Guest dareke Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Witam. Jak w temacie mam problem z czujnikiem ciśnienia oleju. Świeci , czasami gaśnie , pomimo że w aucie wszystko jest OK. Szukam takiego czujnika . W katalogu EPS podpowiedziano mi że ma on nr 1.800.042. Gdzie ewentualnie mogę coś takiego kupić? Bo w serwisie Nissana to obawiam się że zostawię tyle kasy że głowa boli. czy ktoś cos takiego gdzieś kupował i ewentualnie za ile? Z góry serdeczne dzięki za pomoc. Mam Nissana Note 1,4 benzyna 2006r. silnik CR14DE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roxx Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Cześć, Powiedz jak zdiagnozowałeś że to awaria czujnika ciśnienia oleju? Hmmm.... Bo ja znam dwie metody, prostsza to wymienić czujnik na nowy, ewentualnie używany ale 100% sprawny, i sprawdzenie czy teraz już będzie dobrze. A druga to wkręcenie w miejsce czujnika miernika ciśnienia oleju, kiedyś mi czymś takim sprawdzali w skodzie, i okazało się że ciśnienie jest za małe, wymienili pompę. Generalnie to czujniki służą do diagnostyki funkcjonowania silnika, i ich zadziałaniem jest sygnalizacja nieprawidłowości, niekoniecznie awarię samego czujnika. Zalecałbym udanie się jednak do warsztatu, bo za niskie ciśnienie oleju może mieć opłakane skutki dla silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Na prawdę miarodajne bedzie tylko użycie miernika(manometru).Silnik można powiedzieć nowy,nie kombinowałbym tylko umówić się na kontrolę i to w miarę szybko ,żeby później nie mieć niespodzianek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dareke Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 (edited) Sam nic nie kombinowałem bo nie jestem mechanikiem. Oddałem auto to mechanika i on to sprawdzał. Jak? Nie wiem nie było mnie przy tym. Dziś będę dzwonił do serwisu i dowiadywał się ile kosztuje u nich taki czujnik. Dzięki Wam serdecznie za podpowiedzi , przkażę je mechanikowi. Edited January 4, 2010 by dareke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Ano,nie pisałes ze byłeś u mechaniora...powodzenia w poszukiwaniach,daj znać czy się coś zmieniło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dareke Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Usterka usunięta. Przyczyna. Chmmm... Powiem tak , przegląd servisowy-wymiana podzespołów , w tym olej silnikowy i filtr oleju. Po przejechaniu 5 tys. km od przeglądu okazało się. Olej gęsty , kolor czarny , pływajace krupy ( czy tak może wyglądać po 5 tys. km? ) Filtr ledwo dał się odkręcić. Silnik przepłukany olejem , wlany nowy o właściwych parametrach 5 W 30 i nowy filtr oleju. Ciśnienie prawidłowe , kontrolka przy wyższych obrotach już gaśnie. Dokonano wymiany czujnika ciśnienia oleju , jednak okazało się , że poprzedni był jednak sprawny i zareagował prawidłowo. Mechanikiem nie jestem ale, drobna uwaga. Patrzcie jak wygląda Wasz kolor i konsystencja oleju po dokonanej wymianie w autoryzowanych stacjach obsługi ( powiedzmy rejon stolicy Polski). Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi i okazaną mi pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 (edited) Usterka usunięta. Przyczyna. Chmmm... Powiem tak , przegląd servisowy-wymiana podzespołów , w tym olej silnikowy i filtr oleju. Po przejechaniu 5 tys. km od przeglądu okazało się. Olej gęsty , kolor czarny , pływajace krupy ( czy tak może wyglądać po 5 tys. km? ) Filtr ledwo dał się odkręcić. Silnik przepłukany olejem , wlany nowy o właściwych parametrach 5 W 30 i nowy filtr oleju. Ciśnienie prawidłowe , kontrolka przy wyższych obrotach już gaśnie. Dokonano wymiany czujnika ciśnienia oleju , jednak okazało się , że poprzedni był jednak sprawny i zareagował prawidłowo. Mechanikiem nie jestem ale, drobna uwaga. Patrzcie jak wygląda Wasz kolor i konsystencja oleju po dokonanej wymianie w autoryzowanych stacjach obsługi ( powiedzmy rejon stolicy Polski). Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi i okazaną mi pomoc. kolor oleju mówi nam tylko o właściwościach myjących silnik(czym olej lepszy to po 5kkm czarniejszy)a czy stan poziomu oleju przed wymianą był o.k? bo wygląda na to że miałeś za mało oleju i coś niedobrego dzialo się ze spalaniem.kontrolka powinna gasnąć po zapaleniu silnika a nie przy "wyższych obrotach" Edited January 16, 2010 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Zawsze porównuję przed i po wymianie.Dareke,tak jak pisał Manix kontrolka ma gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika a nie na wyższych obrotach!Jak gaśnie po zwiększeniu obrotów to świadczy o uszkodzeniu zaworu zwrotnego w pompie ,albo co gorsza panewek,a to już większy remont. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roxx Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 (edited) A cały ten wątek, to kolejny kamyczek w ogródek naszych mechaników, i to nie tylko tych z autoryzowanych stacji. W końcu co wlali do środka i czy w ogóle coś wymieniali w serwisie to dzisiaj trudno stwierdzić. Może i to leży u podstaw problemu, ale większym problemem jest mechanik, "specjalista" który stwierdził awarię czujnika. Ciekawe jak to zrobił? Podłączając manometr aby sprawdzić czy ciśnienie jest prawidłowe musiałby spostrzec czarny i zesmolony olej. Pewnie zrobił to na oko, pali się kontrolka to czujnik zepsuty. Ilu to znam speców co jak komputer zgłasza problem to nie szukają przyczyny, tylko kasują błąd i klienta. Obserwując takie poczynania mogę spokojnie stwierdzić że jakby usunąć z samochodu wszystkie czujniki, kontrolki itp. to samochody jeździłyby bez awaryjnie do końca świata i o jeden dzień dłużej. Ze swojej strony mogę tylko poleć udać się do porządnego warsztatu aby sprawdzili i naprawili samochód, bo czujnik nie może zapalać się przy niskich obrotach! A olej na którym przejedziesz 25 zamiast 20 tyś na pewno nie będzie w takim stanie jak opisałeś. A przede wszystkim nie wierz w to co ci opowiada macher (bo przecież nie mechanik) który bez kontroli ciśnienia kazał ci jeździć i szukać czujnika bo on pewnie przyczynił się po części do problemów które masz i może jeszcze będziesz miał. Edited January 16, 2010 by Roxx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulek Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 U mnie jak stwierdziłam ze coś jest nie tak z ciśnieniem oleju (zaznaczam że poziom olej bardzo często na zimnym silniku był sprawdzany) po zajechaniu do warsztatu pierwsze co zrobili to wymienili mi na sprawny czujnik i po tym dopiero mogli wydać ocenę że jednak coś się stało . silnik wymieniałam a po rozebraniu uszkodzonego to co sie okazało większość facetów zrobiło wielkie oczy otóż szczotki znajdujące sie pod klawiaturą składają ie z licznych ale bardzo cienkich drucików z których jeden dostał się do dyszki doprowadzającej olej . Czy to pech chyba jednak tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Ulek,jakie szczotki pod klawiaturą?????????? Pod,ew na klawiaturze masz zawory ,sprężynki,wałki rozrządu,popychacze,ale szczotki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 U mnie jak stwierdziłam ze coś jest nie tak z ciśnieniem oleju (zaznaczam że poziom olej bardzo często na zimnym silniku był sprawdzany) po zajechaniu do warsztatu pierwsze co zrobili to wymienili mi na sprawny czujnik i po tym dopiero mogli wydać ocenę że jednak coś się stało . silnik wymieniałam a po rozebraniu uszkodzonego to co sie okazało większość facetów zrobiło wielkie oczy otóż szczotki znajdujące sie pod klawiaturą składają ie z licznych ale bardzo cienkich drucików z których jeden dostał się do dyszki doprowadzającej olej . Czy to pech chyba jednak tak. a jakie to było auto????????????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulek Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 (edited) Podłużne ustrojstwo z małymi igiełkami znajdujace sie pod pokrywą klawiatury. Ocenione obejrzane i fakt istnienia tego jest niepodważalne. A jak to się nazywa nie wiem i nie dam sie zabić. Podobno służy do oczyszania . Manix to rover. Ciekawe jak silnik nissana jest skonstruowany. Edited January 16, 2010 by ulek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 (edited) Chyba kumam o co chodzi,ta szczoteczka to (mogę złą nazwę podać)filtr przeciwwybuchowy ,a znajduje się na wylocie odmy(recyrkulacji,odpowietrzenia)skrzyni korbowej.Miały to nawet poczciwe kredensy.Co prawda on nic nie filtruje,ale zapobiega wybuchowi gazów odprowadzanych z misy. Edited January 16, 2010 by JACKO29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.