Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P11 praca silnika


Guest Adalbert_xl
 Share

Recommended Posts

Guest Adalbert_xl

Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika wskazówka obrotosciomierza "skacze". Nie wskazuje stałej wartosci, tylko minimalną (silnik prawie gasnie) za moment podnosi sie do warości jaką ma podczas pracy silnika na ssaniu. Mam zamątowany LPG II, w P 11, Czy przez gaza mógł zostać uszkodzony czujnik przepływu powietrza?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika wskazówka obrotosciomierza "skacze". Nie wskazuje stałej wartosci, tylko minimalną (silnik prawie gasnie) za moment podnosi sie do warości jaką ma podczas pracy silnika na ssaniu. Mam zamątowany LPG II, w P 11, Czy przez gaza mógł zostać uszkodzony czujnik przepływu powietrza?

 

Witam szanownego kolego mama identyczne problemy, mam taką samą instalację w P11 1.6, obrotomierz także skacze, wariuje, a jak GO przełączę za wcześnie z benzyny na LPG to auto gaśnie i następnie jest problem z odpaleniem ... Myślę że wystrzały gazu które czasami ( gaz ucieka klapeczką w filtrze powietrza) sie dzieją mają wpływ na przepływomierz . Na 100% jestem pewny że przez wystrzały został uszkodzony silniczek krokowy który ma znowu wpływ na niskie obroty na benzynie jak nie urok to sraczka.

 

Takie pytanie jaką macie przerwę na świecy w Primerze P11 1,6 katalogowo przerwa to 1,0/1,1 a w silnikach z instalacjią LPG ?? Tak Samo ?? . Pytam bo zmierzyłem szczelinomierzem przerwę mam 0,8.

Link to comment
Share on other sites

W waszych silnikach strzały do kolektora ssącego nie są czymś normalnym. Spróbowałbym skasowania adaptacji, czyszczenia przepustnicy, może to w czymś pomoże. Jeśli występowały strzały to duże prawdopodobieństwo że coś oberwało. Silnik krokowy raczej może nie, bardziej przepływomierz.

Generalnie instalacje do poprawki, a najlepiej montaż sekwencji.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witam szanownego kolego mama identyczne problemy, mam taką samą instalację w P11 1.6, obrotomierz także skacze, wariuje, a jak GO przełączę za wcześnie z benzyny na LPG to auto gaśnie i następnie jest problem z odpaleniem ... Myślę że wystrzały gazu które czasami ( gaz ucieka klapeczką w filtrze powietrza) sie dzieją mają wpływ na przepływomierz . Na 100% jestem pewny że przez wystrzały został uszkodzony silniczek krokowy który ma znowu wpływ na niskie obroty na benzynie jak nie urok to sraczka.

 

Takie pytanie jaką macie przerwę na świecy w Primerze P11 1,6 katalogowo przerwa to 1,0/1,1 a w silnikach z instalacjią LPG ?? Tak Samo ?? . Pytam bo zmierzyłem szczelinomierzem przerwę mam 0,8.

możesz wyjaśnic jak może silniczek krokowy od benzyny dostać od strzału z gazu? przepływka owszem ale zaraz błąd ECU. Stawiam na sondę

Link to comment
Share on other sites

Tez tak mialem i zamontowalem blosa i jest ok.A to co sam wymyslilem to to ze mikser powinien byc gdzie indziej umieszczony-wiem ze najlepiej przy przepustnicy ale wezyk idacy od silniczka krokowego do rury dolotowej powietrzapowinien znajdowac sie miedzy mikserem a przepustnica a jest przewaznie ze jast przepustnica pozniej mikser a na koniec ten wezyk.Silnik krokowy reguluje obrotami przez dopuszczanie lub nie dopuszczanie powetrza z rury doprowadzajacej powietrze bezposrednio do kolektora ssacego-jak jedziemy na pb to ok a jak na gazie-zachwiewa sie podcisnienie,silnik dostaje mniej gazu,dodatkowo dostaje czyste powietrze(a powinno byc z gazem) i wszystko sie sra-trzeba dac mu duzo gazu(np rozkrecic na registerze)aby mniej wiecej stosunek powietrze gaz byl dobry ale wtedy 20 litrow w miescie to nie problem dla 2.0.Moze za bardzo wszystko zakrecilem ale mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tez tak mialem i zamontowalem blosa i jest ok.A to co sam wymyslilem to to ze mikser powinien byc gdzie indziej umieszczony-wiem ze najlepiej przy przepustnicy ale wezyk idacy od silniczka krokowego do rury dolotowej powietrzapowinien znajdowac sie miedzy mikserem a przepustnica a jest przewaznie ze jast przepustnica pozniej mikser a na koniec ten wezyk.Silnik krokowy reguluje obrotami przez dopuszczanie lub nie dopuszczanie powetrza z rury doprowadzajacej powietrze bezposrednio do kolektora ssacego-jak jedziemy na pb to ok a jak na gazie-zachwiewa sie podcisnienie,silnik dostaje mniej gazu,dodatkowo dostaje czyste powietrze(a powinno byc z gazem) i wszystko sie sra-trzeba dac mu duzo gazu(np rozkrecic na registerze)aby mniej wiecej stosunek powietrze gaz byl dobry ale wtedy 20 litrow w miescie to nie problem dla 2.0.Moze za bardzo wszystko zakrecilem ale mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi

Przecież przez silnik krokowy od benzyny przepływa już mieszanka powietrze z gazem. Mowa oczywiście o instalacji II generacji.

Link to comment
Share on other sites

To zalezy kto gdzie ma wsadzony mikser a przewaznie najblizej przepustnicy czyli nie jest to mieszanka powietrza z gazem tylko samo powietrze

Link to comment
Share on other sites

"możesz wyjaśnic jak może silniczek krokowy od benzyny dostać od strzału z gazu? przepływka owszem ale zaraz błąd ECU. Stawiam na sondę"

 

Po pierwsze nie rozumiem w jakim języku piszesz ECU i SONDa jaka ??.

Strzały gazu kolego były takie że wyrwało filtr powietrza z mocowań wystrzelił do góry i przywalił w maske - pogubiłem te metalowe zapinki i na masce zrobiło sie wybrzuszenie (opisuje jeden strzał który pamiętam który to zrobił podczas jazdy) istna masakra. Auto kupiłem juz z tą instalacja - była zmontowana w Sokołowie Podlaskim NIE POLECAM! . Pamiętam że wystrzał ten miał miejsce po przejechaniu około 30 km od zatankowania LPG na stacji Auchan Górczewska sugeruje SŁABE PALIWO - od tamtej pory tylko BP i ORLEN

 

Z chęcią przerobił bym tą instalacje na Sekwencje tylko koszt prawie 2k mnie odpycha .

Link to comment
Share on other sites

Blos-mnie tez koszt sekwencji odpychal i do tego fakt ze 30 stopni musi zlapac temperatury aby smigac na gazie gdzie u mnie przy krotkich odcinkach byloby jazda w zimie prawie tylko na pb.Zalozylem blos-auto smiga prawie jak na pb i pali mniej jak na mikserze-ile dokladnie nie jestem pewien ale mniej

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja bym zaczął od wymiany świec i kabli zapłonowych. Gaz jest bardzo czuły na stare przepalone świece i na kable które maja przebicie. Miałem takie objawy w p10 z lpg II generacji.

Link to comment
Share on other sites

To zalezy kto gdzie ma wsadzony mikser a przewaznie najblizej przepustnicy czyli nie jest to mieszanka powietrza z gazem tylko samo powietrze

Jeśli mikser jest przed przepustnicą to wytłumacz mi proszę w jaki sposób mieszanka powietrze z gazem ominie silniczek krokowy?? Przecież silniczek krokowy jest w przepustnicy.

Przeróbka na sekwencję wcale nie jest taka kosztowna. Za przeróbkę II gen na sekwencję zapłaciłem 1300zł z częściami.

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy troche oddalic mikser od przepustnicy bo do rury dolotowej wchodzi wezyk od krokowca i to wlasnie przez dopuszczanie przez niego powietrza(tu gazu i powietrza)lub nie dopuszczanie krokowiec reguluje obroty a sam krokowy jest przy przepustnicy to wiem.Dales 1300 ale zapewne na gorszym parowniku i wtryskach valteka.Sekwencja nie oplaca sie gdy pokonuje sie glownie krotkie odcinki bo w zime tak jak u mnie nie przelaczylby mi sie nawet na gaz przy takich mrozach

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy troche oddalic mikser od przepustnicy bo do rury dolotowej wchodzi wezyk od krokowca i to wlasnie przez dopuszczanie przez niego powietrza(tu gazu i powietrza)lub nie dopuszczanie krokowiec reguluje obroty a sam krokowy jest przy przepustnicy to wiem.Dales 1300 ale zapewne na gorszym parowniku i wtryskach valteka.Sekwencja nie oplaca sie gdy pokonuje sie glownie krotkie odcinki bo w zime tak jak u mnie nie przelaczylby mi sie nawet na gaz przy takich mrozach

 

kolego jaki mixer i jakie wtryski??? przecież to różne instalacje coś chyba pomyliłeś?

Link to comment
Share on other sites

Przeczytaj uwaznie i zrozumiesz ze najpierw jest mowa o instalacji II generacji a pozniej wzmianka o sekwencji

Link to comment
Share on other sites

Przeczytaj uwaznie i zrozumiesz ze najpierw jest mowa o instalacji II generacji a pozniej wzmianka o sekwencji

 

masz racje zwracam honor :) tylko tak to napisałeś, jakby jedno było z drugim powiązane.

a co do ceny, to przecież zmienia się tylko przód, zbiornik z miedzią zostaje. a jak montował znajomy to mogło by tak wyjść w końcu kit nie jest taki drogi coś koło 800zł o ile pamiętam

Link to comment
Share on other sites

Honor przyjmuje :).Sam zestaw nie jest drogi-zastanawialem sie pare miesiecy temu nad przerobka na sekwencje i znalazlem najtaniej 1300 na kijowym parowniku i wtryskach walteka a 1500 na magijetach i lepszym parowniku bo kazdy zaklad za butle i przewody odlicza 350-400max ale zainwestowalem w blosa-do 12,5 litra w miescie cisnac ale nie katujac nie jest zle bo na sekwencji spalilby max 1 litr mniej.Dodam ze wczesniej na mikserze palil mi nawet 18 i brak dynamiki a teraz bmw 525 e36 miala ciezko i gdyby nie dolek(juz zrobione)powyzej 5000obr to by mnie nie wzial

Link to comment
Share on other sites

Sam zestaw nie jest drogi-zastanawialem sie pare miesiecy temu nad przerobka na sekwencje i znalazlem najtaniej 1300 na kijowym parowniku i wtryskach walteka a 1500 na magijetach

 

zestawy trochę już potaniało,

co do spalania to mam podobnie na sekwencji, miasto->12-13, trasa->8.5-9.5

Link to comment
Share on other sites

Honor przyjmuje :).Sam zestaw nie jest drogi-zastanawialem sie pare miesiecy temu nad przerobka na sekwencje i znalazlem najtaniej 1300 na kijowym parowniku i wtryskach walteka a 1500 na magijetach i lepszym parowniku bo kazdy zaklad za butle i przewody odlicza 350-400max ale zainwestowalem w blosa-do 12,5 litra w miescie cisnac ale nie katujac nie jest zle bo na sekwencji spalilby max 1 litr mniej.Dodam ze wczesniej na mikserze palil mi nawet 18 i brak dynamiki a teraz bmw 525 e36 miala ciezko i gdyby nie dolek(juz zrobione)powyzej 5000obr to by mnie nie wzial

Moja instalacja:

Stag 300

Reduktor: Zavoli Zeta N

Wtryskiwacze: Matrix HD344

Powtarzam - koszt instalacji 1300zł z przeróbką

Co do przepustnicy jeśli upierasz się, że mieszanka gaz-powietrze omija silniczek krokowy to wytłumacz mi czym jest zasilany silnik na obrotach jałowych, gdy główna przepustnica jest zamknięta??

Edited by mind
Link to comment
Share on other sites

Moja instalacja:

Stag 300

Reduktor: Zavoli Zeta N

Wtryskiwacze: Matrix HD344

Powtarzam - koszt instalacji 1300zł z przeróbką

Co do przepustnicy jeśli upierasz się, że mieszanka gaz-powietrze omija silniczek krokowy to wytłumacz mi czym jest zasilany silnik na obrotach jałowych, gdy główna przepustnica jest zamknięta??

 

???? czegoś nie rozumiem, przeciez masz wtrysk i wtryskiwacze wwiercone koło wtrysków PB, mam nadzieję i tam jest podawane paliwo, przecież nie ma żadnego dodatkowego pdawania paliwa, chyba, że ja o czymś nie wiem

Link to comment
Share on other sites

???? czegoś nie rozumiem, przeciez masz wtrysk i wtryskiwacze wwiercone koło wtrysków PB, mam nadzieję i tam jest podawane paliwo, przecież nie ma żadnego dodatkowego pdawania paliwa, chyba, że ja o czymś nie wiem

Wszystko dobrze rozumiesz. Pierwsza część wypowiedzi dotyczy "składników" mojej instalacji. Druga to dyskusja n/t zasilania silnika II generacją. Kolega Dominik twierdzi, że jest możliwe ominięcie mikserem silnika krokowego. Nie bardzo w to wierzę, ponieważ czym byłby zasilany silnik przy pracy na biegu jałowym, gdy główna przepustnica powietrza jest zamknięta, a jedyny dopływ zasilania do silnika biegnie przez silnik krokowy??

Link to comment
Share on other sites

silniczek krokowy jak kolega pisał reguluje jedynie powietrzem dla wolnyh obrotów czas wtrysku PB dla SR20 wynosi 2.5 ms !!!!!!!!!!!!! do tego przemnażany przez mnożnik z mapy (stag inne) = czas wtrysku Lpg (mnożnik między 1,1-1,6) i paliwo podawane tylko przez wtryskiwacze jedne jak i drugie ...

Link to comment
Share on other sites

silniczek krokowy jak kolega pisał reguluje jedynie powietrzem dla wolnyh obrotów czas wtrysku PB dla SR20 wynosi 2.5 ms !!!!!!!!!!!!! do tego przemnażany przez mnożnik z mapy (stag inne) = czas wtrysku Lpg (mnożnik między 1,1-1,6) i paliwo podawane tylko przez wtryskiwacze jedne jak i drugie ...

Ty piszesz o IV generacji - wtrysku sekwencyjnym. Tu się zgadzam z tobą w 100%. Ja jednak podnoszę kwestię pracy silnika na II generacji (mikser) i zasilania silnika paliwem przy pracy na obrotach jałowych. Jeśli główna przepustnica jest zamknięta skąd silnik zasila się paliwem??

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś analogiczne problemy z Almerą z silnikiem GA16DE i LPG II gen.

Okazało się, że są one bardzo wrażliwe na przeróbki układu dolotowego, a przecież wstawienie miksera to znaczna ingerencja.

 

Dopiero jeden sprytny mechanik wywalił mikser i w filtr powietrza wmontował dyszę (w zasadzie kawałek odpowiednio ukształtowanej rurki).

Niestety przy II gen. to bardzo częste problemy z pracą silnika.

 

W mojej primce pomimo sekwencji na wolnych obrotach też chodzi nie tak równo niż na bence, ale taki już urok LPG.

Link to comment
Share on other sites

 

W mojej primce pomimo sekwencji na wolnych obrotach też chodzi nie tak równo niż na bence, ale taki już urok LPG.

Jeśli masz sekwencję to na LPG silnik powinien pracować tak jak na benzynie. Albo masz źle dobraną instalację albo złe ustawienia. Napisz jakie masz wtryskiwacze, reduktor, może coś podpowiemy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...