Guest tommyg Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Witam, Na początku proszę o nie odsyłanie do wyszukiwarki - właśnie przeszukałem forum post po poście. Mam problem z zawieszeniem - primera P12 kombi, 1.8 benz. Szczególnie gdy popada i jest mokro nawet na lekko nierównej nawierzchni słyszę głośne metaliczne stuki (mam wrażenie że to prawy przód ale nie jestem pewien). Gdy jest sucho stuków jest mniej, czasami stuknie na nierówności a czasami przy przyśpieszaniu/hamowaniu. Auto nigdy nie miało robionego zawieszenia, wszystko jest oryginalne ale przebieg już dość duży (prawie 200 tyś). Byłem na trzepakach ale jak na złość nic nie stukało Przeszukałem forum i wg przypadłości u pozostałych mogą to być wahacze górne, dolne lub łączniki stabilizatora. Moje pytanie - jak to zlokalizować? Oglądałem auto wizualnie z mechanikiem - nic, trzepaki - nic, więc jak? Jestem raczej zwolennikiem wymiany całych wahaczy ale chciałbym wiedzieć co konkretnie (górny, dolny a może coś innego). Koszt dość duży więc pakowanie kasy w ciemno.. raczej kiepskie podejście. Będę wdzięczny za porady Dzięki za pomoc i wyrozumiałość (to mój pierwszy post:) pozdr. Tomasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dam Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Hmmm Mam dokładnie to samo, więc przyłączam się do prośby kolegi. Faktycznie zauważyłem u siebie, że jak jest mokro to mocniej to słychać i czasami właśnie przy przyspieszaniu/hamowaniu. Zaczyna mnie to denerwować, więc przydałoby się to wymienić. Jakieś sugestie ? Pozdrawiam Damian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 jakieś wskazówki Panowie? ktoś miał takie cuś? może coś doradzić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RYBA64 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 witam poogladaj poduszki pod silnikiem jak to sie dzieje przy przyspieszaniy lub hamowaniu lub drazek reakcyjny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 poduszki raczej odpadają - oglądałem. Przy hamowaniu/przyspieszaniu stuka b. rzadko. Generalnie przy prostej jeździe przy nierównościach słychać metaliczne stuki, a już przede wszystkim gdy pada - wtedy normalnie zawieszenie wali jak szalone.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konrad78 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 może luz na zwrotnicach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sarkas01 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 u mnie stukało i wymieniłem łączniki stabilizatorów tył, koszt niewielki 30 zł/szt polecam na allegro solidne całe metalowe a nie plastiki po prostu na polskie drogi, polski producent, bardzo solidne, trzeba tylko trochę rozwiercić otwory na śruby,mechanik był zaskoczony ceną i jakością oczywiście pozytywnie. Mają też na przód ale ja nie wymieniałem bo jest ok, polecam i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 ok w takim razie zacznę od wymiany łączników na przodzie i tyle. Wie ktoś gdzie można zamówić oryginały? (okolice Wrocławia)? echo.. ok jeśli nie oryginały to jakie zamienniki wchodzą w grę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vicvic Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 (edited) Napisz, jakie efekty, mam podobny problem, wymieniłem już łączniki przód i bez zmian. Do tego czasem przy mocniejszych stukach czuć je w pedale sprzęgłą Dzięki tu link do mojego pytania w tej sprawie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/51760-p12wp12-dziwne-stuki-pomocy/page__fromsearch__1 Edited December 8, 2009 by vicvic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 (edited) Napisz, jakie efekty, mam podobny problem, wymieniłem już łączniki przód i bez zmian. Do tego czasem przy mocniejszych stukach czuć je w pedale sprzęgłą Dzięki tu link do mojego pytania w tej sprawie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/51760-p12wp12-dziwne-stuki-pomocy/page__fromsearch__1 efekty następujące: wymieniłem dziś 4 łączniki stabilizatora + gumy na tylnym stabilizatorze i jak na razie cisza. Co prawda przy pierwszym ruszeniu po wyjechaniu z warsztatu zawieszenie potrzeszczało sobie ale chyba się ułożyło i jak na razie stuki się nie powtórzyły. Dam znać jeżeli stuki powrócą. P.S. Miałem w 10000% identyczne objawy co u Ciebie, również u mnie czuć było uderzenie pod pedałem sprzęgła. Moja P12 nigdy nie była bita i od nowości nic w niej nie było ruszane, te łączniki i gumy to pierwsza naprawa. Zobaczymy jak się będzie jeździło. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- a jednak to nie łączniki Primera stała 2 dni i dziś przyszła odwilż czyli dużo wody, wyjechałem i... masakra. Prawa przednia strona (tak mi się przynajmniej wydaje) stuka, trzeszczy i nie wiem co jeszcze. Najgorsze jest to że postanowiłem od razu pojechać do serwisu żeby się przejechać z mechanikiem, żeby posłuchał co i jak.. no i jak tylko dojechałem na miejsce zawieszenie ucichło. Jeździliśmy po kałużach, wybojach i nic Tracę do tego już cierpliwość. Chyba pozostaje czekać aż całkiem coś siądzie i będzie wiadomo co to. Jestem prawie pewien że to wahacz, miałem bardzo podobne objawy we fieście i winowajcą był właśnie wahacz (tuleje) ale głowy nie dam. Może ktoś z was wybada wcześniej co jest przyczyną. będę wdzięczny za jakiś update Edited December 22, 2009 by tommyg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest golemik Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Witam mam to samo P12 kombi 1.9dci. 2004r Nie zauważyłem jednak wzmożonych objawów po deszczu. Czasem przy przyspieszeniu coś usłyszę, taki głuchy dzwięk. Na dużych nierównościach (leśnie drogi utwardzone z dołkami). Wymieniłem sworznie wahaczy przednich, łożyska kolumny McPersona i też nie pomogło. Łączniki stabilizatora sprawdzone. Na trzepakach nic nie wychodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 podejrzewam jeszcze gumy stabilizatora przedniego. Zakup już zrobiłem ale wymienię dopiero po nowym roku. Dam znać co i jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kornelku Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 (edited) efekty następujące: wymieniłem dziś 4 łączniki stabilizatora + gumy na tylnym stabilizatorze i jak na razie cisza. Co prawda przy pierwszym ruszeniu po wyjechaniu z warsztatu zawieszenie potrzeszczało sobie ale chyba się ułożyło i jak na razie stuki się nie powtórzyły. Dam znać jeżeli stuki powrócą. P.S. Miałem w 10000% identyczne objawy co u Ciebie, również u mnie czuć było uderzenie pod pedałem sprzęgła. Moja P12 nigdy nie była bita i od nowości nic w niej nie było ruszane, te łączniki i gumy to pierwsza naprawa. Zobaczymy jak się będzie jeździło. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- a jednak to nie łączniki Primera stała 2 dni i dziś przyszła odwilż czyli dużo wody, wyjechałem i... masakra. Prawa przednia strona (tak mi się przynajmniej wydaje) stuka, trzeszczy i nie wiem co jeszcze. Najgorsze jest to że postanowiłem od razu pojechać do serwisu żeby się przejechać z mechanikiem, żeby posłuchał co i jak.. no i jak tylko dojechałem na miejsce zawieszenie ucichło. Jeździliśmy po kałużach, wybojach i nic Tracę do tego już cierpliwość. Chyba pozostaje czekać aż całkiem coś siądzie i będzie wiadomo co to. Jestem prawie pewien że to wahacz, miałem bardzo podobne objawy we fieście i winowajcą był właśnie wahacz (tuleje) ale głowy nie dam. Może ktoś z was wybada wcześniej co jest przyczyną. będę wdzięczny za jakiś update Witam kiedyś mi wymienili w ASO przy podobnych objawach w prawym przodzie (metaliczne dźwięki) trzpień wahacza. oprócz tego wymienili też łącznik stabilizatora (po raz drugi odkad kupielm z przebiegiem 90tys). te łaczniki które dają w ASO są kiepskie, wystarczyły na 1 sezon. potem u jakiegoś blacharza przy okazji wymieniłem na zamiennik i działa do dziś (150tys). sensowne zamienniki widziałem też na stronie sklepu 'auto sowa' (wpisać w google). trochę off topic: w tym sklepie kupiłem nowe koło dwumasowe o 2k taniej niz w ASO, jak mi wymieniali sprzęgło... Edited December 29, 2009 by Kornelku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zielony94 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 dołączam się z pytaniem co to może stukać dodam że u mnie niema zależności mokro sucho ale za to słychać stuki po obu stronach tylko przód. Ps wcześniej stukało z tyłu i wymieniłem łączniki i gumy tylnego stabilizatora i ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdzislaw140 Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Ktoś rozwiązał ten problem? Bo mam bardzo podobne objawy dodatkowo ściąganie w prawo i ciekawi mnie rozwiążanei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Ktoś rozwiązał ten problem? Bo mam bardzo podobne objawy dodatkowo ściąganie w prawo i ciekawi mnie rozwiążanei. Wydaje mi się, że w końcu problem rozwiązany. Wymieniłem łożyska mocowania amortyzatorów i stuki ustąpiły. Jeździłem już po mokrym i jest ok Jeżeli macie podobne objawy to można łatwo sprawdzić czy siedzą łożyska/poduszki: Podnieść auto i poszarpać za sprężynę. Jeżeli będą dochodziły stuki z górnej części amora to na bank siedzą te łożyska. Oryginalne łożysko to wydatek 160PLN, ale warto, bo w końcu nic nie stuka i nic nie puka pzdr. T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest himal\ Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Witaj.Miałem bardzo podobny problem.Stuki, wibracje na pedale sprzęgła.Wizyty w serwisach, wymiany amortyzatorów itp. Sam doszedłem że to łącznik górnej poduszki mocowania silnika. Koszt ok 150 PLN. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.