Guest AdiPosen Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 (edited) Witam ekspertów. Taki banalny zapewne dla was problemik mnie spotkał. drążek skrzyni biegów - normalnie będąc w pozycji "na luzie" między biegiem 3 a 4 po przesunięciu w kierunku - w stronę między 1 i 2 oraz 5 i R powinien stawiać opór, a po puszczeniu wracać do swojej pozycji. Od wczoraj takiego oporu nie ma po stronie 1 i 2 biegu. hmmm... mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno... : - D Moje pytanie brzmi banalnie .. co się mogło stać? czy problem można usunąć nie dobierając się do skrzyni, czy sprężyna, guma czy cokolwiek tenże opór wywołuje znajduje się w kabinie czy w skrzyni. próbowałem znaleźć jakiś schemat ale nic nie wpadło mi w ręce. może ktoś pomóc i powiedzieć jak się do tego dobrać, ewentualnie wrzucić jakiś schemacik... noo chyba że to skrzynia i wizyta u mechanika niezbędna... :-( Dodam tylko że nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów nic się niedzieje poza tym małym defektem Pozdrawiam Adi Edited January 7, 2010 by AdiPosen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlee11 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 (edited) Sprężynka pękła lub spadła element nr 34573 z rysunku. Pozdrawiam Edited January 7, 2010 by qlee11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarof15 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 (edited) hm... w strone miedzy 1 i 2 to ja chyba w ogole takiego oporu nie mialem. wydaje mi sie ze to nie jest jakis problem wielki. ale poczekaj na opinie ekspertow;) Edited January 7, 2010 by yarof15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlee11 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Na przyszłość masz stronkę: http://japancars.ru/cat/nissan/ Wpisujesz swój VIN i masz rysunki wszystkich części Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdiPosen Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 dzięki bradzo za pomoc, choć jak widzę trzeba się dobrać do tematu od spodu a podobno jest z tym trochę babraniny - nawet dla kogoś kto wie o co chodzi.. dzięki za stronkę.. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigpete1983 Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 Mam ten sam problem z moim nissanem almera, slaby opor lewarka w strone biegu 1 i 2 w strone 5 i R jest silniejszy. W jaki sposob sie z tym uporales? Czy ta naprawa jest powazna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted February 6, 2010 Share Posted February 6, 2010 A czy to przeszkadza w czymś?? Ja już od kupna auta 2 lata temu mam tak że w lewo oporu niema w prawo jest no i nic się nie dzieje:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xgibi Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Witam. Mi właśnie przydarzyło się coś podobnego.W niedziele dojeżdżam do bramy do domu i słysze metaliczny trzask po czym drązek zmiany biegów po wrzuceniu na luz znajduje się po lewej stronie 1,2 zamiast na środku 3,4.myśle kurna co jest.w prawo ok,odbija.czyli czytając te posty na forum to rozumiem że jest to wina tzw."spręzynki"?pewnie pękła.na razie jeżdże bo musze,jestem umówiony z mechanikiem na piątek i chciałbym się przygotować na koszta i czy już kupić ten element.acha i mam takie pytanie: teraz po tym zdarzeniu jak ruszam (na dwójce też,na wyższych biegach nie słysze,szum opon itp.) to na półsprzęgle i chwile po puszczeniu słychać metaliczne chrobotanie,tak samo jest na wstecznym.czy to może być wina tego uszkodzonego elementu? ponieważ wcześniej tego nie zauważyłem, a to jest naprawde głośne i bardzo denerwujące. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bemapi Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Wyłącznie pęknięta sprężynka podtrzymująca drążek zmiany biegów. Trzeba dostać się do niej od spodu pojazdu, odkręcić dwie nakrętki i zdjąć osłonkę. Można ją wymienić bez problemu - ale wystarczy tak uformować jej końcówkę, aby zaczepić o występ i uniemożliwić jej spadnięcie. Cała robota to ok. 10 min. i zero wkładu finansowego. Ja zrobiłem tak ok. 2 lata temu - i do dzisiaj nie mam z tym problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 U mnie z m-c temu tak się zrobiło - w czasie jazdy. Na początku niezbyt pewnie przy wrzucaniu trójki, ale teraz już automatycznie mi ręka w dobrą stronę idzie! . Jak będzie kanał jakiś (pewno w lipcu u Teścia) to zajrzę tam z ciekawości i poprawię tą sprężynę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 A ja mam trochę inne pytanie, chociaż też związane z drążkiem zmiany biegów. Czy to normalne, że można wrzucić luz bądź wbić bieg przy wyłączonym silniku bez konieczności wciskania pedału sprzęgła? Pytam bo jak żyję zawsze wciskałem pedał i zawsze widzę, że wszyscy tak robią z automatu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 (edited) Jasne że tak:) Ja nawet w crossie wrzucam biegi bez sprzęgła.. z zapalonym silnikiem ale to inna bajka:) Edited June 23, 2010 by sten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xgibi Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Witam.Co do tej sprężyny drążka zmiany biegów to gdzie można ją kupić?czy wystarczy dopasować jakąś inną?Dzwonię po hurtowniach i takiej drobnej części nie mają.Help Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) Witam.Co do tej sprężyny drążka zmiany biegów to gdzie można ją kupić?czy wystarczy dopasować jakąś inną?Dzwonię po hurtowniach i takiej drobnej części nie mają.Help Zadzwoń do ASO, oni będą mieli w konkurencyjnej cenie! . Dzwoniłem kiedyś zapytać ile za ten grzybek odpowietrzający na filtrze paliwa - 910 zł. A komplet "sznurówek do bagażnika" 600 zł! Na koniec deser: "specjalistyczne" żaróweczki do podświetlania zegarów (nie znali oznaczenia) 15 zł/szt... Na jednej mają 1500% zysku! Zadzwoń zapytaj, może kawałek sprężyny nie będzie drogo kosztować... Edited July 5, 2010 by jasio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emalfni Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Witam ekspertów. Taki banalny zapewne dla was problemik mnie spotkał. drążek skrzyni biegów - normalnie będąc w pozycji "na luzie" między biegiem 3 a 4 po przesunięciu w kierunku - w stronę między 1 i 2 oraz 5 i R powinien stawiać opór, a po puszczeniu wracać do swojej pozycji. Od wczoraj takiego oporu nie ma po stronie 1 i 2 biegu. hmmm... mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno... : - D Moje pytanie brzmi banalnie .. co się mogło stać? czy problem można usunąć nie dobierając się do skrzyni, czy sprężyna, guma czy cokolwiek tenże opór wywołuje znajduje się w kabinie czy w skrzyni. próbowałem znaleźć jakiś schemat ale nic nie wpadło mi w ręce. może ktoś pomóc i powiedzieć jak się do tego dobrać, ewentualnie wrzucić jakiś schemacik... noo chyba że to skrzynia i wizyta u mechanika niezbędna... :-( Dodam tylko że nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów nic się niedzieje poza tym małym defektem Pozdrawiam Adi Podpinam się, z tym że u mnie po zaistniałym zdarzeniu coś piszczy, trze (jakby brak smarowania) przy ruszaniu gałką zmiany biegów. Czy to też wina sprężyny?:> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xgibi Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Podpinam się, z tym że u mnie po zaistniałym zdarzeniu coś piszczy, trze (jakby brak smarowania) przy ruszaniu gałką zmiany biegów. Czy to też wina sprężyny?:> Ja już naprawiłem tą nieszczęsną sprężynę bardzo prosta robota.okazało się że urwała się jej końcówka co wchodzi w zaczep.troche wyginania i naciagania spręzyny i już zrobiony z dalszej cześci zaczep.tylko uwaga żeby nie zamocno bo zrobiona jest z twardego metalu i można przesadzić a co twojego posta to u mnie tarło,grechotało i wydawało metaliczne dźwieki.a teraz miodzio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 u mnie żadnych dźwięków nie słychać, zapewne sprężyna została gdzieś na krajowej dwójce, gdzie ja teraz taką dokupię??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.