Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Spalone żarówki STOPu = zamulenie silnika


gondoljerzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

W mojej Almerce 2004r od kilku tygodni stwierdziłem wyraźne, silne zamulenie silnika. Mała moc, ciężko było wkręcić go na 4 tysiące obrotów, a wciskanie pedału gazu nie dawało żadnych efektów. Autem jeździ głównie moja żoneczka i prawie wyłącznie po mieście. Zacząłem przeglądać tutejsze forum w celu zdiagnozowania usterki, ale nic tak do końca nie pasowało. Kontrolka silnika nigdy się nie świeciła, żadnego przydławiania, żadnego przerywania. Po prostu totalny brak mocy i nic poza tym. Wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz - bez efektu. Podejrzenie o łańcuch ale wtedy przerywa, wyświetla check. Zupełnie przypadkiem natknąłem się na stwierdzenie jednego z forumowiczów że komputer przechodzi w tryb serwisowy gdy światła stopu są uszkodzone. I to było to - obie żarówki tylne spalone, świeciła tylko centralna lampa pod szybą. Po zmianie żarówek, jak po dotknięciu czarodziejską różdżką, silnikowi wrócił wigor.

Moja wina, moja wielka wina że nie sprawdzałem żarówek, ale co za ciężki idiota, bezmózg niemyty, analfabeta programistyczny, zatrudniony w firmie Nissan wymyślił taką opcję dla sterowania silnikiem? Jeśli już ogranicza się silnikowi moc to niechby się wyświetliła jakaś lampka odpowiedzialna za światła. Dam rękę uciąć że niejeden właściciel almery zajechał/zajedzie z taką usterką do serwisu czy mechanika, tam wymienią mu połowę osprzętu i pół silnika. Na jego koszt oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedziec, jak brakuje mocy to pierwsze co trzeba sprawdzic, to światła stop :P Jakies info powinno byc, ze stopy wysiadly, skoro powoduje to brak mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ktoś miał już taką sytuację. Opisane to było w którymś z tematów "Check engine"

 

A dokładniej TUTAJ ( użytkownik sammek )

Edytowane przez herson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ktoś miał już taką sytuację. Opisane to było w którymś z tematów "Check engine"

 

A dokładniej TUTAJ ( użytkownik sammek )

 

Problem podobny, tylko tam mowa o cyt:,,silnik mu nierówno chodził, obroty skakały i brakowało mocy w silniku - zachowywał się tak jakby chodził tylko na 3 garach".

Tymczasem u mnie nie było żadnych innych negatywnych objawów poza spadkiem mocy.

Swoją drogą każdy posiadacz N16 może przetestować swoje auto. Wyjąć żarówki i przejechać się. Tylko z zachowaniem ostrożności, na jakiejś pustej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie.

W mojej Almerce 2004r od kilku tygodni stwierdziłem wyraźne, silne zamulenie silnika. Mała moc, ciężko było wkręcić go na 4 tysiące obrotów, a wciskanie pedału gazu nie dawało żadnych efektów. (...). Zupełnie przypadkiem natknąłem się na stwierdzenie jednego z forumowiczów że komputer przechodzi w tryb serwisowy gdy światła stopu są uszkodzone. I to było to - obie żarówki tylne spalone, świeciła tylko centralna lampa pod szybą. Po zmianie żarówek, jak po dotknięciu czarodziejską różdżką, silnikowi wrócił wigor.

 

Dodam tylko, że miałem to samo, a już zdążyłem wyczyścić przepływomierz, zmienić świecie, olej i filtry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość doris1979

potwierdzam . Sama miałam podobny przypadek,że jeżdziłam jakiś czas bez prawego światła stopu i własnie miałam wrażenie , że autko lekko przymula . Na codzień jeżdże na LPG, więc myslałam, że zamuliłam po prostu wtryski i ma problem rozruszać sie .. postanowiłam przjeździć jakiś czas tylko na paliwie i sprawdzić. Nic to nie dało .Wg mnie autko ma być zawsze na tip-top ( w końcu jeżdże nim codziennie 120 km:-)),zrobiłam okresowy przegląd oświetlenia ,poziomu płynów itd , wymieniając wtedy własnie te żarówke.

No i proszę ile może zdziałać P 21 5 W - po wymianie autko ruszało żwawo , jakby zaczął jeżdzić na V-Power

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie chce się wierzyć w to co piszecie. Mam od prawie 1,5 roku spaloną jedną żarówkę stopu bo z lenistwa nie chce mi się jej wymienić (bo w końcu jej nie widzę :)) Jutro wymienię

 

To nie chwal się tak, bo diagnoście który robił Ci przegląd techniczny, to powinni zabrać uprawnienia. A jeśli np. nie masz przeglądu, to chętnie Ci się podłożę.

A tak na poważnie, to wszystko kolego zależy od modelu, rocznika, instalacji itd. I jest to prawdą, dużo osób to już stwierdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

hehe

 

potwierdzam i ja tak miałem ;)

na spalonej żarówce silnik nie chciał się wkręcać na obroty - max 3tyś

po wymianie jak ręką odjął :dribble:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ciekawe..........mam tył prawy spalony silnik 2.2 di 2001 ciekawe co piszecie.......

Jak wymienię to dam znać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieni - albo dot. to tylko aut z elektroniczną przepustnicą i po lifcie, albo to zwykły mit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to pierwsze ;) z jedną spaloną zarówką stopu, muł się uaktywniał po naciśnięciu hamulca i póki się silnika nie uruchomiło ponownie to był. Dodatkowo przy wyłączonym silniku, swiatłach etc, po naciśnięciu hamulca zapalały się... pozycyjne oraz podświetlenie zegarów i pokręteł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy jakby dołożyć dodatkowe żarówki STOP to dostanie jeszcze więcej mocy? muszę przetestować u siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy jakby dołożyć dodatkowe żarówki STOP to dostanie jeszcze więcej mocy? muszę przetestować u siebie...

 

Widać że kolega niedowiarek??? Czy to żarcik taki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żarcik... ale to naprawdę ciekawa sprawa :-) mnie już w Nissanie nic nie zdziwi, po tym jak okazało się że po wyjęciu zegarów nie ma ładowania ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.5 dci i tydzien jezdzilem bez jednej żarówki stopu. I nic sie nie działo bez niej jak i z nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żarcik... ale to naprawdę ciekawa sprawa :-) mnie już w Nissanie nic nie zdziwi, po tym jak okazało się że po wyjęciu zegarów nie ma ładowania ;-)

 

U mnie po odłączeniu zegarów całkowicie, to wogóle nie mogłem odpalić samochodu, a kręcenie silnikiem-rozrusznikiem, to wyglądało jakby akumulator "siedział".

Zadzwoniłem po szwagra aby mnie pociągnął /bo byłem na działce, więc nie było tu ruchu/, szwagier podjechał i na wszelki wypadek ponowna próba ale autko nadal nie odpala.

Miałem wracać do domu więc wypada aby km i prędkościomierz działał, więc przed próbą pociągnięcia i odpalenia na lince podłączyłem kostke od zegarów.........i szwagier nie był już potrzebny - autko odpaliło na "pyk i pali".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Potwierdzam, miałem ten sam problem w N16 1.5 benzyna po lifcie. Spalone stopy nie dawały mi się rozpędzić do więcej niż 80 km/h. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy problem pojawia się przy jednej spalonej żarówce, ale napewno nie jest to mit, choć zgodzę, się iż może to występować przy elektronicznej przepustnicy i w samochodach po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...