estampida Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Witam mam Almere od niedawna i wczoraj przy obfitych opadach śniegu przestały mi działać wycieraczki. Odśnieżyłem szybę ale na dole przy wycieraczkach był lód i chyba blokował ich działanie. Efekt jest taki, że wycieraczki nie działają. Silniczek działa bo słychać jak chodzi. Co to może być? Myślałem o cięgnach. I jeszcze jedno pytanie: jak się dostać do mechanizmu tych wycieraczek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melo Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Zdejmujesz wycieraczki, później wyjmujesz wszystkie spinki z podszybia razem z uszczelką która tam jest. Podszybie jest w dwóch kawałkach. Tak w skrócie opisałem:) Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
estampida Posted January 9, 2010 Author Share Posted January 9, 2010 a dużo jest z tym roboty? bo nie wiem czy się teraz do tego zabierać czy poczekać aż będę miał więcej czasu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melo Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Najdłuzej może się zejść ze zdjęciem wycieraczek później już bedzie z górki. zacznij i zobacz jak będzie szło, sam zdecydujesz. Może sie zejść 15 minut lub kilka godzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misioor Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Dołączę się do tematu: ziomkowi padła tylna wycieraczka w N15 98r, bezpiecznik pod kierownicą OK, przekaznik w komorze silnikowej 'cyka', na wtyczce w tylej klapie zasilającej silniczek są 4 przewody:masa(czarny), niebieski (jest na nim 12V zawsze gdy jest włączony zapłon, nawet bez włączonej wycieraczki) i jeszcze 2 kable na których nie ma prądu ani na włączonym zapłonie ani na włączonej wycieraczce. Dziwi mnie fakt, ze nic nie zmienia sie z prądem mimo włączania/wyłączania wycieraczki- na jednym kablu zawsze jest, na reszcie nie ma. Wydaje mi sie ze pozostałe kable mogą odpowiadac za predkosc wycieraczi, ale pewnosci nie mam. Jak to ma byc z tym prądem? Jeśli jest OK to musiał pasc silniczek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drax Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Niestety nie wiem jak jest z tymi napieciami i okablowaniem, ale u mnie powodem niedzialania tylnej wycieraczki byla zatarta piasta przez ktora przechodzi trzpien na ktorej jest osadzona wycieraczka. Silniczek nie mial biedny sily ruszyc tego, po przeczyszczeniu i nasmarowaniu smiga Proponuje sciagnac wycieraczke, rozebrac ustrojstwo i zobaczyc, mozliwe tez ze sa zasyfione szczotki i nie ma dobrego kontaktu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Dołączę się do tematu: ziomkowi padła tylna wycieraczka w N15 98r, bezpiecznik pod kierownicą OK, przekaznik w komorze silnikowej 'cyka', na wtyczce w tylej klapie zasilającej silniczek są 4 przewody:masa(czarny), niebieski (jest na nim 12V zawsze gdy jest włączony zapłon, nawet bez włączonej wycieraczki) i jeszcze 2 kable na których nie ma prądu ani na włączonym zapłonie ani na włączonej wycieraczce. Dziwi mnie fakt, ze nic nie zmienia sie z prądem mimo włączania/wyłączania wycieraczki- na jednym kablu zawsze jest, na reszcie nie ma. Wydaje mi sie ze pozostałe kable mogą odpowiadac za predkosc wycieraczi, ale pewnosci nie mam. Jak to ma byc z tym prądem? Jeśli jest OK to musiał pasc silniczek. Almera - tylnia wycieraczka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest usiadas Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Witam mam Almere od niedawna i wczoraj przy obfitych opadach śniegu przestały mi działać wycieraczki. Odśnieżyłem szybę ale na dole przy wycieraczkach był lód i chyba blokował ich działanie. Efekt jest taki, że wycieraczki nie działają. Silniczek działa bo słychać jak chodzi. Co to może być? Myślałem o cięgnach. I jeszcze jedno pytanie: jak się dostać do mechanizmu tych wycieraczek? Na 99% procent wyrobiły się mocowania na cięgnach. Najlepszy sposób aby zapomnieć o temacie to wymontować cały układ drążków, przewiercić z dwóch stron wiertłem skręcić śrubą i załatwione. 30 minut roboty. Jeżeli nie chcesz się bawić w wiercenie spięcie drążków zajmie Ci 10 minut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.