Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wyzsze zawieszenie


Gość clooks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przerabiane kilak razy, lecz nic ciekawego nie znalazlem.

 

Chcialbym podniesc moja almere z tylu. Jest dziwnie niesymetrycznie ulozona,i nie chodzi tu konkretnie o moj samochod, tylko kazde n15.

 

Pytanie brzmi, jak najmniejszym kosztem to poprawic? Od jakiego auta bd pasowac sprezyny ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem. Z almery i tak sportowego samochodu się nie zrobi a wyższe zawieszenie przy naszych poligonach zamiast dróg na pewno by się przydało. Przerabiał już ktoś ten problem ze strony praktycznej ? Wymieniłem już specjalnie w tym celu tylne sprężyny na standardowe ( mam wersje sr , więc była niższa od serii ) ale zbyt wiele to nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem. Z almery i tak sportowego samochodu się nie zrobi (...)

 

Polemizował bym. Wkładasz silnik SR20DET na przykład albo nawet SR20DE obnizasz troche zawieszenie, utwardzasz zakładasz szerokie kapice na lekkich felgach i już masz autko do amatorskiego sportu idealne.

 

Poza tym nie wiem o co wam chodzi z tym brakiem symetrii w almerach - że niby tył siedzi niżej?? Jeżeli macie taki problem to czas na kompleksowy remont tylnego zawieszenia.

 

P.S. Ostatnio stałem w kolejce do myjni obok Subaru Forester i zderzaki kończyły nam się na tej samej wysokości (sprawdzone na oko) jedyne co zmniejszało moj prześwit w porównaniu do Subaru to belka tylnego zaiweszenia wiec naprawde nie rozumiem co i po co chcecie podnosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tu o obiektywna ocene sytuacji czy jest dobrze,za nisko czy za wysoko :) Jednemu sie podoba nizej, 2giemu nizej. Mieszkam w gorach, i im wyzej tym lepiej.

 

Wiec jak sie za to zabrac? Tylko wymiana sprezyn ? Ale na jakie ? Chodzi tylko o tyl.

Edytowane przez clooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam że jeżeli masz oryginalne i jest za nisko to trzeba dobrać coś z innego modelu - nie ma zestawów podwyższających, do tego trzeba będzie tez dać dłuższe amortyzatory o większym skoku no a to zmiękczy zawieszenie i może moim zdaniem znacznie wpłynąc na prowadzenie się auta tzn je pogorszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie zamontowałem nówki sprężyny i amorki z serii i w porównaniu z sr jest na pewno wyżej ale właśnie tych 2-3 cm brakuje. Poprzednio miałem mondeo i krawężniki i leśne dukty były niestraszne a almerą już nie raz zawadziłem o podłoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o podwyzszenie rzedu powiedzmy 2/3 cm.

Z jakiego samochodu moglbym ich uzyc ?

 

Jesli zmiekczy, to chyba dobrze, bo almerka ma twarde zawieszenie, nie na polskie drogi.

 

Nie wiem od jakiego więc nie powiem.

 

To że zmiękczy to źle dla prowadzenia auta - zwłaszcza że zmienisz parametry zawiasu tylko jednej osi. ażeli piszesz że almera jest twarda to proponuję pojeździć hondą civic tak mniej więcej z 1999 roku :D No i jeżeli nie lubisz twardych zawieszeń to czemu kupiłeś japońskie auto? Nie lepiej było francuza było by miękko kanapowo i niestabilnie w zakrętach :devil:

 

Nie wiem za bardzo Panowie o czym wy piszecie ze alma stoi za nisko - stoi przeciez wyżej niż większość nowych aut i to duzo wyżej. Troche niżej stoją sedany bo mają mniejsze koła chyba 13".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję przesiąść się na terenówkę! O ile z obniżeniem raczej problemu nie ma, to do podwyższenia raczej nie widziałem gratów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeżeli nie lubisz twardych zawieszeń to czemu kupiłeś japońskie auto?

 

Moja alma jest miekka jak sam skur....., kupilem ja przy 68tys od jakiegos dziadka i watpie zeby cos w zawieszaniu majstrowal, mam nadzieje ze na wiosne sie wyrobie z wymiana zawiesznia, bo jezdze ponad rok i mnie .... strzela :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja alma jest miekka jak sam skur....., kupilem ja przy 68tys od jakiegos dziadka i watpie zeby cos w zawieszaniu majstrowal, mam nadzieje ze na wiosne sie wyrobie z wymiana zawiesznia, bo jezdze ponad rok i mnie .... strzela :P

 

Nie wiem jak to jest w N16 ale N15 są twarde. Może w N16 renalut stroiło zawieszenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt Ci nie poda takiej informacji bo nikt nie przeprowadzał takich nielogicznych zabiegów :shifty: Na 90% jestem pewien że nie ma producenta który zrobił by sprężyny stawiające auto wyżej niż fabryka - zwłaszcza to auto :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw po prostu nowe sprężyny do almery i amory Kayaby gazowe i Ci się podniesie tył w stosunku do tego co masz na starych na pewno. U ojca w lagunie jak wymieniliśmy 4 amory na kayaby gazowe, i sprężyny z przodu to wygląda przód jak terenówka:D aż za wysoko to wyszło, no ale już żadne krawężniki nie straszne i zrobiło się sztywno jakby to nie był francuz. Tył też się podniósł dość znacznie na kayabach gazowych, w lagunie belka skrętna więc nic więcej nie dało się zrobić, ale same Kayaby gazowe naprawdę podniosły tył. Wcześniej wsadziliśmy Recordy ze zintegrowanymi sprężynami jakiś wynalazek, ale mimo że tył się podniósł, to szybko osiadł i prowadzenie było jakieś niepewne.

 

Koszt może nie jest aż taki tani, ale inwestycja się odwdzięczy w pewności prowadzenia.

A jak chcesz tanio, to możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych takie gumy co się wkłada między zwoje sprężyny, troche ci to usztywni tył, jak wsadzisz ze 2 albo 3 w każdą sprężyne, to moze nawet minimalnie się uniesie.

Edytowane przez Endriu1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wymienilem sprezyny na nowe i podniosło sie moze z 1cm. I wlasnie tych 3/4cm brakuje. Mechanik mowil mi ze na sprezynach tego nie da sie zrobic bo sprezyna przy montazu jest sciskana tymi elementami mocujacymi. JA widze jednp rozwiazanie-dłuższy amortyzator, albo wydłużenie jego górnego gwintu. Ale nie wiem jak to technicznie bedzie mozliwe. Ale mam zamiar przy tym pogrzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezyny mozna dac inne wtedy sie podniesie ale skok amortyzatora bedzie mniejszy wiec z tym tez pasowalo by cos zrobic.

 

Ja wymienialem przod po tym jak fabryczna po 140tys km pekla i nic sie nie zmienilo, nadal stoi beznadziejnie nisko robiac klopot kierowcy przed kazdym progiem zwalniajacym. (n16)

Oprocz tego ze stoi nisko to uwazam ze z uwagi na duza mase rowniez mocno sie ugina (np. na wspomnianych progach zw.) i w moim przypadku to jest glowna przyczyna czestego wadzenia spodem glownie na nowej konstrukcji progach zwalniajacych i na niespelniajacych zadnych normprogach z kostki brukowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Panowie... auta seryjnie są tak dobrane aby był rozsądek pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem oraz dobrane pod względem konstrukcyjnym.

Tak tak... podnieś ją... Zobaczymy o ile ucierpi komfort i jak Ci będzie wlec d**e na zakrętach... Jeszcze wspomnisz moje słowa ;) Poza tym przerabiając zawieszenie róbmy to kompleksowo, a nie pół środkami i pół rozwiązaniami, jedno tak drugie tak...

 

Sprezyny mozna dac inne wtedy sie podniesie ale skok amortyzatora bedzie mniejszy wiec z tym tez pasowalo by cos zrobic.

 

Ja wymienialem przod po tym jak fabryczna po 140tys km pekla i nic sie nie zmienilo, nadal stoi beznadziejnie nisko robiac klopot kierowcy przed kazdym progiem zwalniajacym. (n16)

Oprocz tego ze stoi nisko to uwazam ze z uwagi na duza mase rowniez mocno sie ugina (np. na wspomnianych progach zw.) i w moim przypadku to jest glowna przyczyna czestego wadzenia spodem glownie na nowej konstrukcji progach zwalniajacych i na niespelniajacych zadnych normprogach z kostki brukowej.

 

N16 seria ma problem z progami?! Jaja sobie robisz?! Auto wysokie jak cholera i nie takie rzeczy się przejeżdża, tylko trzeba myśleć a nie przepitolić się na 3. I uwierz mi że wiem co mówię bo sam śmigam obniżonym całą zimę i jakoś żyje... Tyra czasami osłonami przy wyprzedzaniu i na 15" na niektórych drogach ale nigdy nie miałem problemów gdziekolwiek wjechać, a tym bardziej na zdrowej serii.

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 160tys km jeżdżę tym samochodem, na fabrycznych 15' w zasadzie każdy normalny próg to mus zwolnienia do zera, przejazd z dozwoloną prędkością 20km/h przez próg podrzutowy jest niewykonalne, bez walenia wydechem.

 

N16 1.8 w miare pusta w środku stoi ok. 21cm nad ziemią od progu + wydech i belka środkowa wiszą dużo niżej. To nie jest wysoko.

 

Wysoko to stoi np. Punto II, idealne do małopolskiego miasta, jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby były problemy z szuraniem spodem.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bosman70

Od 160tys km jeżdżę tym samochodem, na fabrycznych 15' w zasadzie każdy normalny próg to mus zwolnienia do zera, przejazd z dozwoloną prędkością 20km/h przez próg podrzutowy jest niewykonalne, bez walenia wydechem.

 

N16 1.8 w miare pusta w środku stoi ok. 21cm nad ziemią od progu + wydech i belka środkowa wiszą dużo niżej. To nie jest wysoko.

 

Wysoko to stoi np. Punto II, idealne do małopolskiego miasta, jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby były problemy z szuraniem spodem.

 

Też miałem problem z niskim tyłem, skończyła się nawet regulacja reflektorów, na razie założyłem gumy gr.30mm, jest przez to ciut twardszy ale przynajmniej się trochę wyprostował, latem spróbuję coś kombinować, albo dłuższe sprężyny, albo dystans pod mocowanie. Wiadomo że większość obniża zawieszenia, ja jednak wolę wyższe, a na terenówkę mnie nie stać, poprzednio jeździłem cienkim na wysokich 13-kach i na sprężynach z Golfa, fakt że się bujał, ale dziury mu były niestraszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlpeszy paradoks jest w tym ze mierząc od progów do podłoża wysokosc sie zgadza-jest taka sama, ale patrząc po nadkolach to widac jakby duupa siedziała

Edytowane przez kaziu588
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...