Guest paw69pl Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Witam Jak widzicie jestem nowy na forum. Kupiłem Primerę 1,6 '97 jakieś 2 tygodnie temu. Jak dotąd wymieniłem alternator, świece, palec rozdzielacza, kopułkę, filtr oleju, filtr powietrza, parę uszczelek. Niestety ciągle mam problem z jej zapalaniem. Wcześniej słabo kręcił silnik i myślałem, że będzie ok jak alternator wymienię bo ktoś wstawił jakiś kombinowany (spawany, łożysko było słychać). Dzisiaj wymieniłem alternator i podładowałem akumulator. Najpierw ładnie zapalił ale przejechałem parę metrów i zgasł. Zamontowany mam gaz i tutaj taki myk się pokazał: jak przełącznik jest ustawiony tylko na benzynę nie chce zapalić, jak na II też nie chce, a jak dałem na przełożenie I to pali. Niestety na razie na benzynie muszę jeździć. Najgorsze, że nie mam pomysłu od czego to może być przyczyną. Czy coś z instalacją gazową, czy filtr paliwa, pompa? Na instalacjach gazowych w ogóle się nie znam, nawet nie wiem co sprawdzić. Może podsuniecie jakieś pomysły, sugestie rozwiązania problemu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest philein Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Filtr gazu, jeżeli instalacja posiada. A jak nie, to reduktor do czyszczenia. Możesz sprawdzic jeszcze elektrozawór przy reduktorze. Może poprostu padł i nie puszcza gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawq96 Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 kolego a przewody sprawdziles? bo nie napisales ze wymieniles albo nie doczytalem... pozostaje jeszcze sonda... a jak z moca? jest? czy nie ma? z tym silnikiem na ogol nie ma problemow.... pozdro... winy szukal by w osprzecie silnika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paw69pl Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Filtr gazu jest, jutro sprawdzę w jakim stanie - ale czumu nie pali na benzynie? tzn. w położeniu neutralnym przełącznika przewody sprawdzałem, sondę zamówiłem, profilaktycznie ją wymienię. moc silnika, nie wiem wydaje się jakby trochę za słaba, ale nie mam do czego porównać więc to tylko subiektywne odczucie Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawq96 Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Filtr gazu jest, jutro sprawdzę w jakim stanie - ale czumu nie pali na benzynie? tzn. w położeniu neutralnym przełącznika przewody sprawdzałem, sondę zamówiłem, profilaktycznie ją wymienię. moc silnika, nie wiem wydaje się jakby trochę za słaba, ale nie mam do czego porównać więc to tylko subiektywne odczucie jesli chodzi o przelacznik... ja mam sekwencje... i sa tylko 2 polozenia... ale to inna bajka... ale kiedys w polonezie mialem zwylka z 3 polozeniami... 1- benz 2 - neutral 3- gaz; 2 sluzyla do wypalenia gazu przy mnianie na benzyne... uwazam ze wlasciwym polozeniem jest 1 dla benzyny... a 3 dla gazu.. odnosnie mocy... plynnie wchodzi na obroty? powiedzmy po rozgrzaniu silnika na swiatlach od 1000obr/min do 5000? czuc jeden ciag? oczywiscie powyszej 3500 obr/min powinno byc lepiej.. nie czuc szarpnia podczas przyspieszania? najlepiej udac sie do spawdzonego gazownika.. niech rzuci okiem.. na to i owo... pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paw69pl Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 odnosnie mocy... plynnie wchodzi na obroty? powiedzmy po rozgrzaniu silnika na swiatlach od 1000obr/min do 5000? czuc jeden ciag? oczywiscie powyszej 3500 obr/min powinno byc lepiej.. nie czuc szarpnia podczas przyspieszania? poza tym,że na biegu jałowym ma nierówne obroty to jeśli chodzi o płynne przyśpieszanie, to działa chyba dobrze, nie szarpie a propos tych obrotów: skazówka skacze między 700 a 1200, dzisiaj musiałem mu gazu dodawać bo gasł od czego to może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.