Guest Miska Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Jestem chyba pierwszą osobą piszącą na ten temat i do tego konkretnego modelu i proszę o waszą pomoc. Zaczne od Parametrow samochodu Nissan sunny N14 kod silnika CD20 , po 1 nie moge w tym samochodzie zlokalizowac kabla diagnostycznego , zdjąłem cały pulpit samochodu i nigdzie nie ma kabla , nie ma takze odcietych kabli , szukalem nawet po stronie pasazera i nic , jezeli ktos wie gdzie jest prosze wyslijcie zdjecie. Na internecie sprawdzalem sa do kupienia kable diagnostyczne wiec powinno byc gniazdko w tym modelu. Nastepnie Paliła mi się lampka od ABS poniewaz byl zerwany kabel , po sprawdzeniu czy jest opór wszystko sie zgadzalo,tylko w jednym kole nie bylo. naprawilem kabelek i w 4 kolach jest opor w normie 843 z tego co pamiatem. MOj problem to ze nie moge zlikwidowac bledu z komputera, dalej wyswietla ze jest zepsuty ABS kiedy wlasnie opor jest, Wydaje mi sie ze jak zliwiduje blad w komputerze to ABS zacznie dzialac. Dodatkowo na module ABs miga czerwona dioda 10 razy, zebym chociaz mial jakis czytnik kodow to juz by bylo z gorki. ten modul(komputer) znajduje sie od prawej strony pasazera . Nie jestem mechanikiem wiec przepraszam za niezrozumiałe rzeczy, prosze o jakąś pomoc!> Jezeli nic nie pomoze to chyba serwis Nissana powinnien wiedziec gdzie jest wejscie do komputera diagnostycznego, podobno sie podaje numer VIN i powinni wiedziec, ale to dla mnie wydatek , jezeli ktos mi pomoze bede niezmiernie wdzieczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Wydaje mi się że CD20 w sunny to silnik zasilany pompą wtryskową bez żadnej elektroniki, a więc też bez systemu diagnostyki, jeśli tak to złącza może po prostu nie być. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miska Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Wydaje mi się że CD20 w sunny to silnik zasilany pompą wtryskową bez żadnej elektroniki, a więc też bez systemu diagnostyki, jeśli tak to złącza może po prostu nie być. wlasnie wlasnie , i chyba tak jest, Ale co mam zrobic jezeli na 4 kolach jest opór w Abs a lampka sie pali i nie wiadomo jak zlikwidowac blad jezeli nie ma kabla diagnostycznego. np. w Oplu calibrze ten blad po przejechaniu paru metrow sie sam naprawia , a japonskie gowno widocznie nie, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Odłącz aku na noc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kejk Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Dodatkowo na module ABs miga czerwona dioda 10 razy, zebym chociaz mial jakis czytnik kodow to juz by bylo z gorki. 10 mignięć diodą - "Solenoid valve relay". Przekaźnik, czyli jedno z dwóch małych pudełeczek przy amortyzatorze (ten bliższy kabinie). W niektórych modelach niebieski kolor. Poruszaj nim, a najlepiej wyciągnij przeczyść styki i włóż. Ale już tu padła dobra rada - odłączyć aku. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miska Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Akumulator odlączylem i nic, no jeszcze zobacze moze ten przekaznik szwankuje. jezeli mozesz podaj mi stronke z kodami do tego przekaznika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kejk Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 To nie kody do przekaźnika, tylko do sterownika ABSu. Ta skrzyneczka przy prawej nodze pasażera co Ci mruga 10 razy. Odłączenie aku wyresetowało kompa i sterownik ABSu wykluczając tym samym problem z zawiechą elektroniki. Kody są z instrukcji serwisowej, a Twój błąd mówi o problemie z przekaźnikiem. Jak patrzysz od przodu - po lewej stronie przy amorze powinny być dwa małe pudełeczka (przekaźniki). Jeden z nich, bliższy kabinie jest właśnie tym, który trzeba wyciągnąć i wyczyścić styki, ew. wymienić. Najprawdopodobniej będzie miał kolor niebieski. Podejrzewam zaśniedziałe styki. Druga możliwość: gdzieś uszkodziłeś przewody, które do niego dochodzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysiek1972 Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 A ja miałem podobny przypadek tylko, ze w primerze. Wszystko było dobrze wg elektryków i kazali mi wymieniac czujniki (jeden 400zł !!!). Okzało się, że pompa ABS nie trzyma masy. Po przeczyszczeniu styku pompa-masa lampka sama zgasła i ABS zaczął działać. A Twój to w ogóle działa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miska Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Tez byl sprawdzany pod wzgledem elektrycznosci i wszystko w porzadku .Przekazniki sprawdzone ,sa czysciutkie jak lza , jeszcze zobacze jak z ta pompa bo moze w tym tkwi problem i poinformuje forumowiczow;p Problem rozstrzygniety , W malej skrzyneczce z biezpiecznikami był przepalony bezpiecznik od ABSu Taki żołty 20 A i dodatkowo kable ktory dochodzily do tego bezpiecznika byla zjebane albo poprostu cos tam nie stykalo. po zlikwidowaniu tego szczegołu lampka znika i ABS trybi, Wiec rada na przyszlosc dla ludzi nie kupujcie zadnych modułow za 400zl tylko sprawdzcie kazdy szczegol. Czlowiek uczy sie na bledach;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kejk Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 To był właśnie bezpiecznik dochodzący do 9. nogi pudełka "relay box" (pudło z przekaźnikami), czyli do przekaźnika, o którym pisałem. Z racji, że jestem elektronikiem, nigdy nie zakładam (i zawsze zapominam), że ktokolwiek może sprawdzać cokolwiek bez sprawdzenia na samym początku bezpieczników, hehe. No ale dobrze, że po kłopocie i do tego bez zbędnych wydatków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.