Guest wojt_mk.. Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Witam wymieniłem dziś olej w mojej primce(1.6 benz. 102KM) i po dokręceniu filtra oleju poci sie spod niego olej nie dużo, i za każdym razem po wymianie oleju jest to samo (filtr 'Filtron') może ktoś miał podobny problem ? szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego. (Podejżewam że uszczelka od filtra nie jest dobrze dociśnięta może zeszlifować filtr troche w okolicy gwintu żeby dalej można było wkręcić ? ) Dodam że przestaje sie pocić po zrobieniu ok 8 tyś km. Proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Witam wymieniłem dziś olej w mojej primce(1.6 benz. 102KM) i po dokręceniu filtra oleju poci sie spod niego olej nie dużo, i za każdym razem po wymianie oleju jest to samo (filtr 'Filtron') może ktoś miał podobny problem ? szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego. (Podejżewam że uszczelka od filtra nie jest dobrze dociśnięta może zeszlifować filtr troche w okolicy gwintu żeby dalej można było wkręcić ? ) Dodam że przestaje sie pocić po zrobieniu ok 8 tyś km. Proszę o pomoc. Ja bym zastosował bardziej efektywne filtry oleju. Takie jak na 1wszy montaż. Może być: PURLUX czy KNECHT - jest zdecydowanie lepszy od Filtron. Nie wsadzać tylko car maxów, 4 car, jp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Przed przykręceniem filtra obowiazkowo nalezy posmarować uszczelkę olejem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 sądze że przykręcając filtr nie smarowałeś uszczelki, podczas skrecania, uszczelka wtedy sie zwija i kaleczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 (edited) Witam wymieniłem dziś olej w mojej primce(1.6 benz. 102KM) i po dokręceniu filtra oleju poci sie spod niego olej nie dużo, i za każdym razem po wymianie oleju jest to samo (filtr 'Filtron') może ktoś miał podobny problem ? szukałem na forum ale nic nie znalazłem podobnego. (Podejżewam że uszczelka od filtra nie jest dobrze dociśnięta może zeszlifować filtr troche w okolicy gwintu żeby dalej można było wkręcić ? ) Dodam że przestaje sie pocić po zrobieniu ok 8 tyś km. Proszę o pomoc. A czy założyłeś dobry filtr? ja w mojej nysce zmieniałem filtr na taki dodtępny z katalogu, ale okazuje się że przypisany do mojej maszyny filtr, jest zupełnie inny... (za bardzo wystaje gwint z bloku silnika, a na dobitkę uszczelka ma inną średnicę, chwię tak pojeździłem też mi ciekło, potem kupiłem na wzór taki sam...) i raczej mam rację bo chyba masz ten sam silnik co ja GA16DE 102KM Edited November 19, 2009 by Bober Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 A czy założyłeś dobry filtr? ja w mojej nysce zmieniałem filtr na taki dodtępny z katalogu, ale okazuje się że przypisany do mojej maszyny filtr, jest zupełnie inny... (za bardzo wystaje gwint z bloku silnika, a na dobitkę uszczelka ma inną średnicę, chwię tak pojeździłem też mi ciekło, potem kupiłem na wzór taki sam...) Dzięki za zainteresowanie tematem, uszczelkę filtra smarowałem olejem, podejżewam że z tymi filtrami "Filtrona" jest coś nie tak, juto wjade na kanał i zobaczę jak wygląda,jak co to bedę szukał filtra innej firmy, tylko przeważnie w sklepach jest tylko filtron (Mógłbyś napisać jakiej firmy założyłeś filtr?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Dzięki za zainteresowanie tematem, uszczelkę filtra smarowałem olejem, podejżewam że z tymi filtrami "Filtrona" jest coś nie tak, juto wjade na kanał i zobaczę jak wygląda,jak co to bedę szukał filtra innej firmy, tylko przeważnie w sklepach jest tylko filtron (Mógłbyś napisać jakiej firmy założyłeś filtr?) Ja orginalnie miałem MANN dokładniej W719/.. nie pamiętam dokładnie tych następnych dwóch liter... sprawdzę w domu i Ci napisze. Jeszcze śmieszniejsze jest to że jak sprawdzam ten filtr w katalogu MANNa to nie ma on żadnego przeznaczenia a nic innego tam nie pasuje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 ja śmigam na filtrze knecht, ale jeździłem na Filtronie i nie miałem z nimi żadnych problemów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 ja śmigam na filtrze knecht, ale jeździłem na Filtronie i nie miałem z nimi żadnych problemów Ja nie mówie że jest zły... może i dobry... (chociaż osobiście nie mam dobrej opini o polskich wynalazkach) proponuje przeczytać moje opinie w temacie "[P10]Kilka problemów" Ale przedewszystkim filtron nie ma filtrów dla silnika GA16DS z lat 92/93 z bardziej wystawionym gwintem z bloku, z resztą tyle się naszukałem że powiem iż nie znalazłem innego pasującego filtra, w naszym przypdku jeśmy niestety, (a może na szczęście) skazani na MANN Mój W719 kosztował na początku roku 16zł, nie wiem ile może kosztowć normalnie bo mam duży upust, ale myslę że nie więcej niż 25. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Ja nie mówie że jest zły... może i dobry... (chociaż osobiście nie mam dobrej opini o polskich wynalazkach) proponuje przeczytać moje opinie w temacie "[P10]Kilka problemów" Ale przedewszystkim filtron nie ma filtrów dla silnika GA16DS z lat 92/93 z bardziej wystawionym gwintem z bloku, z resztą tyle się naszukałem że powiem iż nie znalazłem innego pasującego filtra, w naszym przypdku jeśmy niestety, (a może na szczęście) skazani na MANN Mój W719 kosztował na początku roku 16zł, nie wiem ile może kosztowć normalnie bo mam duży upust, ale myslę że nie więcej niż 25. Ten filtr ma oznaczenie W719 ? popytam w sklepach mam nadzieję że znajdę dzięki za pomoc Szukałem na allegro i znalazłem, zamiennik "Filtrona OP581" to MANN W818/82, (tego W719 nie ma) może być ten W818??? to adres strony: http://www.allegro.pl/item797688504_mann_filtr_oleju_nissan_primera_almera_w_818_82.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Ten filtr ma oznaczenie W719 ? popytam w sklepach mam nadzieję że znajdę dzięki za pomoc Szukałem na allegro i znalazłem, zamiennik "Filtrona OP581" to MANN W818/82, (tego W719 nie ma) może być ten W818??? to adres strony: http://www.allegro.pl/item797688504_mann_filtr_oleju_nissan_primera_almera_w_818_82.html No właśnie nie, w katalogu jest W818/82 jego miałem założone i nie pasuje... jest krótszy i ma mniejszą średnicę uszczelki.. Mam jedno pytanie do Ciebie Czy masz jeszcze jakiś stary filtr który pasował i nie leciał?? jak tak to porównaj wymiary i zobaczysz na czym polega problem.. sorki ale nie sprawdziłem tego filtra... teraz będę mógł wejść w kanał pod wozik dopiero w sobotę.. a nie pamiętam z głowy jaki założyłem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 No właśnie nie, w katalogu jest W818/82 jego miałem założone i nie pasuje... jest krótszy i ma mniejszą średnicę uszczelki.. Mam jedno pytanie do Ciebie Czy masz jeszcze jakiś stary filtr który pasował i nie leciał?? jak tak to porównaj wymiary i zobaczysz na czym polega problem.. sorki ale nie sprawdziłem tego filtra... teraz będę mógł wejść w kanał pod wozik dopiero w sobotę.. a nie pamiętam z głowy jaki założyłem.. Nie mam starego filtra jak sprowadziłem samochód to wymieniłem i wyrzuciłem go nie wiedziałem że będą takie problemy z tym jak co to daj znać jaki to typ filtra czekam, dziś zszedłem do kanału trochę się poci ale tragedii nie ma także czekam - z góry dzięki pozdraiwam:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Nie mam starego filtra jak sprowadziłem samochód to wymieniłem i wyrzuciłem go nie wiedziałem że będą takie problemy z tym jak co to daj znać jaki to typ filtra czekam, dziś zszedłem do kanału trochę się poci ale tragedii nie ma także czekam - z góry dzięki pozdraiwam:) a nie zauważyłeś różnicy w długości? ten w 818 ma 8cm natomiast w 719 ma 11cm długości, mi przy pierwszej wymianie udało się stwierdzić że jet coś nie tak... Jesteś w stanie powiedzieć czy był dłuższy czy taki sam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 a nie zauważyłeś różnicy w długości? ten w 818 ma 8cm natomiast w 719 ma 11cm długości, mi przy pierwszej wymianie udało się stwierdzić że jet coś nie tak... Jesteś w stanie powiedzieć czy był dłuższy czy taki sam? Niepamiętam jaki był stary filtr:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Witaj Kolego! Przepraszam że wczoraj nie odpisałem ale dopiero wróciłem z podróży i przedchwilą byłem w moim warsztacie:} to jest dokładnie MANN W719/5 możesz zobaczyć w necie jakie ma wymiary, i według niego szukaj ja orginalnie go nie miałem, dałem stary (oczywiście bez napisów-nie wiem jakim cudem zniknęły) kumplowi a on po wymiarach dopasował mi to, i tylko na takim jeżdzę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Witaj Kolego! Przepraszam że wczoraj nie odpisałem ale dopiero wróciłem z podróży i przedchwilą byłem w moim warsztacie:} to jest dokładnie MANN W719/5 możesz zobaczyć w necie jakie ma wymiary, i według niego szukaj ja orginalnie go nie miałem, dałem stary (oczywiście bez napisów-nie wiem jakim cudem zniknęły) kumplowi a on po wymiarach dopasował mi to, i tylko na takim jeżdzę... Dzięki za pomoc poszukam w sklepach albo w necie- pozdrawiam:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike_83 Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Ja jeździłem na filtronie i nie było problemu,teraz na Knecht i też nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Ja jeździłem na filtronie i nie było problemu,teraz na Knecht i też nie ma witam, to o czym wcześniej mówiłem, nie ma w filtronie filtra na gwint 3/4" do 16unf wewnętrzna średnica uszczelki 62mm zewnętrzna średnica uszczelki 71mm.... filtron op581 zgadza się gwint natomiast ma zewnętrzną średnicę uszczelki 65mm, jak się ją mocniej dokręci to zeskakuje ona z płaszczyzny uszczelniającej do wewnętrznego wpustu w bloku.. jest to jedna sprawa że 2 razy spotkałem nyskę co powinna mieć filtr o wymienionych powyzej wymiarach(w tym jedna moja) jest to jakiś ewenement aczkolwiek wiem od klijenta że też sprowadził furę z niemiec.. tak jak i ja i czytałem że kolega wojt_mk.. też.. podejżewam że była to jak zwykle jakaś inna seria silników jeszcze na dobitke znalazłem opis w karcie filtrona op 581: By-pass valwe ; NO co oznacza brak zaworu zwrotnego... fajne jest słuchanie miłego stuku szklanek zaworowych na zimnym silniku, kiedy filtr bez zaworu doprowadza do opadnięcia całego oleju do miski.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojt_mk.. Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 witam, to o czym wcześniej mówiłem, nie ma w filtronie filtra na gwint 3/4" do 16unf wewnętrzna średnica uszczelki 62mm zewnętrzna średnica uszczelki 71mm.... filtron op581 zgadza się gwint natomiast ma zewnętrzną średnicę uszczelki 65mm, jak się ją mocniej dokręci to zeskakuje ona z płaszczyzny uszczelniającej do wewnętrznego wpustu w bloku.. jest to jedna sprawa że 2 razy spotkałem nyskę co powinna mieć filtr o wymienionych powyzej wymiarach(w tym jedna moja) jest to jakiś ewenement aczkolwiek wiem od klijenta że też sprowadził furę z niemiec.. tak jak i ja i czytałem że kolega wojt_mk.. też.. podejżewam że była to jak zwykle jakaś inna seria silników jeszcze na dobitke znalazłem opis w karcie filtrona op 581: By-pass valwe ; NO co oznacza brak zaworu zwrotnego... fajne jest słuchanie miłego stuku szklanek zaworowych na zimnym silniku, kiedy filtr bez zaworu doprowadza do opadnięcia całego oleju do miski.... Dzięki kolego za pomoc Kupiłem ten fitr założyłem, na początku się trochę pociło ale pojeździłem dwa trzy dni i jest sucho:)i wydaje mi się że szybciej kontrolka oleju gaśnie po rozruchu silnika niż wcześniej na filtronie dzięki jeszcze raz - pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.