U mnie jak auto postoi na dworze przy ujemnych temp. to kierownica ciężko chodzi jak i zmiana biegów. Po rozgrzaniu się auta wszystko ok. Wina płynów? Żadnych przeskoków nie mam. Po prostu ciężko chodzi jak jest zimny. Jak na zimnym chodzi ciężko a pochodzi i jest norma, to ja bym stawiał na płyny ... Musisz patrzeć coś co na niższą temperaturę będzie działać i powinno hulać. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistert Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 (edited) Dzięki za potwierdzenie. Autko kupiłem w zeszłym roku od dziadka z małym (bardzo mały przebiegiem) w stanie super (tak mi sie wydawało po obejżeniu spooorej liczby aut). Niestety to auto więcej stało niż jeździło, także myślę, że wody trochę naciągnął płyn. Ale to tylko przypuszczenia. Dużo problemu jest z wymianą płynu wspomagania? Ile go wchodzi w układ? PS. Tzn wiem, że wąż do pompy wspomagania trzeb odłączyć ale nurtuje mnie pytanie. Czy tylko odłączyć i czekać aż ścieknie, czy trzeba kręcić kierownicą lewo/prawo czy może odpalić silnik i ruszać kierą? Edited January 25, 2010 by mistert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmx Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 dziś rano też tak miałem - trzeba chwile było poczekać lekko poruszać kierownicą i grało. Myślę że to płyn wspomagania jest tak gęsty że pompa stawia duży opór i wtedy pasek piszczy. Na pocieszenie dodam że jakoby nadchodzą cieplejsze dni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Dużo problemu jest z wymianą płynu wspomagania? Ile go wchodzi w układ? PS. Tzn wiem, że wąż do pompy wspomagania trzeb odłączyć ale nurtuje mnie pytanie. Czy tylko odłączyć i czekać aż ścieknie, czy trzeba kręcić kierownicą lewo/prawo czy może odpalić silnik i ruszać kierą? Witam Mam podobny problem, chce kupic płyn i go wymienić,nie wiem tylko za bardzo jak spuścić stary olej żeby nic nie uszkodzić.Czy tak jak pisał kolega odkręcić waz od wspomagania i czekać aż ścieknie czy wykonuje się to w inny sposób. Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siutek Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Podepne się po temat. Na szczescie mrozy juz za nami, ale do nastepnej zimy wolalbym sie przygotować Tak wiec przedstawiam krotki opis swojego problemu: Przy sporych mrozach, zaraz po odpaleniu silnika, wspomaganie pracuje tak, jakby plyn zamarzl. Nie dość że ciężko chodzi, to jeszcze mam wrażenie jakby w ukladzie wspomagania jakieś brylki, grudki czy cos bylo... kierownica nie daje mi jednakowego oporu przy skrecie. Wystarczy ze przejade kilkaset metrow, rozruszam troche plyn i jest ok. Czeka mnie wymiana? Jesli tak, to co tam wlać? którędy i jak? (jak sie pozbyć starego plynu ) Co do pracy wspomagania w primerze i innych autach: Mnie wspomaganie primerowe bardzo odpowiada ostatnio wsiadlem w nowego punciaka, który miał włączoną opcję "City", nie moglem wyczuć tej kierownicy. Wspomaganie było zbyt silne musialem wylączyć ten tryb, dopiero wtedy wspomaganie "wróciło do normy". To tyle w temacie wrażen z innymi systemami wspomagania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Wlac Dextron 3 .jak wylac stary plyn. Od rurki od zbiorniczka plynu jest przy kolumnie kierowniczej taki gumowy wezyk( skrecany na dwie opaski ) . Sciagasz wezyk i plyn zleci . Potem uruchomisz silnik i przekrecisz ze dwa razy w lewo i prawo kierownica. zalozysz wezyk . Nalejesz plynu do poziomu w zbiorniczku i przy uruchomionym silniku przekrecisz kierownica pare razy w lewo i w prawo w celu odpowietrzenia ukladu. Tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.