Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tomiw's N16


tomiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro koledzy Mas i Wujek Trzcina opisali swoje wozy to to i na mnie pora :)

Auto to Almera N16, rocznik 2003 czyli po lifcie. Wyposażenie nie zbyt wysokie ale wystarczające ;)

Wóz kupiłem z przypadku, okazyjnie - nie cenowo ale jakościowo. Przed przekazaniem auta w moje ręce sprzedawca włożył silnik z dużo niższym przebiegiem niż buda - powód oczywisty stary był olejo-żłopem. Przez kilka miesięcy jeździłem całkowicie seryjnym autem ale zacieśnieniu (wspólna praca :P ) z znajomości z kolegą ibiTDI zacząłem wspólnie z nim planować mody do QG18DE który jest uważany w Polsce za silnik nie rozwojowy i spisany z góry na straty.

 

Na dzień dzisiejszy stan prac wygląda tak (wg standardu):

 

MODEL: Almera N16

 

SILNIK: QG18DE seria 116KM / 159 NM, aktualnie 126 KM / 171 NM. Moc z hamowni w krakowskim pXs, auto hamowane zawsze na 5 biegu.

 

SPRZĘGŁO: Exedy OEM - mocy przybywaj, sprzęgło nie klękaj

 

UKŁAD DOLOTOWY: BMC CDA, power rura aluminiowa, przepustnica 67mm - QR25

 

UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelotowy wydech na trzech tłumikach - MG Motorsport

 

UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798

 

ELEKTRONIKA: Ecumaster 3 - strojenie ibiTDI, korekty na hamowni Kisiel/pXs

 

ZAWIESZENIE: Gwintowane Weitec Hicon GT. -50 mm od serii. Rozpórka przednia górna

 

KOŁA: Lato 205/55 R16, Zima 185/55 R15

 

DUPERELE: Jakieś radio z MP3, jakieś głośniki i za***ista pokrywa by ONYX

 

Jakieś foto słabej jakości:

 

Ogólne:

 

20091025436.th.jpg

20091025437.th.jpg

 

Bardziej szczegółowe:

 

20090620348.th.jpg

20090620349.th.jpg

20090620350.th.jpg

20090620351.th.jpg

20090620352.th.jpg

20090620353.th.jpg

20090620354.th.jpg

20090620355.th.jpg

20090620356.th.jpg

20091205479.th.jpg

 

Wynik z hamowni:

 

almera.th.gif

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może będziesz pierwszy, co odczaruje QG18DE. Postępy juz widać. Witamy w nissanowariatach  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Witaj tomiw w końcu wszystko wiadomo na Twój temat...

Pięknie jest, jeśli wydech + wtryski + strojenie ma dac 10 PS to gęba mi się zaczyna uśmiechac :) Z pewnością będzie to jeden z projektów któremu stary dobry wujek trzcina będzie kbicował najbardziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna almerka :) Jakie plany na przyszłość ? :)

 

Dalsza droga rozwoju silnika to albo do prężyć albo dmuchnąć..

 

Na wiosnę na pewno będę chciał zawias ogarnąć bo od Masa słychac że KYB ultra-sr z fajnymi sprężynami dają radę

 

No to może będziesz pierwszy, co odczaruje QG18DE. Postępy juz widać. Witamy w nissanowariatach :D

 

Napewno będę się starał coś wystrugać z tego kaszalota. Jak dobrze pójdzie to na następnym zlocie killuje p10 gt N/A :P

 

Witaj tomiw w końcu wszystko wiadomo na Twój temat...

Pięknie jest, jeśli wydech + wtryski + strojenie ma dac 10 PS to gęba mi się zaczyna uśmiechac :) Z pewnością będzie to jeden z projektów któremu stary dobry wujek trzcina będzie kbicował najbardziej :)

 

 

Dzięki! Strojeniem można sporo ugrać! Po założeniu wtrysków przybyło 12NM, a strojenie wyciągnęło dodatkowe konie! jeszcze tylko Jadzwin ogarnie zapłon i 130 musi pęknąć !

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny Nm jak na ten silnik :)

Ja bym się pobawił w przestawienie rozrządu...

 

Niuton fajny ale spada powyżej 5500, tu właśnie można by albo wałek cofnąć o kilka stopni ale na razie nie mamy pod blokiem warunków ku temu albo poczekamy aż chłopaki ogarną softowo zapłon w DET III i może zapłonem uda się coś momentu górą podbić.

Tak czy inaczej czekamy aż przyjdzie sonda afr bo bez tego się strasznie lipnie stroi.

 

Pozdrawiam ibi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment fajny wyszedł już po zapodaniu samych wtrysków, 12NM przybyło. Zapłon ma być w tym tygodniu ogarnięty więc coś się jeszcze poprawi!

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak konkretnie w tym silniku ale w każdym innym nissana wyposażonym w zmienną fazę VVC to działa ona w przedziale 1050-5700obr.min - stąd może byś taki spadek Nm na górze...

ECU mastera spokojnie można podpiąć do tego selenoida i zrobić niech na stałe powyżej tych 1050 obr.min trzyma otwarty zawór - myślę że poprawi się ciut na górze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Żeby nie było że nic się w temacie nie dzieje, foto nowej zabawki:

 

20091223503.th.jpg

 

Czyli Innovate LC1 w wersji bez gaugage:)

 

Flansza już wspawana w kolektor, po nowym roku podłącze elektrycznie i będzie można naprawdę dokładnie wystroić silnik mając szeroko pasmówkę podłączoną do det3. Jadzwin ogarnął również sprawę zapłonu, również po nowym roku będzie próba generalna czy w qg18de można sterować zapłonem przy pomocy świniaka.

 

Dodatkowo urwał mi się guma trzymająca wydech z przodu i wisi na plecionce, kabelku od 2giej sondy lambda i tylnych mocowaniach. Co gorsze przed świętami tego nie zrobię a trochę będę jeździł :)

 

Edit 08-01-2010:

Wczoraj w mojej almerze został podłączony zapłon do det3, modyfikacje zapłonu działają idealnie! dodatkowo podłączono elektrycznie LC1 i jutro najprawdopodobniej szerokopasmówka wyląduje w wydechu. Strojenie z zapłonem jak tylko zrobi się sucho.

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamowni ogarniajcie strojenie zapłonu by było widac czy coś to daje no i tam chyba śnieg nie przeszkadza.

Jestem ciekaw jaki wpływ na moment będzie miał zapłon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798

Z tego co w paru miejscach czytałem, wtryski z SR20DEH mają seryjnie wydajność 269 cm3/min. Twoje są inne, czy podana wydajność 292 to "błąd w druku" ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co w paru miejscach czytałem, wtryski z SR20DEH mają seryjnie wydajność 269 cm3/min. Twoje są inne, czy podana wydajność 292 to "błąd w druku" ? :)

Sprawdz sobie w katalogu boscha czy gdziekolwiek indziej nr: 0280155798, ktory z reszta zacytowales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Coobcio

Ostatnio roboty mam wp***u i nie ma czasu na zabawę przy aucie :( Kontrolnie dałem -2 w Ecumasterze przy dużym obciążeniu i obrotach powyzej 3000 i chyba jakoś żwawiej się zbiera, ale to tylko moje odczucia. No i Artur w pXs ma tyle eclipsów do złożenia że terminy na hamownie na nie wiadomo kiedy są :(

 

Jak się tylko da będzie final tune z LC-1 on board podpiętym do det3 i regulacją zapłonu. k**wa 130 KM 175 NM musi pęknąć!

 

@z2maciek

Też tak myślałem puki nie sprawdziłem :) Duże są ale poza większym spalaniem problemów żadnych ;)

 

 

W sobotę chciałem wkręcić w końcu lambdę w kolektor przy okazji zmiany gumy od wydechu i okazało się że tak za***iście mi wspawali flanszę że nie da się korka wykręcić nawet grzejąc palnikiem, gwint się zakleszczył czy co... Mam nauczkę bo nie chciało mi się jechać do MG te 70 km:(

Byłem u gości w sobotę od razu ale już się zwijali a na tygodniu nie mam czasu zostawić auta.

 

 

I teraz jeszcze takie info co będzie działo się dalej z silnikiem: Eaton M62 ;) Szukam teraz zdrowej sztuki ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Plan to 0,6 Bar na dobry początek o ile wtryskiwacze od Onyxa ogarną ;)

Dodatkowo myślę o ulepszeniu hamulców, zastanawiam się nad zmianą z przodu na komplet z s14a tylko boję się trochę wiercenia w tarczach dodatkowych otworów. Ewentualnie zmiana razem z piastami i felgami na 5x114. Widziałem gdzieś w necie tylko nie wiem jakie piasty będą pasować na wieloklin półosi.

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiało możesz wiercić otwory... nie wpływa to na nic.

Sam tak robiłem w swojej P10 z SX heble wiercone, nie raz hamowałem z 200km/h do zera paląc przy tym klocki i teraz ten set lata u rybona...

 

Ps. u Ciebie też jest średnica 280mm nie zmieniał bym hebli na SXowe jak już to dał z SKY line GTS-T 296mm będzie mnimalnie większa siła hamowania i dużo większa odporność na przegrzewanie. SX hamulce absolutnie nie zwiększą siły hamowania a tylko poprawią odporność...

 

Ps. kompresor zacny plan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to mam dsotęp to Skyowych zestawów...

Moim zdaniem dobry klocek do tego co masz i da radę...

Zuru w znacznie cięższej P11.144 z turbo o mocy bliko 250KM ma takie same heble jak u ciebie i dają rade nawet przy szybkiej jeździe, wiadomo na torze poznań by nie dawały rady ale na ulicy no problemo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kompresor już w drodze :) Jak dojdzie to wrzucę fotki :) Zostały mi do dokupienia tylko cooler i rurki więc za niedługo będziemy próbowali z ibim go zamontować :)

 

Obiecane fotki Eatona M62:

 

20100204534.th.jpg

20100203533.th.jpg

 

Powiem tak: jest większy niż się wydawało i montaż będzie wyamagał kilku akrobacji ale sprawa jest do ogarnięcia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no chłopaki bierzcie się do roboty ja z 1,6 GA16DE już 128KM i 160Nm zrobiłem :)

Ale w konkurencji na doładowania to raczej nie będę z wami konkurować, chyba że nowy właściciel Mojej czarnej Almerki będzie tak chciał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze kilka gratów zostało do zgromadzenia, ale to już mniej kosztowne fruty ;) Dodatkowo muszę znaleźć firmy które dorobią akcesoria potrzebne do montażu tej krowy. Mam też nadzieję że mój silnik to wytrzyma.. Ale póki nie za miałczy i nie dmuchnie to się nie dowiem :D

 

A co do ga16 to podobno wytrzymuje do 250-270 KM na seryjnych gratach. W qg18 są wg amerykanów takie same korby jak w ga16, które co ciekawe są odkuwane. Szkoda tylko że qg18 ma chujowsze tłoki :(

 

Edit:

 

Dziś przyszedł cooler :)

 

20100309543.th.jpg

 

20100309544.th.jpg

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko idzie do przodu :) Ale chyba tą czerwoną nakładkę na silnik będziesz musiał zdemontować.. Daje tylko efekt wizualny, czy w aucie / poza autem jest sporo ciszej ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No idzie i tak naprawdę nie wiele zostało do doładowania almery :)

 

Pokrywa to bajer, nie zauważyłem różnicy w głośności. Faktycznie więcej miejsca jest bez niej ale jak się wszystko założy to pewnie ją po wycinam tu i tam i założę z powrotem bo jednak efekt po otwarciu maski jest dobry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...