Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z dławiącym sie silnikiem


Guest morrisonN16

Recommended Posts

Guest morrisonN16

witam,

mam problemz moją Almerką :/ 1.5 benzyna

od jakiegoś czasu podczas jazdy odczuwalny jest dławiący się silnik..najbardziej odczuwalne jest to w momencie kiedy silnik jest bardziej obciążony np. jazda pod górkę na wyższym biegu..samochód szarpie i nie chce jechac:/

 

poniżej wykaz ze skanera:

 

[ NISSAN ]

Record1 -> Auto Scan -> Engine -> Read Codes

P0335 CKP-SEN/CIRCUIT0

P0135 Please refer to vehicle service manual!1

P0141 Please refer to vehicle service manual!1

 

 

[ NISSAN ]

Record1 -> Auto Scan -> Engine -> Freeze Frame Data

DTC RESULTS P0335

FUEL SYS-B1 MODE5

CAL/LD VALUE (%) 35.69

COOLANT TEMP (°C) 51

L-FUEL TRM-B1(%) 93.75

S-FUEL TRM-B1(%) 100.00

ENGINE SPEED (rpm ) 950

VEHICL SPEED(km/h ) 0

ASBOL TH-P/S (deg%) 0.35

B/FUEL SOHD(msec ) 3.250

INT/A TEMP SE(°C) 21

------------------------------------------------------------------

[ EOBD ]

Record2 -> Read Codes -> Stored Codes

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit$10

P0135 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1$10

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2$10

 

 

[ EOBD ]

Record2 -> Freeze Frame

DTCFRZF P0335

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 35.7

ECT(°C) 51

SHRTFT1(%) 0.0

SHRTFT3(%) -100.0

LONGFT1(%) -6.3

LONGFT3(%) -100.0

RPM(rpm) 950

VSS(km/h) 0

 

-----------------------------------------------

[ EOBD ]

Record2 -> Live Data -> Complete Data Set

------------1------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 41.2

ECT(°C) 20

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1187

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 14.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.38

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.310

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------2------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.8

ECT(°C) 21

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1187

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.44

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.310

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------3------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.0

ECT(°C) 22

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1187

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 14.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.32

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.320

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------4------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.4

ECT(°C) 23

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1175

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.19

TP(%) 0.4

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.320

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------5------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 39.6

ECT(°C) 24

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1162

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.10

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.320

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------6------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 39.6

ECT(°C) 25

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1150

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.08

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.330

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------7------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.0

ECT(°C) 25

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1175

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 12.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.07

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.330

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

------------8------------

DTC_CNT 3

FUELSYS1 OL

FUELSYS2 --

LOAD_PCT(%) 40.0

ECT(°C) 26

SHRTFT1(%) 0.0

LONGFT1(%) 3.9

RPM(rpm) 1162

VSS(km/h) 0

SPARKADV(°) 13.0

IAT(°C) 0

MAF(g/s) 6.06

TP(%) 0.0

O2SLOC B1S12--B2S----

O2B1S1(V) 0.330

SHRTFTB1S1(%) 0.0

O2B1S2(V) 0.290

SHRTFTB1S2(%) 99.2

OBDSUP EOBD

MIL_DIST(Km) 181

 

 

czy ktoś z powyższych danych potrafi coś wywnioskować ?

gdzieś znalazłem info że silnik nie bierze syg z lambdy zanim sie nie nagrzeje.. jak robiłem test na zimnym silniku zaraz po odpaleniu to na wykresie miałem różne wartości a powinno być chyba 0,45V :/

 

wartość SHRTFT3(%) -100.0 i LONGFT3(%) -100.0 to chyba też niezadawalająca opcja bo raczej powinna się zawierać w +- 15% czy się mylę ?

 

za wszelkie info z góry dziękuje

 

witam,

nie było odpowiedzi w temacie, więc sam napisze kilka słów jak sie sprawa rozegrała.

 

mianowicie: wszystkie objawy wskazywały na uszkodzone sondy p0141 i p0135

jak widac z powyższych wydrukow sonda 2 ma caly czas stala wartosc 0,290V co oznacza ze komp nie bierze z niej informacji, tylko bierze zaprogramowana wartosc z pamieci. co do 1 sondy to wartosci sie zmienialy ale nie cykliczne i czasami wartosc byla stala np 0,330V przez kilkadziesiat sekund po czym np wzrosła o kilka milivolt i nadal stala czasem jakis normalny cykl:/ to było dla mnie mylonce ! dodam ze nie jestm mechanikiem ani diagnosta :) to raczej moje hobby :)

po przejrzeniu manuala okazało sie ze jest bezpiecznik 10A na sondach. banalna sprawa ale nie pomyslalem o tym na poczatku pozniewaz odczyty z pierwszej sondy mialem tylko ze zle:/ po wymianie bezpiecznika i wykasowaniu błedow silniczek jak nowy, calkiem inna jazda :)

mniej pali silnik dynamiczniej pracuje...

czasami tylko sie przycina ale to wina p0335 czujnika wału korbowego.. naczytalem sie wszedzie o tym bledzie i najczesciej wskazuja na rozrzad..ale nie chce wywalac niepotrzebnie 2000zl, jesli nie bede pewien ze to nie czujnik, gdyz na oficjalnych stronach motoryzacyjnych czesto mowi sie o tym ze N16 maja problemy wlasnie z tym czujnikiem..wiec w najblizszym czasie dokladnie sprawdze ten czujnik..

 

to na tyle na chwile obecna :)

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanko do Ciebie..Bylem wczoraj u mechanika i na drugiej sondzie mam tez caly czas wartosc 0,29V . Moglbyc napisac, gdzie znajduje sie ten bezpiecznik 10A?? Sprawdzilbym sobie, moze u mnie swiecacy check to tez wina bezpiecznika sondy??

Link to comment
Share on other sites

Guest morrisonN16

witam,

jest to bezpiecznik numer 8, w przedziale dla pasazerow. ( trzeci bezpiecznik od lewej na gorze 10A ).

w załacznik obraz zkrzynki bezpiecznikowej :)

post-30608-1266498508,5762_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam,

jest to bezpiecznik numer 8, w przedziale dla pasazerow. ( trzeci bezpiecznik od lewej na gorze 10A ).

w załacznik obraz zkrzynki bezpiecznikowej :)

 

 

Hmm...A co masz na mysli piszac "w przedziale dla pasazerow" ?? Ja wiem tylko ze mam bezpieczniki po lewej stronie od kierownicy(za schowkiem) i cos pod maska...Jest cos o czym niewiem??

 

witam,

jest to bezpiecznik numer 8, w przedziale dla pasazerow. ( trzeci bezpiecznik od lewej na gorze 10A ).

w załacznik obraz zkrzynki bezpiecznikowej :)

 

 

Mozesz wg tego powiedziec ktory to bezpiecznik??

 

26022010779.jpg

 

 

 

Jesli to faktycznie ten z nr 8, to u mnie jest chyba wiekszy problem, bo bezpiecznik jest dobry, a sonda nawet po wymianie nie trybi:/ Chyba jednak cos ze sterownikiem:(

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem, ale u mnie wyszedł problem z paliwem! Auto szarpie na benzynie - u mnie pojawia się szarpanie (np. na 5 biegu przy 60km/h wciskając gaz do oporu) - mam za słabe ciśnienie paliwa i przy ostrym przyspieszaniu na wtryski nie idzie tyle paliwa ile potrzeba. W silnikach benzynowych nie ma czujnika ciśnienia, ale doszedłem do tego na jeździe z podłączonym komputerem wyposażonym w oscyloskop pokazujący odczyt (wykresy) z obydwu sond.

 

Mieszanka na pierwszej sondzie przy przyspieszaniu powinna być bogata a u mnie jest uboga (auto szarpie) dopiero po ok 5-7sek. jest bogata i normalnie przyspiesza. Komputer nie ma odczytu z czujnika ciśnienia (bo go po prostu nie ma - dopiero w silnikach FSI występują) więc przy owym przyspieszaniu "nie wie czego" się czepić i wywala błąd kata albo sondy bo ta wg niego powinna być cały czas bogata mieszanka - tak mniej więcej wyjaśnił mi elektronik.

Na prostych komputerach diagnostycznych nie dało się tego sprawdzić, ale na tym wszystko wyszło.

http://allegro.pl/it...aunch_x431.html

 

Co do problemu to niestety nie rozwiązany. Wymieniłem pompę, wtryski i regulator ciśnienia paliwa. (co prawda używane, ale ceny nowych - pompa 1200zł wtryski po 300zł reg ciśn ok 500zł). Nic się nie zmieniło!!!!

 

Ale ten bezpiecznik...... muszę sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...