Guest kosimazaki Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Witam wszystkich na forum! Przymierzam się powoli do kupna 350z Przeglądając amerykańskie fora (kopalnia wiedzy na temat tego auta!) natknąłem się na kilka niepokojących faktów dotyczących nissana 350z z pierwszych lat produkcji. Podobno w wielu egzemplarzach z lat 2003-2004 występowały problemy ze skrzynią biegów - zgrzyty przy zmianie biegów na zimnym silniku przy niewielkich obrotach (podobno była akcja serwisowa). Kolejna kewsta to nie trzymanie geometrii i spowodowane tym bardzo szybkie zużywanie się opon na krawędziach - bardzo wiele osób zgłaszało takie problemy. Podobno nawet kroił się jakiś pozew zbiorowy obywatele vs nissan Moje pytanie brzmi, czy ktoś orientuje się, czy te problemy dotyczyły także wersji europejskiej "zetki", czy może ograniczyały się tylko do wersji US spec? Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej6411 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Witam wszystkich na forum! Przymierzam się powoli do kupna 350z Przeglądając amerykańskie fora (kopalnia wiedzy na temat tego auta!) natknąłem się na kilka niepokojących faktów dotyczących nissana 350z z pierwszych lat produkcji. Podobno w wielu egzemplarzach z lat 2003-2004 występowały problemy ze skrzynią biegów - zgrzyty przy zmianie biegów na zimnym silniku przy niewielkich obrotach (podobno była akcja serwisowa). Kolejna kewsta to nie trzymanie geometrii i spowodowane tym bardzo szybkie zużywanie się opon na krawędziach - bardzo wiele osób zgłaszało takie problemy. Podobno nawet kroił się jakiś pozew zbiorowy obywatele vs nissan Moje pytanie brzmi, czy ktoś orientuje się, czy te problemy dotyczyły także wersji europejskiej "zetki", czy może ograniczyały się tylko do wersji US spec? Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdr. Witam Niestety, ale potwierdzam powyższą opinię, problemy ze skrzynią biegów to tylko 1 z kilku usterek, która występowały w egzemplarzach z pierwszych lat produkcji samochodu. Gdzieś posiadam taką listę niedomagań, znajdę wkleję. Duża część tych usterek występuje w wersjach europejskich. Tak jak Ty poszukuje już od dłuższego czasu Z-etki i coraz bardziej zaczynam się skłaniać do zakupu samochodu od 2006 nawet jeżeli kiedyś był lekko uszkodzony. Niestety znając polskie realia, nawet, jeżeli były takie akcje serwisowe mogę z całą pewnością stwierdzić,że i tak wiele z tych usterek się nie usuwało. Ostatnio na TVN TURBO był, b. fajny program gdzie poruszano ten problem. Najgorsze jest to właśnie,że w Polsce można znaleźć bezwypadkowe egzemplarzem zakupione u nas z udokumentowaną historia, ale niestety są to przeważnie roczniki 03-04. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 To ja moze z glowy postaram sie wymienic choroby wieku dzieciecego w Nissanie 350z (na wiekszosc choruje moja Nisunia /ver. EU/): - wysiadajace synchronizatory w skrzyni biegow (najczesciej najpierw 6 bieg, potem 2, pozniej 5), - gasniecie silnika na biegu jalowym przy 120-140 km/h i, co chyba powiazane, przy odpalaniu cieplego silnika, tez czasem gasnie jesli na moment nie podniesie sie odrobine obrotow, - zjadanie oleju ponad norme, - halasujacy most (wymaga nasmarowania), - niedomaganie odbojnikow klapy bagaznika (koniecznosc otwierania na "dwa razy"), - wylaczanie sie lewych glosnikow (z doswiadczenia - wylaczaja sie przy gwaltownym hamowaniu, przy ostrym szarpnieciu do przodu zalaczaja sie ponownie)... Chyba wszystko... gdyby mi sie cos przypomnialo to dopisze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej6411 Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Witam Właśnie jestem przed ewentualnymi /jak tylko będą normalne drogi i pogoda/ oględzinami 350 z rocznik 2003 zakupionego w polskim salonie i coraz bardziej mi się odechciewa samochodu z początkowych roczników produkcji. Pierwsza rejestracja 11.03, wiek właściciela ponad 50 lat, podobno jego oczko w głowie 04 przebieg 10 tys. km - Nissan Assistance +kilka tys. - wymiana elementów układu kontroli zmiany biegów,za 2 miesiące - wymiana synchronizatora, TRAGEDJA!!! Nie wierze w żadne naprawy skrzyń biegów, zwłaszcza w samochodach sportowych. Tak jak pisałem wcześniej od 15 lat jestem właścicielem opla calibry TURBO 4x4 W której po 3 miesiącach od zakupu walnęła mi skrzynia biegów. Samochód jeździł Ale z czasem najpierw było go słychać a póznie widać, a przy zmianie oleju olej był koloru aluminium. Skrzynia później została wymieniona na używkę, bo nowa przekraczała połowę wartości samochodu, która zresztą chodzi do dziś w samochodzie. Tak, więc z własnego doświadczenia i teoretycznej znajomości tematu jestem zdecydowanym przeciwnikiem wszelkiego rodzaju napraw skrzyń biegów. I to właśnie najbardziej odrzuca mnie przed zakupem zetki ze wczesnych lat produkcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 I tu wlasnie wychodzi plus Nysy. Przy wszelkich wadach, wyrzeczeniach jakie nalezy poczynic, odwdziecza Ci sie niskimi kosztami. Kupujesz skrzynie za tysiaka i smigasz dalej. Przy okazji wymieniasz sprzeglo (bo jak sie jeszcze nie slizga to zaraz zacznie), obnizajac koszty robocizny. I jezdzisz... Katujesz... Az znow sie nie zepsuje. A jak chcesz tanie auto to kup astre classic czy gola III. EOT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej6411 Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 Tak to prawda, jak na tą chwilę używkę jak wspomniałes można już kupić w granicach 1-1,5 tys. Bardzo niska cena jak np porównują ,że do mojej babci calibry turbo trzeba zapłacic ok 2 tys. Jednak lepiej aby się nie psuły, bo może w końcu tych używek braknąć a wtedy pojda ostro w góre. Prawo pobytu i podazy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WooX Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Tak to prawda, jak na tą chwilę używkę jak wspomniałes można już kupić w granicach 1-1,5 tys. Bardzo niska cena jak np porównują ,że do mojej babci calibry turbo trzeba zapłacic ok 2 tys. Jednak lepiej aby się nie psuły, bo może w końcu tych używek braknąć a wtedy pojda ostro w góre. Prawo pobytu i podazy. rozumiem, że jak na zimnym silniku redukcja na dwójkę ciężko wchodzi, to znaczy, że to jedna z tych chorób wieku dziecięcego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 (edited) Zimny, cieply - bez znaczenia. Z tego co czytalem najpierw wysiadaja synchronizatory 6-stki, potem 2-jki, a na koncu 5-tki. Acz u mnie siadly w kolejnosci 6,5,2. Edited June 25, 2010 by Kregon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WooX Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Zimny, cieply - bez znaczenia. Z tego co czytalem najpierw wysiadaja synchronizatory 6-stki, potem 2-jki, a na koncu 5-tki. Acz u mnie siadly w kolejnosci 6,5,2. u mnie na zimnym ciężko redukuje się na 2kę i 1kę a na ciepłym wszystko malinowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Moze olej w skrzyni masz do wymiany. Temperatura nie ma zbytniego znaczenia dla pracy synchronizatorow... chyba... A na olej i prace skrzyni wplywa. Ale nie wiem. To tylko domysly... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WooX Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 (edited) Moze olej w skrzyni masz do wymiany. Temperatura nie ma zbytniego znaczenia dla pracy synchronizatorow... chyba... A na olej i prace skrzyni wplywa. Ale nie wiem. To tylko domysly... wsiadłem i się przejechałem żeby to sprawdzić iii.. przy wrzucaniu 5tki słyszę mały zgrzyt :/. Ile kosztuje wymiana tych synchronizatorów? Co jeszcze.. lewa strona głośników mi strasznie chicho gra i trzeszczy.. w czym jest problem? w radiu czy w głośnikach? ps. odkryłem, że te głośniki nie działają tylko przy odtwarzaniu z płyt. Kurde ta jednostka bose jest do d*py! Powiedzcie mi proszę co lepiej zrobić, wymienić synchronizatory czy kupić nową skrzynię jak ta się rozleci? Edited June 27, 2010 by WooX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 wsiadłem i się przejechałem żeby to sprawdzić iii.. przy wrzucaniu 5tki słyszę mały zgrzyt :/. Ile kosztuje wymiana tych synchronizatorów? Co jeszcze.. lewa strona głośników mi strasznie chicho gra i trzeszczy.. w czym jest problem? w radiu czy w głośnikach? ps. odkryłem, że te głośniki nie działają tylko przy odtwarzaniu z płyt. Kurde ta jednostka bose jest do d*py! Powiedzcie mi proszę co lepiej zrobić, wymienić synchronizatory czy kupić nową skrzynię jak ta się rozleci? Kupujac uzywke mozesz trafic na ten sam shit. Kupujac nowa, wydasz mase siana. Jeszcze nie dzwonilem do ASO, zeby zapytac o cene synchronizatorow. Ale chyba najlepiej kupic nowe synchronizatory i wymienic. Nie wiem jeszcze jaki koszt. Co do glosnikow, chociaz to OT, to u mnie po wymianie samego radia objaw ustapil calkowicie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WooX Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 (edited) Kupujac uzywke mozesz trafic na ten sam shit. Kupujac nowa, wydasz mase siana. Jeszcze nie dzwonilem do ASO, zeby zapytac o cene synchronizatorow. Ale chyba najlepiej kupic nowe synchronizatory i wymienic. Nie wiem jeszcze jaki koszt. Co do glosnikow, chociaz to OT, to u mnie po wymianie samego radia objaw ustapil calkowicie. Jak będziesz coś robił w tym kierunku to daj znać proszę, jak to wygląda cenowo etc. Nowa skrzynka na allegro 3000 pln jakoś chodzi (niby rok gwarancji na nią). Wiesz, wolę wydać raz więcej niż się pieprzyć z tym.. ale jeżeli wymiana synchronizatorów załatwiła by sprawę to bym się na to pokusił.. Mi na razie zgrzyta czasem 5tka więc chyba to nie jest taka pilna sprawa.. ot. Nie dziwne, że Ci przeszło to z radiem bo to problem ze zmieniarką jest w radiu. To przez nią nie działają (tudzież działają cicho i trzeszczą) głośniki ze strony lewej. Też zmienię to radio. pozdrówka ps.2 postanowiłem napisać do ASO i jestem zszokowany.. treść maila "Witam, Same pierścienie to koszt 1013,83 netto/szt. potrzeba 6szt. Jeżeli będą potrzebne jeszcze piasty z przesuwkami to 1231,55 netto/szt. i potrzebna ilość to 4szt. Pierścienie dostępne ok. 7dni roboczych, piasty termin nie znany." skrzynia biegów do 350Z - 13286 brutto, dostępna 5-7 dni, wychodzi taniej i jest nowa. Edited June 28, 2010 by WooX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 ps.2 postanowiłem napisać do ASO i jestem zszokowany.. treść maila "Witam, Same pierścienie to koszt 1013,83 netto/szt. potrzeba 6szt. Jeżeli będą potrzebne jeszcze piasty z przesuwkami to 1231,55 netto/szt. i potrzebna ilość to 4szt. Pierścienie dostępne ok. 7dni roboczych, piasty termin nie znany." skrzynia biegów do 350Z - 13286 brutto, dostępna 5-7 dni, wychodzi taniej i jest nowa. :blink: ^$*%(*^(#!$@ Nie wiem co powiedziec... Co za ceny!!! Masakra! Jedyne co, ze nie wymieniasz wszystkich synchronizatorow, a tylko te ktore padly, czyli u mnie 3 szt. Tak czy inaczej, chyba warto zaryzykowac kupno skrzyni uzywki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WooX Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 (edited) :blink: ^$*%(*^(#!$@ Nie wiem co powiedziec... Co za ceny!!! Masakra! Jedyne co, ze nie wymieniasz wszystkich synchronizatorow, a tylko te ktore padly, czyli u mnie 3 szt. Tak czy inaczej, chyba warto zaryzykowac kupno skrzyni uzywki. w sumie co to za ryzyko, na allegro widziałem jedną za 3 tys z roczną gwarancją. Najtańsze chodzą w cenie 1 synchronizatora . Wymienianie pojedynczych synchronizatorów i modlenie się, żeby reszta nie padła, jest trochę bez sensu. Jak padnie następny i tak trzeba będzie rozgrzebywać całą skrzynię. Robocizna też kosztuje. Lepiej z jakiegoś rozbitka >2005 wyciągnąć skrzynię. ps. Skrzynie z roczników powyżej 2005 pasują do tych wcześniejszych? Edited June 29, 2010 by WooX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMQ Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 w sumie co to za ryzyko, na allegro widziałem jedną za 3 tys z roczną gwarancją. Najtańsze chodzą w cenie 1 synchronizatora . Wymienianie pojedynczych synchronizatorów i modlenie się, żeby reszta nie padła, jest trochę bez sensu. Jak padnie następny i tak trzeba będzie rozgrzebywać całą skrzynię. Robocizna też kosztuje. Lepiej z jakiegoś rozbitka >2005 wyciągnąć skrzynię. ps. Skrzynie z roczników powyżej 2005 pasują do tych wcześniejszych? Ja osobiście nie rozumiem oporu przed naprawą skrzyni poprzez wymianę zepsutych/wadliwych części. Jeżeli tylko części są dostępne w ludzkiej cenie i ma się kumatego mechanika to nie widzę problemu, zawsze lepiej otworzyć skrzynię, ocenić problem i zrobić co trzeba niż kupować całą używaną i zamkniętą. Nie wiesz co tam jest i co zaraz się być może wysypie, ryzykujesz więc podwójnymi kosztami. W mojej Integrze miałem podobny wybór - otworzyłem skrzynkę i wymieniłem co trzeba. Co się zaś tyczy samego problemu to jak najłatwiej wyczuć problem synchro w skrzyni? Zmiana biegu przy dowolnych obrotach czy przy wysokich? Szybko czy obojętnie jak? Będę testował model 04, którym jestem zainteresowany więc liczę na odpowiedź popartą doświadczeniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 [quote name='CMQ' date='03 sierpień 2010, 10:20' timestamp='1280827203' post='743887' Co się zaś tyczy samego problemu to jak najłatwiej wyczuć problem synchro w skrzyni? Zmiana biegu przy dowolnych obrotach czy przy wysokich? Szybko czy obojętnie jak? Będę testował model 04, którym jestem zainteresowany więc liczę na odpowiedź popartą doświadczeniem. Przy wysokich obrotach >3krpm, szybko, bez miedzygazu, przy zmianie w gore. Chociaz mi ostatnio 2-jka zazgrzytala na dohamowaniu (redukcja w trakcie hamowania z miedzygazem). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMQ Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Przy wysokich obrotach >3krpm, szybko, bez miedzygazu, przy zmianie w gore. Chociaz mi ostatnio 2-jka zazgrzytala na dohamowaniu (redukcja w trakcie hamowania z miedzygazem). Sprawę konsultowałem z Alanem, właścicielem 350Z TT Greddy i moim dobrym kolegą. Gdy miał jeszcze względną serię (bez turbo) skrzynka mu padła, w sensie poleciało synchro 2ki. Znalazł używaną skrzynię z modelu 05 i jeździ na niej bez problemu do dziś, a moc przekracza 600KM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 No i ja prawdopodobnie skrzynie zmienie. Czekam tylko az sprzeglo siadzie, zeby podwojnej roboty nie robic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMQ Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Jasna sprawa. A gdy wbijasz bieg ciut wolniej pewnie nic się nie dzieje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 'Ciut' to taki eufemizm. Ale jak baaaardzo delikatnie wbijam, to czasem nie zgrzytnie. Przy niskich obrotach i z takim malym miedzygazem i wchodzi jak sie nalezy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMQ Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 Ten mój przyszły został dziś solidnie przetestowany, nie zgrzyta nawet przy szybkim wbijaniu biegów. Cóż, oby jak najdłużej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WooX Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Ten mój przyszły został dziś solidnie przetestowany, nie zgrzyta nawet przy szybkim wbijaniu biegów. Cóż, oby jak najdłużej. Generalnie u mnie to przestało zgrzytać. I zgrzytało tylko przy wrzucaniu przy niskich obrotach. Zgrzytało również gdy wrzucalem z 4ki przy bardzo wysokich obrotach na 6tkę. Dawno tego nie robiłem i na razie problemów nie mam żadnych. Stan się nie pogarsza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMQ Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 A jaki olej masz w skrzyni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Czytalem gdzies, ze wymiana oleju moze pomoc, albo... totalnie rozsypac skrzynie (oczywiscie przy tych padnietych synchronizatorach). Nie pamietam gdzie to bylo (jakies USA forum) i nie moge znalezc tego watku by wczytac sie w niego dokladniej. U mnie olej taki jaki zalazl poprzedni wlasciciel. Jeszcze nie wymienialem. Sugestie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.