Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] brak oporu drążka biegów "na luzie"


Guest AdiPosen
 Share

Recommended Posts

Guest AdiPosen

Witam ekspertów.

Taki banalny zapewne dla was problemik mnie spotkał. drążek skrzyni biegów - normalnie będąc w pozycji "na luzie" między biegiem 3 a 4 po przesunięciu w kierunku - w stronę między 1 i 2 oraz 5 i R powinien stawiać opór, a po puszczeniu wracać do swojej pozycji. Od wczoraj takiego oporu nie ma po stronie 1 i 2 biegu. hmmm... mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno... : - D

Moje pytanie brzmi banalnie .. co się mogło stać?

czy problem można usunąć nie dobierając się do skrzyni, czy sprężyna, guma czy cokolwiek tenże opór wywołuje znajduje się w kabinie czy w skrzyni. próbowałem znaleźć jakiś schemat ale nic nie wpadło mi w ręce.

może ktoś pomóc i powiedzieć jak się do tego dobrać, ewentualnie wrzucić jakiś schemacik... noo chyba że to skrzynia i wizyta u mechanika niezbędna... :-(

Dodam tylko że nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów nic się niedzieje poza tym małym defektem

Pozdrawiam

Adi

Edited by AdiPosen
Link to comment
Share on other sites

Sprężynka pękła lub spadła element nr 34573 z rysunku.

 

Pozdrawiam

post-27698-1262889874,6645_thumb.jpg

Edited by qlee11
Link to comment
Share on other sites

hm... w strone miedzy 1 i 2 to ja chyba w ogole takiego oporu nie mialem. wydaje mi sie ze to nie jest jakis problem wielki. ale poczekaj na opinie ekspertow;)

Edited by yarof15
Link to comment
Share on other sites

Guest AdiPosen

dzięki bradzo za pomoc, choć jak widzę trzeba się dobrać do tematu od spodu a podobno jest z tym trochę babraniny - nawet dla kogoś kto wie o co chodzi..

dzięki za stronkę..

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest bigpete1983

Mam ten sam problem z moim nissanem almera, slaby opor lewarka w strone biegu 1 i 2 w strone 5 i R jest silniejszy. W jaki sposob sie z tym uporales? Czy ta naprawa jest powazna?

Link to comment
Share on other sites

Guest Konstruktor

A czy to przeszkadza w czymś?? Ja już od kupna auta 2 lata temu mam tak że w lewo oporu niema w prawo jest no i nic się nie dzieje:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam. Mi właśnie przydarzyło się coś podobnego.W niedziele dojeżdżam do bramy do domu i słysze metaliczny trzask po czym drązek zmiany biegów po wrzuceniu na luz znajduje się po lewej stronie 1,2 zamiast na środku 3,4.myśle kurna co jest.w prawo ok,odbija.czyli czytając te posty na forum to rozumiem że jest to wina tzw."spręzynki"?pewnie pękła.na razie jeżdże bo musze,jestem umówiony z mechanikiem na piątek i chciałbym się przygotować na koszta i czy już kupić ten element.acha i mam takie pytanie: teraz po tym zdarzeniu jak ruszam (na dwójce też,na wyższych biegach nie słysze,szum opon itp.) to na półsprzęgle i chwile po puszczeniu słychać metaliczne chrobotanie,tak samo jest na wstecznym.czy to może być wina tego uszkodzonego elementu? ponieważ wcześniej tego nie zauważyłem, a to jest naprawde głośne i bardzo denerwujące.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Guest Bemapi

Wyłącznie pęknięta sprężynka podtrzymująca drążek zmiany biegów.

Trzeba dostać się do niej od spodu pojazdu, odkręcić dwie nakrętki i zdjąć osłonkę.

Można ją wymienić bez problemu - ale wystarczy tak uformować jej końcówkę, aby zaczepić o występ i uniemożliwić jej spadnięcie. Cała robota to ok. 10 min. i zero wkładu finansowego.

Ja zrobiłem tak ok. 2 lata temu - i do dzisiaj nie mam z tym problemu.

Link to comment
Share on other sites

U mnie z m-c temu tak się zrobiło - w czasie jazdy. Na początku niezbyt pewnie przy wrzucaniu trójki, ale teraz już automatycznie mi ręka w dobrą stronę idzie! B) . Jak będzie kanał jakiś (pewno w lipcu u Teścia) to zajrzę tam z ciekawości i poprawię tą sprężynę.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam trochę inne pytanie, chociaż też związane z drążkiem zmiany biegów. Czy to normalne, że można wrzucić luz bądź wbić bieg przy wyłączonym silniku bez konieczności wciskania pedału sprzęgła? Pytam bo jak żyję zawsze wciskałem pedał i zawsze widzę, że wszyscy tak robią z automatu.

Link to comment
Share on other sites

Jasne że tak:) Ja nawet w crossie wrzucam biegi bez sprzęgła.. z zapalonym silnikiem ale to inna bajka:)

Edited by sten
Link to comment
Share on other sites

Witam.Co do tej sprężyny drążka zmiany biegów to gdzie można ją kupić?czy wystarczy dopasować jakąś inną?Dzwonię po hurtowniach i takiej drobnej części nie mają.Help

Link to comment
Share on other sites

Witam.Co do tej sprężyny drążka zmiany biegów to gdzie można ją kupić?czy wystarczy dopasować jakąś inną?Dzwonię po hurtowniach i takiej drobnej części nie mają.Help

 

Zadzwoń do ASO, oni będą mieli w konkurencyjnej cenie! :lol:.

Dzwoniłem kiedyś zapytać ile za ten grzybek odpowietrzający na filtrze paliwa - 910 zł.

A komplet "sznurówek do bagażnika" 600 zł!

Na koniec deser: "specjalistyczne" żaróweczki do podświetlania zegarów (nie znali oznaczenia) 15 zł/szt... Na jednej mają 1500% zysku!

 

Zadzwoń zapytaj, może kawałek sprężyny nie będzie drogo kosztować...

Edited by jasio
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest emalfni

Witam ekspertów.

Taki banalny zapewne dla was problemik mnie spotkał. drążek skrzyni biegów - normalnie będąc w pozycji "na luzie" między biegiem 3 a 4 po przesunięciu w kierunku - w stronę między 1 i 2 oraz 5 i R powinien stawiać opór, a po puszczeniu wracać do swojej pozycji. Od wczoraj takiego oporu nie ma po stronie 1 i 2 biegu. hmmm... mam nadzieję że wyraziłem się dość jasno... : - D

Moje pytanie brzmi banalnie .. co się mogło stać?

czy problem można usunąć nie dobierając się do skrzyni, czy sprężyna, guma czy cokolwiek tenże opór wywołuje znajduje się w kabinie czy w skrzyni. próbowałem znaleźć jakiś schemat ale nic nie wpadło mi w ręce.

może ktoś pomóc i powiedzieć jak się do tego dobrać, ewentualnie wrzucić jakiś schemacik... noo chyba że to skrzynia i wizyta u mechanika niezbędna... :-(

Dodam tylko że nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów nic się niedzieje poza tym małym defektem

Pozdrawiam

Adi

 

Podpinam się, z tym że u mnie po zaistniałym zdarzeniu coś piszczy, trze (jakby brak smarowania) przy ruszaniu gałką zmiany biegów. Czy to też wina sprężyny?:>

Link to comment
Share on other sites

Podpinam się, z tym że u mnie po zaistniałym zdarzeniu coś piszczy, trze (jakby brak smarowania) przy ruszaniu gałką zmiany biegów. Czy to też wina sprężyny?:>

 

 

Ja już naprawiłem tą nieszczęsną sprężynę :) bardzo prosta robota.okazało się że urwała się jej końcówka co wchodzi w zaczep.troche wyginania i naciagania spręzyny i już zrobiony z dalszej cześci zaczep.tylko uwaga żeby nie zamocno bo zrobiona jest z twardego metalu i można przesadzić :) a co twojego posta to u mnie tarło,grechotało i wydawało metaliczne dźwieki.a teraz miodzio

Link to comment
Share on other sites

u mnie żadnych dźwięków nie słychać, zapewne sprężyna została gdzieś na krajowej dwójce, gdzie ja teraz taką dokupię???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...