Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

tarcze do n 15


cwiara72

Recommended Posts

panowie,zbliża mi się ten czas że będę musiał wymienić tarcze w mojej ali.i tak sobie wymyśliłem że zażucę tarcze od 1.6 a mam 1.4.tylko gdzieś w ofercie wyczytałem że od 1.6 mają większą średnicę,co prawda tylko o 1 cm.w związku z tym mam pyt.czy włożę je bez problemu,czy będę musiał inwestować w coś jeszcze,np.piasty,zaciski lub coś jeszcze?no i może jeszcze polecilibyście jakieś konkretne firmy zarówno na tarcze jak i klocki.dzięks

Link to comment
Share on other sites

Ja bym radził kupić i założyć takie jak radzi producent jeśli chodzi o rozmiar. Zostały obliczone dla tego układu hamulcowego aby pasowały. A tak swoją drogą to po co chcesz dać większe tarcze ? Co masz na celu osiągnąć ?

Link to comment
Share on other sites

mój tok myślenia wygląda tak:większe tarcze+lepsze klocki=lepsze hamowanie.być może jest błędny,ale jak poczytać inne posty to mój nie jest taki ostatni

Link to comment
Share on other sites

A nie jest przypadkiem tak że wersje 1.4 bez ABSu miały mniejsze tarcze a wersje z ABS, 1.6 i diesle miały takie same.

Link to comment
Share on other sites

to ciekawe pytanko,o tym nie pomyślałem.moja ala jest bez abs,

Link to comment
Share on other sites

Guest Mlody666

Chyba jest tak jak pisze Melo. Nie wydaje mi się zeby większe tarcze poprowiły Ci znacznie skuteczność hamowania, za to niewykluczone że dostosowanie ich do Twojego auta pochłonie więcej pracy i kosztów niż da efektu. Na twoim miejscu poszukał bym tarcz dobrej formy dedykowanych do Twojego modelu. Widziałem w necie kiedyś nawet nawiercane tarcze Brembo które przy zakupie z komletem klocków tej samej firmy nie wychodziły nawet dużo drożej niż dobrej klasy zamienniki na allegro.

Link to comment
Share on other sites

Guest uchmanek

Większe tarcze dadzą większą siłę hamowania całego układu. Ma to sens, kiedy przy fabrycznych nie jesteś w stanie zerwać przyczepności. Poniewasz na 100% jesteś w stanie, więc hamowanie jest ograniczone przyczepnością, a nie siłą hamulców.

Link to comment
Share on other sites

Większe tarcze dadzą większą siłę hamowania całego układu. Ma to sens, kiedy przy fabrycznych nie jesteś w stanie zerwać przyczepności. Poniewasz na 100% jesteś w stanie, więc hamowanie jest ograniczone przyczepnością, a nie siłą hamulców.

mądrego to i przyjemnie posłuchać,a na marginesie jeśli chcesz poprawić jakość hamowania to:dobre opony,tarcze nacinane/nawiercane(wcale nie musi być drogo,chodźby polskie ale świetne ATM)"miękkie" klocki i masz NAWET 4m do tyłu(przodu:):):)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...