Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] 2.0D problem z rozrusznikiem?


Guest supersonic83
 Share

Recommended Posts

Guest supersonic83

Witam serdecznie, mam kłopot z Primera P10 2.0D.

Problem zaczął się od skońcenia się paliwa, dociągnąłem na oparach na podwórko, zaparkowałem i bach - silnik stanął. Samochód postał tak kilka dni, po czym z kanistra otrzymał 10 litrów ropy, wsiadłem za kierownicę przekręciłem kluczyk i nic. Wszystkie kontrolki się świecą (akumulator naładowany z prostownika), słyszę stuk jakiegoś elektromagnesu a rozrusznik kręci powolutku. Ostukanie go młotkiem nic nie daje, poza dwoma, trzema razami gdy przez sekunde zaczął kręcić normalnie. Problem z akumulatorem wyeliminowałem "pożyczając" prąd przewodami z samochodu sąsiada :-)

Ma ktoś jakieś sugestie jak rozwiązać problem? Co może być przyczyną? Niestety wszelkie prace przy nissanie wykonywane są partyzanckimi metodami, jako że nie mam dostępu do garażu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Mozliwe ze wytracily sie krysztalki parafiny i zapchaly filtr paliwa uniemozliwiajac rozruch.Rozwiazanie to cieply garaz albo jakos rozgrzac filtr paliwa.

Link to comment
Share on other sites

To moze odrzucmy ta opcje czyli kreci ale zalapac nie moze, hmm... mogl sie zapowietrzyc itp a probowales podpompowac paliwa pompka?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co powiedziec rozrusznik to ostatecznosc az tak ciezko chodzi.A ile razy probowales go krecic i po ile s. kreciles?

Link to comment
Share on other sites

Guest supersonic83

Od kilku dni probuje go uruchomic, krecilem od sekundy po 10 sekund. Lampki lekko przygasaja wiec prad chyba dostaje, sprawia wrazenie jakby mial wirnik zablokowany :-/

Link to comment
Share on other sites

A mozesz sprobowac prysnac takiego samostartera do filtra pow. o takie cos http://www.allegro.pl/item887727325_samostart_silnika_latwy_rozruch_zima_k2_super.html nie wiem czy masz cos takiego pod reka.

 

ale nie wiem czy to wina silnika czy rozrusznika na 100% a mozesz nagrac jak kreci i wrzucic.

Link to comment
Share on other sites

A mozesz sprobowac prysnac takiego samostartera do filtra pow. o takie cos http://www.allegro.pl/item887727325_samostart_silnika_latwy_rozruch_zima_k2_super.html nie wiem czy masz cos takiego pod reka.

 

ale nie wiem czy to wina silnika czy rozrusznika na 100% a mozesz nagrac jak kreci i wrzucic.

Najprościej to auto na hol i próbować odpalić ...

Link to comment
Share on other sites

Guest supersonic83

Niestety nie mam podobnego preparatu pod reka, ale gdybym mial to i tak by nie pomogl, bo moim problemem nie jest brak zaplonu tylko brak krecenia rozrusznika. Sprobuje nagrac jutro jak bedzie jasno prace silnika i wrzuce to linka.

 

Po przekreczeniu kluczyka, kontrolki przygasaja i slychac glosny stuk, chyba elektromagnesu zalaczajacego prad dla rozrusznika wiec elektryka jest chyba w porzadku. Odnosze wrazenie ze problemem jest mechaniczny opor stawiany wirnikowi rozrusznika. Co moze byc tego powodem? Czyzby olej w silnika tak zgestnial pod wplywem mrozu? Szczotki rozrusznika?

 

Pozdrawiam

Edited by supersonic83
Link to comment
Share on other sites

To są zużyte łozyska ślizgowe rozrusznika należy je wymienić, wirnik się pochyla i ociera o stojan. Klucze w rękę i odkręcamy rozrusznik itd. itp.Miałem to samo u siebie obiawy jakby akumulator rozładowany ale u mnie na benzynie to nie trzeba wielkiej mocy i jakoś po chwili zaskakiwał.

Edited by calusek
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobną sytuacje

Okazało się, że paliwko kapie z nieszczelnej pompy wtryskowej wprost na rozrusznik

Zdjałem rozrusznik, przeczyściłem i kręcił jak nowy.

Przy okazji wyjęcia można posprawdzać stan łożysk i szczotek jak juz wspomniał kolega całusek

Link to comment
Share on other sites

U mnie była podobna sytuacja gdy przetarła sie izlolacja od szczotki + i , zamiast kręcić pełnią sił, muliło go ponieważ waliło na masę . Rada; wyciągnąć rozrusznik , rozbebeszyć wyczyścić , założyć takie fajne materiałowe koszulki na szczotki, nie wiem jak sie to fachowo nazywa :P ( taśma izloacyjna na dlugo nie wystarczy) i ma śmigać jak głupi :)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Kolega Cysio napisał:

Miałem podobną sytuacje

Okazało się, że paliwko kapie z nieszczelnej pompy wtryskowej wprost na rozrusznik

Zdjałem rozrusznik, przeczyściłem i kręcił jak nowy.

 

Zgadzam się z tym co napisał kolega Cysio. Miałem tak kiedyś. Rozebrałem rozrusznik, wyczyściłem i wymieniłem szczotki. Sporo tam było smaru. Ropa + opiłki ze szczotek kręcone wielokrotnie dają gęsty smar, który skutecznie izoluje szczotki od wirnika. Jeżeli masz to samo to głównym winowajcą jest jednak cieknąca pompa wtryskowa i trzeba ją uszczelnić bo po jakimś czasie się powtórzy.

Pozdrawiam

Edited by piotro29
Link to comment
Share on other sites

więc nie tylko ja miałem taki problem. tak jak poprzednicy mogę potwierdzić że winowajcą jest pompa wtryskowa musisz mieć ją nieszczelną i kapie na rozrusznik który się zabił tym syfem (ropa + pył ze szczotek) jedyne wyjście to czyszczenie i wymiana szczotek, choć nie wiem czy mój konkretny model akurat tak ma czy wszystkie primery tak mają ale szczotki które wychodzą ze stojana rozrusznika sa zgrzewane a to dość mocno utrudnia pracę. a rozrusznik trzyma sie na 2 śrubach od strony stojana, na forum było gdzieś napisane jak go bezproblemowo wyjąć. napisz czy pomogło

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest supersonic83

Przymierzam sie by zabrac sie za ten rozrusznik. Napisze mi ktos na jakich srubach to sie trzyma? Z narzedziami u mnie kiepsko wiec musze wiedziec jakie klucze zorganizowac, przekopalem sie przez forum i googla i nie znalazlem tej informacji.

Link to comment
Share on other sites

Rozrusznik siedzi pod pompą wtryskową , trzyma się na dwóch śrubach na klucz 14. Śruby są po stronie skrzyni biegów, jedna od tył bliżej linki prędkościomierza , druga mniejwiecej w miejscu czujnika na rurze od plynu chłodzącego , o ile dobrze pamietam. Do tego przewód (+) jest na 12 , lub na 13 . Sam rozrusznik jest skręcony śrubami z łbem o srednicy 8mm ;) Polecam wyciągnąć go do góry po demontażu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest supersonic83

No i katastrofa, rozrusznik naprawiony i uruchomiony. Ale problem jest powazniejszy, rozrusznik zostal zalany ropa z pompy wtryskowej i czeka mnie teraz jej regeneracja lub wymiana. Czyli koszta. Dziekuje forumowiczom za pomoc i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

raczej nie regeneracja pompy tylko zmiana uszczelki pod pokrywą koszt jakieś 120 złociszy

Link to comment
Share on other sites

da się tylko musisz się dowiedzieć ile kosztuje i jak cena będzie niewielka w porównaniu z wymianą to ja bym sobie głowy nie zawracał,

Link to comment
Share on other sites

aha ;)

bo kurde mam podobny problem

 

a wlasnie mozecie mi powiedziec co moze byc z moim rozrusznikiem, bo kurde wymienialem fakt ze na uzywke i wzialem od p11 ale wszystko ladnie smigalo z rok czasu a jakos ostatnio umylem samochod na karcherach i zaczal rozrusznik mi jakos chrabotac ze slabiej krecil a raz mocniej a czasem wcale i odpalal dopiero po stukaniu... jutro przymierzam sie go wyjac, co z nim dalej zrobic ? mozecie mi wytlumaczyc krok po kroku ? bylbym cholernie wdzieczny Panowie ;)

Link to comment
Share on other sites

na początek zmiana tulejek ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...