Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Brak podświetlenia zegarów P11


Tony212
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem gdyż awari w mojej P11 uległo podświetlenie zegarów,pokręteł nawiewów oraz światła pozycyjne i halogeny. Czy przyczyną tego stanu rzeczy możgą być przepalone bezpieczniki, które przepaliły się w tym samym czasie?? Dodam ze dzis zmienialem radio w aucie, lecz zaczeło "Wariowac" i musiałem włozyc spowrotem to które było. Bede wdzieczny za opowiedz ;)

 

sprawdziłem bezpieczniki... wydają się ok ;/

Edited by Tony212
Link to comment
Share on other sites

Pod maska obok aku masz bezpiecznik TAIL i on odpowiada za : podświetlenie zegarów, pokręteł nawiewów oraz światła pozycyjne. Czy za halogeny nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Poszedłem i sprawdziłem jeszcze raz ten bezpiecznik... i faktycznie był minimalnie nadpalony . Usterka usunięta, temat to zamknięcia :D dzięki serdeczne za pomoc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest longer 81

Siemanko - podepnę się do tego tematu,aby nie uruchamiać nowego tematu. Kiedyś posiadałem inny samochód i też należałem do innego Forum i tam ktoś wstawił mi kiedyś białe tarcze zegarów do danego modelu samochodu,w realnym rozmiarze w Wordzie i po prostu trzeba było je wydrukować,wyciąć i wstawić na tamte seryjne tarcze,czy jest to możliwe w NISSANIE,czy ktoś posiada coś takiego ???

 

 

Nissan Primera P11 - 1998r.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

No to ja również poproszę o pomoc może w tym temacie. Mam oto taki problem:

Oddałem swoją Nyskę do prania (tapicerka). Po przyjeździe wieczorem okazało się, że gdy mam wyłączone światła i np. silnik sobie działa, to podświetlenie zegarka oraz nawiewu/radia jest OK, natomiast jeśli przełączę tylko przełącznik świateł, to przygasa zegarek wręcz tak jakby w ogóle nie świecił, a zegary są ledwo podświetlone. Dodam, że podświetlenie panelu radia/nawiewu jest ok. Podpowiedzcie mi co może być nie tak - czy za jasność podświetlenia przypadkiem nie jest odpowiedzialny taki czujnik po prawej stronie przy podszybiu? 

Edited by rachel
Link to comment
Share on other sites

to jest czujnik nasłonecznienia od klimatyzacji i nie ma nic wspólnego z podświetleniem,

przy zapalonym silniku i zgaszonych światłach świeci się tylko komputer(całą mocą) LCD radia i klimy (bez podświetlenia wszystkich przycisków) a zegary nie są podświetlone, po włączeniu świateł podświetlają się zegary i wszystkie przyciski radia klimy itd.

różnica jest tylko taka że wyświetlacz od kompa po włączeniu świateł ściemnia się odpowiednio do zegarów.

wniosek: rozjaśnij zegary pokrętłem po lewej stronie kierownicy, powinno pomóc :))

wtedy po włączeniu świateł nie będzie ci ściemniało.LCD kompa.

Link to comment
Share on other sites

niestety nie mam pokrętła od rozjaśniania podświetlenia zegarów i  w tym problem  :(

Link to comment
Share on other sites

Napewno nie masz? Pierwszy raz słyszę o p11 bez tego post-33664-0-37004500-1365574092_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dużo nie ma ja miałem p11 a teraz mam WP11.144 i w obydwóch nie miałem

Link to comment
Share on other sites

Dziwne, ja we wszystkich widziałem. To jak i dlaczego się mogło ściemnić? 

Link to comment
Share on other sites

nowak nie wszystkie P11 miały ściemnianie zegarów, były wersje bez ściemniania.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez nie ma regulacji. Ja bym szukal przyczyny w slabym pradzie dochodzacym do zegarow. Czy podswietlenie jest slabe jak silnik jest wylaczony i zapalone swiatla, czy na pracujacym silniku tez? zajrzyj tez do bezpiecznikow moze coz pogmerali/zalali przy praniu. Wymien profilaktycznie bezpiecznik zegarow na nowy, kiedys mialem tak ze bezpiecznik wygladal na dobry a nie puszczal pradu lub puszczal za slabo.

Link to comment
Share on other sites

a może ktoś z nissanmaniaków wie, czy w samochodach w których nie ma regulacji podświetlenia, montowali okablowanie pod to pokrętło? może gdzieś są ukryte kostki, wiązki kabli do tego, miałem tak w moim wcześniejszym samochodzie, wystarczyło poszukać i np wpiąć żarówkę i gotowe (a za 'opcję' w salonie jak auto było nowe pewnie trzeba było płacić grubą kase:P). może tu też jest tak.

Link to comment
Share on other sites

LOOKEE w P10 były wyciągnięte kable na 100% w P11 i P11.144 nie mam pewności. Szukaj białej płaskiej wtyczki pod kratką nawiewu - tam gdzie masz regulację lusterek.

Link to comment
Share on other sites

LOOKEE w P10 były wyciągnięte kable na 100% w P11 i P11.144 nie mam pewności. Szukaj białej płaskiej wtyczki pod kratką nawiewu - tam gdzie masz regulację lusterek.

ja mam regulację, zastanawiam się tylko czy kolega Tony212 może ma takie kable u siebie w p11 może mu coś naruszyli jak czyścili tapicerkę lub zalali i zrobili zwarcie i przez to ma ściemnione zegary. bo sytuacja jaką on opisuje pasuje mi tylko do ściemnionych na max zegarów za pomocą pokrętła.

Link to comment
Share on other sites

Ja 1998 WP11 miałem regulację oświetlenia zegarów a  teraz  WP11.144 2001r brak tej opcji. Ale kiedyś w WP11  jak się popsuł regulator to połączyłem dwa piny w kostce i świeciło na maxa .

Link to comment
Share on other sites

ja mam regulację, zastanawiam się tylko czy kolega Tony212 może ma takie kable u siebie w p11 może mu coś naruszyli jak czyścili tapicerkę lub zalali i zrobili zwarcie i przez to ma ściemnione zegary. bo sytuacja jaką on opisuje pasuje mi tylko do ściemnionych na max zegarów za pomocą pokrętła.

 

Chyba nie... regulator działa na zasadzie opornika: jak jest rozkręcony na maksa to nie stawia oporu i cały prąd ładnie przechodzi i wtedy świecą na max, a w miarę kręcenia daje coraz większy opór przez co prąd się zmniejsza i zegary słabiej świecą. Tak działa każdy potencjometr. Jak go nie ma to cały prąd przechodzi swobodnie, no chyba że mu bonusowo założyli rezystor na obwodzie ;-) rzeczywiście objawy pasują do przykręconego regulatora ale skoro go nie ma to co najwyżej mogło być zwarcie i wtedy by nic nie świeciło. Chyba że... nie wiem czy to możliwe - zakładając że ta kostka tam jest - coś jest wilgotne ale tylko tak troszkę i jest bardzo bardzo delikatne zwarcie do masy że część ładunku ucieka, ale nie wywala prawdziwego zwarcia?

Ja jednak stawiałbym na zbyt mały prąd dochodzący do zegarów, ale kluczowe pytanie czy jest tak tylko na wyłączonym silniku czy na włączonym też. Bo jeśli tylko na wyłączonym to przyczyną będzie słaby aku - może sobie podczas prania włączyli radio i aku stracił ładunek, a do domu niedaleko i się w drodze naładować nie zdążył.

Edited by nrb
Link to comment
Share on other sites

możliwe, ja nie mam innych pomysłów;/

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki dzięki za cenne i celne uwagi!

Słuchajcie - już jest ok'. Co było nie tak - moim zdaniem jak pisaliście wilgoć, ale by wykluczyć wszelkie "ale"profilaktycznie też wymieniłem bezpiecznik i hula. Ufff... bo trochę mi to uprzykrzało jazdę. Widocznie wilgoć, która się wdała dawała jakąś upływność (tzw. prądy błądzące) do masy i ten spadek napięcia na powiedzmy izolatorze w postaci gniazda/bezpiecznika spowodowało przyciemnienie zegarów ( moja interpretacja). 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...