truedomel Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 Czy po wymianie sworznia w wahaczu w Primerze P11.144, trzeba ustawiać zbieżność? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 A ściąga ci...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 To że nie ściąga nie znaczy że nie trzeba robić zbieżności,różnice w ścieraniu gum mogą być minimalne,ale mogą i jedna z gum może szybciej się zużywać ,z biegiem czasu pogorszy się trakcja podczas hamowania.Wymieniajac sworzeń trzeba pamietać ,że ustawienie zbieżności przy starym sworzniu jest inne niż przy nowym!!!(inne luzy)Naprawdę ustawienie zbieżności nie jest takie drogie w porównaniu z własnym komfortem bezpieczeństwa.Oczywiście wybór należy do Ciebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Przy naszym stanie dróg to nie dziwne, że zbieżność trzeba ustawić. Ja profilaktycznie raz do roku ustawiam, ponieważ lubi mi ściągać po jakimś czasie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Czy po wymianie sworznia w wahaczu w Primerze P11.144, trzeba ustawiać zbieżność? Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truedomel Posted March 21, 2010 Author Share Posted March 21, 2010 Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować. WOW, myślałem, że nikt mądry nic nie powie,a jednak odp. się doczekałem,trochę przypadkiem zresztą bo właśnie kopie po Naszym forum bo przyszła wiosna i czas wziąć się za furę ,nawet tego sworznia jeszcze nie wymieniłem, bo ja w zimie to jak niedzwiedź, wolę spać.W każdym razie dzięki za odpowiedzi,właśnie mechanik powiedział mi ,że trzeba to zrobić(ten sworzeń wyszedł przy przeglądzie) a ja jakiś taki nie ufny jestem i szukałem potwierdzenia. Jeszcze raz dzięki,pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E-busola Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Nawet be zwymiany wahacza warto co jakiś czas sprawdzac zbieznosc kół,to moim zdaniem niezbędny element,a pozansz go po tym czy bardzo sciąga na jedną stronę. Wtedy trzeba ustawiac zbieżnosc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest keri2408 Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Witam.Musze wymienic sworzen, chcę sam to zrobic ,ale nie wiem czy dam rade w domowych warunkach. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CZAJNIK Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 spróbowac zawsze można ale może być potrzebna prasa. chociaz niektórzy preferują impulsator. nie wiem jakim zapleczem narzadziowym dysponujesz ale jeśli nie chcesz sobie za bardzo podnieśc ciśnienia lepiej zleć to warsztatowi i ewentualnie przyjrzyj sie jak robi to mechanik. na przyszłośc bedzie łatwiej.pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Zdecydowanie - tak. Mechanik wymieniający sworzeń powinien o tym poinformować. Nie trzeba ustawiać na nowo zbieżności, obowiązkowo sprawdzasz jak wymienia się końcówki drążków kierowniczych, przy sworzniach nie potrzeba. Witam.Musze wymienic sworzen, chcę sam to zrobic ,ale nie wiem czy dam rade w domowych warunkach. Pozdrawiam Jak masz pojecie i już wcześniej bawiłeś się w takie rzeczy to dasz radę ale tak jak wspomina CZAJNIK potrzebna jest min. prasa, przy pomocy młotka tego nie wciśniesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CZAJNIK Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Nie trzeba ustawiać na nowo zbieżności, obowiązkowo sprawdzasz jak wymienia się końcówki drążków kierowniczych, przy sworzniach nie potrzeba. aczkolwiek warto sprawdzić,przy autach z drugiej ręki czasem bywa tak że poprzednia regulacja mogła być wykonana na wybitym swożniu ale generalnie jeśli coś się zmieni w ustawieniach po wymianie to kierownica w trakcie jazdy na wprost nie będzie idealnie w połozeniu środkowym. to najprostrzy sposób oceny sytuacji. Nawet be zwymiany wahacza warto co jakiś czas sprawdzac zbieznosc kół,to moim zdaniem niezbędny element,a pozansz go po tym czy bardzo sciąga na jedną stronę. Wtedy trzeba ustawiac zbieżnosc. i tu się mylisz to że auto ściąga w którąś stronę to nie jest wina zbieżności układ kierowniczy jest tak skonstruowany że koła ustawią się do jazdy na wprost i zbieżnośc połówkowa obu będzie taka sama to jest efekt trapezu kierowniczego. dowodem jest to że jak byś puścił kierownicę na zakręcie to auto natychmiast pojedzie na wprost :)dlatego nie próbuj tego robić i trzymaj mocno kerownicę ściąganie jest efektem różnicy konta pochylenia koła wyprzedzenia koła przesunięcia kół względem siebie, złego ciśnienia, opon,blokowania hamulca itd itp z doświadczenia wiem że nawet źle ustawiona zbieżność nie wpłynie na to że samochód będzie ściągało. no chyba że będzie kompletnie poza wszelkimi normami ale wtedy to samochód lata po całej drodze raz w jedną raz w drugą stroną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 ...z doświadczenia wiem że nawet źle ustawiona zbieżność nie wpłynie na to że samochód będzie ściągało... jedynie czuć przy skręcaniu, że ciężej auto powraca do jazdy na wprost i widać po oponach po pewnym czasie czy jest zbieżność (zużycie bieżnika po zewnętrznej stronie opony) czy rozbieżność (zużycie po wewnętrznej stronie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CZAJNIK Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 jedynie czuć przy skręcaniu, że ciężej auto powraca do jazdy na wprost i widać po oponach po pewnym czasie czy jest zbieżność (zużycie bieżnika po zewnętrznej stronie opony) czy rozbieżność (zużycie po wewnętrznej stronie) DOKŁADNIE Oskar tak jak napisałeś!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.