Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
tomiw

Tomiw's N16

Recommended Posts

tomiw

Skoro koledzy Mas i Wujek Trzcina opisali swoje wozy to to i na mnie pora :)

Auto to Almera N16, rocznik 2003 czyli po lifcie. Wyposażenie nie zbyt wysokie ale wystarczające ;)

Wóz kupiłem z przypadku, okazyjnie - nie cenowo ale jakościowo. Przed przekazaniem auta w moje ręce sprzedawca włożył silnik z dużo niższym przebiegiem niż buda - powód oczywisty stary był olejo-żłopem. Przez kilka miesięcy jeździłem całkowicie seryjnym autem ale zacieśnieniu (wspólna praca :P ) z znajomości z kolegą ibiTDI zacząłem wspólnie z nim planować mody do QG18DE który jest uważany w Polsce za silnik nie rozwojowy i spisany z góry na straty.

 

Na dzień dzisiejszy stan prac wygląda tak (wg standardu):

 

MODEL: Almera N16

 

SILNIK: QG18DE seria 116KM / 159 NM, aktualnie 126 KM / 171 NM. Moc z hamowni w krakowskim pXs, auto hamowane zawsze na 5 biegu.

 

SPRZĘGŁO: Exedy OEM - mocy przybywaj, sprzęgło nie klękaj

 

UKŁAD DOLOTOWY: BMC CDA, power rura aluminiowa, przepustnica 67mm - QR25

 

UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelotowy wydech na trzech tłumikach - MG Motorsport

 

UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798

 

ELEKTRONIKA: Ecumaster 3 - strojenie ibiTDI, korekty na hamowni Kisiel/pXs

 

ZAWIESZENIE: Gwintowane Weitec Hicon GT. -50 mm od serii. Rozpórka przednia górna

 

KOŁA: Lato 205/55 R16, Zima 185/55 R15

 

DUPERELE: Jakieś radio z MP3, jakieś głośniki i za***ista pokrywa by ONYX

 

Jakieś foto słabej jakości:

 

Ogólne:

 

20091025436.th.jpg

20091025437.th.jpg

 

Bardziej szczegółowe:

 

20090620348.th.jpg

20090620349.th.jpg

20090620350.th.jpg

20090620351.th.jpg

20090620352.th.jpg

20090620353.th.jpg

20090620354.th.jpg

20090620355.th.jpg

20090620356.th.jpg

20091205479.th.jpg

 

Wynik z hamowni:

 

almera.th.gif

Edited by tomiw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Limon

Ładna almerka :) Jakie plany na przyszłość ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
xtomek

No to może będziesz pierwszy, co odczaruje QG18DE. Postępy juz widać. Witamy w nissanowariatach  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wujek_trzcina

Witaj tomiw w końcu wszystko wiadomo na Twój temat...

Pięknie jest, jeśli wydech + wtryski + strojenie ma dac 10 PS to gęba mi się zaczyna uśmiechac :) Z pewnością będzie to jeden z projektów któremu stary dobry wujek trzcina będzie kbicował najbardziej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

Ładna almerka :) Jakie plany na przyszłość ? :)

 

Dalsza droga rozwoju silnika to albo do prężyć albo dmuchnąć..

 

Na wiosnę na pewno będę chciał zawias ogarnąć bo od Masa słychac że KYB ultra-sr z fajnymi sprężynami dają radę

 

No to może będziesz pierwszy, co odczaruje QG18DE. Postępy juz widać. Witamy w nissanowariatach :D

 

Napewno będę się starał coś wystrugać z tego kaszalota. Jak dobrze pójdzie to na następnym zlocie killuje p10 gt N/A :P

 

Witaj tomiw w końcu wszystko wiadomo na Twój temat...

Pięknie jest, jeśli wydech + wtryski + strojenie ma dac 10 PS to gęba mi się zaczyna uśmiechac :) Z pewnością będzie to jeden z projektów któremu stary dobry wujek trzcina będzie kbicował najbardziej :)

 

 

Dzięki! Strojeniem można sporo ugrać! Po założeniu wtrysków przybyło 12NM, a strojenie wyciągnęło dodatkowe konie! jeszcze tylko Jadzwin ogarnie zapłon i 130 musi pęknąć !

Edited by tomiw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Bardzo fajny Nm jak na ten silnik :)

Ja bym się pobawił w przestawienie rozrządu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ibi

Bardzo fajny Nm jak na ten silnik :)

Ja bym się pobawił w przestawienie rozrządu...

 

Niuton fajny ale spada powyżej 5500, tu właśnie można by albo wałek cofnąć o kilka stopni ale na razie nie mamy pod blokiem warunków ku temu albo poczekamy aż chłopaki ogarną softowo zapłon w DET III i może zapłonem uda się coś momentu górą podbić.

Tak czy inaczej czekamy aż przyjdzie sonda afr bo bez tego się strasznie lipnie stroi.

 

Pozdrawiam ibi

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

Moment fajny wyszedł już po zapodaniu samych wtrysków, 12NM przybyło. Zapłon ma być w tym tygodniu ogarnięty więc coś się jeszcze poprawi!

Edited by tomiw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Nie wiem jak konkretnie w tym silniku ale w każdym innym nissana wyposażonym w zmienną fazę VVC to działa ona w przedziale 1050-5700obr.min - stąd może byś taki spadek Nm na górze...

ECU mastera spokojnie można podpiąć do tego selenoida i zrobić niech na stałe powyżej tych 1050 obr.min trzyma otwarty zawór - myślę że poprawi się ciut na górze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ibi

myske ze wlasnie tak zrobimy

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

Żeby nie było że nic się w temacie nie dzieje, foto nowej zabawki:

 

20091223503.th.jpg

 

Czyli Innovate LC1 w wersji bez gaugage:)

 

Flansza już wspawana w kolektor, po nowym roku podłącze elektrycznie i będzie można naprawdę dokładnie wystroić silnik mając szeroko pasmówkę podłączoną do det3. Jadzwin ogarnął również sprawę zapłonu, również po nowym roku będzie próba generalna czy w qg18de można sterować zapłonem przy pomocy świniaka.

 

Dodatkowo urwał mi się guma trzymająca wydech z przodu i wisi na plecionce, kabelku od 2giej sondy lambda i tylnych mocowaniach. Co gorsze przed świętami tego nie zrobię a trochę będę jeździł :)

 

Edit 08-01-2010:

Wczoraj w mojej almerze został podłączony zapłon do det3, modyfikacje zapłonu działają idealnie! dodatkowo podłączono elektrycznie LC1 i jutro najprawdopodobniej szerokopasmówka wyląduje w wydechu. Strojenie z zapłonem jak tylko zrobi się sucho.

Edited by tomiw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Na hamowni ogarniajcie strojenie zapłonu by było widac czy coś to daje no i tam chyba śnieg nie przeszkadza.

Jestem ciekaw jaki wpływ na moment będzie miał zapłon...

Share this post


Link to post
Share on other sites
z2maciek

UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798

Z tego co w paru miejscach czytałem, wtryski z SR20DEH mają seryjnie wydajność 269 cm3/min. Twoje są inne, czy podana wydajność 292 to "błąd w druku" ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onyx

Z tego co w paru miejscach czytałem, wtryski z SR20DEH mają seryjnie wydajność 269 cm3/min. Twoje są inne, czy podana wydajność 292 to "błąd w druku" ? :)

Sprawdz sobie w katalogu boscha czy gdziekolwiek indziej nr: 0280155798, ktory z reszta zacytowales

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

@Coobcio

Ostatnio roboty mam wp***u i nie ma czasu na zabawę przy aucie :( Kontrolnie dałem -2 w Ecumasterze przy dużym obciążeniu i obrotach powyzej 3000 i chyba jakoś żwawiej się zbiera, ale to tylko moje odczucia. No i Artur w pXs ma tyle eclipsów do złożenia że terminy na hamownie na nie wiadomo kiedy są :(

 

Jak się tylko da będzie final tune z LC-1 on board podpiętym do det3 i regulacją zapłonu. k**wa 130 KM 175 NM musi pęknąć!

 

@z2maciek

Też tak myślałem puki nie sprawdziłem :) Duże są ale poza większym spalaniem problemów żadnych ;)

 

 

W sobotę chciałem wkręcić w końcu lambdę w kolektor przy okazji zmiany gumy od wydechu i okazało się że tak za***iście mi wspawali flanszę że nie da się korka wykręcić nawet grzejąc palnikiem, gwint się zakleszczył czy co... Mam nauczkę bo nie chciało mi się jechać do MG te 70 km:(

Byłem u gości w sobotę od razu ale już się zwijali a na tygodniu nie mam czasu zostawić auta.

 

 

I teraz jeszcze takie info co będzie działo się dalej z silnikiem: Eaton M62 ;) Szukam teraz zdrowej sztuki ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Plan to 0,6 Bar na dobry początek o ile wtryskiwacze od Onyxa ogarną ;)

Dodatkowo myślę o ulepszeniu hamulców, zastanawiam się nad zmianą z przodu na komplet z s14a tylko boję się trochę wiercenia w tarczach dodatkowych otworów. Ewentualnie zmiana razem z piastami i felgami na 5x114. Widziałem gdzieś w necie tylko nie wiem jakie piasty będą pasować na wieloklin półosi.

Edited by tomiw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

śmiało możesz wiercić otwory... nie wpływa to na nic.

Sam tak robiłem w swojej P10 z SX heble wiercone, nie raz hamowałem z 200km/h do zera paląc przy tym klocki i teraz ten set lata u rybona...

 

Ps. u Ciebie też jest średnica 280mm nie zmieniał bym hebli na SXowe jak już to dał z SKY line GTS-T 296mm będzie mnimalnie większa siła hamowania i dużo większa odporność na przegrzewanie. SX hamulce absolutnie nie zwiększą siły hamowania a tylko poprawią odporność...

 

Ps. kompresor zacny plan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

Faktycznie w s14a też są 280mm. Zestaw ze SKY trochę trudniej dostać w PL:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Jak coś to mam dsotęp to Skyowych zestawów...

Moim zdaniem dobry klocek do tego co masz i da radę...

Zuru w znacznie cięższej P11.144 z turbo o mocy bliko 250KM ma takie same heble jak u ciebie i dają rade nawet przy szybkiej jeździe, wiadomo na torze poznań by nie dawały rady ale na ulicy no problemo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

Kompresor już w drodze :) Jak dojdzie to wrzucę fotki :) Zostały mi do dokupienia tylko cooler i rurki więc za niedługo będziemy próbowali z ibim go zamontować :)

 

Obiecane fotki Eatona M62:

 

20100204534.th.jpg

20100203533.th.jpg

 

Powiem tak: jest większy niż się wydawało i montaż będzie wyamagał kilku akrobacji ale sprawa jest do ogarnięcia..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

No no chłopaki bierzcie się do roboty ja z 1,6 GA16DE już 128KM i 160Nm zrobiłem :)

Ale w konkurencji na doładowania to raczej nie będę z wami konkurować, chyba że nowy właściciel Mojej czarnej Almerki będzie tak chciał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

Jeszcze kilka gratów zostało do zgromadzenia, ale to już mniej kosztowne fruty ;) Dodatkowo muszę znaleźć firmy które dorobią akcesoria potrzebne do montażu tej krowy. Mam też nadzieję że mój silnik to wytrzyma.. Ale póki nie za miałczy i nie dmuchnie to się nie dowiem :D

 

A co do ga16 to podobno wytrzymuje do 250-270 KM na seryjnych gratach. W qg18 są wg amerykanów takie same korby jak w ga16, które co ciekawe są odkuwane. Szkoda tylko że qg18 ma chujowsze tłoki :(

 

Edit:

 

Dziś przyszedł cooler :)

 

20100309543.th.jpg

 

20100309544.th.jpg

Edited by tomiw

Share this post


Link to post
Share on other sites
counterox

Elegancko idzie do przodu :) Ale chyba tą czerwoną nakładkę na silnik będziesz musiał zdemontować.. Daje tylko efekt wizualny, czy w aucie / poza autem jest sporo ciszej ?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomiw

No idzie i tak naprawdę nie wiele zostało do doładowania almery :)

 

Pokrywa to bajer, nie zauważyłem różnicy w głośności. Faktycznie więcej miejsca jest bez niej ale jak się wszystko założy to pewnie ją po wycinam tu i tam i założę z powrotem bo jednak efekt po otwarciu maski jest dobry ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

tomiw: co się dzieje w temacie? daj jakies info o postępach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ammaimon

niezle niezle, szykuje sie calkiem sympatyczny woz na ulice :) kto bedzie Ci go stroil z tym kompresorem?

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×