Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie postojowe tzw.WEBASTO do X-traila


Gość Piotr G.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Posiadam prawie nowe T-31 i interesuje mnie zakup i montaż ogrzewania postojowego choć firma nie koniecznie Webasto może być i EBESPAECHER.

 

Poszukałem w necie i trzeba wydać ok. 5000zł a w autoryzowanym serwisie 6300zł Podobno zachowam wtedy gwarantuje u dealera.

Fakt ze urządzenie ma 4,2kW i ma precyzyjne sterowanie pilotem (http://www.autoklima.net/Nissan-54k.html)i zapewne dobrze spełni swoja funkcje

 

Przyznam ze moje auto nagrzewa sie bardzo wolno (wcześniej miałem nissana w benzynie to moment) i miam takie cudu w dostawczaku i wiem ile to dodaje komfortu

 

Czy ktoś z Was instalował?

Jeśli tak to jakie gdzie i za ile!

Proszę podzielcie się swoimi doświadczenia w tym temacie

 

Pozdrawiam

Piotr G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje po krotce odpowiedzieć:

- auto nagrzewa się powoli (nawet bardzo) szczególnie jak na początku jazdy jadę wolno bez używania turbiny bo to ona najbardziej nie lubi pracy na zimno

Wten sposób zużywam silnik o dużo mniej

- wsiadanie do ciepłego auta i łatwe skrobanie z lodu jest ułatwiające w rannym pospiechu

a parkuje pod blokiem

- auto służy mi jako przenośne biuro po budowach wiec czasami potrzebuje w nim posiedzieć i w zimę takie urządzenie jest dobre

W aucie dostawczym bardzo sie sprawdza tylko kosztowało tylko 1500zł

 

Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje po krotce odpowiedzieć:

- auto nagrzewa się powoli (nawet bardzo) szczególnie jak na początku jazdy jadę wolno bez używania turbiny bo to ona najbardziej nie lubi pracy na zimno

Wten sposób zużywam silnik o dużo mniej

- wsiadanie do ciepłego auta i łatwe skrobanie z lodu jest ułatwiające w rannym pospiechu

a parkuje pod blokiem

- auto służy mi jako przenośne biuro po budowach wiec czasami potrzebuje w nim posiedzieć i w zimę takie urządzenie jest dobre

W aucie dostawczym bardzo sie sprawdza tylko kosztowało tylko 1500zł

 

Czy ktoś ma doświadczenia w tym temacie???

 

ja mam podobnie i denerwuje mnie zbyt wolne nagrzewanie auta. Wczesniej jezdzilem audi a6 i tam przy niskich temperaturach dopoki auto sie nie nagrzalo to chodziło fabryczne ogrzewanie elektryczne - wiadomo diesel dosc wolno sie nagrzewa. Moj ojciec ma Toyote Auris w diesel'u i tam rowniez jest podobne (fabryczne) urzadzenie, tylko nie automatyczne, a wlaczane recznie. Szkoda, ze w naszych autach nie pomysleli o czyms takim. Ja ewentualnie rozwazam tymczasowe przysloniecie chlodnicy jakas tektura - za dawnych czasow sprawdzalo mi sie to w polonezie, szkoda, ze dzisiaj musimy wracac do takich rozwiazan, ale jakos przeciez trzeba sobie radzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ewentualnie rozwazam tymczasowe przysloniecie chlodnicy jakas tektura - za dawnych czasow sprawdzalo mi sie to w polonezie, szkoda, ze dzisiaj musimy wracac do takich rozwiazan, ale jakos przeciez trzeba sobie radzic :)

W moim przypadku pomysł przesłonięcia tekturą działa super! W zimie nagrzewał się po przejechaniu ok 10km, z tekturą po pudełku z Ariela :rolleyes: jest spoko już po 5km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Webasto w T30 ze sterowaniem zegarowym (sterownik owalny), bez pilota. Przyznam, ze przy obecnych mrozach spisuje sie wysmienicie (samochod lagodnie odpala, a lod z szyb ustepuje).

Zazwyczaj webasto uruchamiam z odpowiednim wyprzedzeniem przed planowana jazda. Zastanawiam sie jednak, czy mozna wlaczyc ogrzewanie postojowe (np. na 15min) jednoczesnie z zimnym silnikiem i ruszyc w droge? - wariant gdy nam sie spieszy. Chodzi o to aby silnik osiagnal szybciej wlasciwa temperature pracy (wspomaganie przez pompe wody w webasto), a z nawiewow polecialo od razu cieple powietrze. Tak czasami postepuje, ale nie mam pewnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja mam Webasto w T30 ze sterowaniem zegarowym (sterownik owalny), bez pilota. Przyznam, ze przy obecnych mrozach spisuje sie wysmienicie (samochod lagodnie odpala, a lod z szyb ustepuje).

Zazwyczaj webasto uruchamiam z odpowiednim wyprzedzeniem przed planowana jazda. Zastanawiam sie jednak, czy mozna wlaczyc ogrzewanie postojowe (np. na 15min) jednoczesnie z zimnym silnikiem i ruszyc w droge? - wariant gdy nam sie spieszy. Chodzi o to aby silnik osiagnal szybciej wlasciwa temperature pracy (wspomaganie przez pompe wody w webasto), a z nawiewow polecialo od razu cieple powietrze. Tak czasami postepuje, ale nie mam pewnosci.

Witam, a mógłby Kolega napisać więcej o tym nagrzewaniu Webasto? sam zakładał czy kupił? Można coś takiego oddzielnie do T30 kupić?

Mam generalnie problem z pierwszym porannym odpaleniem w niższej temperaturze i może taka instalacja będzie pomocna. Generalnie zależy mi na ogrzaniu silnika przed odpalaniem, wnętrza już niekoniecznie. Czy to urządzenie spełnia te dwie role?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a mógłby Kolega napisać więcej o tym nagrzewaniu Webasto? sam zakładał czy kupił? Można coś takiego oddzielnie do T30 kupić?

Mam generalnie problem z pierwszym porannym odpaleniem w niższej temperaturze i może taka instalacja będzie pomocna. Generalnie zależy mi na ogrzaniu silnika przed odpalaniem, wnętrza już niekoniecznie. Czy to urządzenie spełnia te dwie role?

Kolego jak już wcześniej pisałem w innym temacie Nissan X-Trail z silnikiem 2,2 DCI przy porannym mrozie do - 20 stopni jak jest zimny pali od jednego orotu przekręcenia silnika. W niektórych ASO informują że potrzeba kilku obrotów do odpalenia żeby komputer dostał informację z czujników - jest to informacja wgodna ASO szczególnie na gwarancji,ale nie prawdziwa. Webasto jest zazwyczaj oddzielnym układem. Ja do wnętrza samochodu zrobiłem sobie własne ogrzewanie elektryczne które wygląda bardzo estetycznie. Jest to świetna sprawa przy mrozach ponieważ jak pochodzi ok pięć minut to nie trzeba skrobać szyb i można jechać, a i cieplej w samochodzie się robi zanim silnik się nie nagrzeje.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak już wcześniej pisałem w innym temacie Nissan X-Trail z silnikiem 2,2 DCI przy porannym mrozie do - 20 stopni jak jest zimny pali od jednego orotu przekręcenia silnika. W niektórych ASO informują że potrzeba kilku obrotów do odpalenia żeby komputer dostał informację z czujników - jest to informacja wgodna ASO szczególnie na gwarancji,ale nie prawdziwa. Webasto jest zazwyczaj oddzielnym układem. Ja do wnętrza samochodu zrobiłem sobie własne ogrzewanie elektryczne które wygląda bardzo estetycznie. Jest to świetna sprawa przy mrozach ponieważ jak pochodzi ok pięć minut to nie trzeba skrobać szyb i można jechać, a i cieplej w samochodzie się robi zanim silnik się nie nagrzeje.

No witam, zna Kolega mój problem z rozmowy telefonicznej, doszliśmy do wniosku, że problem może być gdzieś na wtryskiwaczach i listwie wysokiego ciśnienia. Biorąc pod uwagę, że problem mam tylko w zimie (z odpalaniem) bardzo trudne jest znalezienie kompletu wtryskiwaczy w dobrze działającym silniku do rozebrania, do tego musiałoby to być w zimie i dodatkowo przez kilka dni musiałbym testować pierwsze odpalenie przy ujemnych temperaturach - Bardzo dużo warunków do spełnienia!!!

 

Dlatego próbuję się rozeznać w instalacjach, które wstępnie rozgrzeją silnik i pozwolą zminimalizować problem z odpalaniem mojego X'a.

Nowe Webasto wg. stron niemieckich ponad 1000Euro, wg polskiej 6300pln (z montażem). Generalnie nieopłacalnie drogo. Dlatego kontynuowałem wątek, może ktoś ma coś takiego seryjnie zamontowane, może ktoś sprzedaje jako części.

 

Ale to ogrzewanie do 60min przed startem silnika, jak sobie pomyślę o mrozach i skrobaniu brzmi rewelacyjnie! :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam, zna Kolega mój problem z rozmowy telefonicznej, doszliśmy do wniosku, że problem może być gdzieś na wtryskiwaczach i listwie wysokiego ciśnienia. Biorąc pod uwagę, że problem mam tylko w zimie (z odpalaniem) bardzo trudne jest znalezienie kompletu wtryskiwaczy w dobrze działającym silniku do rozebrania, do tego musiałoby to być w zimie i dodatkowo przez kilka dni musiałbym testować pierwsze odpalenie przy ujemnych temperaturach - Bardzo dużo warunków do spełnienia!!!

 

Dlatego próbuję się rozeznać w instalacjach, które wstępnie rozgrzeją silnik i pozwolą zminimalizować problem z odpalaniem mojego X'a.

Nowe Webasto wg. stron niemieckich ponad 1000Euro, wg polskiej 6300pln (z montażem). Generalnie nieopłacalnie drogo. Dlatego kontynuowałem wątek, może ktoś ma coś takiego seryjnie zamontowane, może ktoś sprzedaje jako części.

 

Ale to ogrzewanie do 60min przed startem silnika, jak sobie pomyślę o mrozach i skrobaniu brzmi rewelacyjnie! :rolleyes:

 

Jak uważasz kolego, ale na tych kombinacjach stracisz sporo pieniędzy, a kłopoty z odpalaniem w zimę dalej będziesz miał. Wracając do rozmowy to może kup na alegro wtryski z gwarancją rozruchową. Zamontuj i zobaczysz że silnik będzie się inaczej zachowywał, a wrazie czego możesz zawsze oddać gościowi.Tylko pamiętaj że przy montowaniu wtrysków trzeba sprawdzić uszczelniacze, podkładki i ewentualnie wymienić na swoje lub nowe. Dodatkowo trzeba zachować maksymalną czystość przy motowaniu wtrysku bo mały paproch może wyeliminować jego pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zregenerować wtryski? Tanie to nie jest, ale kupienie w dobrym stanie raczej jest mało realne, no chyba, że z angola...

Zależy ile chcesz autem pojeździć. Mogę polecić jedną firmę, natomiast STANOWCZO ODRADZAM FIRMĘ DIESEL SYSTEM Z WAWY. Skasowali mnie 600zł i twierdzili, że wtryski i pompa do wymiany. Wysłałem do tej innej (lepszej) firmy i okazało się że wsio ok. Wymieniłem zawór na pompie i auto ładnie pali i jeździ.

 

Co do webasto to ostatnio zgłębiałem temat obawiając się zimy. Mój x-ek na szczęście pali ładnie- raz tylko przy ok. -15 zakręcił może max. 3 sekundy, a zwykle to jest dużo szybciej.

U mnie w mieście gościu sprzedaje prawie nowe samochody na części- podobno z krasz testów- bo niektóre bez zużycia (jak jest naprawdę to nie wiem) i proponowali mi webasto z roku 2008 z pompą na zewnątrz i kompletem części- bez sterownika za 900zł.

Niestety u mnie jest problem z zamontowaniem czegoś takiego- nikt się nie podejmie. Znajomy kupił x-a z webasto- poleca-ale mówił, że to nie jest warte wydania ok 2-3 tys., więc temat odpuściłem.

Możesz też założyć (jak masz możliwość- czyli gniazdko 230V dostępne gdzie parkujesz auto) ogrzewanie elektryczne silnika firmy DEFA. Kosztuje to ok 250zł- sama grzałka+ kable ok 300zł. Jest dostępne w intercarsie. Miałem to montować, mechaniory mięli zamówić i zamontować, ale coś się nie odzywają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tych kombinacjach stracisz sporo pieniędzy, a kłopoty z odpalaniem w zimę dalej będziesz miał. Wracając do rozmowy to może kup na alegro wtryski z gwarancją rozruchową. Zamontuj i zobaczysz że silnik będzie się inaczej zachowywał, a wrazie czego możesz zawsze oddać gościowi.Tylko pamiętaj że przy montowaniu wtrysków trzeba sprawdzić uszczelniacze, podkładki i ewentualnie wymienić na swoje lub nowe. Dodatkowo trzeba zachować maksymalną czystość przy motowaniu wtrysku bo mały paproch może wyeliminować jego pracę.

Poszedłem w kierunku Webasto, ponieważ ostatnio zauważyłem, że grzejąc kilkukrotnie świece (ok pół minuty, do charakterystycznego stuknięcia) odpaliłem przy -15C. Jak na moje problemy z odpalaniem to było BARDZO DOBRZE, więc pomyślałem, że takie wstępne ogrzanie silnika pomoże w odpalaniu.

Zakładam, że Webasto to nie tylko ogrzewanie wnętrza, ale również ogrzewanie silnika, poprzez ogrzewanie płynu chłodniczego lub jakiś inny sposób.

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam czytam i widze że koledzy macie sporo wątpliwości co do WEBASTO czy innego ogrzewania postojowego, więc spróbuje wam troche tą kwestię rozjaśnić.

Sam mam T30 z Webastem mokrym sterowanym z pilota i jest to nieoceniony luksus :D

Na ogół dostępne są dwa typy agregatów grzewczych:

SUCHE - montowane często w kabinie i ogrzewają tylko powietrze w kabinie, są sporo tańsze w zakupie jak i w montarzu,

MOKRE - montowane najczęściej przy silniku, wpinane w układ chłodzenia, grzejąc rozgrzewają najpierw silnik potem ciepło wędruje na nagrzewnice i ogrzewa kabine kierowcy (wszystko zależy od klimatronika lub innego sterownika takowym webastem). Agregat mokry zawsze jest nico droższy od suchego.

 

Odpalanie w obu typach jest takie same i może być z pilota, zegara lub manualne z pstryczka.

 

w obu przypadkach można odpalać wcześniej niz silnik i razem z silnikiem, nic to nie szkodzi, sam silnik po ogrzaniu webastem dużo lepiej i lżej odpala, u mnie nawet świece się nie grzeją. czasem na szybcika odpalam silnik i włączam webasto by szybciej sie zagrzał a potem po drodze go wyłączam gdy silnik złapie już temp.

Ja odpalam na ok 20 - 30 minut przed startem silnika i w tym roku jeszcze szyb nie drapałem wszystko ładnie spływa :)

 

Nie zaleca się by WEBASTO w samochodzie osobowym pracowao dłużej niż 60 minut w trosce o akumulator (rozładuje się)warto zaopatrzyć się w żelowy.

 

W Kożuchowie k. Zielonej Góry jest łabski chłopaczek który dość tanio sprzedaje i montuje takowe ogrzewania, robiąc to bardzo solidnie i oczywiście z gwarancją. Wiem bo mi też montował choć nie w Xsie, koszt mokrego to w zależności od bajerów od chyba 2000 do 4000zł na gotowo, polecam tego chłopaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam czytam i widze że koledzy macie sporo wątpliwości co do WEBASTO czy innego ogrzewania postojowego, więc spróbuje wam troche tą kwestię rozjaśnić.

Sam mam T30 z Webastem mokrym sterowanym z pilota i jest to nieoceniony luksus :D

Na ogół dostępne są dwa typy agregatów grzewczych:

SUCHE - montowane często w kabinie i ogrzewają tylko powietrze w kabinie, są sporo tańsze w zakupie jak i w montarzu,

MOKRE - montowane najczęściej przy silniku, wpinane w układ chłodzenia, grzejąc rozgrzewają najpierw silnik potem ciepło wędruje na nagrzewnice i ogrzewa kabine kierowcy (wszystko zależy od klimatronika lub innego sterownika takowym webastem). Agregat mokry zawsze jest nico droższy od suchego.

 

Odpalanie w obu typach jest takie same i może być z pilota, zegara lub manualne z pstryczka.

 

w obu przypadkach można odpalać wcześniej niz silnik i razem z silnikiem, nic to nie szkodzi, sam silnik po ogrzaniu webastem dużo lepiej i lżej odpala, u mnie nawet świece się nie grzeją. czasem na szybcika odpalam silnik i włączam webasto by szybciej sie zagrzał a potem po drodze go wyłączam gdy silnik złapie już temp.

Ja odpalam na ok 20 - 30 minut przed startem silnika i w tym roku jeszcze szyb nie drapałem wszystko ładnie spływa :)

 

Nie zaleca się by WEBASTO w samochodzie osobowym pracowao dłużej niż 60 minut w trosce o akumulator (rozładuje się)warto zaopatrzyć się w żelowy.

 

W Kożuchowie k. Zielonej Góry jest łabski chłopaczek który dość tanio sprzedaje i montuje takowe ogrzewania, robiąc to bardzo solidnie i oczywiście z gwarancją. Wiem bo mi też montował choć nie w Xsie, koszt mokrego to w zależności od bajerów od chyba 2000 do 4000zł na gotowo, polecam tego chłopaka.

 

Kolego a ja polecam o wiele tańszą metodę. Żaluzję elektryczną na chłodnice za ok. 150 zł regulowaną automatycznie.(silnik się szybciej nagrzewa).Dwie grzałki (nowe) elektryczne które kupiłem za 100 zł do wnętrza samochodu, które włączam przy odpalonym silniku(akumulator mi się nigdy nie wyładuje) np. przy mrozie - 20 stopni na ok 10 min i mogę jechać bez skrobania szyb. Nie muszę włączać jak kolega pisze na 20 - 30min żeby szyb nie skrobać. Jednak ważną rzeczą jest sprawny akumulator i aby doprowadzić do takiej sprawności silnik żeby przy mrozie -30 stopni odpalał szybko i od pierwszego razu. Chciałem również dodać że bardzo dużo kierowców popełnia podstawowe błędy wsiadając rano do samochodu odpala zimny silnik i natychmiast rusza.Diesel zimny wręcz się prosi żeby spokojnie pochodzić z 5 - 10 min na biegu jałowym przed obciążeniem.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a ja polecam o wiele tańszą metodę. Żaluzję elektryczną na chłodnice za ok. 150 zł regulowaną automatycznie.(silnik się szybciej nagrzewa).Dwie grzałki (nowe) elektryczne które kupiłem za 100 zł do wnętrza samochodu, które włączam przy odpalonym silniku(akumulator mi się nigdy nie wyładuje) np. przy mrozie - 20 stopni na ok 10 min i mogę jechać bez skrobania szyb. Nie muszę włączać jak kolega pisze na 20 - 30min żeby szyb nie skrobać. Jednak ważną rzeczą jest sprawny akumulator i aby doprowadzić do takiej sprawności silnik żeby przy mrozie -30 stopni odpalał szybko i od pierwszego razu. Chciałem również dodać że bardzo dużo kierowców popełnia podstawowe błędy wsiadając rano do samochodu odpala zimny silnik i natychmiast rusza.Diesel zimny wręcz się prosi żeby spokojnie pochodzić z 5 - 10 min na biegu jałowym przed obciążeniem.

 

 

Zgodzę się że można stosować tańsze patenty ale dalej bedziesz odpalał zimny silnik........

 

Kto nie spróbował życia z Webastem ten nigdy się nie dowie co to daje i dlaczego jest takie dobre.

 

Fakt faktem że nie każdego na taki luksus stać, ale ja każdy następny samochód będę uzbrajał w WEBASTO bo wiem że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego a mógłbyś napisać jaki model webasto masz w swoim X-ie?

I podać kontakt do chłopaka z okolic Zielonej Góry?

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac nigdy nie sprawdzalem jakiego typu jest moje webasto a to zracji jego umiejscowienia, dostep jest jedynie z dolu.

 

Kontakt do chlopaka z Kozuchowa 697174487.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Witam,czy ktos posiada w swoim X webasto? jezeli tak to proszę o odpisanie.Kupiłem X tydzien temu i zauwazyłem ze ma webasto,lecz nie wiem jak ono działa,nie ma zednego przycisku itp,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle jest dodatkowy pilot albo panel sterujacy w okolicach deski rozdzielczej,
jesli poprzedni wlasciciel nie pochwalil sie tym ficzerem i nie dal pilota, mozliwe ze urzadzenie nie dziala
i chcial to ukryc, zadzwon do poprzedniego wlasciciela, zapytaj

z tego co wiem T31 nie mial montowanego fabrycznie Webasta, pewnie ktos po drodze dolozyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...