Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Czy po wymianie sworznia trzeba ustawić zbieżność?


truedomel
 Share

Recommended Posts

Czy po wymianie sworznia w wahaczu w Primerze P11.144, trzeba ustawiać zbieżność?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To że nie ściąga nie znaczy że nie trzeba robić zbieżności,różnice w ścieraniu gum mogą być minimalne,ale mogą i jedna z gum może szybciej się zużywać ,z biegiem czasu pogorszy się trakcja podczas hamowania.Wymieniajac sworzeń trzeba pamietać ,że ustawienie zbieżności przy starym sworzniu jest inne niż przy nowym!!!(inne luzy)Naprawdę ustawienie zbieżności nie jest takie drogie w porównaniu z własnym komfortem bezpieczeństwa.Oczywiście wybór należy do Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Przy naszym stanie dróg to nie dziwne, że zbieżność trzeba ustawić.

 

Ja profilaktycznie raz do roku ustawiam, ponieważ lubi mi ściągać po jakimś czasie.

Link to comment
Share on other sites

Czy po wymianie sworznia w wahaczu w Primerze P11.144, trzeba ustawiać zbieżność?

Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować.

WOW, myślałem, że nikt mądry nic nie powie,a jednak odp. się doczekałem,trochę przypadkiem zresztą bo właśnie kopie po Naszym forum bo przyszła wiosna i czas wziąć się za furę ,nawet tego sworznia jeszcze nie wymieniłem, bo ja w zimie to jak niedzwiedź, wolę spać.W każdym razie dzięki za odpowiedzi,właśnie mechanik powiedział mi ,że trzeba to zrobić(ten sworzeń wyszedł przy przeglądzie) a ja jakiś taki nie ufny jestem i szukałem potwierdzenia. Jeszcze raz dzięki,pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest E-busola

Nawet be zwymiany wahacza warto co jakiś czas sprawdzac zbieznosc kół,to moim zdaniem niezbędny element,a pozansz go po tym czy bardzo sciąga na jedną stronę. Wtedy trzeba ustawiac zbieżnosc.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest CZAJNIK

spróbowac zawsze można ale może być potrzebna prasa. chociaz niektórzy preferują impulsator. nie wiem jakim zapleczem narzadziowym dysponujesz ale jeśli nie chcesz sobie za bardzo podnieśc ciśnienia lepiej zleć to warsztatowi i ewentualnie przyjrzyj sie jak robi to mechanik. na przyszłośc bedzie łatwiej.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować.

Nie trzeba ustawiać na nowo zbieżności, obowiązkowo sprawdzasz jak wymienia się końcówki drążków kierowniczych,

przy sworzniach nie potrzeba.

 

Witam.Musze wymienic sworzen, chcę sam to zrobic ,ale nie wiem czy dam rade w domowych warunkach. Pozdrawiam

Jak masz pojecie i już wcześniej bawiłeś się w takie rzeczy to dasz radę ale tak jak wspomina CZAJNIK potrzebna jest min. prasa,

przy pomocy młotka tego nie wciśniesz :)

Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

Nie trzeba ustawiać na nowo zbieżności, obowiązkowo sprawdzasz jak wymienia się końcówki drążków kierowniczych,

przy sworzniach nie potrzeba.

 

aczkolwiek warto sprawdzić,przy autach z drugiej ręki czasem bywa tak że poprzednia regulacja mogła być wykonana na wybitym swożniu ale generalnie jeśli coś się zmieni w ustawieniach po wymianie to kierownica w trakcie jazdy na wprost nie będzie idealnie w połozeniu środkowym. to najprostrzy sposób oceny sytuacji.

 

Nawet be zwymiany wahacza warto co jakiś czas sprawdzac zbieznosc kół,to moim zdaniem niezbędny element,a pozansz go po tym czy bardzo sciąga na jedną stronę. Wtedy trzeba ustawiac zbieżnosc.

 

i tu się mylisz to że auto ściąga w którąś stronę to nie jest wina zbieżności układ kierowniczy jest tak skonstruowany że koła ustawią się do jazdy na wprost i zbieżnośc połówkowa obu będzie taka sama to jest efekt trapezu kierowniczego. dowodem jest to że jak byś puścił kierownicę na zakręcie to auto natychmiast pojedzie na wprost :)dlatego nie próbuj tego robić i trzymaj mocno kerownicę

 

ściąganie jest efektem różnicy konta pochylenia koła wyprzedzenia koła przesunięcia kół względem siebie, złego ciśnienia, opon,blokowania hamulca itd itp

 

z doświadczenia wiem że nawet źle ustawiona zbieżność nie wpłynie na to że samochód będzie ściągało. no chyba że będzie kompletnie poza wszelkimi normami ale wtedy to samochód lata po całej drodze raz w jedną raz w drugą stroną

Link to comment
Share on other sites

...z doświadczenia wiem że nawet źle ustawiona zbieżność nie wpłynie na to że samochód będzie ściągało...

jedynie czuć przy skręcaniu, że ciężej auto powraca do jazdy na wprost i widać po oponach po pewnym czasie :)

czy jest zbieżność (zużycie bieżnika po zewnętrznej stronie opony) czy rozbieżność (zużycie po wewnętrznej stronie)

Link to comment
Share on other sites

Guest CZAJNIK

jedynie czuć przy skręcaniu, że ciężej auto powraca do jazdy na wprost i widać po oponach po pewnym czasie :)

czy jest zbieżność (zużycie bieżnika po zewnętrznej stronie opony) czy rozbieżność (zużycie po wewnętrznej stronie)

 

DOKŁADNIE Oskar tak jak napisałeś!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...