hizel Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Czy wymieniał ktoś żarówkę tablicy rejestracyjnej? Jak się do niej dostać? Jak wygląda, jaka tam jest żarówka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janusz-pawlak Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Powinienieś napisać skargę do NISSAN Europa, że diler Ci sprzedał auto bez instrukcji obsługi. Albo,że masz wadliwą, bez stron B-46 do B-51 jp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sceptyk Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 O widzę, że jest nas więcej, którym ręce opadają z bezradności użytkowników, którzy mają za daleko do instrukcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hizel Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 (edited) No to ja mam trochę inną instrukcję. Jedyne co znalazłem to na str. 8-34 że żarówka ma 5W i na str. 8-38 rysunek: Nie wiem czy dobrze go interpretuje, jak nie to mnie poprawcie. 1. Wydłubać lampkę 2. Wyciągnąć z lampki oprawkę z żarówką (trzeba nią kręcić) 3. Wyciągnąć żarówkę z oprawki Zrobiłem punkt 1. ale dalej nie chciało nic wychodzić więc zwątpiłem, nie chce coś zepsuć bo gwarancję szlak trafi. Edited January 3, 2010 by hizel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janusz-pawlak Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 No to ja mam trochę inną instrukcję. Jedyne co znalazłem to na str. 8-34 że żarówka ma 5W i na str. 8-38 rysunek: Nie wiem czy dobrze go interpretuje, jak nie to mnie poprawcie. 1. Wydłubać lampkę 2. Wyciągnąć z lampki oprawkę z żarówką (trzeba nią kręcić) 3. Wyciągnąć żarówkę z oprawki Zrobiłem punkt 1. ale dalej nie chciało nic wychodzić więc zwątpiłem, nie chce coś zepsuć bo gwarancję szlak trafi. Poszedłem do garazu aby sprawdzić, zarówkę trzeba przekręcić i wypchnąc do góry, wychodzi jp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blackpearl Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 koledzy powiedzcie mi czy czy w podswietleniu tablicy rejstr zamiast fabrycznych zarowek mozna zastosowac diody LED?? U kolegi w BMW widzialem i naprawde ladnie to wyglada. Ale zastanawiam sie czy po zamontowaniu tych zarowek w moim aucie nie wyskoczy jakis blad na desce?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yan_2007 Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Używam od pewnego czasu, do oświetlenia tablicy rejestracyjnej, diod LED (Narva) zamiast żarówek W5W i nic się nie dzieje. Odnoszę wrażenie, że w QQ komputer nie sygnalizuje przepalenia żarówki, gdyż mam również diody LED w postojówkach oraz w oświetleniu kabiny oraz bagażnika i wszystko jest OK. WESOŁYCH ŚWIĄT ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Mam zwykłe ledy (za 1-3 zł) we wnętrzu i bagażniku i jest OK. Nawet płynnie przyciemniają się po zamknięciu pilotem. Jednak z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i postojowymi może być inaczej. Większość nowoczesnych aut sygnalizuje zbyt dużą (przepalenie) lub zbyt małą (dioda led) rezystancję. Wtedy stosuje się ledy z rezystorem (taka dioda kosztuje sporo ponad 10 zł). Wtedy mamy białą (często niebieskawą) barwę, ale zysk energetyczny jest prawie żaden, bo stosuje się dodatkowy opór, aby było ponad 3W przy żarówce W5W. Ja chciałem zmniejszyć sumaryczne zużycie energii i wymieniłem wszystkie żarówki wnętrza na wyselekcjonowane białe ledy i pomierzyłem opór. Zysk jest około 8 razy . Wymieniłem chyba 8 żarówek (3x5W przód + 1x5W tył + 2x3W nogi + 1x1.8W schowek + 1x5W bagażnik) na ledowe (8x0,5W). 33W kontra 4W. W przypadku, gdy często i długo używam światła na postoju oraz mam małe przebiegi, to 30W mam oszczędności i mam białe światło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc123456 Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 QQ nie sygnalizuje przepalonych żarówek, wobec czego nie będzie problemu z LEDami. Ja mam w postojówkach i przy następnej okazji założę do oświetlenia tablicy. Do takich miejsc nie warto kupować najtańszych. Ja kupiłem takie średnie, ale są wyraźnie za słabe a sam nie mogę sobie poradzić z wykręceniem. Może ktoś zna sposób na wymianę żarówek świateł postojowych w lampach po FL bez demontażu zderzaka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paba Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 nie wymieniałem jeszcze postojówek w QQ, ale uwaga na ledy w postojowych, bo są nielegalne, nawet te białe (nie posiadają homologacji) chcąc zmienić nieco barwę polecić mogę np. Philipsy Blue Vision Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc123456 Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Prawda paba, takie mam w Vectrze. I tutaj też planowałem ale skoro poległem na samodzielnej wymianie to machnąłem ręką na homologację. Wybrałem ledy tak żeby nie musieć ich wymieniać skoro to takie skomplikowane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paba Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Prawda paba, takie mam w Vectrze. I tutaj też planowałem ale skoro poległem na samodzielnej wymianie to machnąłem ręką na homologację. Wybrałem ledy tak żeby nie musieć ich wymieniać skoro to takie skomplikowane. zależy jeszcze jakie ledy - tańsze palą się szybciej niż zwykłe w5w uprzednio migając jak żarówki na bożonarodzeniowej choince naprawdę nie idzie zrobić tych żarówek bez zdejmowania zderzaka? muszę się temu przyjrzeć Acenta z 2011 roku i dotąd żadna fabrycznie zamontowana żarówka się nie przepaliła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc123456 Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Blue Vision padają trochę szybciej od zwykłych. Do Vectry na 160 tysięcy km zużyłem ze cztery komplety W QQ mam dzienne więc na pewno zużycie postojówek byłoby mniejsze i Blue Vision są rozsądniejszym wyborem. Gdybym tylko umiał sam je zmienić nie rozbierając połowy auta.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yan_2007 Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 (edited) Nie trzeba rozbierać połowy auta! Oprawka żarówki postojowej jest nieco powyżej oprawki żarówki świateł mijania i trzeba ją obrócić o ok 1/4 obrotu i wyciągnąć. Problem polega tylko na tym, że jest tam mało miejsca na męską dłoń i zwłaszcza po wymianie żarówki jest problem z powtórnym obróceniem oprawki. Polecam, po pierwszym wyjęciu tej oprawki, przesmarowanie smarem silikonowym gumowego pierścienia uszczelniającego oprawkę. Znacznie łatwiej jest ją później obrócić. Zresztą ten temat był już poruszany jakieś pół roku temu na forum.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68355-swiatla-w-qqlce/page__view__findpost__p__859930 Edited January 3, 2013 by Yan_2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.