Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Rozładowuje mi sie nowy akumulator w T2


Guest andythin
 Share

Recommended Posts

Guest andythin

Mam Terrano II, 2.7 TDI z 2000r i od jakiegos czasu mam problem taki, ze kiedy auto postoi 2 dni bez odpalania to juz sie nie da odpalic. Bateryjka rozladowana. Zmienilem akumulator na nowy i nic nie pomoglo. Prad ladowania alternatora jest b. dobry t/j 14,4V. Cos jakby zjadalo prad, ale strat na mierniku nie widac.Nadmieniam takze, ze uzywam samochodu codziennie ale tylko po 5-6 kilometrow. Czy zetknał sie ktos z takim problemem. Prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Hey

strat na mierniku nie widac?? Jak mierzyles?

Zostawiles otwarta maske silnika mam nadzieje wlaczyles alarm blokujac wczesniej

"czujnik maski" - wczesniej miezdzy kleme minus a mase wsadz amperomierz a

po uzbrojeniu alarmu sprawdz prad...

potem zostaje serwis i elektryk...

czesto najwiecej strat jest z urzadzen pozostajacych na czuwaniu...

Link to comment
Share on other sites

Guest andythin

Hey

strat na mierniku nie widac?? Jak mierzyles?

Zostawiles otwarta maske silnika mam nadzieje wlaczyles alarm blokujac wczesniej

"czujnik maski" - wczesniej miezdzy kleme minus a mase wsadz amperomierz a

po uzbrojeniu alarmu sprawdz prad...

potem zostaje serwis i elektryk...

czesto najwiecej strat jest z urzadzen pozostajacych na czuwaniu...

Sprawdzalem omomierzem i wszystko OK. Alarmu nie mam, tylko swieca cyfry na wyswietlaczu przy liczniku. Myslalem ze ten system NATS jakos pobiera prad.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzalem omomierzem i wszystko OK.

Nie omomierzem, amperomierzem sprawdz jaki prad jest pobierany z akumulatora na postoju z wyjetym kluczykiem.

Jesli jest zbyt duzy - wyjmuj kolejno bezpieczniki i szukaj.

Objaw podobny do tego który opisujesz daje w T II zużyta przekładnia rozrusznika. Wówczas mimo tego że akumulator jest OK

rozrusznik z trudem obraca silnikiem. Do złudzenia przypomina to padnięcie akumulatora. Można to poznać po tym, że rozrusznik bardzo się grzeje. Byli już tacy - co z tego powodu wymienili dobry akumulator na nowy :)

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest andythin

stary aku mogl pasc a nowy jakis dobry czy dla sztuki ?

 

ja polecam autoelektryka - niech pomierzy po swojemu, tylko nie sasiad w garazu a autoelektryk.

Nowy Topla ze Sklepu

 

Nie omomierzem, amperomierzem sprawdz jaki prad jest pobierany z akumulatora na postoju z wyjetym kluczykiem.

Jesli jest zbyt duzy - wyjmuj kolejno bezpieczniki i szukaj.

Objaw podobny do tego który opisujesz daje w T II zużyta przekładnia rozrusznika. Wówczas mimo tego że akumulator jest OK

rozrusznik z trudem obraca silnikiem. Do złudzenia przypomina to padnięcie akumulatora. Można to poznać po tym, że rozrusznik bardzo się grzeje. Byli już tacy - co z tego powodu wymienili dobry akumulator na nowy :)

Pozdr

Chyba nie bo gdy odlacze kleme na czas garazowania to odpala normalnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nowy Topla ze Sklepu

 

 

Chyba nie bo gdy odlacze kleme na czas garazowania to odpala normalnie.

 

jak sie zakończyła twoja historia z rozładowanym akumulatorem??? ja mam tyrana jedynkę i kurczę mam ten sam problem:(

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysztofs

Problem pojawił się dopiero zimą ?

 

Rozumiem, że te 6 km to w dwie strony ?

 

Możliwe, że to nie wystarczy.

5 dni w tygodniu do pracy odcinki po 3 km czyli 10 odpaleń Diesla - świece biorą chyba 48 A i rozrusznik pewnie z 450-500A (lub więcej na zimno). Te kilka kilometrów mogą nie wystarczyć do podładowania akumulatora zwłaszcza na światłach z dmuchawą ogrzewania i radyjkiem. W serwisie akumulator.pl piszą, że przy takiej eksploatacji akumulator może rozładować się po 2-3 dniach

 

Garaż ogrzewany?

Jeśli nie, to pojemność aku przy minusowej temperaturze może spaść o 20% (przy 0 st. C) do 60% przy większym mroziku. W takich warunkach wystarczy pobór prądu radyjka na czuwaniu (niektóre modele potrafią sporo ciągnąć) i NATS by aku rozładował się tak, że odpalenie Diesla będzie niemożliwe.

 

Spróbuj trochę inaczej traktować aku - po odpaleniu kilka minut na chodzie bez włączonych odbiorników i tak samo po przyjeździe do domu lub co jakiś czas doładuj akumulator do pełna.

Jeśli to nie pomoże, to autoelektryk...

Edited by krzysztofs
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam

Fachowcem nie jestem ,moze juz poradziles sobie z rozladowywanym akumulatorm ,ale ja miałam ten sam problem ,kilka miesiecy nekał mnie. Rozwiazanie bylo proste-termostat (cena 30 pln).Niepotzrzebnie tez kupowałam akumulator :P Pozdrawiam

Edited by Jol
Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Też miałem ten problem. Związany był z uszkodzeniem radia (wersja 2 Din) i dużym poborem prądu po jego wyłączeniu. Po zastosowaniu dodatkowego przekaźnika problemy ustąpiły całkowicie, radio po wyłączeniu jest całkowicie odłączane od zasilania. Żadne nastawy nie są kasowane, to tak dla informacji.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest 5891michal

Ja dowiedziałem się że żeby uzupełnić stratę prądu po rozruchu silnika trzeba przejechać minimum ok 10km. Mi nie gasiło się światło w bagażniku i to wykańczało akumulator w ok dwa dni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...