Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Znikający płyn chłodniczy w zbiorniczku


Guest wilku900
 Share

Recommended Posts

Guest wilku900

Witam

mam pytanie co do cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Tak jakby plyn chlodzacy powolutku gdzies uciekal,gdy zaleje do napisu max. po jakims czasie po kilku dniach mam troszke ponizej napisu min. i tak sie potem utrzymuje,spadnie do tego napisu min. lub troszke ponizej niego i juz nie opada,ogladalem czy gdzie dokola nie cieknie czy cos ale nigdzie nie zauwazylem zeby sie cos pocilo,a po drugie jakby chyba gdzies uciekal ten plyn to zbiornik byl by calkowicie pusty a nie opadalo by do min. i zostawalo by tak, auto nie grzeje sie,temp w normie ale zastanawia mnie ubywanie tego plynu. Prosze o jakies porady lub podpowiedzi czemu sie tak dzieje...

Link to comment
Share on other sites

Witam

mam pytanie co do cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Tak jakby plyn chlodzacy powolutku gdzies uciekal,gdy zaleje do napisu max. po jakims czasie po kilku dniach mam troszke ponizej napisu min. i tak sie potem utrzymuje,spadnie do tego napisu min. lub troszke ponizej niego i juz nie opada,ogladalem czy gdzie dokola nie cieknie czy cos ale nigdzie nie zauwazylem zeby sie cos pocilo,a po drugie jakby chyba gdzies uciekal ten plyn to zbiornik byl by calkowicie pusty a nie opadalo by do min. i zostawalo by tak, auto nie grzeje sie,temp w normie ale zastanawia mnie ubywanie tego plynu. Prosze o jakies porady lub podpowiedzi czemu sie tak dzieje...

Może masz mało płynu w chłodnicy, odkręć korek chłodnicy i zalej najpierw do pełna chłodnice, bo jak jest mało w chłodnicy, to wtedy wysysa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, i w takim wypadku możesz dolewać tam co chwile...

 

chociaż najsubiektuwniej można żec że woda poprostu paruje...

lejesz sam koncentat, czy rozcieńczasz go wodą?

Link to comment
Share on other sites

Guest jacek_178

Witam

mam pytanie co do cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Tak jakby plyn chlodzacy powolutku gdzies uciekal,gdy zaleje do napisu max. po jakims czasie po kilku dniach mam troszke ponizej napisu min. i tak sie potem utrzymuje,spadnie do tego napisu min. lub troszke ponizej niego i juz nie opada,ogladalem czy gdzie dokola nie cieknie czy cos ale nigdzie nie zauwazylem zeby sie cos pocilo,a po drugie jakby chyba gdzies uciekal ten plyn to zbiornik byl by calkowicie pusty a nie opadalo by do min. i zostawalo by tak, auto nie grzeje sie,temp w normie ale zastanawia mnie ubywanie tego plynu. Prosze o jakies porady lub podpowiedzi czemu sie tak dzieje...

 

kolego sprawdz pompe wody czy nie przecieka juz bo to dosc szybko ubywa(zanim wymienilem pompe tez tak mialem musialem lac co kilka dni)

wolniej ubywa jak ciagnie z wezy w okolicach opasek albo jest wyciek spod uszczelki glowicy na zewnatrz bo to slimaczenie jest wtedy ale na weze tez zerknij

 

a sorki nie doczytalem dokladnie

jak sie stabilizuje to faktycznie w chlodnicy jest malo

Edited by jacek_178
Link to comment
Share on other sites

Guest wilku900

Nrazie jakby zatrzymalo sie w polowie pomiedzy min i max i narazie jakby nie ubywalo....juz 3razy dolewalem wiec moze juz w chlodnicy jest pelno ale jeszcze sprawdze, teraz bede obsewrwowal czy bedzie ubywac,dzieki wielkie za odpowiedzi:)

 

a gdyby plyn byl spalany?czeka mnie wtedy wymiana uszczelki pod glowica?jakie objawy wynikaja ze spalania plynu?po czym idzie to rozpoznac?prosze o pomoc bo troche znowu ubylo w zzbiorniczku...odkrecilem korek wleu do chlodnicy i troszke nalalem i bylo pelno a i tak troche plynu potem zniknelo ze zbiorniczka a w chlodnicy jest po sam korek....doradzcie cos:(

Link to comment
Share on other sites

Racej jak spala płyn, to dawałby biały dym,

gdyby uszczelka padła raczej ciśnienie spalin powoduje bulgotanie w sbiorniczku, a gdyby płyn brał do cylindra, to raczej by miał problem z zapalaniem, i kopcił by rano białą chmurą dymu, raczej by też zimny nie palił na wszystkie gary..

 

sprawdź jeszcze olej czy nie zmienia konsytencji, na "majonezik", ale raczej w benzynówkach GA.. żadko padają uszczelki,

Srawdzić kompresje nie zaszkodzi

najbardziej prawdopodobne że gubi gzieś przez pompę..

 

mogą się takie rzeczy też dziać w przypadkach gdy dolewasz jakiegoś innego płynu niż jest...

Link to comment
Share on other sites

Guest Jarosław

Miałem podobnie.Lała pompa z otworu rewizyjnego czy jak go zwał.Poszło uszczelnienie pompy.Wyciek był widoczny po lekkim nagrzaniu silnika,wyłączeniu go i po kilku sekundach było widać plamę.Spróbuj jak znajdziesz suche miejsce lub kanał.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest wilku900

nalalem najpierw jakiegos plynu marki "lotos" a potem litr borygo....same koncentraty bez kropli wody, to moze miec jakis wplyw? ile tak mniej wiecej wchodzi tego plynu do calego ukladu chlodzenia zeby w zbiorniczku bylo max?

Link to comment
Share on other sites

nalalem najpierw jakiegos plynu marki "lotos" a potem litr borygo....same koncentraty bez kropli wody, to moze miec jakis wplyw? ile tak mniej wiecej wchodzi tego plynu do calego ukladu chlodzenia zeby w zbiorniczku bylo max?

w takim układzie raczej nie, kiedyś dolewałem do mojego, pewnie i miał jeszcze wtedy japoński płyn, i był zonk..

Raczej musisz mieć jakąś nieszczelność

Link to comment
Share on other sites

a jak najlepiej sprawdzic kompresje?

to trzeba wykręcić świece i kręcić rozrusznikiem, trzeba mieć miernik, moze udeż do jakiegoś warsztatu, taka usługa pomiaru powinna być nie droga..

Link to comment
Share on other sites

Guest wilku900

aha,dzieki to podjade najlepiej do warsztatu i niech sprawdza...modle sie tylko o to zeby to nie byla uszczelka pod glowica bo mnie zleksza nie stac:( ponoc w tych silnikach bardzo rzadko pada uszczelka wiec mysle ze bedzie ok. tymbardziej ze silnik sie nie przegrzewa anic nic z tych rzeczy,lapie temp do polowy i sie zatrzymuje.A gdyby byla uszczela pod glowica walnieta to spalanie tez by sie moglo zwiekszyc?czy raczej malo prawdopodobne? wole zapytac bo jestem zielony a nie chce zeby mi jakis "kitow" na warsztacie nie pocisneli i skasowali gruba kase:p

Link to comment
Share on other sites

aha,dzieki to podjade najlepiej do warsztatu i niech sprawdza...modle sie tylko o to zeby to nie byla uszczelka pod glowica bo mnie zleksza nie stac:( ponoc w tych silnikach bardzo rzadko pada uszczelka wiec mysle ze bedzie ok. tymbardziej ze silnik sie nie przegrzewa anic nic z tych rzeczy,lapie temp do polowy i sie zatrzymuje.A gdyby byla uszczela pod glowica walnieta to spalanie tez by sie moglo zwiekszyc?czy raczej malo prawdopodobne? wole zapytac bo jestem zielony a nie chce zeby mi jakis "kitow" na warsztacie nie pocisneli i skasowali gruba kase:p

nie to raczej nie,

silniki z uszczelką mają problem z zapalaniem(woda w cylindrach) kopci mocno na biało, i jak zimny nie pali na wszystkie gary

 

też zdaża się że nagrzewnica od ciepłego nadmuchu siada...

wtedy nie jestem pewien ale płyn może wyciekać przez otwory spustowe z podszybia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...