Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
Gość tho-mas

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tho-mas

Witam wszystkich !

 

Założyłem konto na tym forum ponieważ w najbliższym czasie zostanę posiadaczem NISSANA PATROLA. Niestety nie mam pojęcia jaki model wybrać. Wiem tylko, że ma to być diesel max do 1993 roku, Myślę o silniku 2,8 ale nie wiem czy to dobry wybór. Auto ma służyć głównie do jazdy w terenie ale nie tylko. Mam nadzieję, że jako znawcy tematu udzielicie mi interesujących odpowiedzi.

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość KK.P.

Witam.

Jestem początkującym użytkownikiem patrola GR ,szukam solidnego warsztatu mechanicznego w okolicy Poznania ( kierunek na Wrocław) który zna się na tym modelu (oczywiście za rozsądne pieniądze).Dziękuję za wszelką pomoc i informacje.

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bonzo

poszło na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KK.P.

Witam

Bardzo dziękuję za info.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alfisti

Witajcie.

 

Przymierzam sie do terenówki. Mysle o jakims Patrolu do remontu. Który model jest najlepszy w terenie. Jezdzilem troche Terrano II i mam wielki szacunek do tego samochodu ale szukam czegos do zabawy, czegos naprawde twardego.

 

Pozdrawiam.

 

Tomek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alfisti

Dzieki za pomoc.

 

GR Y60.

 

2.8 czy 4,2? Krótki czy długi?

 

Jakos nie moge znalezc danych technicznych tego modelu wiec nie wiem jak sie przygotowac teoretycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alfisti
GR Y60 krótki 2,8 4,2 ciężko dostać

 

Jeszcze raz dziekuje za info.

 

Co mam czytac zeby wiedziec co trzeba?

 

a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patrol_pio

Witam wszystkich,

 

od jakiegoś czasu monitoruję internet i zbieram informacje o Patrolu - jestem zdecydowany na zakup, ale odbijam się od wielu problemów oraz prawdziwych lub mniej prawdziwych opinii na temat źródeł pochodzenia aut i jest stanu technicznego.

 

Chcę kupić Nissana Patrola Y61 1999-2000r short, 2800cc.

 

- większość ogłoszeń jakie znalazłem to sprowadzane auta - czy wierzyć sprzedawcom? czy są to raczej auta sprowadzone i wyremontowane w kraju?

 

- jaki realnie przebieg dla takiego auta jest realny? spotkałem się z różnymi opiniami i różnymi przebiegami na allegro :)

 

- u dealerów nie sprzedają używanych Patroli

 

- jakie są inne źródła zakupu sprawdzonego auta?

 

- na co zwrócić uwagę podczas zakupu? wiadomo - auto jest 10 letnie i jest pewnie kilka tejemniczych zakątków w które warto zajżeć żeby dowiedzieć się, czy auto było używane w terenie...

 

nadal mam nadzieję, że znajdę swoje auto !

 

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OFF-ROADER

Musisz się liczyć średnio z przebiegiem 20 - 30 tyś rocznie

Nie licz na to że ktoś kupił Patrola i jeździł 2 razy do roku na polowania

Na co zwrócić uwagę ....

- ogólne wycieki ze skrzyni i mostów

- na chłodnicę czy nie jest mocno zabrudzona [ przegrzanie silnika ]

- postaraj się ustalić czy była wymieniana głowica

- sprawdź przekładnię kierowniczą [ wycieki ]

- blokadę tylnego mostu [ zapina się tylko na biegach terenowych ]

Nie wolno Ci tego robić na asfalcie , betonie [ brak między osiowego mechanizmu różnicowego ]

Reszta jak przy zakupie samochodu używanego

Osobiście szukał bym od sprzedawców prywatnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Szymon6551

Pamietaj też że patrol nie powinien ciągać cieżkich przyczep, wiec jeżeli zobaczysz lub dowiesz sie że auto ciagało kiedys przyczepy cieższe niż 1,5-2 tony to można mieć podejzenia że silnik został przegrzany, a przegrzany 2.8 oznacza kłopoty, wiem co to znaczy, bo moj ojciec miał przez kilka lat patrola 2.8 long. Dość delikatny silnik, ale jezli sie o niego dba to posłuży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekb

patrol nie powinien ciagnąć ciężkich przyczep ???? a to coś nowego, więc to jednak tylko bulwarówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Szymon6551

nie jest to bulwarówka, tylko jedno z lepszych aut terenowych, ale w silniku 4.2 D najlepiej lub TD. Wtedy to jest auto niezniszczalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekb

Skoro piszecie że nie powinno się nim ciągnąc przyczep to co to za auto terenowe ? Pamiętam starego patrola z silnikem 3,3 TD tym to się dało naprawdę jeździć, a i ciągnąc można było wszystko i to z gazem do dechy niemal non stop od Hamburga do Stuttgartu, potem jak weszły te 2,8 to była wielka porażka, brak mocy, brak momentu, do tego te nieszczęsne prolemy z głowicami, naturalnie w porownaniu z poprzednikiem była to porażka.

Stara toyota Land Cruiser HJ 61 to było auto terenowe - silnik 3,9 diesel w standarcie a poźniej w HDJ 80 silnik 4,2litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

4.2 ciągnie jak cholera. 2.8 to myślę, że z 2.5 tonową przyczepą nie miałby problemów.

 

To, że głowice wybuchają to wina małej idiotoodporności silnika. Moąna ciągać ile się da, bo silnik wytrzyma, ale trzeba brać poprawkę, że ten wół roboczy nie będzie jechał przez 600 km autostradą cały czas 150km/h.

 

Ja sam bym tyranem nie jechał powyżej 120km/h na dłuuugim dystansie, bo silnika daje cały czas na poziomie 3-3.5 tys obrotów. Połączenie takich obrotów z dużym obciążeniem silnika = nieuchronny wybuch.

 

No jeszcze dochodzi brak obserwowania podstawowych kontrolek lub ich niesprawność, najczęściej stary termostat i płyn w chłodnicy.

 

Ja jak wracałem swoim tyranem do domciu to mi zablokowało termostat w pozycji ledwo otwarty. Dobrze, ze stacja benzynowa była blisko i taki klucz w seryjnym zestawiku narzędzi.

 

Wywaliłem dziada i trzymam gdzieś w garażu dla potomnych, że trzeba to od czasu do czasu wyminiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekb

w terranie to akurat nic nie wybucha.

 

[ Dodano: Pon 01 Gru, 2008 06:34 ]

Stary płyn w chłodnicy to ci najwyżej może niespodziewanie zamarznąć jak go ktoś kiedyś rozcienczył, ale na przegrzewanie się silnika nie ma żadnego wpłwu, a zacinające się termostaty to standart przy zalewie rynku przez wszelakiej maści egzotyczne marki termostatów albo tzw turecki Bosch ( podróba ) Czasem lepiej jeżdzić na orginalnym bo bywa wieczny niż go wymieniać na jakieś badziewie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubus941

Witam

 

Mam zamiar kupić Patrola 2000-2003r. tylko zastanawiam się jaki 2.8 czy 3.0 long.

Auto nie będzie jeździć w trenie.

Auto ma ciągnąć ciężką lawetę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OFF-ROADER

Jak jeszcze temat Cię interesuje to ....

 

W tych latach dostępny jest tylko 3.0

Wybierz raczej rok 2003

W poprzednich latach motory miały wadę fabryczną

Przed zakupem podjedź do byle jakiego ASO i spradź czy silnik nie podlega wymianie

Poszukaj egzemplarza w którym motorek był już wymieniony

Powinien posiadać stosowną dokumentację

 

Przy cięzkich przyczepach pilnuj oleju w skrzyni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hudy84

Witam,

Wiem,że pewnie temat wałkwany X-razy ale chciałem zaciągnąc wachowej opini bo wiem że na forum wachowców nie brakuje, myśle o zkupie takiego patrola z takim silnikiem i w takiej wersji. Na co zwrócic szczegółna uwage??

 

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7176962

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garos

Witajcie,

jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i od dawna mam apetyt na Patrola 2.8 TD Y60 .GR,jeśli chodzi o rok to około 92-95 a cena max do 20 tysia.Od kilku lat jestem miłośnikiem Alfy Romeo ale smak na terenówkę mi nie odchodzi,wręcz przeciwnie-rośnie.Chciałbym kilka najważniejszych porad na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie Patrola,niestety strona z forum 4x4 nie działa.Jak to jest z tym przegrzewaniem w terenie-czy to się zdarza po ostrej jeżdzie w terenie? Jak sprawdzić napęd-blokadę tylnego mostu,jaki powinien być olej w silniku.Słyszałem też o problemach z głowicą,po czym poznać iż była wymieniana.Proszę o adresy www gdzie będzie też można coś się dowiedzieć.

Napewno nie będę jeżdził w ciężkim terenie.

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

PS.Jest ktoś na forum z Łodzi ?

 

poniżej kilka Patroli które mnie zainteresowały:

http://allegro.pl/show_item.php?item=523384734

http://otomoto.pl/nissan-patrol-2-8-td-gr-C6735850.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OFF-ROADER

Zacznij od zwykłego przeglądu wzrokowego

Sprawdź czy nie ma wycieków z mostów , skrzyni itd

Sprawdź ramę [ rdzewieją ]

Popytaj czy była wymieniana głowica

Faktycznie piętą Achillesową w Patrolu 2.8 jest głowica

Padają głównie przez użytkowników

Trzeba pilnować chłodzenia [ czysta chłodnica ]

Następnie sprawdzasz napędy , blokadę zapniesz tylko na biegach terenowych

Pamiętaj że Patrolem nie wolno z napędem 4x4 jeździć na podłożu typu asfalt , beton

Koła muszą mieć możliwość uślizgu [ brak międzyosiowego układu różnicowego ]

 

Podane przez Ciebie linki do ogłoszeń ....

ładne autka ...

Tylko nie wierz że z oponami typu MT http://otomoto.pl/nissan-patrol-2-8-td-gr-C6735850.html pacjent jeździł po asfalcie :diabel2:

 

Jedź obejrzyj i zdaj relację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garos

Dzięki za odpowiedź.

W cenie do 20 koła jaką inną dobrą terenówkę możecie polecić? Przeglądałem też Toyoty Land Cruisera ale za w dobrym stanie trzeba wywalić ponad 20 tysia.A co powiecie na Terrano II lub Mavericka (mam ładnego na oku,rocznik 97 za 20 koła),jak te terenówki się sprawuje?Tak jak pisałem powyżej w poście nie będę brykał w ciężkim terenie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slayer17

Poczytaj kolego troszkę dział Terrano - znajdziesz mniej więcej typowe bolączki i nietypowe awarie.

 

Na twoim miejscu, szukając Terrano albo Mavericka wybierałbym roczniki przed 96 rokiem. Mają mniej problemowy silnik - mechaniczna pompa wtryskowa - ogólnie mało elektroniki.

 

I za tą cenę to dorwiesz naprawdę ładny egzemplarz.

 

Przy "zakupach" stosować się do porad kolegi off roadera. Dodając jeszcze szczególną uwagę na stan przedniego zawieszenia i trzymania kierunku przez auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seemann

Witam,

 

jak wielu tutaj też jestem nowy więc z góry proszę o pobłażliwe traktowanie i natychmiast przechodzę do sedna.

 

Chcę kupić Patrola, z rocznika gdzieś między 1995 a 2000 (bo doszły mnie słuchy że po 2000 roku silniki już nie były takie odporne jak wcześniej), poza tym oczywiście kategoria cenowa jest zupełnie inna.

 

Przeznaczenie - jazda w terenie, ale tu się zaczyna problem, bo zarówno katowanie w błotku na różnych poligonach i innych dziurach, jak również dalsze wyprawy 2-3-4 tygodniowe off road.

 

Podstawowe pytanie z którym się noszę to - długi czy krótki? Generalnie wydaje mi się że do wypraw długi zdecydowanie lepszy, natomiast mam obawy czy w ogóle da się nim pojeździć po dołkach, błotkach itp. Oczywiście jak kupię zwyklaka to w grę wchodzi zmiana zawieszenia + koła itp., ale czy Long nie jest za długi i nie będzie się wieszał? Z drugiej strony, czy krótki wystarczy do zapakowania gadgetów na wyprawę?

 

Będę niezmiernie wdzięczny za spostrzeżenia.

 

Pozdrawiam

 

Seemann

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OFF-ROADER

Poszukaj Patrola Y61 2.8

Ideałem byłby Y60 z końcówki produkcji z motorkiem 4.2 D

Najbardziej uniwersalny będzie długi

Można pobawić się w błocie i świetnie sprawdza się na wyprawach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seemann
Poszukaj Patrola Y61 2.8

Ideałem byłby Y60 z końcówki produkcji z motorkiem 4.2 D

Najbardziej uniwersalny będzie długi

Można pobawić się w błocie i świetnie sprawdza się na wyprawach ;)

 

 

dzięki. mam na oku takiego GR z 96r. 2.8TD właśnie długiego, 4.2 nie udało mi się znaleźć. Mam nadzieję że 12 letni się nie rozsypie jak go zacznę przerabiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×