Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Szpera


Guest Paweł_wawa
 Share

Recommended Posts

W Maximie nie było chyba szpery.

Link to comment
Share on other sites

Guest Paweł_wawa

Też nie podejżewałem tego, chociaż zawsze dziwiła mnie rewelacyjna jak na przednionapędowiec przyczepność przy ruszaniu, a rusza naprawdę dobrze, lepiej niż równolatka Camry, czy też dużo młodsze omegi 3,0 V6. Sprawa się ujawniła przy doważaniu kół na samochodzie, żeby rozkręcić do dużej prędkości przednie koło trzeba było zdejmować przeciwne, żeby choć trochę zmniejszyć opory dynamiczne ale te statyczne i tak pozostawały bez zmian, kręciły się poprostu wałki w skrzyni i było ciężko. Fachowiec od kół nie był bardzo zdziwony, a ja jak najbardziej, wogóle nie słyszałem wcześniej, żeby w "cywilnym" przednionapędowcu instalowano szperę.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem specjalista w tym temacie ale szpera ma pewne wlasciwosci np 30-70%. I ja to rozumiem tak, ze jedno kolo zawsze bedzie mialo przynajmniej 30%mocy wiec teoretycznie niemozliwe jest przekrecic kolem tak zeby drugie tez sie nie krecilo. A szpera w seryjnych autach jak najbardziej jest montowana np sentra se-r ma taka w standardzie.

Ps masz manuala cy automata?

Edited by dylson
Link to comment
Share on other sites

Nie porownuj infinity do nissana bo to inna bajka. A co do samej szpery to spytam tak czy mozna wogole przekrecic kolo ktore jest w gorze gdy drugie jest na ziemi? Jesli mamy dwa rodzaje skrzyn biegow w maximie (ze szpera i bez niej) to powinny byc tez dwa inne numery na tych skrzyniach. Nie wiem w ktorym miejscu jest numer na skrzyni ale jesli gdzies u gory to spisze swoj i tu wstawie.

Edited by dylson
Link to comment
Share on other sites

Guest Michalllo

Powiem tak w mojej J30 z manualną skrzynią kiedyś próbowałem sie zabawić w sprawdzenie maksymalnej predkości przy zdjetym przednim jednym kole. Moim ogromnym zdziwieniem było że Autko chciało mi odjechać i nie dało się rozpedzić jednego koła( dodam ze w fiacie uno udawało mi się to bez żadnego problemu). Wtedy myślałem że mam uszkodzoną skrzynie biegów ale teraz myślę że to faktycznie mogła być jakaś szpera :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Paweł_wawa

Wiem co mówię, doważałem u tego gościa koła w kilku jeśli nie w kilkunastu autach i nigdy nie było takiego efektu, żeby trzeba było nie tylko podnosić ale i zdejmować koło po przeciwnej stronie. Ale jak czytam, sprawa się raczej uwiarygadnia, jak będę na wymianie oleju w skrzyni(automat) to odczytam oznaczenie.

Jeszcze w kwestii lusterka, czy gdzieś w Wawie można kupić sam wkład(szkło)?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Wiem co mówię, doważałem u tego gościa koła w kilku jeśli nie w kilkunastu autach i nigdy nie było takiego efektu, żeby trzeba było nie tylko podnosić ale i zdejmować koło po przeciwnej stronie. Ale jak czytam, sprawa się raczej uwiarygadnia, jak będę na wymianie oleju w skrzyni(automat) to odczytam oznaczenie.

Jeszcze w kwestii lusterka, czy gdzieś w Wawie można kupić sam wkład(szkło)?

pzdr

 

W ASO koszt jak dobrze pamiętam 450 zł za sam wkład.

Taniej, bo w okolicy 20 zł - 30 zł dorobisz u szklarza na miejscu i w 10 minut.

Zgogluj lusterka samochodowe w warszawie i na pewno coś znajdziesz.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

To ze sie kręciły wałki w skrzyni to nic dziwnego jak to automat.

Czegos nie rozumiem, to mozna dowazac kola w automacie? Przeciez to tak jakby rozpedzic do duzej predkosci samochod na N.

Link to comment
Share on other sites

Guest Paweł_wawa

Pewnie, że można, oby nie przez godzinę ;-).

Zawsze mam doważone koła a jeżdżę głównie automatami i niestety głównie przednionapędowymi.

Link to comment
Share on other sites

Po tym temacie zaczalem na to zwracac uwage i faktycznie on tak ma ze ciezko jest stracic przyczepnosc, ostatnio jechalem po pasie na ktorym byla zatoczka autobusowa (takie plyty a nie asfalt) i padalo, jechalem wolno i musialem sie wcisnac na lewy pas, pedal w podloge, redukcja, wysokie obroty a on na tym deszczu poprostu poszedl bez zadnego mielenia i to na oponach 195.

Link to comment
Share on other sites

Sluchajcie jesli w automatch by byla szpera to tym bardziej powinna byc w manualu gdzie duzo latwiej jest stracic trakcje. Poza tym maxima to tez nie wiadomo jako potwor zeby tracila trakcje przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu. Jest to wolnossace v6 gdzie moc jest rozwijana bardzo plynnie i latwo ja wyczuc.

Link to comment
Share on other sites

Guest Michalllo

Sluchajcie jesli w automatch by byla szpera to tym bardziej powinna byc w manualu gdzie duzo latwiej jest stracic trakcje. Poza tym maxima to tez nie wiadomo jako potwor zeby tracila trakcje przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu. Jest to wolnossace v6 gdzie moc jest rozwijana bardzo plynnie i latwo ja wyczuc.

Tak ale praktycznie zawsze zrywa przyczepność dwoma kołami.

Poza tym rozmawiałem ze znajomym mchanikiem i powiedział mi że bardzo często w mocnych przednionapedówkach stosowany jest układ roznicowy o zwiekszonym tarciu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...