Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brzęczący drążek zmiany biegów na 4 lub 5 biegu


Gość Latarnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam spotkał mnie irytujący problem mianowicie brzęczący drążek zmiany biegów szczególnie a 4 lub 5 biegu szczególnie jak samochód jest delikatnie obciążony ja jest mocno to wibracje zanikają chyba że czy mam rękę na lewarku to jest cisza .Powiedzie mi koledzy cz jest na to jakaś rada bo smarowanie lewarka nic nie daje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam spotkał mnie irytujący problem mianowicie brzęczący drążek zmiany biegów szczególnie a 4 lub 5 biegu szczególnie jak samochód jest delikatnie obciążony ja jest mocno to wibracje zanikają chyba że czy mam rękę na lewarku to jest cisza .Powiedzie mi koledzy cz jest na to jakaś rada bo smarowanie lewarka nic nie daje. Pozdrawiam

 

 

witam

 

 

problemem jest sprężynka stabilizująca lewarek zmiany biegów , taka mała upierdliwa rzecz do ktorej dość ciężko się dostać. Najprawdopodobniej spadła lub pękła. W celu wymiany tej sprężynki musialbyś wejść pod auto , odkręcić lub odgiąć rurę z katalizatorem . Następnie odkręcić metalową blachę // osłonę katalizatora trzymającą się na 3 śrubach a przykręconą do nadwozia auta . Jak już to wszystko poodkręcasz to trzeba założyć nową sprężynkę... Niestety nie mam zdjęć gdzie to powinno byc zamocowane. ja mam tak u siebie juz pare miesięcy , ale ogrom pracy którą bym musiał włożyć w wymiane tej sprężynki chwilowo mnie przerasta , zimno na dworze i nie chce mi sie tego robić... acha , jeżeli wajcha od zmiany biegów lata luźno na prawo i lewo a nie wraca do pozycji jakby na "środku" to jest to na 100% ta sprężynka, to tak w celu diagnozy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

problemem jest sprężynka stabilizująca lewarek zmiany biegów , taka mała upierdliwa rzecz do ktorej dość ciężko się dostać. Najprawdopodobniej spadła lub pękła. W celu wymiany tej sprężynki musialbyś wejść pod auto , odkręcić lub odgiąć rurę z katalizatorem . Następnie odkręcić metalową blachę // osłonę katalizatora trzymającą się na 3 śrubach a przykręconą do nadwozia auta . Jak już to wszystko poodkręcasz to trzeba założyć nową sprężynkę... Niestety nie mam zdjęć gdzie to powinno byc zamocowane. ja mam tak u siebie juz pare miesięcy , ale ogrom pracy którą bym musiał włożyć w wymiane tej sprężynki chwilowo mnie przerasta , zimno na dworze i nie chce mi sie tego robić... acha , jeżeli wajcha od zmiany biegów lata luźno na prawo i lewo a nie wraca do pozycji jakby na "środku" to jest to na 100% ta sprężynka, to tak w celu diagnozy:)

 

Niestety lewarek wraca na pierwotną pozycje a dalej brzęczy.Trzeba będzie faktycznie zanurkować po micre i zobaczyć co tam się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn lewarek nawet z peknieta sprężynką bedzie wracać , ale nie tak "dynamicznie" jak ze sprężynką... Trudno mi opisać jak ma sie on zachowywać , ja odczuwam różnice , ale tylko dlatego że kiedyś podczas jazdy mi pękła ta sprężynka. Jeżeli auto kupiłeś już z uszkodzoną tą sprężynką to niestety nie bedziesz za bardzo wiedzieć o czym mówie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie brzeczy tylko czasami-na 5, ew na 3.

 

rok temu przy wymianie sprzegla prosilam polecanego tutaj mechanika o diagnoze owej sprezynki-powiedzial, ze sprezynka jest ok, tylko powycieraly sie od uzywania jakies plastikowe prowadnice, ktore tworza miejsca na odpowiednie polozenie drazka przy kolejnym biegu. w kazdym razie-u mnie brzeczy. ale tylko czasem :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie brzeczy tylko czasami-na 5, ew na 3.

 

rok temu przy wymianie sprzegla prosilam polecanego tutaj mechanika o diagnoze owej sprezynki-powiedzial, ze sprezynka jest ok, tylko powycieraly sie od uzywania jakies plastikowe prowadnice, ktore tworza miejsca na odpowiednie polozenie drazka przy kolejnym biegu. w kazdym razie-u mnie brzeczy. ale tylko czasem :blink:

 

Mi tez brzeczy, ale tylko na 5 biegu. Domyslam sie, ze sprezynka jest w porzadku, bo przy wychyleniu lewarka w lewo lub prawo w polozeniu neutralnym, drazek natychmiast wraca na srodek i jest to naprawde szybki ruch. Wiec raczej sprezynka ok. Jak dla mnie sprawa nie jest irytujaca, bo drazek brzeczy na 5 biegu w zakresie predkosci 80-90 km/h, a wystarczy polozyc na nim reke i jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chachor23

Hmm mi drążek brzęczał od 3 do 5 i w końcu skróciłem drążek o pare centów i nagwintowałem na nowo zamocowałem kopułke i cisza jak makiem zasiał drążek krótszy i automatycznie wygoda większa przy zmianie biegów:) Nie trzeba 3mać drążka żeby nie brzęczał i ręka tak bardzo nie boli. Polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam spotkał mnie irytujący problem mianowicie brzęczący drążek zmiany biegów szczególnie a 4 lub 5 biegu szczególnie jak samochód jest delikatnie obciążony ja jest mocno to wibracje zanikają chyba że czy mam rękę na lewarku to jest cisza .Powiedzie mi koledzy cz jest na to jakaś rada bo smarowanie lewarka nic nie daje. Pozdrawiam

 

Zadziwiające ale jak wymieniłem olej w skrzyni brzęki ustały dodam że zrobiłem to pierwszy raz po 110000km i 12lat jazdy wiec wnioskuje że przepracowany olej mam wpływ na wibracje drążka. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające ale jak wymieniłem olej w skrzyni brzęki ustały dodam że zrobiłem to pierwszy raz po 110000km i 12lat jazdy wiec wnioskuje że przepracowany olej mam wpływ na wibracje drążka. pozdrawiam

 

Hmm, nie do konca. Ja zmienialem olej w skrzyni przy okazji roboty ze sprzeglem i nie zauwazylem, zeby brzeczenie ustalo. Ale moze to moje brzeczenie ma swoje zrodlo w czyms innym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...