Guest Grammatik_2004 Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Na wstępie wszystkim i każdemu z osobna życzę zdrowych pogodnych świat bożego narodzenia.:) A teraz przejdę do tematu. Więc tak problem zaczął się wczoraj podczas redukowania z 4 na 3 usłyszałem niemiły głośny szum (podobny do mega zatartego łożyska) I praktycznie szum utrzymywał się tylko tylko na 3 biegu na całym zakresie obrotów po wykleszczeniu biegu cisza.Tak samo jak na biegu jałowym jest cisza nic się nie dzieje jak dodaje gazu..Dziś buczenie było słychać na 3,4,5.Autko normalnie chodzi odpala.Nie ma żadnego szarpania ciężko wbijającego się biegu>naprawdę nie wiem..Świst jest głośniejszy na mniejszych obrotach tak do 3 tysi potem jest troszkę ciszej. Proszę o jakąś rade lub podpowiedz? Czy to jakieś łożysko ale nie wiem gdzie. Czy to efekt kończącego się sprzęgła które mnie już prześladuje od 1 miesiąca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 (edited) Któreś z łożysk w samej skrzyni biegów Ci się rozwala. Było już sporo napisane na ten temat ale nie potrafię odnaleźć właściwego tematu. W skrajnych przypadkach skrzynia biegów potrafi się rozpęknąć. Sprawa wygląda tak:temat o którym wspomniałem był na poprzedniej wersji forum. Teraz ten link do nikąd nie prowadzi ale mam cały ten temat na dysku swojego kompa. Podaj swój email na PW a spróbuję Ci ten temat wysłać. Jest tam nawet adres gościa zaufanego z Siedlec który bardzo profesjonalnie i niedrogo naprawia skrzynie biegów. Zatem dane warsztatu: Dariusz i Łukasz Dmowscy, Żytnia 121, 08-110 Siedlce, tel. 0-25/644-33-69 lub 0-604-26-44-28. Udało mi się znaleźć: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/39175-nowy-wita-panstwa-i-prosi-o-rade/page__hl__%C5%81o%C5%BCysko%20sprzegla%20pracuje%20tylko%20wtedy%20gdy%20pedal__fromsearch__1 Edited December 25, 2009 by hary7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grammatik_2004 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Witam dzięki z zainteresowanie .. canavral@gmail.com Dzieki.. A jesteś może pewien ze to łożysko w skrzyni biegów a nie na przykład łożysko oporowe szukałem troszkę w necie i dziwnym trafem znalazłem się na forum peugota 206 i tam był podobny przypadek do mojego i wiara stwierdzała łożysko oporowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Takiej pewności nie mam ale tak na zdrową logikę jeśli szum (świst) jest zależny od konkretnego biegu to by to wskazywało na łożysko w skrzyni. Łożysko od sprzęgła pracuje na każdym biegu (po wciśnięciu pedału sprzęgła pracuje,po puszczeniu pedału nie pracuje) Nawet jeśli masz daleko do Siedlec to chociaż zadzwoń tam i pogadaj z gościem - on jest specem od tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grammatik_2004 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Pojechać na bank nie dojadę bo ja z Poznania a gdzie tu Siedlce poszukam jakiegoś slundroka u siebie..A zadzwonić ,zadzwonię Dziekiii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 (edited) no w pierwszej kolejności to sprawdz poziom oleju.. w skrzyni znowu nie ma osobnego lożyska od kazdego biegu .. Edited December 26, 2009 by donn_primerra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Tak jak pisze donn Najpierw olej. Zanim go spuścisz to sprawdź czy da się odkręcić wlewowy, bo już nie jeden się załatwił w ten sposób, a korek wlewowy jest na stożku i czasem trzeba śrubę spawać do niego aby odkręcić. Olej tylko i wyłącznie klasy GL4 żadne 5 czy 4/5 GL5 nie oznacza że jest lepszy od GL4, posiada jedynie więcej przeciwutleniaczy i dodatków, które mogą spowodować zniszczenie elementów skrzyni, nieprzystosowanej materiałami do oleju GL5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grammatik_2004 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 witam to czyli żadnego łożyska nie ma odpowiedzialnego za świst i buczenie.Nie znam się na budowie skrzyni biegów. Pierwszy raz mam objaw taki jak wyżej opisałem a kilka aut miałem...Myślałem ze to łożysko oporowe od sprzęgła ale tu pisze kolega ze to nie ma nic wspólnego na innym forum piszą ze to normalny objaw ze raz jest tak a raz tak..A jak pojadę do mechanika to muszę go naprowadzić bo u nas są takie slundroki ze jak go nie na prowadzisz to kolo nic nie będzie wiedział i wymieni to co mu pasuje..Wiem jaka jazdę miałem z nastawnikiem nikt z mechaników nie rozumiał jak mogłem nie zdejmować nastawnika z pompy..a koszt całego zabiegu to 150 i chodzi jak ta lala.. Szukałem troszkę na forum i u wujka Google ale tam tez zbytnio nic nie ma.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 ja nie napisałem ze w skrzyni nie ma lozysk tylko ze nie ma osobnego od danego biegu .. w pierw sprawdz olej bo moze słychac ząbki na kołach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mateolew1 Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 witam wszystkich klubowiczów Poszukuje łożyska do mojej pszczoły padły 2 łożyska w skrzyni na wałku atakującym i sprzęgłowym podam symbol możne ktoś wie gdzie w trójmieście bym coś takiego dostał a może ktoś ma takie na zbyciu NSK HR6305ANXUR z tym to mam problem 6305R te to już w necie znalazłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grammatik_2004 Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Kolego ja ci nie pomogę bo sie na tym nie znam a dla wszystkich zainteresowanych przyczyna hałasowania skrzyni.Podczas zjazdu z krawężnika zahaczyłem skrzynia zrobiła sie dziurka zleciał cały olej , mało tego przez 3 tyg spokojnie pedałowałem maszyna hehe gwizd mi nie przeszkadzał az w końcu trasa Gdańsk poznań...skrzynia odmówiła posłuszeństwa ..Ale nabyta juz nowa wmontowania o ja ale męczarnia ze skrzynia od 16 do 4 rano walczyłem żeby ja założyć ale dało rade a za skrzynie dałem 300 wymontowana z anglika przebieg 70 tysi a to była p11 po lifcie 2001.... Temat można zamknąć Dziękuje wszystkim za zainteresowanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.