tomiw Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 (edytowane) Skoro koledzy Mas i Wujek Trzcina opisali swoje wozy to to i na mnie pora Auto to Almera N16, rocznik 2003 czyli po lifcie. Wyposażenie nie zbyt wysokie ale wystarczające Wóz kupiłem z przypadku, okazyjnie - nie cenowo ale jakościowo. Przed przekazaniem auta w moje ręce sprzedawca włożył silnik z dużo niższym przebiegiem niż buda - powód oczywisty stary był olejo-żłopem. Przez kilka miesięcy jeździłem całkowicie seryjnym autem ale zacieśnieniu (wspólna praca ) z znajomości z kolegą ibiTDI zacząłem wspólnie z nim planować mody do QG18DE który jest uważany w Polsce za silnik nie rozwojowy i spisany z góry na straty. Na dzień dzisiejszy stan prac wygląda tak (wg standardu): MODEL: Almera N16 SILNIK: QG18DE seria 116KM / 159 NM, aktualnie 126 KM / 171 NM. Moc z hamowni w krakowskim pXs, auto hamowane zawsze na 5 biegu. SPRZĘGŁO: Exedy OEM - mocy przybywaj, sprzęgło nie klękaj UKŁAD DOLOTOWY: BMC CDA, power rura aluminiowa, przepustnica 67mm - QR25 UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelotowy wydech na trzech tłumikach - MG Motorsport UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798 ELEKTRONIKA: Ecumaster 3 - strojenie ibiTDI, korekty na hamowni Kisiel/pXs ZAWIESZENIE: Gwintowane Weitec Hicon GT. -50 mm od serii. Rozpórka przednia górna KOŁA: Lato 205/55 R16, Zima 185/55 R15 DUPERELE: Jakieś radio z MP3, jakieś głośniki i za***ista pokrywa by ONYX Jakieś foto słabej jakości: Ogólne: Bardziej szczegółowe: Wynik z hamowni: Edytowane 9 Stycznia 2011 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limon Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ładna almerka Jakie plany na przyszłość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 No to może będziesz pierwszy, co odczaruje QG18DE. Postępy juz widać. Witamy w nissanowariatach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Witaj tomiw w końcu wszystko wiadomo na Twój temat... Pięknie jest, jeśli wydech + wtryski + strojenie ma dac 10 PS to gęba mi się zaczyna uśmiechac Z pewnością będzie to jeden z projektów któremu stary dobry wujek trzcina będzie kbicował najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) Ładna almerka Jakie plany na przyszłość ? Dalsza droga rozwoju silnika to albo do prężyć albo dmuchnąć.. Na wiosnę na pewno będę chciał zawias ogarnąć bo od Masa słychac że KYB ultra-sr z fajnymi sprężynami dają radę No to może będziesz pierwszy, co odczaruje QG18DE. Postępy juz widać. Witamy w nissanowariatach Napewno będę się starał coś wystrugać z tego kaszalota. Jak dobrze pójdzie to na następnym zlocie killuje p10 gt N/A Witaj tomiw w końcu wszystko wiadomo na Twój temat... Pięknie jest, jeśli wydech + wtryski + strojenie ma dac 10 PS to gęba mi się zaczyna uśmiechac Z pewnością będzie to jeden z projektów któremu stary dobry wujek trzcina będzie kbicował najbardziej Dzięki! Strojeniem można sporo ugrać! Po założeniu wtrysków przybyło 12NM, a strojenie wyciągnęło dodatkowe konie! jeszcze tylko Jadzwin ogarnie zapłon i 130 musi pęknąć ! Edytowane 6 Grudnia 2009 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Bardzo fajny Nm jak na ten silnik Ja bym się pobawił w przestawienie rozrządu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ibi Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Bardzo fajny Nm jak na ten silnik Ja bym się pobawił w przestawienie rozrządu... Niuton fajny ale spada powyżej 5500, tu właśnie można by albo wałek cofnąć o kilka stopni ale na razie nie mamy pod blokiem warunków ku temu albo poczekamy aż chłopaki ogarną softowo zapłon w DET III i może zapłonem uda się coś momentu górą podbić. Tak czy inaczej czekamy aż przyjdzie sonda afr bo bez tego się strasznie lipnie stroi. Pozdrawiam ibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Moment fajny wyszedł już po zapodaniu samych wtrysków, 12NM przybyło. Zapłon ma być w tym tygodniu ogarnięty więc coś się jeszcze poprawi! Edytowane 7 Grudnia 2009 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Nie wiem jak konkretnie w tym silniku ale w każdym innym nissana wyposażonym w zmienną fazę VVC to działa ona w przedziale 1050-5700obr.min - stąd może byś taki spadek Nm na górze... ECU mastera spokojnie można podpiąć do tego selenoida i zrobić niech na stałe powyżej tych 1050 obr.min trzyma otwarty zawór - myślę że poprawi się ciut na górze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ibi Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 myske ze wlasnie tak zrobimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 (edytowane) Żeby nie było że nic się w temacie nie dzieje, foto nowej zabawki: Czyli Innovate LC1 w wersji bez gaugage:) Flansza już wspawana w kolektor, po nowym roku podłącze elektrycznie i będzie można naprawdę dokładnie wystroić silnik mając szeroko pasmówkę podłączoną do det3. Jadzwin ogarnął również sprawę zapłonu, również po nowym roku będzie próba generalna czy w qg18de można sterować zapłonem przy pomocy świniaka. Dodatkowo urwał mi się guma trzymająca wydech z przodu i wisi na plecionce, kabelku od 2giej sondy lambda i tylnych mocowaniach. Co gorsze przed świętami tego nie zrobię a trochę będę jeździł Edit 08-01-2010: Wczoraj w mojej almerze został podłączony zapłon do det3, modyfikacje zapłonu działają idealnie! dodatkowo podłączono elektrycznie LC1 i jutro najprawdopodobniej szerokopasmówka wyląduje w wydechu. Strojenie z zapłonem jak tylko zrobi się sucho. Edytowane 8 Stycznia 2010 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Na hamowni ogarniajcie strojenie zapłonu by było widac czy coś to daje no i tam chyba śnieg nie przeszkadza. Jestem ciekaw jaki wpływ na moment będzie miał zapłon... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 UKŁAD WTRYSKOWY: Wtryski z SR20DEH 292ccm / Dzięki Onyx za poprawkę! Dla ciekawych wtryskiwacze mają oznaczenie 0280155798 Z tego co w paru miejscach czytałem, wtryski z SR20DEH mają seryjnie wydajność 269 cm3/min. Twoje są inne, czy podana wydajność 292 to "błąd w druku" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Z tego co w paru miejscach czytałem, wtryski z SR20DEH mają seryjnie wydajność 269 cm3/min. Twoje są inne, czy podana wydajność 292 to "błąd w druku" ? Sprawdz sobie w katalogu boscha czy gdziekolwiek indziej nr: 0280155798, ktory z reszta zacytowales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 (edytowane) @Coobcio Ostatnio roboty mam wp***u i nie ma czasu na zabawę przy aucie Kontrolnie dałem -2 w Ecumasterze przy dużym obciążeniu i obrotach powyzej 3000 i chyba jakoś żwawiej się zbiera, ale to tylko moje odczucia. No i Artur w pXs ma tyle eclipsów do złożenia że terminy na hamownie na nie wiadomo kiedy są Jak się tylko da będzie final tune z LC-1 on board podpiętym do det3 i regulacją zapłonu. k**wa 130 KM 175 NM musi pęknąć! @z2maciek Też tak myślałem puki nie sprawdziłem Duże są ale poza większym spalaniem problemów żadnych W sobotę chciałem wkręcić w końcu lambdę w kolektor przy okazji zmiany gumy od wydechu i okazało się że tak za***iście mi wspawali flanszę że nie da się korka wykręcić nawet grzejąc palnikiem, gwint się zakleszczył czy co... Mam nauczkę bo nie chciało mi się jechać do MG te 70 km:( Byłem u gości w sobotę od razu ale już się zwijali a na tygodniu nie mam czasu zostawić auta. I teraz jeszcze takie info co będzie działo się dalej z silnikiem: Eaton M62 Szukam teraz zdrowej sztuki ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Plan to 0,6 Bar na dobry początek o ile wtryskiwacze od Onyxa ogarną Dodatkowo myślę o ulepszeniu hamulców, zastanawiam się nad zmianą z przodu na komplet z s14a tylko boję się trochę wiercenia w tarczach dodatkowych otworów. Ewentualnie zmiana razem z piastami i felgami na 5x114. Widziałem gdzieś w necie tylko nie wiem jakie piasty będą pasować na wieloklin półosi. Edytowane 13 Stycznia 2010 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 śmiało możesz wiercić otwory... nie wpływa to na nic. Sam tak robiłem w swojej P10 z SX heble wiercone, nie raz hamowałem z 200km/h do zera paląc przy tym klocki i teraz ten set lata u rybona... Ps. u Ciebie też jest średnica 280mm nie zmieniał bym hebli na SXowe jak już to dał z SKY line GTS-T 296mm będzie mnimalnie większa siła hamowania i dużo większa odporność na przegrzewanie. SX hamulce absolutnie nie zwiększą siły hamowania a tylko poprawią odporność... Ps. kompresor zacny plan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Faktycznie w s14a też są 280mm. Zestaw ze SKY trochę trudniej dostać w PL:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Jak coś to mam dsotęp to Skyowych zestawów... Moim zdaniem dobry klocek do tego co masz i da radę... Zuru w znacznie cięższej P11.144 z turbo o mocy bliko 250KM ma takie same heble jak u ciebie i dają rade nawet przy szybkiej jeździe, wiadomo na torze poznań by nie dawały rady ale na ulicy no problemo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Kompresor już w drodze Jak dojdzie to wrzucę fotki Zostały mi do dokupienia tylko cooler i rurki więc za niedługo będziemy próbowali z ibim go zamontować Obiecane fotki Eatona M62: Powiem tak: jest większy niż się wydawało i montaż będzie wyamagał kilku akrobacji ale sprawa jest do ogarnięcia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 No no chłopaki bierzcie się do roboty ja z 1,6 GA16DE już 128KM i 160Nm zrobiłem Ale w konkurencji na doładowania to raczej nie będę z wami konkurować, chyba że nowy właściciel Mojej czarnej Almerki będzie tak chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 (edytowane) Jeszcze kilka gratów zostało do zgromadzenia, ale to już mniej kosztowne fruty Dodatkowo muszę znaleźć firmy które dorobią akcesoria potrzebne do montażu tej krowy. Mam też nadzieję że mój silnik to wytrzyma.. Ale póki nie za miałczy i nie dmuchnie to się nie dowiem A co do ga16 to podobno wytrzymuje do 250-270 KM na seryjnych gratach. W qg18 są wg amerykanów takie same korby jak w ga16, które co ciekawe są odkuwane. Szkoda tylko że qg18 ma chujowsze tłoki Edit: Dziś przyszedł cooler Edytowane 9 Marca 2010 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Elegancko idzie do przodu Ale chyba tą czerwoną nakładkę na silnik będziesz musiał zdemontować.. Daje tylko efekt wizualny, czy w aucie / poza autem jest sporo ciszej ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 No idzie i tak naprawdę nie wiele zostało do doładowania almery Pokrywa to bajer, nie zauważyłem różnicy w głośności. Faktycznie więcej miejsca jest bez niej ale jak się wszystko założy to pewnie ją po wycinam tu i tam i założę z powrotem bo jednak efekt po otwarciu maski jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 tomiw: co się dzieje w temacie? daj jakies info o postępach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammaimon Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 niezle niezle, szykuje sie calkiem sympatyczny woz na ulice kto bedzie Ci go stroil z tym kompresorem? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.