Guest Demonikk Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Witam wszystkich! Posiadam nissana P11.144 2001 rok, od jakiegoś czasu na skrzyżowaniach albo w sytuacji gdy auto stało na wolnych obrotach przestawało grzać. Ostatnio w ogóle przestało grzać mechanik stwierdził że mógł pójść termostat został wymieniony, ale to nic nie dało następna w kolejności poszła do wymiany nagrzewnica i od tej pory znowu zaczeły się problemy. Samochód raz grzeje raz nie podaczas trasy (100 km) potrafi grzać powiedzmy 80% trasy a potem juz jest zimno ale nie ma reguły może ktoś wie co jeszcze może być odpowiedzialne za "grzanie" bo już naprawde cierpliwość tracę ;(. Auto oddawałem jeszcze kilka razy do mechanika bo raz grzało raz nie mechanik cały czas twierdził ze układ jest zapowietrzony i gdy go odpowietrzał auto zaczynało grzać ale dziwi mnie to ze po odebraniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów znowu jest zimno. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz nie wiem czy to ma jakis wpływ ale gdy auto nie grzało gdy jechałem po wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownie auto zaczynało grzać. Może ktoś wie co może być przyczyna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Pojeździj na nadmuchu na maxa ( nr 4). Może płytka sterowania Ci siada. Może pompa wody nie dawać rady. Posprawdzaj które węże wodne są ciepłe. Mogli Ci wadliwy termostat zamontować albo nie wymienić i wziąć kasę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Dzięki za odowiedź. Jeżeli chodzi o termostat to napewno został wymieniony bo przy mnie to było robione ale mam jeszcze oryginalny ten który był wyciągnięty więc chyba go włożę spowrotem, zauważyłem jeszcze jedną rzecz w momencie kiedy nie grzeje mi w środku czasami temperatura silnika gwałtownie rośnie podchodzi pod czerwone pole i pochwili opada (nadal nie grzejac) a po chwili juz grzeje....(jak miałem stary termostat czyli od poczatku od kiedy mam ten samochód 2001r nigdy nie zauważyłem żeby temperatura silnika podeszła pod czerwone pole, troche mnie to martwi) jeżeli chodzi o węże wczoraj miałem własnie taka sytuację ze temperatura silnika była juz bardzo wysoka otwarłem maskę żeby zobaczyć co sie dzieje pod maską i zauważyłem ze przewody idące do nagrzewnicy były wmiare ciepłe natomiast wąż powrotny z chłodnicy był zimny. Może to być płytka sterująca a jest jakaś metoda na sprawdzenie czy faktycznie to jest to i wykluczenie innych rzeczy? układ chłodzenia nie jest chyba aż tak skomplikowany wymieniłem już wszystkie elementy za wyjątkiem gumowych węży ( pompa wody była wyciągana i sprawdzana jest wszystko ok) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekm Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Dzięki za odowiedź. Jeżeli chodzi o termostat to napewno został wymieniony bo przy mnie to było robione ale mam jeszcze oryginalny ten który był wyciągnięty więc chyba go włożę spowrotem, zauważyłem jeszcze jedną rzecz w momencie kiedy nie grzeje mi w środku czasami temperatura silnika gwałtownie rośnie podchodzi pod czerwone pole i pochwili opada (nadal nie grzejac) a po chwili juz grzeje....(jak miałem stary termostat czyli od poczatku od kiedy mam ten samochód 2001r nigdy nie zauważyłem żeby temperatura silnika podeszła pod czerwone pole, troche mnie to martwi) jeżeli chodzi o węże wczoraj miałem własnie taka sytuację ze temperatura silnika była juz bardzo wysoka otwarłem maskę żeby zobaczyć co sie dzieje pod maską i zauważyłem ze przewody idące do nagrzewnicy były wmiare ciepłe natomiast wąż powrotny z chłodnicy był zimny. Może to być płytka sterująca a jest jakaś metoda na sprawdzenie czy faktycznie to jest to i wykluczenie innych rzeczy? układ chłodzenia nie jest chyba aż tak skomplikowany wymieniłem już wszystkie elementy za wyjątkiem gumowych węży ( pompa wody była wyciągana i sprawdzana jest wszystko ok) a cały układ został dobrze odpowietrzony po tych wszystkich akcjach ? w bloku są dwie śruby do odbpowietrzania - pewnie jakiś bańka powietrze hula po bloku i stąd te efekty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 No własnie z tego co czytałem układ jest samoodpowietrzający się. Jeżeli wiesz gdzie są te śruby był bym wdzięczny za jakieś zdjęcie albo naprowadzenie gdzie one są... może wkońcu skończą się moje problemy ;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekm Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 a instrukcji obsługi nie masz ??? tu gdzieś chyba skan leży - tam są obrazki z zaznaczonymi śrubami i napisane jest coś o zaworze odpowietrzającym nagrzewnicę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Nie mam instrukcji ale już sie rozglądam po forum... dzieki wielkie za odpowiedz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oloz Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Termostat ma grzybka na swoim kołnierzu, ten malutki grzybek musi być na górze, to do odpowietrzania....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kot122 Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Witam wszystkich! Posiadam nissana P11.144 2001 rok, od jakiegoś czasu na skrzyżowaniach albo w sytuacji gdy auto stało na wolnych obrotach przestawało grzać. Ostatnio w ogóle przestało grzać mechanik stwierdził że mógł pójść termostat został wymieniony, ale to nic nie dało następna w kolejności poszła do wymiany nagrzewnica i od tej pory znowu zaczeły się problemy. Samochód raz grzeje raz nie podaczas trasy (100 km) potrafi grzać powiedzmy 80% trasy a potem juz jest zimno ale nie ma reguły może ktoś wie co jeszcze może być odpowiedzialne za "grzanie" bo już naprawde cierpliwość tracę ;(. Auto oddawałem jeszcze kilka razy do mechanika bo raz grzało raz nie mechanik cały czas twierdził ze układ jest zapowietrzony i gdy go odpowietrzał auto zaczynało grzać ale dziwi mnie to ze po odebraniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów znowu jest zimno. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz nie wiem czy to ma jakis wpływ ale gdy auto nie grzało gdy jechałem po wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownie auto zaczynało grzać. Może ktoś wie co może być przyczyna? Witaj kolego . Tez mam nissanka P11 z 2001 i równiez przez ostatnie dni mialem takie same albo podobne problemy z ogrzewaniem. Na wysokich obrotach przy ustawionej temperaturze 30 st grzał tak jak przy 21-22 stopniach a jak tylko zwolniłem albo stanąłem na czerwonym czyli na niskich obrotach - od razu zaczęlo robic sie w aucie zimno. Tez myslałem ze to termostat albo jakies tam zapowietrzenie. Pojechałem do mechanikow - magikow i wiesz co zrobili ? - po prostu dolali mi 1,5 litra płynu do chłodnicy i ogrzewanie chula jak tralala. Ot cały problem - przynajmniej u mnie. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 (edited) " Zauważyłem jeszcze jedna rzecz nie wiem czy to ma jakis wpływ ale gdy auto nie grzało gdy jechałem po wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownie auto zaczynało grzać. Może ktoś wie co może być przyczyna?" moja rada spójrz czy wtedy gdy przestaje ci grzac w srodku ,podnieś maske i sprawdz zbiorniczek wyrównawczy czy aby sie nie napełnia płynem z chłodnicy jezeli tak ,przegazuj silnik i spójrz czy nie ma pecherzyków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym jezeli tak masz uszczelke głowicy do wymiany,jezeli chcesz poprawic nieco ogrzewanie uzupełnij płyn w chłodnicy i nie zakrecaj korka w chłodnicy Edited January 21, 2010 by bandi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 o widzisz może to jest to ze trzeba dolać płynu... ostatnio jak facet odkręcił korek w chłodnicy taka ładna fontanna mu w twarz strzelila chyba sie tego nie spodziewał a tak wracajac do tematu to spróbuje kupić płyn i dolać go do chłodnicy. Zauważyłem także że jak przyjadę po jakiejs trasie słychać bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.. nie wiem czy wcześniej też tak było nigdy nie zwracałem na to uwagi a teraz jestem przewrażliwiony na punkcie układu chłodzenia... kupie może jeszcze dzisiaj płyn doleje i bede wiedzial o ile w chlodnicy go naprawde brakuje Właśnie sprawdziłem jak to wygląda u mnie z tą chłodnicą. W tej chwili płyn jest w chłodnicy pod korek praktycznie natomiast zniknął z zbiorniczka wyrównawczego. Ciekawy jestem czy poprostu bańka powietrzna wyszła wkońcu i płyn zassał doleje i zobaczę co się dzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 demonik w pierwszej kolejności zamontuj stary termostat bo o ile dobrze czytam od kąd ci zmienili temperatura silnika zaczyna podchodzić pod czerwone. tak nie moze być... po drugie nic nie piszesz a zapewne masz klimatronic i problem występuje na ustalonej temperaturze np ustawisz 22 i po chwili przestaje grzać w tym momencie podnies temperature na hi i zobacz czy grzeje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 demonik w pierwszej kolejności zamontuj stary termostat bo o ile dobrze czytam od kąd ci zmienili temperatura silnika zaczyna podchodzić pod czerwone. tak nie moze być... po drugie nic nie piszesz a zapewne masz klimatronic i problem występuje na ustalonej temperaturze np ustawisz 22 i po chwili przestaje grzać w tym momencie podnies temperature na hi i zobacz czy grzeje Tak mam klimatronic ale nie ma znaczenia jaka jest temperatura ustawiona nie grzeje albo grzeje bardzo słabo... co do termostatu to już się umówiłem z kolegą mechanikiem żeby mi to wymienił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 ale jak ustawisz na hi czyli max to też nie grzeje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 ale jak ustawisz na hi czyli max to też nie grzeje tak nie ma znaczenia w jaka ustawie temperaturę. Dzisiaj kupiłem płyn chłodniczy i stwierdziłem, że się trochę pobawię dolałem płynu i czekałem co się będzie działo i tak jak sądziłem nic się nie stało silnik rozgrzał się do temperatury roboczej wąż do chłodnicy był ciepły węże do nagrzewnicy były powiedzmy ciepłe w środku jednak zimno;( zostawiłem auto na chodzie może się odpowietrzy... nic się nie zmieniło owszem gdy dałem powiedzmy 3-3.5 tys obrotów poczułem ciepełko ale gdy odpuściłem gaz znowu powiało chłodem. Gdy wyjeżdżam z ogródka mam pod górkę zostawiłem auto w takiej pozycji żeby nagrzewnica nie była najwyższym punktem i zaczął pięknie grzać ile bym nie siedział w aucie cały czas leciało gorące powietrze(32stopnie ustawione ) ale gdy tylko zjechałem na prostą drogę koło się zamkneło i znowu chłod... Wydaje mi się ze jest nagrzewnica zapowietrzona i blokuje przepływ płynu ale jak ja odpowietrzyc? na dworze coraz zimniej.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 stawiam na pompe wody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Demonikk Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 pompa wody była wyciągana i sprawdzana jest wszystko ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.