cwiara72 Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 panowie,zbliża mi się ten czas że będę musiał wymienić tarcze w mojej ali.i tak sobie wymyśliłem że zażucę tarcze od 1.6 a mam 1.4.tylko gdzieś w ofercie wyczytałem że od 1.6 mają większą średnicę,co prawda tylko o 1 cm.w związku z tym mam pyt.czy włożę je bez problemu,czy będę musiał inwestować w coś jeszcze,np.piasty,zaciski lub coś jeszcze?no i może jeszcze polecilibyście jakieś konkretne firmy zarówno na tarcze jak i klocki.dzięks Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Ja bym radził kupić i założyć takie jak radzi producent jeśli chodzi o rozmiar. Zostały obliczone dla tego układu hamulcowego aby pasowały. A tak swoją drogą to po co chcesz dać większe tarcze ? Co masz na celu osiągnąć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cwiara72 Posted January 24, 2010 Author Share Posted January 24, 2010 mój tok myślenia wygląda tak:większe tarcze+lepsze klocki=lepsze hamowanie.być może jest błędny,ale jak poczytać inne posty to mój nie jest taki ostatni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melo Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 A nie jest przypadkiem tak że wersje 1.4 bez ABSu miały mniejsze tarcze a wersje z ABS, 1.6 i diesle miały takie same. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cwiara72 Posted January 24, 2010 Author Share Posted January 24, 2010 to ciekawe pytanko,o tym nie pomyślałem.moja ala jest bez abs, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Chyba jest tak jak pisze Melo. Nie wydaje mi się zeby większe tarcze poprowiły Ci znacznie skuteczność hamowania, za to niewykluczone że dostosowanie ich do Twojego auta pochłonie więcej pracy i kosztów niż da efektu. Na twoim miejscu poszukał bym tarcz dobrej formy dedykowanych do Twojego modelu. Widziałem w necie kiedyś nawet nawiercane tarcze Brembo które przy zakupie z komletem klocków tej samej firmy nie wychodziły nawet dużo drożej niż dobrej klasy zamienniki na allegro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uchmanek Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Większe tarcze dadzą większą siłę hamowania całego układu. Ma to sens, kiedy przy fabrycznych nie jesteś w stanie zerwać przyczepności. Poniewasz na 100% jesteś w stanie, więc hamowanie jest ograniczone przyczepnością, a nie siłą hamulców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Większe tarcze dadzą większą siłę hamowania całego układu. Ma to sens, kiedy przy fabrycznych nie jesteś w stanie zerwać przyczepności. Poniewasz na 100% jesteś w stanie, więc hamowanie jest ograniczone przyczepnością, a nie siłą hamulców. mądrego to i przyjemnie posłuchać,a na marginesie jeśli chcesz poprawić jakość hamowania to:dobre opony,tarcze nacinane/nawiercane(wcale nie musi być drogo,chodźby polskie ale świetne ATM)"miękkie" klocki i masz NAWET 4m do tyłu(przodu:):) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cwiara72 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Dzięki panowie,zastosuję się do propozycji.zamykamy temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.