Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] mocno rozbita (foto) - gdzie w W-wie wycenić naprawę ?


Guest skrzyp2
 Share

Recommended Posts

Guest skrzyp2

Witam Wszystkich,

 

No i stało się :( W przeddzień Wigilii Almerka została rozbita. Silne uderzenie z boku, w tylną "ćwiartkę" (Alma 3-drzwiowa) i koło.

Szczegóły na załączonym zdjęciu. Uszkodzone :

 

- w/w ćwiartka/błotnik (potężne wgniecenie, cała część do wymiany)

- drzwi (pokrzywione, choć otwierają się), zapewne do klepania i lakierowania

- prawdopodobnie zawieszenie tylne

- wydech (coś się zerwało i zahacza przy przejeździe przez niskie progi zwalniające, bardzo głośny)

- nie wiem co jeszcze, ale wyściółka bagażnika jest pofałdowana

- zamek centralny fiksuje

 

Szyby i poduszki całe. Gdzie w W-wie mógłbym to wycenić i ew. zrobić ? Jeśli chodzi o blacharke to najchętniej przy zastosowaniu części z rozbiórki/innego rozbitka.

 

Zycze wszystkim Spokojnych, BEZPIECZNYCH, Wesołych Świąt !

 

Pozdrawiam,

Wojtek

post-17741-1261656105,3751_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich,

 

No i stało się :( W przeddzień Wigilii Almerka została rozbita. Silne uderzenie z boku, w tylną "ćwiartkę" (Alma 3-drzwiowa) i koło.

Szczegóły na załączonym zdjęciu. Uszkodzone :

 

- w/w ćwiartka/błotnik (potężne wgniecenie, cała część do wymiany)

- drzwi (pokrzywione, choć otwierają się), zapewne do klepania i lakierowania

- prawdopodobnie zawieszenie tylne

- wydech (coś się zerwało i zahacza przy przejeździe przez niskie progi zwalniające, bardzo głośny)

- nie wiem co jeszcze, ale wyściółka bagażnika jest pofałdowana

- zamek centralny fiksuje

 

Szyby i poduszki całe. Gdzie w W-wie mógłbym to wycenić i ew. zrobić ? Jeśli chodzi o blacharke to najchętniej przy zastosowaniu części z rozbiórki/innego rozbitka.

 

Zycze wszystkim Spokojnych, BEZPIECZNYCH, Wesołych Świąt !

 

Pozdrawiam,

Wojtek

 

Witam, proponuję ten adres, ale czy uda się w okresie świątecznym? :unsure:

 

WARSZAWA, ul. Górczewska 228F

Tel. 022 532-85-85

Fax. 022 532-85-65

 

Pozdrawiam

 

Norbert

Link to comment
Share on other sites

Guest majsterus

pokaż fotki wnętrza, bo tam jest usztywnienie mocowania amortyzatora...

i fotkę z wzdłużnego profilu.

robota jakieś 600-800zł (u mnie):D +nowe drzwi i błotnik

kupisz błotnik z anglika reszte wyciągną.

Link to comment
Share on other sites

Guest skrzyp2

pokaż fotki wnętrza, bo tam jest usztywnienie mocowania amortyzatora...

i fotkę z wzdłużnego profilu.

robota jakieś 600-800zł (u mnie):D +nowe drzwi i błotnik

kupisz błotnik z anglika reszte wyciągną.

 

Dzięki ! A gdzie musiałbym ją zawieźć ? (alternatywnie - dysponujesz lawetą ?)

Dziś - już bez emocji - pstryknę więcej zdjęć. Pytania :

1 czy błotnik i drzwi zamówiłby warsztat czy poszukać samemu na Allegro ?

2 jak powinien być cięty błotnik ? (sam błotnik czy ćwiartka cięta do połowy samochodu, bo i z takim czymś się spotkałem ?)

3 czy drzwi nie da się wyklepać/wyciągnąć tak żeby nie było śladu czy lepiej kupić nowe i już ?

4 czy w/w części mogą być z Almery po lifcie ? (mod. 2003)

5 czy błotnika/drzwi szukać w tym samym kolorze (dość popularnym przecież) czy nie ma to znaczenia ?

6 co z lakierowaniem ? gdzie indziej czy full serwis ? :)

7 usztywnienie mocowania amortyzatora - chodzi o zwykłe zdjęcie podłogi przy drzwiach czy muszę coś zdemontować ?

 

Pozdrawiam,

Wojtek

 

A oto i fotki (6 sie nie zmiescilo, m.in. pokazujacych ze klapa bagaznika nachodzi lekko na prawa lampe) :

 

post-17741-1261863120,6591_thumb.jpg

post-17741-1261863176,1218_thumb.jpg

post-17741-1261863191,3313_thumb.jpg

post-17741-1261863215,1367_thumb.jpg

post-17741-1261863247,0714_thumb.jpg

post-17741-1261863266,1486_thumb.jpg

post-17741-1261863279,7579_thumb.jpg

post-17741-1261863296,3516_thumb.jpg

post-17741-1261863312,6405_thumb.jpg

post-17741-1261863340,6081_thumb.jpg

post-17741-1261863507,4988_thumb.jpg

Edited by skrzyp2
Link to comment
Share on other sites

Ja Ci powiem tak, mogę zagadać ze znajomym, który mi robil bok, bo koleś mi się wjebał. u mnie wyszło naprawdę dobrze i koszta niskie. U Ciebie wyszłoby jeszcze lepiej, bo kolor jasny. Także jak chcesz, a jeśli chodzi o wycenę to prawdopodobnie wycenią Ci to jako kasację. Gdzie nie pojedziesz to powiedzą Ci, że trzeba cały bok wymienić, mówią tak bo nikomu już się klepać nie chce <_< , lecz jak wymienią, to po jakimś czasie wyjdzie Ci rdza. Jak się zdecydujesz to daj znać. pzdr :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest skrzyp2

Ja Ci powiem tak, mogę zagadać ze znajomym, który mi robil bok, bo koleś mi się wjebał. u mnie wyszło naprawdę dobrze i koszta niskie. U Ciebie wyszłoby jeszcze lepiej, bo kolor jasny. Także jak chcesz, a jeśli chodzi o wycenę to prawdopodobnie wycenią Ci to jako kasację. Gdzie nie pojedziesz to powiedzą Ci, że trzeba cały bok wymienić, mówią tak bo nikomu już się klepać nie chce <_< , lecz jak wymienią, to po jakimś czasie wyjdzie Ci rdza. Jak się zdecydujesz to daj znać. pzdr :rolleyes:

 

Czesc ! Dzieki za odpowiedz. Znajomy ma zaklad czy warsztat przydomowy ? Szczerze mowiac to wolalbym chyba wymienic caly bok niz prostowac harmonijke.

Korozja wyjdzie pomimo dobrego lakiernika ?

 

Pytanie do wszystkich - jak ciety element bylby najlepszy w tej sytuacji ? blotnik az do dachu wraz z tylnym i srodkowym slupkiem + kawalkiem progu ?

Czyli jeden duzy kawalek ? Jak z bezpieczenstwem tak naprawionego samochodu ?

 

Pozdrawiam,

Wojtek

 

A oto dalsze fotki :

post-17741-1262037015,0243_thumb.jpg

post-17741-1262037030,5512_thumb.jpg

post-17741-1262037043,7101_thumb.jpg

post-17741-1262037055,405_thumb.jpg

post-17741-1262037069,0328_thumb.jpg

post-17741-1262037083,3632_thumb.jpg

post-17741-1262037096,4055_thumb.jpg

Edited by skrzyp2
Link to comment
Share on other sites

Bezpieczeństwo zawsze się zmniejszy.. Zależy od Pana Kazia tak na prawde, czy potrafi to na prawde dobrze zrobić.. lepiej wycinać jak najmniejsze kawałki..

 

Zapodaj koniecznie zdjęcia w trakcie i po ;)

 

A tak w ogóle jak to się stało ? :) jeśli można wiedzieć.. ciekawe uderzenie..

Edited by Majkel.
Link to comment
Share on other sites

Ech tam, mocno rozbita..

w zasadzie tylko muśnieta :rolleyes:

widziałem już bardziej pokiereszowane wręcz połamane samochody wyklepane pospawane wklejane nowe szyby i chodzące za dużą kasę jako bezwypadkowe.. :devil:

nie radziłbym ciąć niczego, nalepiej wyskubać szybę, a błotnik wyciągnąć, pomalować i szybę wkleić zpowrotem..

tylko to potrafi zrobić malo ludzi.. a prawdziwym rzemieślnikom się nie chce..

konstrukcja wydaje się nienaruszona, a swoją drogą nyski zawsze miały problem z łaczeniami układu wydechowego zawsze tylko flansze wystarczy dobrze przyspawać...

Link to comment
Share on other sites

Guest skrzyp2

Bezpieczeństwo zawsze się zmniejszy.. Zależy od Pana Kazia tak na prawde, czy potrafi to na prawde dobrze zrobić.. lepiej wycinać jak najmniejsze kawałki..

 

Zapodaj koniecznie zdjęcia w trakcie i po ;)

 

A tak w ogóle jak to się stało ? :) jeśli można wiedzieć.. ciekawe uderzenie..

 

Szkoda gadać :) A zdjęcia zapodam. Czyli uważacie, że np. słupek lepiej wyklepać niż wycinać ? (próg jest raczej OK)

 

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

Szkoda gadać :) A zdjęcia zapodam. Czyli uważacie, że np. słupek lepiej wyklepać niż wycinać ? (próg jest raczej OK)

 

Wojtek

Wiesz jak to jest..

buda jest samonośna, (nie ma ramy) wszystkie elementy nadają budzie sztywności, jężeli zaczniesz ciąć i spawać osłabisz konstrukcje, naturalna kolej żeczy...

fabrycznie zgrzewana buda ma wiele elementów zachodzacych na siebie, i jest zgrzewana, nie spawana.. i to w wielu niedostępnych miejscach, żaden blacharz który rżnie do kąta nie pospawa tak jak było w orginale,

A jak będziesz chciał sprzedać auto, fachowiec co się zna na furach, przy pierwszych oględzinach wykryje że auto było spawane.. tego typu naprawy wykrywane są zwyklymi testerami.., niewspominawszy że tacy lubią zdejmowć plastiki i wykładziny.. a tu zonk, "Panie co Pan tu ku.." A jak przy sprzedaży będziesz mówił że jest spawany, to nikt go nie kupi, możesz liczyć tylko na niepoznake.. a jak sobie wyklepiesz to możesz powiedzieć że był "szturnięty i pryśnięty" co zresztą i tak wykrywacz powie, wyjdziesz z tważą z sytuacji.

najłatwiej i najszybciej wyciąć i wspawać nowy błotnik.. natomiast jeżeli chciałbyś autkiem jeszcze długo pojeżdzić, i chcesz aby było dobrze zrobione, radziłbym to wyklepać bez cięcia i spawania..

Link to comment
Share on other sites

Guest skrzyp2

 

/ciach.../

A jak będziesz chciał sprzedać auto, fachowiec co się zna na furach, przy pierwszych oględzinach wykryje że auto było spawane.. tego typu naprawy wykrywane są zwyklymi testerami.., niewspominawszy że tacy lubią zdejmowć plastiki i wykładziny.. a tu zonk, "Panie co Pan tu ku.." A jak przy sprzedaży będziesz mówił że jest spawany, to nikt go nie kupi, możesz liczyć tylko na niepoznake.. a jak sobie wyklepiesz to możesz powiedzieć że był "szturnięty i pryśnięty" co zresztą i tak wykrywacz powie, wyjdziesz z tważą z sytuacji.

najłatwiej i najszybciej wyciąć i wspawać nowy błotnik.. natomiast jeżeli chciałbyś autkiem jeszcze długo pojeżdzić, i chcesz aby było dobrze zrobione, radziłbym to wyklepać bez cięcia i spawania..

 

No tak... niestety jak dotąd nie znalazłem nikogo, kto chciałby to wyklepać :( Według ost. wyceny trzeba zrobić :

- wymianę belki zawieszenia tylnego (nissanmaniak - miałeś rację)

- wymianę błotnika tylnego wraz ze słupkiem zew. (środkowym)

- wymianę drzwi

- spawanie wydechu

- lakier + cieniowanie sąsiednich elementów

- listwy - nowe

Według cen warszawskich - 4,5 tys. PLN :angry:

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

Guest majsterus

co Wy piszecie o wyciąganiu...czego?? tego błotnika??żaden blacharz się tego nie podejmie

bo Panowie nie wiecie, ze blacha się naciąga?? powychodzą fałdy i tyle a i tak porozcina błotnik aby wyciągnąć nadkole.

dodatkowo blacha jest gruba.

wymiana całego błotnika cięty w połowie słupka drzwi, tył natomiast blacharz zobaczy na jakiej wysokości ciąć.

Link to comment
Share on other sites

co Wy piszecie o wyciąganiu...czego?? tego błotnika??żaden blacharz się tego nie podejmie

bo Panowie nie wiecie, ze blacha się naciąga?? powychodzą fałdy i tyle a i tak porozcina błotnik aby wyciągnąć nadkole.

dodatkowo blacha jest gruba.

wymiana całego błotnika cięty w połowie słupka drzwi, tył natomiast blacharz zobaczy na jakiej wysokości ciąć.

 

Wiemy jaka jest blacha w tych samochodach, i wiemy na czym polega prawdziwe rzemiosło tego fachu..

kroi tu się kolejna odprawa na odpieprz aby szybciej kase wziąć i z głowy,

Prawda taka że można znaleć tysiące takich autek które mają nawet mniejsze uszkodzenia, zprowadzone z zachodu jako złom, możesz się zastanowić dlaczego.. otóż wyciągać się nie opłaca, a rżnąć nie wolno :whistle:

nie będę się wypowiadał na temat cięcia w połowie słupka wiem o co Ci chodzi ale nie pochwalam tego..

Link to comment
Share on other sites

Guest majsterus

nie na zakładkę, jak robią wszyscy punktowo poszczepiać i zaszpachlować..siknąć i gotowe

i wycinam blache zewnętrzną a nie pół samochodu.

kolego na styk, a to już nie jest tak prosto przy takim elemencie i dokładnie zespawać tak gdzie znajdowała się zgrzelina.

Haha tyle, że żaden blacharz tak nie będzie robił:D

Edited by majsterus
Link to comment
Share on other sites

Guest Rudy89

Mój brat kupił na wiosnę Fabię 2 razy mocniej rąbniętą(cały bok d*****ny i próg zgięty) i znajomy blacharz zrobił ją za 3500zł z farbami i częściami (m.in. przednie drzwi i próg). Śmiga ochoczo i prosto, po naprawie została tylko niezbyt dobrze wypolerowana odcinka i trochę na progu od dołu widać że był robiony. Generalnie w małych miejscowościach tego typu naprawy nie są drogie(farba i części często przewyższają robociznę) i często ludzie wręcz "zarabiają" na ubezpieczeniu.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym go zrobił i sprzedał z łezką w oku.. Dlatego na ulicach staram się zwracac uwage na debilność innych kierowców, którzy czasem nie maja wyobraźni.. i moge stracic moje bejbe...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest skrzyp2

Ja bym go zrobił i sprzedał z łezką w oku.. Dlatego na ulicach staram się zwracac uwage na debilność innych kierowców, którzy czasem nie maja wyobraźni.. i moge stracic moje bejbe...

 

Ciezka sprawa - samochód był na drugiej wycenie, rozebrali pół samochodu żeby dokładnie to powyceniać i raczej nikt w W-wie nie zejdzie poniżej tych 4,5 tys. Może ktoś byłby zainteresowany rozbitkiem ? Chciałem napisać ogłoszenie na forum, ale albo jestem ślepy albo nie widze już takiej kategorii...

 

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...