Guest staszek78 Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Witam Ostatnio w mojej P10 (1.6 16V rok 1996 silnik GA16DE wtrysk, katalizator, nadwozie hb) uszkodzeniu uległa przednia rura wylotowa w układzie wydechowych (tuż za kolektorem wylotowym, przed katalizatorem nazewnictwo za książką "Poradnik obsługi i napraw Nissan Primera wydawnictwo WKiŁ"). Spawanie nie na długo starcza konieczna wymiana. Ponieważ rozwiązanie ze sztywnym łączeniem (śruby sprężyny i wieszaki) jakie stosowane jest w oryginale powoduje iż rura ta mimo wszystko mocno pracuje zastanawiam się czy nie dałoby się zastosować nowszego rozwiązania w którym stosowana byłaby elastyczna plecionka (rozwiązanie takie występowało chyba oryginalnie w P11 z silnikiem 1.6). Chodzi o to czy ta część z P11 pasuje do P10 (ewentualnie z niewielkimi zmianami) oczywiście możliwe jest wycięcie kawałka przedniej rury wylotowej i wspawanie plecionki jednakże takiego rozwiązania wolałbym uniknąć (nie po to wstawiam nową część żeby już na starcie ją ciąć i spawać). Ewentualnie jakieś inne porady, sugestie dotyczące modyfikacji, naprawy układu wydechowego Z poważaniem Staszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest staszek78 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Wytni wszystko w cholere od kolektora do srodkowego tlumika, lacznie z katem i wstaw zwykla rure, przelot Taka długa rura zamocowana do drgającego przecież silnika będzie poddawana naprężeniom przez co jej żywotność nie będzie zbyt długa poza tym może hałasować. Nie zależy mi na robieniu z P10 wyścigówki tylko poprawie jednego przestarzałego rozwiązania w wydechu - brak elastycznej plecionki. Poza tym wywalanie katalizatora na pałe (konkretnie samo jego wydłubanie i zostawienie puszki) nie powoduje poprawy osiągów a jedynie większy hałas + nieznaczny wzrost spalania. Jeżeli już pozbyć się katalizatora to na jego miejsce wstawić trzeba taki tłumik (strumienica??). Ale podkreślam nie zależy mi na tak wielkiej przeróbce tylko wstawieniu rury z plecionką najlepiej od p11 tylko nie wiem czy to będzie pasować - ma ktoś takie doświadczenia wie czy da się i ile z tym roboty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 w takimrazie zakup używany kolektor wydechowy od p10 2.0 lub część od plecionki i poprostu potnij to i zespawaj z elementem w swoim aucie-elastyczny łącznik powinien się nadać do 1.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.