Guest andythin Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Mam Terrano II, 2.7 TDI z 2000r i od jakiegos czasu mam problem taki, ze kiedy auto postoi 2 dni bez odpalania to juz sie nie da odpalic. Bateryjka rozladowana. Zmienilem akumulator na nowy i nic nie pomoglo. Prad ladowania alternatora jest b. dobry t/j 14,4V. Cos jakby zjadalo prad, ale strat na mierniku nie widac.Nadmieniam takze, ze uzywam samochodu codziennie ale tylko po 5-6 kilometrow. Czy zetknał sie ktos z takim problemem. Prosze o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gregum Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Hey strat na mierniku nie widac?? Jak mierzyles? Zostawiles otwarta maske silnika mam nadzieje wlaczyles alarm blokujac wczesniej "czujnik maski" - wczesniej miezdzy kleme minus a mase wsadz amperomierz a po uzbrojeniu alarmu sprawdz prad... potem zostaje serwis i elektryk... czesto najwiecej strat jest z urzadzen pozostajacych na czuwaniu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andythin Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Hey strat na mierniku nie widac?? Jak mierzyles? Zostawiles otwarta maske silnika mam nadzieje wlaczyles alarm blokujac wczesniej "czujnik maski" - wczesniej miezdzy kleme minus a mase wsadz amperomierz a po uzbrojeniu alarmu sprawdz prad... potem zostaje serwis i elektryk... czesto najwiecej strat jest z urzadzen pozostajacych na czuwaniu... Sprawdzalem omomierzem i wszystko OK. Alarmu nie mam, tylko swieca cyfry na wyswietlaczu przy liczniku. Myslalem ze ten system NATS jakos pobiera prad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigi Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 stary aku mogl pasc a nowy jakis dobry czy dla sztuki ? ja polecam autoelektryka - niech pomierzy po swojemu, tylko nie sasiad w garazu a autoelektryk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hinek Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Sprawdzalem omomierzem i wszystko OK. Nie omomierzem, amperomierzem sprawdz jaki prad jest pobierany z akumulatora na postoju z wyjetym kluczykiem. Jesli jest zbyt duzy - wyjmuj kolejno bezpieczniki i szukaj. Objaw podobny do tego który opisujesz daje w T II zużyta przekładnia rozrusznika. Wówczas mimo tego że akumulator jest OK rozrusznik z trudem obraca silnikiem. Do złudzenia przypomina to padnięcie akumulatora. Można to poznać po tym, że rozrusznik bardzo się grzeje. Byli już tacy - co z tego powodu wymienili dobry akumulator na nowy Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andythin Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 stary aku mogl pasc a nowy jakis dobry czy dla sztuki ? ja polecam autoelektryka - niech pomierzy po swojemu, tylko nie sasiad w garazu a autoelektryk. Nowy Topla ze Sklepu Nie omomierzem, amperomierzem sprawdz jaki prad jest pobierany z akumulatora na postoju z wyjetym kluczykiem. Jesli jest zbyt duzy - wyjmuj kolejno bezpieczniki i szukaj. Objaw podobny do tego który opisujesz daje w T II zużyta przekładnia rozrusznika. Wówczas mimo tego że akumulator jest OK rozrusznik z trudem obraca silnikiem. Do złudzenia przypomina to padnięcie akumulatora. Można to poznać po tym, że rozrusznik bardzo się grzeje. Byli już tacy - co z tego powodu wymienili dobry akumulator na nowy Pozdr Chyba nie bo gdy odlacze kleme na czas garazowania to odpala normalnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miodu Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Nowy Topla ze Sklepu Chyba nie bo gdy odlacze kleme na czas garazowania to odpala normalnie. jak sie zakończyła twoja historia z rozładowanym akumulatorem??? ja mam tyrana jedynkę i kurczę mam ten sam problem:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysztofs Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 (edited) Problem pojawił się dopiero zimą ? Rozumiem, że te 6 km to w dwie strony ? Możliwe, że to nie wystarczy. 5 dni w tygodniu do pracy odcinki po 3 km czyli 10 odpaleń Diesla - świece biorą chyba 48 A i rozrusznik pewnie z 450-500A (lub więcej na zimno). Te kilka kilometrów mogą nie wystarczyć do podładowania akumulatora zwłaszcza na światłach z dmuchawą ogrzewania i radyjkiem. W serwisie akumulator.pl piszą, że przy takiej eksploatacji akumulator może rozładować się po 2-3 dniach Garaż ogrzewany? Jeśli nie, to pojemność aku przy minusowej temperaturze może spaść o 20% (przy 0 st. C) do 60% przy większym mroziku. W takich warunkach wystarczy pobór prądu radyjka na czuwaniu (niektóre modele potrafią sporo ciągnąć) i NATS by aku rozładował się tak, że odpalenie Diesla będzie niemożliwe. Spróbuj trochę inaczej traktować aku - po odpaleniu kilka minut na chodzie bez włączonych odbiorników i tak samo po przyjeździe do domu lub co jakiś czas doładuj akumulator do pełna. Jeśli to nie pomoże, to autoelektryk... Edited February 8, 2010 by krzysztofs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jol Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 (edited) Witam Fachowcem nie jestem ,moze juz poradziles sobie z rozladowywanym akumulatorm ,ale ja miałam ten sam problem ,kilka miesiecy nekał mnie. Rozwiazanie bylo proste-termostat (cena 30 pln).Niepotzrzebnie tez kupowałam akumulator Pozdrawiam Edited June 22, 2010 by Jol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Witam, Też miałem ten problem. Związany był z uszkodzeniem radia (wersja 2 Din) i dużym poborem prądu po jego wyłączeniu. Po zastosowaniu dodatkowego przekaźnika problemy ustąpiły całkowicie, radio po wyłączeniu jest całkowicie odłączane od zasilania. Żadne nastawy nie są kasowane, to tak dla informacji. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 5891michal Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Ja dowiedziałem się że żeby uzupełnić stratę prądu po rozruchu silnika trzeba przejechać minimum ok 10km. Mi nie gasiło się światło w bagażniku i to wykańczało akumulator w ok dwa dni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.