Guest wyspa911 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Witam, mam pytanie: z jaką maksymalną prędkością można jeździć Navarką D22 w pozycji 4H, a z jaką w pozycji 4L? zawsze mi się wydawało, że można jechać ile tylko nam na to silnik pozwoli ;p ale ostatnio znajomy który kupił L200 kłócił się zemną, że Navarą i D22 i D40 można z zapiętymi napędami jechać max 60 ;| (co mnie trochę zdziwiło) a jego L200 można jechać bardzo szybko z zapiętymi napędami i nic się nie dzieje... Możecie mi wytłumaczyć o co chodzi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Myślę, że kolega pomylił pojęcia. Z napędem zapiętym na 4 koła navara można jeździć ile silnik pozwoli. Różnica polega na tym, że L200 ma między osiowy mechanizm różnicowy co pozwala mu jeździć z napędem 4x4 po każdej nawierzchni. Navara natomiast może jeździć tylko po sypkim lub śliskim podłożu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wyspa911 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 tzn niemożna jeździć 4x4 po asfalcie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Niestety nie można. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wyspa911 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 a czym to grozi? jest to mocno niebezpieczne czy tylko nadmiernie zdziera opony? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Ogólnie bardzo obciąża układ jezdny, nie tylko opony. Spróbuj na suchym włączyć napęd 4x4 i spróbować skręcić zrozumiesz w czym problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 a czym to grozi? jest to mocno niebezpieczne czy tylko nadmiernie zdziera opony? w skrajnym przypadku rozerwie ci reduktor pourywa półosie itp.itd. D40 załączenie 4H prędkość do 100km/h jazda bez ograniczeń 4L załączenie na postoju neutral prędkość maks 60km/g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibson74 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 (edited) "Zdziera" też mocno parę innych rzeczy np. w układzie przeniesienia napędu. W pewnych sytuacjach może też być niebezpieczne. Spróbuj pokręcić ciasne kółka na asfalcie, albo innej przyczpnej nawierzchni z włączonym 4x4 i zobacz co się dzieje, a zrozumiesz o co chodzi. A kolega może jeździć L200 po asfalcie, bo ma widocznie wersję z super selectem (czy jak tam to się nazywa). Jak ma podstawowy easy-select to ma tę samą sytuację co w nissanach. widzę, że się trochę spóźniłem Edited November 19, 2009 by Gibson74 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 (edited) Ale to nie znaczy że sobie nie możesz pomóc włączając 4H np. przy ruszaniu ze skrzyżowania po deszczu, kiedy zależy ci na utrzymaniu pole position Edited November 19, 2009 by domadm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wyspa911 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Dzięki Panowie za odp. ja i tak staram się jeździć z samym tylnym napędem ze względu chociażby na spalanie, ale często jeżdżę po budowach i czasem zapominam wyjeżdżając z nich o wyłączeniu napędów, czułem przy skrętach ten opór, ale nie wiedziałem skąd się bierze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Franz W Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Witam. Mam D22 z 2002 r. Z tego co przeczytałem nie wolno mi jeździć z włączonym napędem po suchym asfalcie. teraz jest zima na ulicy zalega więcej lub mniej śniegu czy w takich warunkach mogę używać tego napędu bez problemów? Co zrobić na parkingach? wyłączać go? Dzięki za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibson74 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Jeśli ocenisz, lub wyczujesz (np. na kierownicy),że uzyskanie uslizgu kół na nawierzchni jest "łatwe", to możesz oczywiście włączyć 4x4. Ja jak jest ślisko nie włączam 4x4, bo daje złudne poczucie przyczepności, która potem nie potwierdza się podczas hamowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Franz W Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Tak ale na napędzanym tylko tyle raczej daleko nie ujadę. Strasznie zarzuca mi "d*pę". Podobno daje coś obciążenie tyłu. Jak jeżdżę "na cztery" to praktycznie nie możliwości poślizgu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibson74 Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Jak juz naprawdę jest tak ślisko, że zarzuca d*pę, to jak chcesz -możesz spokojnie zapiąć na4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest unknown? Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 A ja ostatnio wracając z Berlina do Szczecina zapomniałem przelaczyc napędu z 4H na 2WD i mknąłem po autostradzie 160km/h z napędem na 4kola. Myślicie ze coś się może stać? I jeszcze jedno: przy zalaczonym napedzie w pozycji 4H jezdzac po mieście jak staje na światłach i ruszam, to nieraz ( nie zawsze) mam problem z ruszaniem tzn. ja gazuje a te tylne koła są jakby zablokowane. Czy wy tez tak macie czy może to być jakaś awaria? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpirat Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 na skręconych kołach to normalne, gdyby tak nie było to by była awaria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.