skawin Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Witam. Czy wam też tak marzną zamki w drzwiach? Jakie macie na to rady. Dziś rano centralny jakoś dziwnie dział, z zamykaniem drzwi też jest ciekawie, dopiero po jeździe z ogrzewaniem można pozamykać drzwi - inaczej trzeba kombinować aż zamek sie zamknie. Wiadomo nie ma sie co dziwić temperatura to ok -15 stopni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 -22 i centralny wariuje, z kluczyka bez problemu, a tym sposobem, nie otwierałem baaaardzo długo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mlody666 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 jeżeli z kluczyka też są problemy, ale ten obraca się lekko w zamku to chyba niewiele można zrobic. Po prostu siłowniki od centralnego źle znoszą morzy. Jeżeli to natomiast sprawa zamka to jedyne co można polecic to smarowanie i odmrarzacz w spraju. U mnie tez sie ciężej otwiera w te mrozy ale siłowniki jeszcze dają radę (ledwo bo ledwo ale dają) jedynie wczoraj musiałem dzrwi pasażera z kluczyka otwierać bo coś przymarzło. Jedyna metoda to wstawić autko na dłuższy czas do ciepłego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Kiedyś jeszcze mając Astrę, spec od zamków który wymieniał mi wkłąd w stacyjce ( w oplu podczas upałów to norma ), powiedział żeby absolutnie nie stosować żadnych odmrażaczy do zamków, ponieważ te wypłukują cały smar i później będzie tylko gorzej. Lepiej zawczasu, przed mrozami, zaopatrzyć się w jakiś smar w spray do zamków, który ma również działanie skuteczne przy mrozie. Swoją droga, jakby zamarzł mi zamek i przestał działać centralny, to nie dostałbym się do auta, ponieważ zamek mam tylko w drzwiach kierowcy ( nie ma ani w bagażniku ani drzwiach pasażera ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skawin Posted January 25, 2010 Author Share Posted January 25, 2010 (edited) hmm też własnie słyszałem że odmrażacze nie są polecane. U mnie jest taki problem że drzwi po naciśnięciu pilota 2 razy otworzą sie przednie od pasażera i tył, przód kierowcy musze otworzyć od środka "dzyndzelkiem" ale jak chciałbym zaraz zamknąć z pilota to przód kierowcy sie nie zamknie - dopiero podczas jazdy jak nagrzeje to pomaga. Chyba niestety nic z tym się nie zrobi - byle do wiosny Trzeba może jeszcze spróbować nagrzać auto w drodze do pracy i gdz dojeżdzamy na miejsce dać zimne powierze tu widze podobny problem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/13339-zamarzniety-centralny-zamek/ Edited January 25, 2010 by skawin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cronos Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Z otwieraniem i zamykaniem samych zamków nie mam żadnych problemów nawet przy -25 stopniach. Samochód zawsze się z centralnego otworzy i zamknie. Gorzej natomiast z samymi drzwiami... Otwierają się bez większego problemu, ewentualnie z chrzęstem lodu. Natomiast często, żeby zamknąć muszę nimi solidnie pier...ąć, jak w Maluchu. No, ale to chyba norma w każdym samochodzie. Mam natomiast czasem ciekawą przypadłość przy otwieraniu drzwi kierowcy od wewnątrz. Ciągnę za klamkę, a ona nie chce do końca się otworzyć. W pewnym momencie z głośnym chrzęstem puszcza i się otwiera. Za pierwszym razem myślałem, że coś mi w zamku strzeliło. Razem z chrzęstem usłyszałem, jakby jakaś część odpadła i pobrzękała w drzwiach. Zdarzyło mi się tak kilka razy, ale mam wrażenie, że to raczej lód, a nie część. Gdyby coś odpadło, to miałbym problem z otwieraniem lub zamykaniem drzwi, a od strony wewnętrznej klamki takiego problemu nie mam. W ogóle zima to test różnych dźwięków, jakie potrafi wydawać samochód. Że już nie wspomnę o odpalaniu zimnego diesla przy -20... Normalnie, jak bym na co dzień jeździł traktorem, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 83tomek83 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Ja przed tymi mrozami przesmarowalem zamki smarem grafitowym do zamków i wszystko jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 (edited) Ja przed tymi mrozami przesmarowalem zamki smarem grafitowym do zamków i wszystko jest ok. I tu sęk pogrzebany:):)zrobiłem to samo we wszystkich trzech samochodach mojej szacownej rodzinki i ..0..słownie zero problemów:):)a rozmrażacze to radzę stosować tylko w ostatecznbości. Edited January 25, 2010 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Endriu1986 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Ja zawsze przed zimą wszystkie zamki wd-40 czyszczę, psikam go dużo, trochę poruszam kluczykiem i znowu, aż wypłynie brud, a po kilku dniach olej przekładniowy strzykawką z igłą wpuszczam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skawin Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Ok a czy przy czyszczeniu rozbieracie tapicerke z drzwi i smarujecie całe mechanizmy czy psikacie w szczeliny (klamka, zamek) Bo wypadało by raczej rozebrać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Pod tapicerką są jedynie cięgna otwierania drzwi, tam nie ma co smarować. Jeżeli Ci zamarza, to wkład zamka i wyżej masz sprawdzone sposoby na eliminację tego zjawiska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Nie zamarza tylko wkład zamka, ale i dźwigienki, szczególnie jak ich sporo jest - jak u mnie Przed zimą warto przesmarować dźwigienki smarem, nie koniecznie grafitowanym, bo brudzi, ale np. wazelinką. Dobrze byłoby rozebrać zamki, przemyć, przesmarować, ale nie zawsze się chce. Jak ktoś tu już pisał chociaż przemyć np. wd-40, ale po nim koniecznie jeszcze olejkiem. W żadnym razie jakieś odmrażacze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Andrzej, nie wiem jak w serenie, ale w almerze są ciegna w postaci masywnych drutów, umieszczonych punktowo w plastikowych obejmach. Tam naprawdę nie ma co smarowac zwłaszcza, że pod tapicerką jest naklejona gruba folia. Wygłuszając drzwi u siebie, po jej odklejeniu w środku było sucho i czysto, więc wniosek taki, że nic sie tam nie dostaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 To że jest folia, tapicerka to nic nie daje. W samochodzie jest zimno, potem jedziesz, grzejesz ciepło dostaje się do drzwi, robi się wilgotno, a później wysiadasz i szybko temperatura spada, mrozi. Mimo, że dźwigienki są osadzone w plastikowych obejmach już nie chodzą tak lekko. Siłowniki od centralnego też potrafią przymarznąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Niby fakt, ale komu chce się rozbierac to wszystko zawczasu? Polak mądry po szkodzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 No właśnie. Nie chce się i psikamy w te zamki .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymcio Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Polecam smar w spray'u. Jest dużo tego na rynku. Parokrotnie wtryskujemy i ruszamy kluczem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 A propo problemów z centralnym zamkiem w n16-tce.. Pierwszy raz mi się tak zdarzyło bo musialem na mrozie zostawic autko na 3 dni.. z centralnego nie da się otworzyć (otwiera się tylko bagażnik) .. jedynie z kluczyka... a jak chcę zamknąć - to ejst odgłos zamykania i automatycznie otwierania zamka.. Wtedy trzeba kluczykiem.. choć nie zawsze chciał sie zamknąć bagaznik... wtedy... kilka godzin w garażu ocieplanym i mu przeszło.. Ale ciekaw jest czy tak samo reaguje u was centralny z pilota.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Potwierdzam, przy tych mrozach też czasami mu cos odbija z tymi zamkami aczkolwiek nie zawsze jak było -15 to wariował jak -25 to nic się nie dział Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skawin Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 czy silikon w sprayu bedzie dobry do zamków? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 83tomek83 Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 czy silikon w sprayu bedzie dobry do zamków? Nie miałem w sumie do czynienia z silikonem w sprayu ale tak na logike to jak dla mnie silikon może ci co najwyżej pozapychać zamki, ale mogę się mylić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cronos Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Nie miałem w sumie do czynienia z silikonem w sprayu ale tak na logike to jak dla mnie silikon może ci co najwyżej pozapychać zamki, ale mogę się mylić. Wydaje mi się raczej, że silikon w sprayu to coś podobnego do psikacza stosowanego do czyszczenia deski rozdzielczej w samochodzie. Po jego użyciu jest ona taka jak by śliska w dotyku. Może to mieć sens w przypadku zamków (w sumie powinny się dobrze ruszać), ale moim zdaniem na zamarznięty zamek lub jako profilaktyka przeciw jego zamarzaniu nie zda egzaminu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Jest coś takiego jak smar silikonowy w przemyśle motoryzacyjnym stosowany do smarowania linek w pancerzach, zamków, zawiasów, tulei i śrub (poza zmniejszeniem tarcia w wymienionych elementach, doskonale zabezpiecza przed korozją i zamarzaniem). Nie stosowałem i nie wiem jak sie sprawdza przy zamkach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skawin Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Spróbowałem - zobaczymy wiadomo wczoraj mróz jeszcze był, dzis już lepiej bo około -2. Silikon w sprayu smaruje nie powinien zamarzać więc powinno pomóc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest monik Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 polecam wd40, ma małą rurkę. u mnie akurat bagażnik odmawiał współpracy. w szczycie wściekłosci polałam zamek bqardzo ciepłą wodą, popsikałam w środku wd40 (tyle, że zamka wyciekło na zewnątrz). od tej pory otwiera się nawet przy największych mrozach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.