Guest nissan116 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Witam! Kiedyś posiadałem piękną Primerę P11. Niestety, sprzedałem ją, gdyż wg. mnie za dużo spalała a nie miała LPG. Później kupiłem Audi A6 TDI, ale chcę wrócić do Nissana. Ma to być Almera N15. I tu pytanie. Jak silniki 1.4 87km i 1.6 99km sprawują się na LPG? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest badger79 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Polecam Kolego zajrzec do najnowszego Auto Swiata - jest tam opisana N15tka i zachwalane jest zalozenie gazu wlasnie do tego modelu, z podkresleniem silnika 1.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 A ile planujesz rocznie robić kilometrów ? Zadaj sobie to arcyważne pytanie i zobacz czy Ci się opłaca. Moim zdaniem LPG skróci żywotność silnika, częstsze naprawy, droższy przegląd, częstsza wymiana kabli, świec itp. nie wspominając o zakupie instalacji. Ja osobiście nie polecam, rocznie robię 30 tkm i dalej nie uważam, że byłaby to oszczędność licząc rocznie, a nie na pojedynczej wizycie na stacji lpg. Jak to kiedyś ktoś powiedział na tym forum, że Nissan to nie kuchenka, żeby na gazie jeździł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcome Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 A ile planujesz rocznie robić kilometrów ? Zadaj sobie to arcyważne pytanie i zobacz czy Ci się opłaca. Moim zdaniem LPG skróci żywotność silnika, częstsze naprawy, droższy przegląd, częstsza wymiana kabli, świec itp. nie wspominając o zakupie instalacji. Ja osobiście nie polecam, rocznie robię 30 tkm i dalej nie uważam, że byłaby to oszczędność licząc rocznie, a nie na pojedynczej wizycie na stacji lpg. Jak to kiedyś ktoś powiedział na tym forum, że Nissan to nie kuchenka, żeby na gazie jeździł Jeżeli twierdzisz że nie opłaca ci się robiąc 30 tys rocznie to chyba nigdy nie miałeś lpg - i temu się tak sceptycznie nastawiasz, dla chcących zachęcam do skorzystania z kalkulatora http://www.gazeo.pl/kalkulator.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Jeżeli twierdzisz że nie opłaca ci się robiąc 30 tys rocznie to chyba nigdy nie miałeś lpg - i temu się tak sceptycznie nastawiasz, dla chcących zachęcam do skorzystania z kalkulatora http://www.gazeo.pl/kalkulator.php Tak, tak twierdzę, nie nie miałem nigdy LPG. Co nie oznacza, że nie wiem jakie są z tym koszta, miałem w rodzinie w Nissanie Sunny Y10 gaz i to dobiło silnik który bez gazu by chodził długo, a serwisowany był prawidłowo. Mam do pracy 55 km w jedną stronę więc wychodzi mi ok 30 tkm rocznie i twierdzę, że gaz się nie opłaca, zamierzam swoim autem pojeździć trochę. To, ze oszczędzę na stacji to mnie nie przekonuję, bo zostawię to u mechanika, wydam na części które szybciej trzeba wymienić, za kilka lat wymiana butli itp. A tak mam spokój, silnik chodzi jak zegarek. Został zaprojektowany z myślą o benzynie Ale to jest tylko moje zdanie, przecież nikogo nie zmuszam do jeżdżenia na benzynie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Jak to już ktoś napisał na tym forum - auta z instalacją LPG na rynku wtórnym powinny być z adnotacją "uszkodzone" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiu Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 (edited) Nie zgodzę się maniek Oszczędność jest i to bez dwóch zdań. Wszystko zależy od rodzaju instalacji (ja mam sekwencje i nic innego bym nie założył). To, ze oszczędzę na stacji to mnie nie przekonuję, bo zostawię to u mechanika, wydam na części które szybciej trzeba wymienić, za kilka lat wymiana butli itp Wymiana butli (legalizacja) co 10 lat, także nie wiem czy moja 12 letnia N15 dożyje tego czasu. Jakie części się szybciej zużywają?? Ja wymieniam tylko filtry, oleje i pamiętam by PB było w baku (nigdy rezerwa!!). Jedyne dodatkowe koszty (oprócz zakupu instalacji) to dodatkowo płatny przegląd (ok 68zł), wymiana filtra gazu fazy lotnej (co 10tyś ok 15 zł) wymiana filtra gazu fazy ciekłej (co 20tys ok 20 zł) i to wszystko. Z każdym samochodem jest "jak dbasz tak masz". Wcześniej miałem Poldka na gaz (zrobione 180 tys) nic nie zainwestowałem w naprawy silnika (jeszcze sprzedałem go za 300zł). Edited November 12, 2009 by jasiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dodo Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 mam N15 1.6 z sekwencją właśnie przekroczył 230tys na liczniku a gaz był zakładany przy 172tys jak do tej pory nic się nie działo a koszt instalacji już się dawno zwrócił... a jak już ktoś wcześniej zwrócił uwagę w nowym "motorze" jest opisany model N15 i że bardzo dobrze znoszą LPG... Jestem zadowolony bo nawet różnica mocy nie jest duża Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 U mnie zainstalowałem gaz przy 60tys, aktualny przebieg 125tys. W międzyczasie przesiadłem się na sekwencję. Autko jest zadbane, na czas wszyskie oleje, płyny, filtry. Jak dotąd negatywnych skutków - brak (odpukać), a oszczędności spore. Myślę że ta niechęć do LPG u niektórych bierze się po prostu z tego że kiedyś mieli auta ze źle ustaioną instalacją co spowodowało uszkodzenia silnika lub jego podzespołów. Najczęstszą przyczyną awarii silnia jest uboga mieszanka LPG. Wtedy w silniku palą się zawory. Generalnie nie ma się co źle nastawiać do instalacji LPG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nissan116 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Elo chłopaki Mój plan co do Almery jest taki. Najpierw sprzedam A6-tkę za 17.000. Kupię Almerę z gazem lub bez gazu do 8.000 zł a dodatkowo 5 tyś zł z Audi przeznaczę na Almerę [czyli Almera mnie wyjdzie 13.000zł]. Miesięcznie robię ok. 180 km Pozdro Elo chłopaki Mój plan co do Almery jest taki. Najpierw sprzedam A6-tkę za 17.000. Kupię Almerę z gazem lub bez gazu do 8.000 zł a dodatkowo 5 tyś zł z Audi przeznaczę na Almerę [czyli Almera mnie wyjdzie 13.000zł]. Miesięcznie robię ok. 180 km Pozdro P.S A czy dobrze jest montować do gazu stożkowy filtr i rurę z 2 końcówkami po 2 stronach, czyli tak: oo oo ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 A czy dobrze jest montować do gazu stożkowy filtr i rurę z 2 końcówkami po 2 stronach, czyli tak: oo oo ? Generalnie, jeśli filtr stożkowy zapewni prawidłowy przepływ powietrza do silnika to nie widzę przeciwskazań. Wydech możesz sobie zrobić wedle własnego upodobania - warunek prawidłowe odprowadzanie spalin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelrudnicki Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 jesli robisz 180 km miesiecznie to nie oplaca inwestowac w gaz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nissan116 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 (edited) Ale Almerę bym miał co najmniej 4 lata Edited November 12, 2009 by nissan116 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smeru Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 180km x 12 x 4 = 8640km w cztery lata - na pewno się nie opłaca. Z gazem to jest tak, że jak się zaczną kłopoty, to jeździsz i szukasz - mechanik zwala winę na instalację, gaziarz mówi że wszystko jest ok i to coś z osprzętu silnika. Jeździsz, szukasz problemu i nikt nie chce pomóc. Jak jest dobrze to jest super i taniej, ale to regulacja to filterki, to coś się przycina... Są tacy którzy jeżdżą i chwalą - wiem bo w rodzinie mamy takie auta, a mi się poprzednie trafiło z gazem i były same problemy. Dlatego najlepiej chyba kupić auto bez lpg i samemu założyć u dobrego specjalisty. Jak mówią no gas no problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dodo Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 ja mam stożek i jakoś nie ma to wpływu bo jak będziesz miał sekwencję to kwestia strojenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chemik Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 (edited) w tego tygodniowym magazynie Motor, jest opis almery jako samochodu uzywanego.wg magazynu jezeli chodzi o silniki Ga,sa one bardziej odporne na gaz i bardzo dobrze toleruja to paliwo niz np konkurent toyota corolla i honda civic. xD.w sumie zgodził bym sie z tym bo miałem troche juz samochodów ale primka z silnikiem Ga chodzi jak najbardziej idealnie na lpg z nic wszystkich.przebieg ponad 300tys km Edited November 12, 2009 by Chemik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest almerka Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 ja, miesięcznie robię koło 250-300 km i też nie uważam, żeby LPG mi się opłaciło ... w tym wypadku nie ma to żadnego sensu... chyba, że kupisz samochód w tej samej cenie co bez instalacji, z zamontowana już instalacja, wtedy jak najbardziej ma to sens. udanych poszukiwań Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dodo Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 kurcze jak ja bym chciał robić 300km miesięcznie u mnie 300km pęka po 3dniach jak nie jeżdżę nigdzie więcej jak do pracy u mnie średnio wychodzi 2200km miesięcznie samych dojazdów do pracy + prywatne wypady... to się sporo robi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest almerka Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 u mnie dalsze wycieczki, to tylko w wakacje wychodzą... tak wszędzie praktycznie na piechotę chodzę, bo silnika się nawet nie opłaca odpalać, żeby przejechać 1300m ;P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelrudnicki Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 ja robie ok 1000-1500 km miesiecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 ja robie ok 1000-1500 km miesiecznie i co w związku z tym..... ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 i co w związku z tym..... ?? myślę że to ma być argument "za" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tusiek Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 a ja robie 2500 miesiecznie... i mysle ze mi sie bedzie oplacac... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrAli Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Czytam wątek, i moje zdanie jest takie, że instalacja instalacji nie równa! Naprawdę ciężko jest o dobrego gazownika, który zna się w temacie i umie porządnie dobrać elementy instalacji i poprawnie je założyć! Cała awantura idzie o to że gaz musi zostać poprawnie ustawiony, po przełączeniu na gaz auto (dokładnie komputer benzynowy) ma nie widzieć żadnej różnicy! Najdokładniej można to zaobserwować po korektach czasów wtryskiwaczy benzynowych podczas jazdy na gazie! Idealnie "zestrojona" instalacja te korekty ma takie same przy jeździe na benzynie jak i na gazie! Co za tym idzie lambda jest prawidłowa. Należy pamiętać, że źle ustawiona mieszanka to albo zaśmieca wydech (w tym katalizator) jak jest za bogata, albo wypala zawory i gniazda jak jest za uboga (więcej tlenu). Jeśli to jest ustawione w całym zakresie czasy wtrysków - obroty to już jest nieźle. Następna sprawa: to przy prawidłowo wyregulowanej instalacji i tak temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny - fizyki nie da się oszukać! I tu przychodzą z pomocą lubryfikatory! Które "smarują" obniżają temperaturę gniazd i zaworów. Tak więc reasumując trzeba zainstalować odpowiedni sprzęt przez mądrą osobę aby nie powodować szkód! I tu uwaga w Nissanie szczególnie gdyż te silniki mają bardzo miękkie gniazda i zawory w porównaniu np. do Niemców! (Zwracam uwagę że przy sekwencji - bo tylko taką instalację mam na myśli dochodzi koszt benzyny, aż reduktor się nie rozgrzeje!) NIE MA CO OSZCZĘDZAĆ NA INSTALACJI I DODATKACH! TYLKO JEŚLI TAK TY WYCHODZI NA TO SAMO CO DIESEL WIĘC PO CO KUPOWAĆ BENZYNĘ I ZAKŁADAĆ GAZ!!! Każde auto+kierowca to sprawa indywidualna - jeden będzie zadowolony bo mu się "uda" pojeździ tanio i sprzeda - inny non stop będzie musiał regulować, naprawiać, dokładać i już nie będzie zadowolony! Jak napisałem wyżej diesel i po sprawie! - Ale co jak przyjdzie wymienić np. koło dwumasowe? kicha - części ogólnie droższe niż w benzynie! Jeżdżę autami na gaz od 15 lat! Wszystkimi generacjami, sam zakładałem gaz, kupowałem z gazem! A i tak rozumiem argumenty jednych i drugich - tych co są za i tych co są przeciw! Po prostu jak coś siądzie nigdy nie mam pewności czy to przez gaz czy nie Ale tankowanie tańsze przez pół! Po prostu chyba łatwiej co jakiś czas ponieść większy wydatek (nie wiedzieć do końca przez co) a za to przy codziennym tankowaniu odczuwać ulgę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest monik Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 A ile planujesz rocznie robić kilometrów ? Zadaj sobie to arcyważne pytanie i zobacz czy Ci się opłaca. Moim zdaniem LPG skróci żywotność silnika, częstsze naprawy, droższy przegląd, częstsza wymiana kabli, świec itp. nie wspominając o zakupie instalacji. Ja osobiście nie polecam, rocznie robię 30 tkm i dalej nie uważam, że byłaby to oszczędność licząc rocznie, a nie na pojedynczej wizycie na stacji lpg. Jak to kiedyś ktoś powiedział na tym forum, że Nissan to nie kuchenka, żeby na gazie jeździł ja co prawda mam n16 z końca 2001r. na gazie od rpku 2003. co prawda przebieg nie jest imponujący (96tys), ale z silnikiem NIC się nie dzieje. ogólnie auta niemal bezawaryjne. silnik 1,5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.