Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


Gość tho-mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wymieniłem chłodnice na powiększoną aluminiową (5,7l) i nie muszę pilnować temperatury nawet przy długim piłowaniu, a co do mocy to najprostszy patent to założyć tzn turbinę hybydową i mocy też jest wystarczająco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się pobawić z tym motorkiem. Większa chłodnica to dobra rzecz. W Patku, w którym jechałem ostatnio w Alpy + 600kg gratów, jest właśnie większa, lecz miedziana chłodnica. Temperatura w normie, turbo fabryczne, na trasie daje spokojnie radę. To najlepsza opcja do tego auta, jeśli mówimy o dieslu (nie wliczając 4,2TD ;)  )


Większe turbo, icek i to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 3,0 chodził w tym aucie od marca 2000r, była akcja serwisowa (wymiana silnika) w pierwszych latach, 

później podobno coś poprawili,  więc jeżeli to egzemplarz z początku produkcji to warto się dowiedzieć, czy był objęty akcją wymiany silnika, czy nie (powinno być w papierach)

jak padnie 3,0 to masz kierunek na swap 4,2 lub 3,0 z BMW (te swap-y nie wymagają wymiany skrzyni biegów) ;)

Ja jednak wolałbym 2,8 z mechaniczną pompą od Y60, ale ja niestety nie będę miał Y61  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, po miłych wspomnieniach z Terrano II przymierzam się do Patrola i tutaj kieruję pytania do starej gwardii. 

Czy ktoś jest w stanie coś więcej powiedzieć o tych egzemplarzach?

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-ID6yYUHp.html#02761eab79

 

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-ID6yYuGh.html#0ddf1d85a9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych samochodów nie znam - ze zdjęć też niewiele można odczytać, więc trzeba pojechać, zobaczyć, postukać.

Trzyzero w tych modelach to nie jest udana jednostka - zresztą wielokrotnie było to poruszane na forum, więc osobiście skłaniałbym się obejrzeć 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Szukam patrola....bo mi sie podoba :-), chcialbym go urzywać w leciutkim terenie ale głównie to do czerpania przyjemnosci z jazdy pewnie w wiekszosci na asfalcie. Planuje zakup i znanlazlem 2 modele z silnikami 4.2 jeden diesel wolnossacy a drugi benzyna w gazie. Mam pytanko ktory byscie mi polecili. Czy takie przebiegi sa realne wg was ?

 

Linki sa ponizej:

 

https://www.gumtree.com/p/nissan/1995-nissan-patrol-gr-sgx-4.2-diesel-1-former-owner-60k-rare-4x4-y60-12-mot/1270997110

 

 

https://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-PATROL-petrol-LPG/162761672958?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

 

 

 

 

 

 

Dziekuje ogromnie 

Pozdrawiam

Edytowane przez krzychu_1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Ze zdjęć nie da się za dużo wywnioskować - takie samochody trzeba niestety sprawdzać na miejscu, wygląda dobrze - cena w sumie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, wygląda na to że trzeba się będzie przejechać. Jak kupimy zamelduję, jak okaże się skucha zamelduję 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam 

 

Patrol GU4 3.0

Rok 2004, przebieg 475 000km.

Warto? Pojeździ jeszcze, czy to już duży przebieg?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tyle informacji ile podałeś, to ja bym omijał szerokim łukiem, chyba ze cena jest taka, że wystarczy jeszcze na wymianę motoru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tego czerwonego, to 

-silnik 2,8 prawdopodobnie wolnossący (mało prawdopodobne żeby miał 116km) tyle ma wersja z turbiną, na kołach 35cali będzie zmulony jak staw sołtysa

-jeśli stan jest taki jak na fotach, to ciekawe dlaczego był lakierowany, bo auto z 1992 roku (zwłaszcza terenowe, użytkowane zgodnie z przeznaczeniem nie będzie miało lakieru w takim stanie)

-gość założył nową wyciągarkę i sprzedaje (ciekawe po co)

-zastanawiam się dlaczego nie ma rury między pionowymi wspornikami zderzaka, nie wiem co autor miał na myśli

-linki odciągające to najlepiej nadają się do suszenia gaci, zabiorą dowód przy pierwszej kontroli, nie wiem po co ludzie to zakładają, to nic nie daje

Reasumując

Nie dalej jak we środę byłem w okolicy stolicy oglądać K160 i K260 też w cenach około 14K, jeżeli ten jest taki jak na zdjęciach i nie wymaga żadnego wkładu, to brałbym w ciemno, ale z tego co widziałem we środę to jest to tak prawdopodobne jak spotkanie Yeti na Saharze

 

Jeśli chodzi o Y60

-silnik 4,2 jeden z najlepszych w tym modelu, auto jest przekładane z anglika (można to zrobić dobrze lub nie, nie wiem jak jest w tym przypadku)

-przebieg jeśli jest realny, to silnik jest nieco po dotarciu ;)

-instalacja 24V (rzadko spotykana) jeśli cię nie przeraża to się nie przejmuj

-duże koła (plus, ten silnik sobie z tym poradzi)

-na zdjęciach nie widać czy ma diff lock

Poza tym nie widzę, żadnego opisu, więc najlepiej zadzwonić i wypytać, a cena no cóż Y60 to już prawie kalsyk, jeszcze chwilę i będzie droższy od Y61, off road to nie jest tanie hobby, a z tego co mi się wydaje to Twój początek, nie wiem czy już sobie odpowiedziałeś na najważniejsze pytanie do czego to auto ma ci służyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, samochodem służył by do jazdy po górkach, wiadomo błoto ale nie jakieś głębokie po lusterka. Napisałeś że w patrolu silnik po dotarciu, to ile on potrafi wytrzymać kilometrów?

Czy bez diff locka ciężko się poruszać w terenie? Dlaczego instalacja 24v miała by przerażać? Myślałem też o fronterze, mam link do ogłoszenia ale to w końcu forum o nissanach;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 4,2 w Patrolu to najbardziej wytrzymała jednostka, jest bezobsługowa (rozrząd na kołach zębatych, nie na łańcuchu lub na pasku) jeśli będziesz i niego dbał, to mlilion km nie będzie wyczynem (prędzej ruda zeżre całą resztę). Jeśli będziesz jeździł w więcej niż dwie osoby, to musisz wiedzieć, ze od strony kierowcy nie da się wsiąść do tyłu. Brak diff lock-a nie jest bardzo istotny (i tak najważniejszy w tej zabawie jest łącznik między pedałami, a kierownicą), skoro jeszcze nie kupiłeś to lepiej kupić z blokadą niż bez (póki co masz jeszcze wybór). Instalacja 24V jest rzadko spoktykana i o to mi chodziło (żarówki, alternator, rozrusznik żarówki itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Czy warto się zainteresować Patrolem po przekładce silnika ze starego merca:

https://www.olx.pl/oferta/nissan-patrol-gr-y61-3-0-td-long-skora-2000r-z-silnikiem-mercedesa-CID5-IDl8tbV.html#a0b7ee782f

Na pewno ma niższy moment obrotowy. Nie znalazłem przy jakich obrotach. Chciałbym go kupić, ale wiem jak silnik to sobie będzie radził z tym samochodem i może większymi kołami. Na pewno do tej skrzyni biegów też było coś modzone żeby ten silnik pasował. Może to za duży wynalazek.

Edytowane przez silnikzmerca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładka z merca to moim zdaniem najlepszy wybór na przekładkę - silniki żywotne, a naprawią Ci to wszędzie - w tym konkretnym przypadku jednak wiem że samochód, albo już długo się sprzedaje, albo znowu się sprzedaje - oglądałem ogłoszenie kilka miesięcy temu - a przy tej cenie i tym silniku jeżeli wszystko było by ok - to już by go nie było - także tego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...