Guest xdeman Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Witam. Koledzey mam problem z moja primerką a mianowicie: -puchnący i gorący wąż wąż nr 1 -zimny wąż ( bez objawów puchnięcia) nr 2 -pełny zbiorniczek wyrównawczy -chłodnica ciepła jedynie od strony węża nr 1 , reszta lodowata -brak masła pod korkiem , śladów oleju płynie chłodniczym -ciknący płyn z pod obudowy termostatu Wszystko zaczęło się po tym jak strzelił mi wąż od nagrzewnicy , ale skapnąłem się w porę i nie dopuściłem do zagotowania silnika ( przynajmniej tak mi sie wydaje , bo wskazówka zatrzymała się przed czerwonym polem). I teraz pytanie w zasadzie kilka; Czy podane objawy są początkiem zdychania upg ? Nie za bardzo mi się widzi jej wymiana , ponieważ samochód ma 330tyś przebiegu , i na lato miałem go sprzedać, więc dokładanie ~1000zł nie bardzo mi sie usmiecha. Czy może się tak dziać przez zacięty termostat , bądź zatkana chłodnice ? Proszę o odpowiedź , pozdrawiam Mariusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Witam Dla mnie z tego co piszesz wynika ze termostat nie otwiera,tak wiec może zacznij od sprawdzenia termostatu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Dla mnie to raczej zamulona totalnie chłodnica. Jeśli termostat by nie puszczał to waz górny byłby też zimny Jak by puszczał lekko to chłodnica górą była gorąco a dołem zimna, ale by nie waliło płynu do zbiorniczka. wąż puchnie bo ciśnienie go rozpiera(węże i tak w dieslu są twarde) Nie mogąc się przebić przez chłodnicę nadmiar płynu wali na wyrównawczy. Silnik wychładza się teraz poprzez nagrzewnicę i temperaturę zewnętrzną to i się nie przegrzewa Zacząłbym od sprawdzenia drożności chłodnicy a potem termostatu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xdeman Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Dzieki koledzy , musze dzisiaj zrobić 20 kilometrów :/ . Mam nadzieje że nic sie nie rozsypie. Jutro od rana zacznę walkę z tym złomem . A mam jeszcze pytanie odnosnie przegubów . W zeszłym tygodniu wymiałem obydwa zewnętrzne, i z jednej strony przegub był na 23 zęby (od strony pasażera) a z drugiej na 22 zęby . Czy to możliwe ? Czy poprzedni właściciel zmieniał półośkę ? Patenty w tym samchodzie mnie przerażają... Witam. Właśnie skończyłem bój z primera . Obudowa termostatu uszczelniona, chłodnica wyczyszczona (z zewnątrz i wewnątrz) . Jak narazie po tych zabiegach zrobiłem ok 30 km i jak narazie wszystko jest w porządku. Z chłodnicy wyleciały cuda... Jakieś resztki silikonu , kupa kamienia i jakiegoś osadu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Coś ty tam lał. Mleko wapienne czy beton przemysłowy że Ci kamienie wylatują z chłodnicy. Jak już lejesz wodę to destylat a nie kranówę. Cy przy zalewaniu odpowietrzyłeś głowicę poprzez odkręcenie odpowietrznika przy termostacie, a także nagrzewnicę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Crack_pl Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 W swoim nissanie też miałem takie coś tylko u mnie wyszło na to że uszczelka pod głowicą puszczała i miałem do wymiany nie dość że uszczelkę to jeszcze głowica była do planowania. Też nie zauważyłem wody w oleju ani oleju w wodzie tyle tylko że węże były twarde i ciepłe od strony dolotu chłodnicy a po stronie wylotu już nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xdeman Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Tak , układ został odpowietrzony. To była pierwsza przygoda z układem chłodzenia, widocznie poprzedni własiciel lał kranówe, albo szambówe... Cieszę się ze chlodnica po tym zabiegu nie cieknie;) . Jak narazie zrobiłem jakieś 300km i wszystko gra Mam jeszcze jedno pytanie , z kąd wziąść uszczelki do pompy paliwa ? Cholera mi cieknie prosto na rozrusznik :/ Chyba że jest na to jakas inna rada Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roth01 Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 pilnuj dobrze temperatury bo u mnie takie jak objawy jak u ciebie skończyły się "przedmuchem do płaszcza wodnego" płyn jest zimny temperatura na wskaźniku była wysoka bo spaliny waliły w układ i przy zamkniętym termostacie( po starcie silnika) jak otworzyłem korek na chłodnicy to tworzył się gejzer. a pompę paliwa chyba lepiej oddaj do jakiegos warsztatu który sie tym zajmuje bo prawdopodobnie jej nie złożysz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.