Guest danielvlv Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Primera P11 2.0 benzyna automat przy jakich obrotach automat zmienia poszczegolne biegi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nightstalker Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Miałem vectrę z automatem, ale tam zmiana biegów zależała raczej od prędkości a nie od obrotów silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sztef99 Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 kolega chyba od niedawna na automacie? :-) biegi są zmieniane przy różnych obrotach. te same biegi zmieniają się raz przy 2500obr raz przy 5500. wszystko zależy od tego jak mocno wciśnięto gaz. to było oczywiście do założycieka wątku. stalker, pełna zgoda. u mnie w primerce nie ma trybów, ani podziału na eko, sport itp. mam tylko jedną możliwość. jak lekka wciskam gaz to biegi przełączają się przed 3000 obr. jak w wcisnę "do dechy" to i 5000obr a nawet więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nightstalker Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Viką z automatem jeździłem ponad 10 lat. Owszem jak załączyłem w skrzyni tryb sportowy to dociągała na każdym przełożeniu do 5000 obr/min. Dlaczego napisałem że raczej zależy to od prędkości, bo można było utrzymywać obroty silnika w okolicach 2000 obr/min, a skrzynia i tak przechodziła do najwyższego przełożenia. W Scorpio, którym jeździłem było podobnie z tego co pamiętam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danielvlv Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 ale wlasnie szukam inforamacji przy jakim obrotach zmienia z jedynki na dwojke, z dwojki na trojke itd... w trybie ekonomicznym, no bo w trybie sportowym to wiadomo ze raczej w gornych rejestrach obrotomierza Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Mimo, że nie mam automatu ale pojąłem, że nie ma stałych wartości zmiany. Wszystko zależy od położenia pedału gazu względem podłogi. Jak lekko muskasz pedał to będzie zmieniał możliwie w dole i piątkę możesz mieć załączoną przy 50 km/h jak wciśniesz do połowy to piątke może ci załączyć przy 90 km/h. NIE ma stałego punktu zmiany biegu bo nie potrafisz określić stałego położenia pedału gazu na oko. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krisdog Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Koledzy,a jaką mielibyście odpowiedz,jeżeli automat 6-cio biegowy przy wciśnięciu gazu kręci na danym biegu do chwili,kiedy delikatnie nie zdejmę nogi z gazu i wtedy wchodzi następny bieg,a przy hamowaniu przed samym zatrzymaniem samochodu czuć jak zrzuca bieg(szarpnięcie).Na tiptronicu płynnie zmienia,na auto też,tylko dziwi mnie,że do zmiany biegu muszę popuścić minimalnie pedał gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nicchi Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Koledzy,a jaką mielibyście odpowiedz,jeżeli automat 6-cio biegowy przy wciśnięciu gazu kręci na danym biegu do chwili,kiedy delikatnie nie zdejmę nogi z gazu i wtedy wchodzi następny bieg,a przy hamowaniu przed samym zatrzymaniem samochodu czuć jak zrzuca bieg(szarpnięcie).Na tiptronicu płynnie zmienia,na auto też,tylko dziwi mnie,że do zmiany biegu muszę popuścić minimalnie pedał gazu. Zacząłbym od sprawdzenia oleju w skrzyni/wymiany oleju i filtra, a jak to nie pomoże to skrzynia uszkodzona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IvanH Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 yhym od razu uszkodzona, w innym temacie, gdzie post był zdublowany jest odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.