Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Awaria tylnego napędu??? QQ+2 4x4


sceptyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ściągnąłem ten wątek z forum x-trial'a http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62164-awaria-tylnego-napedu-t31/

 

Podczas zabawy na śliskiej nawierzchni miałem podobnie, czyli huk (jak kto woli strzał) z dołu samochodu przy zmianie kieunku jazdy przód-tył-przód. Odbyło się to jeden raz i więcej nie powtórzyło.

Ale dzisiaj popróbuję jeszcze procedurę:

"1.Zatrzymajcie się na śniegu lub lodzie, tak aby samochód bez problemu stracił przyczepność przy ruszaniu.

2.Napęd w pozycji AUTO lub LOCK.

3.Najlepiej wyłączyć ESP, ale nie koniecznie.

4.Ruszamy do przodu, tak aby przednie koła straciły przyczepność i tył się dołączył.

5.Zatrzymujemy się, wrzucamy wsteczny i znowu to samo, czyli ruszamy do tyłu tak aby samochód stracił przyczepność (nie chodzi o ruszanie "z piskiem", tylko normalnie, ale na tyle aby wpadł w "poślizg")

6.Ewentualnie możemy znowu się zatrzymać i powtórzyć pkt.4"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu ma służyć ta procedura?

 

Przeczytaj wątek z x-trial'a.

 

Sprawdziłem. Rzeczywiście, przy utracie przyczepności podczas ruszania do przodu i zaraz po tym do tyłu jest "strzał" pod samochodem. Pojawiało się to z włączonym automatycznym 4x4 oraz z Lock 4x4 w obu przypadkach przy wyłączonym ESP.

Kto wie o co tu chodzi?

Nie katowałem samochodu tylko normalne tempo jak przy zwyczajnym użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zakopałem się w śniegu na łące i z tego co pamiętam pojawiały się "strzał" związane z układem napędowym ale myślałem i nadal myślę, że to ABLS blokował gwałtownie hamulcami poszczególne koła, żeby pomóc mi się wygrzebać. Wykonam tę "procedurę" jak znajdę kawałek oblodzonej nawierzchni, natomiast mam wątpliwości czy nie jest szukanie dziury w całym; jak dotąd przez ponad 2 lata jazdy QQ ani raz (oprócz opisanego) nie zdarzyła mi się sytuacja, w której musiałbym buksować do przodu a zaraz po tym do tyłu; oczywiśćie co za tym idzie żadne strzały się nie pojawiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zakopałem się w śniegu na łące i z tego co pamiętam pojawiały się "strzał" związane z układem napędowym ale myślałem i nadal myślę, że to ABLS blokował gwałtownie hamulcami poszczególne koła, żeby pomóc mi się wygrzebać. Wykonam tę "procedurę" jak znajdę kawałek oblodzonej nawierzchni, natomiast mam wątpliwości czy nie jest szukanie dziury w całym; jak dotąd przez ponad 2 lata jazdy QQ ani raz (oprócz opisanego) nie zdarzyła mi się sytuacja, w której musiałbym buksować do przodu a zaraz po tym do tyłu; oczywiśćie co za tym idzie żadne strzały się nie pojawiły.

Pozwolę się wtrącić :)

Nie jest to szukanie dziury w całym, po pierwsze nikt nie mówi że tak jest w każdym samochodzie z systemem AllMode, po drugie problem potwierdził Autoryzowany Serwis Nissana.

Po trzecie "strzały" w moim samochodzie występują ZAWSZE przy utracie choćby najmniejszej przyczepności, o co nie trudno w aktualnych warunkach przy parkowaniu np "na kopertę"

Samochód nigdy nie był "katowany" w terenie, więc winy użytkownika tu nie ma.

Powiem szczerze, ze nie wiem co to jest ABLS, jeżeli chodzi o "wtrącanie" się systemu ESP w przypadku utraty przyczepności choćby jednego koła, czy też niewskazanej różnicy w prędkości któryś z kół to dźwięk jest bardzo podobny do ABS z tym że nie czujesz tego na pedale hamulca, ale to dlatego że najczęściej nie trzymasz tam nogi ;)

A dźwięk o którym tu mowa jest zupełnie inny i byś to rozpoznał, pierwsza reakcja osoby siedzącej z tyłu jest taka że kierowca w coś walną (coś metalowego)

Pozdrawiam

 

ps. może nagram krotki film z tym "efektem" bo sporo ludzi podobnie reaguje jak Ty?

Edytowane przez X_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie objawy nie występują.

Z tego co wiem w X-trailu T31 występuje zmodyfikowany układ All MODE 4x4 pod nazwą All MODE 4x4-i. Może problem tkwi w którymś z wprowadzonych ulepszeń? Z tego co wiem, QQ+2 ma "stary" system All MODE 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj przy "zawracaniu na 3" na ośnieżonej drodze przy każdym manewrze tył- przód- tył- przód, następował strzał pod autem. Miałem włączone 4x4 auto i ESP.

Przy normalnej eksploatacji takie odgłosy?

Umówiłem się do serwisu, zobaczymy co znajdą.

 

Byłem dzisiaj w serwisie Polmotor ze strzałami/hukami pod podwoziem. Zostały przykręcone- dociągnięte 4 śruby mocujące sprzęgło wiskotyczne. Wg informacji serwisanta jest to zalecane rozwiązanie tego problemu przez Nissana dla QQ i X-trial'a i podobno się sprawdza.

 

Przetestowałem i na razie cisza.

Edytowane przez sceptyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę się wtrącić :)

Nie jest to szukanie dziury w całym, po pierwsze nikt nie mówi że tak jest w każdym samochodzie z systemem AllMode, po drugie problem potwierdził Autoryzowany Serwis Nissana.

Po trzecie "strzały" w moim samochodzie występują ZAWSZE przy utracie choćby najmniejszej przyczepności, o co nie trudno w aktualnych warunkach przy parkowaniu np "na kopertę"

Samochód nigdy nie był "katowany" w terenie, więc winy użytkownika tu nie ma.

Powiem szczerze, ze nie wiem co to jest ABLS, jeżeli chodzi o "wtrącanie" się systemu ESP w przypadku utraty przyczepności choćby jednego koła, czy też niewskazanej różnicy w prędkości któryś z kół to dźwięk jest bardzo podobny do ABS z tym że nie czujesz tego na pedale hamulca, ale to dlatego że najczęściej nie trzymasz tam nogi ;)

A dźwięk o którym tu mowa jest zupełnie inny i byś to rozpoznał, pierwsza reakcja osoby siedzącej z tyłu jest taka że kierowca w coś walną (coś metalowego)

Pozdrawiam

 

ps. może nagram krotki film z tym "efektem" bo sporo ludzi podobnie reaguje jak Ty?

 

spoko...uzytkownik Synkro uważa sie za jedynego prawowiernego i udziela, przepraszam narzuca swoje uwagi na każdy temat, który pojawia sie na forum. Ktokolwiek ma inne zdanie niz Synkro, zostaje bezwzglednie określony totalnym laikiem, a jak nie ma argumentów, to atakuje Cię osobiście, okreslając możliwosci Twojej percepcji, inteligencji itp. Mister Synkro uważa, że tylko on ma jedynego, najlepszego i oczywiście wyjątkowego kaszkaja. Nieważne jaki temat poruszysz: napędu, silnika, reklamacji, kamerki, czujników, ubezpieczenia, koloru i czegokolwiek innego (można sprawdzić na postach), Mister Synkro wie najlepiej, nawet, jezeli sam nie ma na wyposażeniu danej opcji (wówczas taka opcja jest zbędna i niepotrzebna w opinii Synkro). Przepraszam, ale piszę to ponieważ ostatnimi czasy trudno dowiedzieć się czegokolwiek konkretnego, mister Synkro nie pozwala na wymiane poglądów i definitywnie "zamyka" każdy temat który pojawia sie na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taxman, uspokój się trochę... Posty Synkro są próbą pomocy inny użytkownikom forum, w przeciwieństwie do Twoich. Możesz się z Synkro nie zgadzać, a jego porady mogą nie zawsze być trafne, ale trzymają poziom, w przeciwieństwie do Twoich. A tak BTW to istotnie mogłeś sobie sprawdzić funkcje komputera pokładowego przed zakupem, a nie po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko...uzytkownik Synkro uważa sie za jedynego prawowiernego i udziela, przepraszam narzuca swoje uwagi na każdy temat, który pojawia sie na forum. Ktokolwiek ma inne zdanie niz Synkro, zostaje bezwzglednie określony totalnym laikiem, a jak nie ma argumentów, to atakuje Cię osobiście, okreslając możliwosci Twojej percepcji, inteligencji itp. Mister Synkro uważa, że tylko on ma jedynego, najlepszego i oczywiście wyjątkowego kaszkaja. Nieważne jaki temat poruszysz: napędu, silnika, reklamacji, kamerki, czujników, ubezpieczenia, koloru i czegokolwiek innego (można sprawdzić na postach), Mister Synkro wie najlepiej, nawet, jezeli sam nie ma na wyposażeniu danej opcji (wówczas taka opcja jest zbędna i niepotrzebna w opinii Synkro). Przepraszam, ale piszę to ponieważ ostatnimi czasy trudno dowiedzieć się czegokolwiek konkretnego, mister Synkro nie pozwala na wymiane poglądów i definitywnie "zamyka" każdy temat który pojawia sie na forum.

Nie lubię czczej gadaniny ale żeby zamknąć rozmowę z Tobą taxmanie podsumuję w kilku zdaniach swoje poczynania na forum.

 

-Nikomu nie narzucam swojego zdania. Forum nie służy do tego, zresztą nie mam nawet możliwości narzucać czegokolwiek, kto chce ten czyta, może uznać, że to bzdura, może się ze mną zgodzić.

 

-Nigdy nie piszę o czymś, z czym nie miałem styczności. Jeśli nawet mój QQ nie posiada jakiejś opcji, zanim wypowiem się na jej temat sprawdzam sprawę w praktyce dzięki uprzejmości Panów z Japan Motors (tak było z kamerą cofania, która w mojej ocenie - i nie tylko - w zimie, przy ośnieżonej nawierzchni nie jest w pełni pomocna bo "spłaszcza" białe przeszkody).

 

-Co do tego postu i problemów z napędem - chodziło mi tylko o to, że w moim samochodzie słyhchać było strzały z okolic napędu ale wiem, że była to gwałtowan reakcja hamulców (działał system ABLS). Dlatego pytałem czy ktoś nie martwi się na zapas, do tego służy forum, żeby każdy użytkownik dzielił się swoimi spostrzeżeniami.

 

-Nie określam laikiem nikogo na tym forum, nawet Ciebie taxmanie. Masz do mnie żal o to, że nie zgodziłem się z Tobą, że QQ to niedobre auto. Na poparcie tej tezy początkowo wysunąłeś argumenty o braku chwilowego spalania w komputerze i średnicy zawracania. Nie komentuję ich zasadności bo argumenty te mówią same za siebie. Dyskutowaliśmy też o tym, czy złuszczająca się farba z gałki zmiany biegów czy pięciokrotnie zmieniane żarówki w aucie z przebiegiem ponad 100 tys km są aby na pewno dowodem na niską jakość QQ - myślę, że każdy z uczestników oceni to sam.

 

-Nie musimy zaśmiecać forum personalnymi przytykami, jeśli masz do mnie merytoryczne uwagi to albo załóż osobny wątek na ogólnym forum albo pisz na priva.

 

taxman, uspokój się trochę... Posty Synkro są próbą pomocy inny użytkownikom forum, w przeciwieństwie do Twoich. Możesz się z Synkro nie zgadzać, a jego porady mogą nie zawsze być trafne, ale trzymają poziom, w przeciwieństwie do Twoich. A tak BTW to istotnie mogłeś sobie sprawdzić funkcje komputera pokładowego przed zakupem, a nie po

Dzięki za miłe słowo :)

Edytowane przez Synkro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przepychanki nie maja sensu... bez urazy... nie zaniżajmy poziomu dyskusji...

Proponuję zawiesić broń, a docelowo ew. sporne kwestie wyjaśnić przy piwku na zlocie NKP...??? ;)

 

Pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, ja mam nowiutkiego qq 1.6 dci tekna all-mode i przy 4x4 auto i załączonym esp i bez utraty przyczepności występuje również takie samo jednorazowe huknięcie najczęściej przy cofaniu ze skręconymi kołami i raz zdarzyło mi się przy ruszaniu do przodu. Jest to bardzo głośny i nieprzyjemny huk. Chciałem zapytać czy po dokręceniu śrub od sprzęgła wiskotycznego problem ustał całkowicie czy komuś wciąż stuka czy strzela ?

 

Z góry dzieki za odpowiedzi

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem ten wątek z forum x-trial'a http://forum.nissank...ego-napedu-t31/

 

Podczas zabawy na śliskiej nawierzchni miałem podobnie, czyli huk (jak kto woli strzał) z dołu samochodu przy zmianie kieunku jazdy przód-tył-przód.

to nic takiego - proponuję (jeżeli samochód na gwarancji) zajechać do ASO - bo ten huk (jak kto woli strzał) to tylko objaw minimalnego luzu na wałach napędowych - ASO dokręci i będzie cacy :) to nic strasznego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinno się dla dobra napędów unikać cofania na skręconych kołach przy włączonym napędzie 4x4...

 

No niby tak ale ja caly czas jezdze na auto. Nie wiem czy powinienem na parkingu przełączać przy zawracaniu za każdym razem na 2WD ? Jedynie uważam że ewentualnie nie powinno się skręcać przy użyciu 4WD LOCK ... ale to być może też niema znaczenia ??? W każdym bądź razie nie jest to wina kierowcy tylko niedopatrzenie producenta skoro tak wiele przypadków mamy na forum. Poza tym miałem wcześniej inne samochody z napędem na 4 koła i nie miałem takich problemów nigdy. Jutro rano jade do serwisu i zobaczymy co mi powiedzą bo zapytałem przez telefon i twierdzą że problem nie jest im znany i nie spotkali się wcześniej z takim zjawiskiem.

 

Dzieki za odpowiedzi

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jeżdżę cały czas na AUTO, moim zdaniem AUTO przydaje się już w takich dość ekstremalnych sytuacjach, a LOCK używałem chyba raz w życiu jak wyciągałem z błota inny samochód.

 

Dzis rano bylem w serwisie nissana i powiedzieli ze to niema znaczenia ze sie jezdzi na auto i manewruje na parkingu, bo od tego ta funkcja jest ze samochod sam wie gdzie i kiedy potrzebuje mocy, i nie trzeba sie przelaczac na 2wd chyba ze caly czas sie jezdzi przez lato po miescie ale w zime wrecz zalecane jest stosowanie trybu "4x4 auto" natomiast "lock" powinno sie zalaczac w sytuacjach bardzo ciezkich ale tylko przy wydostawaniu sie z trudnego terenu.

 

Co do srub na wale napedowym lub sprzegle wiskotycznym - dokrecili ale wciaz stuka ;-/ ! auto zostalo na serwisie i musze czekac niestety.

 

Jak odbiore to napisze co bylo grane

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gniewaj się, ale w serwisach nissan'a bardzo różne ciekawe rzeczy opowiadają, które nie zawsze przystają do rzeczywistości. To jest takie gadanie jak z reklamowych broszur i filmików takich jak ten:

 

 

wyskoczą robociki z kół i one będą wiedziały kiedy załączyć napęd, a kiedy nie...

 

Nic nie przemawia za stosowaniem trybu AUTO całą zimę chyba, że jeździ się całą zimę po białych drogach. Napęd All-mode 4x4 pomoże na górskich ośnieżonych serpentynach, pomoże przy ostrym ruszaniu na śliskiej nawierzchni, ale już przy większej prędkości na drogach krajowych, czy autostradach jest bez znaczenia, a przy parkowaniu na przyczepnej nawierzchni wręcz przeszkadza.

 

 

Póki co używam trybu "auto" ponieważ odkąd mam samochód caly czas są białe drogie. Poza tym nawet jeżeli uważasz że nie jest to potrzebne to nie oznacza to na pewno tego, że jego używanie może prowadzić do takiej awarii. Można ale nie trzeba tego używać, indywidualna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Póki co używam trybu "auto" ponieważ odkąd mam samochód caly czas są białe drogie. Poza tym nawet jeżeli uważasz że nie jest to potrzebne to nie oznacza to na pewno tego, że jego używanie może prowadzić do takiej awarii. Można ale nie trzeba tego używać, indywidualna kwestia.

z tym trybem auto to jest tak ,że któreś z kół napędzanych musi utracić przyczepność aby został dołączony napęd tylny - więc jak są drogi czarne i suche to pracuje tylko i wyłącznie przedni napęd - tylny jest całkowicie odłączony , więc i manewrowanie na parkingu na auto nie wpływa na dołączenie napędu tylnych kół no chyba ,że dynamicznie przyśpieszymy podczas takiego manewrowania na luźnej nawierzchni.

 

z tego co pamietam to pamiętam, to ponoć był błąd w dokumentacji technicznej dokręcenia tylnego mostu - choć teraz nie mogę sobie przypomnieć czy w danych serwisowych był podany zbyt mały czy zbut duży moment dokręcenia śrub .... postaram się ustalić .. ale pamiętam ,że coś w tym stylu było z tym dokręceniem i danymi serwisowymi producenta - więc jak serwis dokręcił wg danych serwisowych to puka dalej bo robił to na podstawie błednych danych i dlatego nie usuną usterki - choć ręki sobie uciąć nie dam czy tak jest w Twoim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć... ale generalnie zaleca się używanie trybu 4x4 raczej na sypkiej nawierzchni - na twardej wyraźnie się męczy przy skręconych kołach. Czy prowadzi do awarii? Trudno to ocenić - w pierwszych trzech latach gwarancji pewnie nie... ;)

 

 

 

Moim zdaniem napęd zapięty jest raczej cały czas, ale mało mocy jest przenoszone na tylną oś - wydaje mi się, że odłącza się całkowicie dopiero przy wyższych prędkościach. Zwróć uwagę, że X-trail zupełnie inaczej przyśpiesza na nawierzchni całkowicie przyczepnej w trybie 2WD i AUTO...

inaczej przyśpiesza gdyż układ napędowy jest ciu inny - w X w trybie auto system nie czeka tak jak w QQ na moment utraty przyczepności a :

- jeżeli prędkość samochodu jest mniejsza niż 40km/h to na podstawie czujników przewiduje taką możliwość i załącza napęd 4x4 lecz jeżeli prędkość jest większa niż 40km/h to pracuje tak jak w QQ czyli załącza tył jak przednie koła stracą przyczepność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz taką wiedzę...?

 

Jeżdżąc Qashqai'em miałem takie samo odczucie jak w przypadku X-trail'a. Mi się wydaje, że Qashqai ma taki napęd jak X-trail pierwszej generacji, a napęd X-trail'a drugiej generacji jest wzbogacony o asystenta ruszania pod górę i asystenta zjazdu.

tak w QQ jest układ napędowy pierwszej generacji AllMode 4x4 a w X już 2 czyli AllMode 4x4i - praktycznie różnice w załączniu napędu widać tylko stojąc z boku bo z odczuć nie da się wyłapać tych tysięcznych milisekund różnicy w prędkości załączenia napędu.

 

a układ All Mode 4x4i - jest zawsze z systemem wspomagającym ruszanie pod góre ale nie zawsze musi być system wspoamgający zjazd z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze już pomału zchodzicie panowie z tematu. Ja na szczęście już odebrałem dziś samochod z serwisu i jednak okazało się ze to te sruby. Ale wcześniej powiedzieli ze nie sruby. Okazalo się ze dokręcali je po swojemu wiec dalej stukalo, a potem dostali wytyczne od producenta i już nie stuka. Powiedzieli ze pierwszy raz się z tym spotkali. Dziwne ponieważ sprzedają ponoć wiele egzemplarzy z napedem 4x4 . Ale dziwniejsze jest to ze problem jest znany już od co najmniej 3 lat a producent wciąż wypuszcza z fabryki samochody z zle dokreconymi srubami - porazka ! To dopiero mój początek z Nissanem, mam nadzieje ze nie strace calkowice zaufania do tej marki. Może to i pierdołka z tymi srubami ale uważam ze objaw ten jest bardzo niepokojący tym bardziej jak auto ma 1500 km przebiegu i jest dopiero tydzień użytkowane.

Edytowane przez oscar88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale All-mode bez "i" też jeździłem w X-trailu pierwszej generacji i Qashqai'u..

zgadza się - nawet gdzieś to było jak debiutował QQ że układ AllMode pochodzi z X tak jak płyta podłogowa , ale nowa wersja z X do prędkości 40km/h przewiduje możliwość wystąpienia uślizgu kół napędzanych i ma szanse na wcześniejsze załączenie 4x4 niż w QQ który zawsze czeka na uślizg któregoś z kół napędzanych. Jak dla mnie to trochę taki marketing bo te różnice są tak mało wyczuwalne ,że szczerze to ciężko je wychwycić - zapewne byłoby łatwiej jak 2 różne ukłądy AllMode byłby w tym samym modelu a tak to ... pozostaje sama teoria lub powyżej 40km/h zasada działania taka sama :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan kibel aso kibel wiec komu ufać! Ostatni i pierwszy mój nissan.

Lux, gorszy dzień? ;)

Zawsze możesz zaglądać na forum... :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lux, gorszy dzień? ;)

Zawsze możesz zaglądać na forum... :P

 

Pozdrawiam

Dzień jak każdy bez samochodu.... Stoi już tydzień w ASO, zapocona olejem pokrywa rozrządu, usterka esp i slip kombinują i nie mogą dojść jak to usunąć, niezałapujący na szynie lewej fotel - czekają na nowy szkielet i szyny, jakieś tulejki w tylnym i przednim zawieszeniu wymienili bo coś pukało. Zaglądam zaglądam. . . :)

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez luxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...