Guest invert Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Posiadam micrę 1.0 96r. Wszystko było ok dopóki nie pojawiły się mrozy od -10 do -26. Zauważyłem ze micra w trasie nie może się dogrzać, tzn. wskazówka normalnie była zawsze prawie na połowie skali. Jest tak ale tylko na postoju, gdy na postoju załączę grzanie na full. wskazówka spada na 1/4 skali i tak się trzyma, czy jadę w trasie czy tez stoję na postoju. Pytanie do was mam takie. Czy jest to normalne. Wg mnie wszystko jest ok, ale chciałbym się upewnić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dziadek Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Kolego u mnie jest zupełnie odwrotnie tzn w trasie przy prędkościach powyżej 80km/h ładnie wchodzi wskazówka na połowę i tak zostaje. Natomiast gdy tylko wjedzie się do miasta i prędkości są dużo mniejsze - spokojna jazda od świateł do świateł temperatura spada na 1/4 skali. Na postoju tez ciężko jej dojść do połowy skali. Wymieniałem nawet termostat na nowy bo stary nie domykał się do końca i w ogóle nie można było dogrzać micrusi. Teraz jest wyraźnie lepiej ale te objawy są można powiedzieć lekko denerwujące. Jeżeli Tobie natomiast temperatura spada w trasie to polecam starą sprawdzoną metodę z kartonem przed chłodnicą Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 To co napisał dziadek to w Twoim przypadku jedyne sensowne wyjście. Natomiast przypadek spadania wskazówki przy jeździe po mieście jest to zdecydowanie błąd wskaźników i wbudowanego w nie stabilizatora napięcia.Podczas jazdy w trasie występuje pełne ładowanie akumulatora ,przez co jego napięcie w takim trybie jest podwyższone do około 14,4V,natomiast podczas jazdy po mieście niektóre stabilizatory napięcia wskaźników nie są w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia przez co wskaźniki lekko zaniżają swoje wskazania.Może być to zaniżone wskazanie temperatury jak i błędne wskazanie stanu paliwa. Moja spostrzeżenia w tym temacie wynikają z tego iż po wymianie zegarów na inne wystąpiły również takie cyrki,dopiero po przełożeniu starego stabilizatora powróciło wszystko do normy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest invert Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 To co napisał dziadek to w Twoim przypadku jedyne sensowne wyjście. Natomiast przypadek spadania wskazówki przy jeździe po mieście jest to zdecydowanie błąd wskaźników i wbudowanego w nie stabilizatora napięcia.Podczas jazdy w trasie występuje pełne ładowanie akumulatora ,przez co jego napięcie w takim trybie jest podwyższone do około 14,4V,natomiast podczas jazdy po mieście niektóre stabilizatory napięcia wskaźników nie są w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia przez co wskaźniki lekko zaniżają swoje wskazania.Może być to zaniżone wskazanie temperatury jak i błędne wskazanie stanu paliwa. Moja spostrzeżenia w tym temacie wynikają z tego iż po wymianie zegarów na inne wystąpiły również takie cyrki,dopiero po przełożeniu starego stabilizatora powróciło wszystko do normy. Niewiem kto projektował ten samochód ale nie za bardzo miał o tym pojecie . źle dobrany stabilizator, cuda. zresztą z wskazówka paliwa to samo jest. Jade w trasie to nagle mi sie podwyższa, pozniej spada, a rezerwa zeby sie zaswieciła to trzeba chyba cudu (wskazówka mija czerwona kreske a rezerwy jak nie było tak niema Zakryłem styropianem kawałek chłodnicy i kawałek z drugiej strony, roznica jest tylko w ilosci ciepła dostarczanego do wnetrza, wskazówka pokazuje tak samo. alfabox0266 - jaki tam siedzi stabilizator? Takie jeszcze pytanie po za tematem, kiedy u was zapala się lampka rezerwy paliwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dziadek Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Takie jeszcze pytanie po za tematem, kiedy u was zapala się lampka rezerwy paliwa? U mnie np się wczoraj zapaliła:) hehe A tak na poważnie to mniej więcej na równo z czerwoną kreską, ale generalnie staram się żeby w ogóle się nie świeciła bo raz że wkurza a dwa że jak się na rezerwie jeździ to potrafi śmieci z baku razem z paliwem zaciągać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 alfabox0266 - jaki tam siedzi stabilizator? Najprawdopodobniej nissanowskie zegary mają stabilizator napięcia 8V U mnie wygląda to tak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Neo09 Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 U mnie jest taki kłopot że wskaźnik pokazuje ok. 1/4 temperatury. Nawet po 30KM jazdy. Wyżej się nie podnosi. U was też startuje strzałka z dużo poniżej minimum? Mowa o tej narysowanej skali Silnik się nie grzeje, chłodnica prawie zimna. Co to może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 U mnie jest taki kłopot że wskaźnik pokazuje ok. 1/4 temperatury. Nawet po 30KM jazdy. Wyżej się nie podnosi. U was też startuje strzałka z dużo poniżej minimum? Mowa o tej narysowanej skali Silnik się nie grzeje, chłodnica prawie zimna. Co to może być? Najprawdopodobniej te wskaźniki tak mają ,u mnie też wskazówka leży przy zimnym poniżej skali. Jak się nie grzeje to dobrze i jak chłodnica letnia to też dobrze bo termostat otwiera tylko troszkę w tych temperaturach żeby zbytnio nie przechłodzić silnika.Sprawdź po przejechaniu jakiegoś dystansu ,powiedzmu 15 km jaki kolor mają elektrody świecy ,jeśli beżowe to gicio ,a jeśli czarne okopcone to może nie nagrzewać się odpowiednio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.