Guest amdek Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Witam, Jestem od pół roku właścicielem Almerki N15 z silnikiem 2.0 D. Będę musiał na dniach wymienić olej, a w książce serwisowej do mojego Nissana niestety nic nie ma o tym jaki poprzednio był lany olej. Przy drzwiach od kierowcy jest tylko naklejka kiedy powinienem go wymienić oraz symbol "MOBIL 1" - co by sugerowało poprzednio lany olej. Autko ma zrobione 149 000 km i suchutki silnik, odkąd go kupiłem stan oleju jest taki sam, wogóle nie spada. Ze względu na naklejkę sugerował się raczej będę że był do niego wlewany Mobil 1, tylko nie mam zielonego pojęcia jaki. Nie wiem czy ma być 10W czy 15W czy też jakiś inny czy półsyntetyk czy pełny syntetyk. Nie chciałbym żeby po tej wymianie nagle zaczął brać olej albo gdzieś ciec. Czy ktoś mi może pomóc? Jaki olej powinienem wlać do tego samochodu? Może ktoś ma auto sprowadzone z Belgii i wie jakie tam oleje lali do takiego samochodu? Pozdrawiam Krzysiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Mobil 1 to syntetyk. Na bank jest tam "1"- "One"?? Super S to półsyntetyk, Super M to mineralny. Do takich diesli w dobrym stanie leje się zwykle 5W40 albo 10W40 w wersji Turbodiesel(z akcentem na 10W z racji na wiek i nie tak mały przebieg, 5W raczej leją do młodszych). Ja mam 180 tysi i leje 10W40 polsyntetyk i jest git. Ja bym lał dalej syntetyk jeśli na bank był to Mobil 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amdek Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Mobil 1 to syntetyk. Na bank jest tam "1"- "One"?? Super S to półsyntetyk, Super M to mineralny. Do takich diesli w dobrym stanie leje się zwykle 5W40 albo 10W40 w wersji Turbodiesel(z akcentem na 10W z racji na wiek i nie tak mały przebieg, 5W raczej leją do młodszych). Ja mam 180 tysi i leje 10W40 polsyntetyk i jest git. Ja bym lał dalej syntetyk jeśli na bank był to Mobil 1. Na bank to nie wiem co było. Na naklejce mam datę wymiany i ona jest jakby obok napisu Mobil 1, pozostałe napisy chyba się i tak nie łapią. Poniżej załączniki: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falo Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Witam Ja też byłem w tej samej sytuacji i zalałem Mobil Super S Turbo Diesel 10W40 półsyntetyk.Polecam wymienić również paski ,alternatora i pompy wspomagania(u mnie były bardzo słabe). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 (edited) Tutaj nie ma że to Mobil 1. Data mogła zostać zapisana przypadkowo przy Mobil 1 (nie ma "ptaszka". Szukałem w necie Brug i Pont i wyszło mi że to znaczy most. A lepkość nie jest wpisana bo to by było w Smering. Kwit jest z Walonii- części francuskojęzycznej. Mój brat ma Fabię z Flandrii i jak się zna niemiecki, to da się skumać flamandzki. Aha, nie kupuj 6 litrów - u mnie weszło jakieś 4,5 żeby było na górze zakreskowanego. P.S. Jaki dałeś filtr Falo- wysoki(podwójny) czy ten krótszy tańszy? Ja ostatnio dałem wysokiego Blueprinta(nie wiem czy jest krótki z tej firmy) i późno gaśnie kontrolka ciśnienia. Teraz chyba spróbuję wysokiego Filtrona OP588. Edited November 16, 2009 by Rudy89 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falo Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Jak zobaczę jaki jest u mnie to dam znać,ale chyba różnią się średnicą gwintu i u mnie jeden z nich nie pasował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 83tomek83 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Witam. Ja mam podobny problem z olejem. Kupiłem almerę 2.0D, 99 r., 181 000 przebiegu (o ile nie był cofany ), sprowadzona z belgii i nigdzie nie ma żadnej informacji o rodzaju oleju w silniku. Zastanawiam się nad wlaniem półsyntetyka 10W bo nie wydaje mi się żeby w Belgii był zalewany mineralnym. Mam nadzieję że nic złego się nie zadzieje od półsyntetyka. Czyli rozumiem że najlepiej kupić 5 litrów?? A co do filtru oleju to marki takie jak Mann czy Knecht rzeczywiście są takie dobre czy to tylko wyrzucanie pieniędzy na próżno?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Tak, mają różne gwinty- wysoki ma większy. Najlepiej kupić 5 litrów i wlać 4 i troszeczkę z litrówki i potem powoli dolewać - ja tak zrobię za 2 miechy jak będę zmieniał. Ja mam doświadczenie tylko z wysokim filtronem(niebieskim, nie czarnym) OP588 ok. 50zł - lampka znika poprawnie, ale nie jakoś bardzo szybko i z Blueprintem(czarny) ok40-50 zł (też wysoki) - lampka długo świeci. Z ciekawostek dodam, że Filtron ma szerszą uszczelkę. Są też tanie wysokie filtry Japan Union, ktoś kiedyś sprzedawał kilkuletnie Nissanowskie na Alledrogo. Nie spotkałem się z Sędziszowem i Knechtem(może istnieją), a Boscha widziałem tylko krótkiego. Zobaczę jakie filtry są w intercarsie- może spróbuję coś nowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amdek Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Czyli jak nie wiem co było wcześniej to bez obaw mogę go zalać tym Mobil Super S Turbo Diesel 10W40 półsyntetyk i powinno być ok? Co do filtra to pojawiło się już kilka sugestii, ale czy jest zależność że np. z tym olejem to taki filtr czy nie ma czegoś takiego ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kojak85 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Ja już trzeci raz zalałem Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Nie polecam lania syntetyka. Półsyntetyk w zupełności wystarczy jeśli silnik jest szczelny. U mnie filtr jest krótki ale ja mam gołe CD20, a nie CD20E. Jeżeli ktoś wcześniej nie przyoszczędził i nie zalał minerałem to wszystko będzie ok. Mi wchodzi 5l do maxa. Nie ma zależności pomiędzy filtrem a olejem. Proponuję tylko dowiedzieć się, czy masz krótki filtr, czy długi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Również polecam półsyntetyk. Ja wlałem taki na ślepo Castrola i jest ok szczelne wszystko i oleju ani grama nie bierze. Odradzam tylko filtry Filtrona bo ze sporym opoźnieniem gasnie kontrolka oleju przy nich. Jak miałem Knechta nie było takich problemów Przy okazji polecam wymienic resztę filtrów, sprawdzić czy w filtrze paliwa nie ma wody. Po zimie jezeli nie zrobisz tego teraz, filtr paliwa koniecznie do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amdek Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 (edited) Ja już trzeci raz zalałem Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Nie polecam lania syntetyka. Półsyntetyk w zupełności wystarczy jeśli silnik jest szczelny. U mnie filtr jest krótki ale ja mam gołe CD20, a nie CD20E. Jeżeli ktoś wcześniej nie przyoszczędził i nie zalał minerałem to wszystko będzie ok. Mi wchodzi 5l do maxa. Nie ma zależności pomiędzy filtrem a olejem. Proponuję tylko dowiedzieć się, czy masz krótki filtr, czy długi. Ja też mam gołe CD20. Czyli filtr krótki ale jeszcze dla pewności sprawdzę. A co do marki oleju to będzie jakaś różnica czy to będzie Valvoline, Castrol czy Mobil czy inny dla takiego silnika?? Czy jaki nie wleję z tych markowych, to powinno być ok? @Mlody666 Filtr paliwa miałem wymieniany ostatnio przy okazji robienie rozrządu więc zimę na nim przejeżdżę. A co sądzicie o olejach firmy Petronas i filtrach TUTELLA WEBER?? Edited November 17, 2009 by amdek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 A co do marki oleju to będzie jakaś różnica czy to będzie Valvoline, Castrol czy Mobil czy inny dla takiego silnika?? Czy jaki nie wleję z tych markowych, to powinno być ok? Moim zdaniem nie ma znaczenia - grunt to żeby nie był to olej z niskiej połki cenowej. W rajdach nie jeździsz i wyczynowo nie smigasz bo przeciez tym samochodem się nie da, więc nie widze większej różnicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Amdek- skoro masz 99 rok to pewnie CD20E. Uwaga! W katalogu nissanowskim i intercarsu nie ma rozróżnienia na CD20 i CD20E. Najlepiej szukaj po VINie a nie po kodzie silnika (jest taka możliwość np w intercarsie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amdek Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Amdek- skoro masz 99 rok to pewnie CD20E. Uwaga! W katalogu nissanowskim i intercarsu nie ma rozróżnienia na CD20 i CD20E. Najlepiej szukaj po VINie a nie po kodzie silnika (jest taka możliwość np w intercarsie) Hmmm, noto teraz zgłupiałem. Według papierów CD20 a według tego co można wyszperać to samochody od 1996 roku to CD20E. Według książki "Nissan Almera Sam naprawiam": ".. wysokoprężne niedoładowane 2,0 dm3 o mocy 55 kW (75 KM) typu CD20 (od lipca 1995 do marca 1996) i typu CD20E (od kwietnia 1996)". Czy jeśli mam CD20E to coś się zmienia w zakresie oleju do niego i użytkowania w stosunku do CD20? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falo Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Witam Filtr w mojej Almerce to 0 986 452 024 BOSCH,to jest ten z gwintem 3/4".Koszt w intercarsie to około 15zł.Ty masz prawdopodobnie 0 986 452 046 to koszt około 35 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Filtr 3/4 to krótki, jednocalowy to długi. Słyszałem taką teorię, że wysoki filtr jest do samochodów z EGRem układem recyrkulacji spalin, który był montowany z tego co wiem głównie CD20E. W końcu ktoś wyjaśni jednoznacznie różnicę między CD20 i CD20E. Wg mnie to elektroniczny pedał przyśpieszenia i czarna pokrywa zaworowa w CD20E, ale głowy nie daję. Inna sprawa- Kojak napisał że wchodzi niecałe 5 litrów - tyle jest do zagięcia (przynajmniej u mnie) - ktoś wie czy powinno musi być na kreskowanym czy wystarczy pod zagięciem? Ja wolałem dmuchać na zimne i nie przelewać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falo Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Ja zalałem równo 5 litrów. Norma to 5,1 l(tak podają katalogi) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 (edited) Czy masz CD20 czy CD20E widac od razu po zajżeniu pod maskę - można to wywnioskowac z książki Sam Naprawiam. W CD20E będziesz miał elektrozawór na dolocie powietrza - zaraz za puszką filtra, w CD20 tego nie ma. Przykłady na fotkach z allegro: CD20E CD20E CD20 CD20 Różnice najlepiej widać przy filtrze powietrza, korku oleju, kapslu na pokrywie, no i przechodzącej nad silnikiem lince gazu w CD20 której w CD20E nie ma. Edited November 18, 2009 by Mlody666 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Katalogi podają pojemność układu. Zawsze wchodzi mniej, bo dużo syfu zostaje, zwłaszcza w misce olejowej. Ten kapsel na pokrywie charakterystyczny dla CD20E to filtr odmy. Zgodnie z instrukcją serwisowa powinno się go zmieniać- kosztuje w ASO chyba 200 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kojak85 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 (edited) CD20 a CD20E: - w CD20E jest EGR/ CD2- -brak - W CD20E jest "elektroniczny pedał przyspieszenia" - z potencjometrem - nie linka - kolor pokrywy zaworowej - tym bym się nie sugerował - mogła być wymieniona - CD20E elektrozawór przy dolocie - CD20E sterownik silnika pełni więcej funkcji - CD20E występuje czujnik położenia wału korbowego Co do oleju to: - mobil ma właściwości myjące - jest rzadszy, - castrol jest gęstszy, więc eliminuje efekt delikatnego pocenia itd. - valvoline jest rzadki, ale ma tam jakieś dodatki w sobie przedłużające żywotność silnika - podobno Edited November 18, 2009 by kojak85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Zgadzam się z Kojakiem co do różnic. Tylko ten zawór na dolocie chyba nie jest elektro, jest uruchamiany podciśnieniem. Pytanie z ciekawości: Czy w CD20 jest złącze OBD i czy jest kontrolka check engine? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amdek Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 1. Wychodzi na to że jednak mam CD20E 2. Próbowałem, sfotografować filt ale nie bardzo mi wyszło, może jednak się komuś uda dostrzec podobieństwo i powie mi jaki to: 3. Przy okazji jak wszedłem pod spód to zobaczyłem coś takiego i się przestraszyłem bo wygląda tak jakby albo z czegoś ciekło albo coś zardzewiało i nie wiem co to jest: Wygląda to tak jakby ciekło z góry z tego paska, ale chyba ten element również koroduje. 4. @kojak85: jeśli tak jak napisałeś Castrol jest gęstszym olejem, to może lepiej nim zalać silnik co uchroni go przed wyciekami spowodowanymi rzadzszymi olejami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rudy89 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 CD20E z KLIMĄ . Silnik był zapewne niedawno myty. Ten wyciek na misce olejowej to co to za ciecz? Filtr Wysokim, zapewne Blueprint albo Bosch (bo czarny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amdek Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Ja silnika nie myłem - zresztą jestem przeciwny takim praktykom. Jak kupiłem go w maju to tak wyglądał (znaczy się podobnie) - był brudny ale suchy. A co do cieczy to nie wie co to jest, dlatego o tym napisałem bo nie wiem co to takiego i nie wiedziałem że to miska olejowa. Jak dziś to zobaczyłem, to się przestraszyłem bo wszędzie sucho pod spodem, tylko w tym miejscu tak jak na zdjęciu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.