Guest BartEPBY Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Witam Czy w K12 w silniku 1,2 80km pasek jest napinany alternatorem czy jest napinacz? Pytam, bo na biegu jalowym lekko piszczy i nie wiem na jaki koszt sie przygotowac. pozdrawiam Bartek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Jest napinacz ale regulowany (można naciągnąć pasek) , i tak nie ominie cię wymiana pasków Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B 52 Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Najlepiej co 48 miesięcy i masz spokój. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Witam Czy w K12 w silniku 1,2 80km pasek jest napinany alternatorem czy jest napinacz? Pytam, bo na biegu jalowym lekko piszczy i nie wiem na jaki koszt sie przygotowac. pozdrawiam Bartek doraźnie możesz z psikać sprejem na piszczące paski-pomaga.kupisz nawet w markecie.ja mam firmy prestone(w pracy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BartEPBY Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 doraźnie możesz z psikać sprejem na piszczące paski-pomaga.kupisz nawet w markecie.ja mam firmy prestone(w pracy) Witam Faktycznie jest napinacz, dzis mechanik "podciagnal" ale nadal piszczy. Co do tych spreji to jakos z dystansem, pamietam jak kiedys popsikalem w Corsie to polecialo na lozysko od alternatora i strasznie zaczelo gwizdac ale dzieki za pomoc pozdrawiam Bartek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 (edited) Witam Faktycznie jest napinacz, dzis mechanik "podciagnal" ale nadal piszczy. Co do tych spreji to jakos z dystansem, pamietam jak kiedys popsikalem w Corsie to polecialo na lozysko od alternatora i strasznie zaczelo gwizdac ale dzieki za pomoc pozdrawiam Bartek to coś ty psikał??? nie gniewaj się ale mnie ubawiłeś.zpsikałeś pasek a poszło łożysko Edited February 9, 2010 by manix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BartEPBY Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (edited) Witam ponownie! Kupilem specjalny spray do paskow lecz niesty nic to nie dalo, piszczy jeszcze gorzej Czy ktos wymianial z Was samodzielenie w tym silniku paskek?Troszke ciasno tam jest i zastanawiam sie czy podjac sie tej pracy samemu czy sobie odpuscic. Rozumie, ze paskek+napinacz?i czy wymienic przy okazji ten krotszy ktory napedza pompe wody?jezeli ktos z Was wymienial i moze pomoc na co zworcic uwage+ewentualne porady bede badzo wdzieczny. pozdrawiam Bartek Edited February 21, 2010 by BartEPBY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Myśle ze dasz rade wymienić samemu a napinacza nie musisz wymieniać a ja polecam wymienić oba paski. Potrzebne będą klucze: 14 dwa razy gięty, mała grzechotka z przedłużką i nasadką 13 lub 12 (raz występują na 12 a raz na 13). Żeby wymienić pasek trzeba odsunąc nadkole i poluzować nakrętki na klucz 14 a następnie poluzować napinacz i zdiąć pasek 1i2, zamontować nowe paski, odpowiednio napiąć i zabezpieczyć nakrętką, przymocować nadkole i po robocie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BartEPBY Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Myśle ze dasz rade wymienić samemu a napinacza nie musisz wymieniać a ja polecam wymienić oba paski. Potrzebne będą klucze: 14 dwa razy gięty, mała grzechotka z przedłużką i nasadką 13 lub 12 (raz występują na 12 a raz na 13). Żeby wymienić pasek trzeba odsunąc nadkole i poluzować nakrętki na klucz 14 a następnie poluzować napinacz i zdiąć pasek 1i2, zamontować nowe paski, odpowiednio napiąć i zabezpieczyć nakrętką, przymocować nadkole i po robocie. Dzieki serdeczne za odpowiedz, Wszystko ok tylko to nadkole mnie przeraza, w ktorym miejscu sie luzuje to nadkole? w poprzednich autach wymiana paska zajmowala mi pare minut a tu w Micrze jakos "po czesku" to zrobili;) pozdrawiam Bartek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 tu w Micrze jakos "po czesku" to zrobili;) Wymieniałem pasek i nie udało mi się do niego dostać bez zdjęcia zderzaka, błotnika, nadkola no i koła oczywiście. Ale może da się prościej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Chyba troche przesadziłeś mig, poco tyle rozbierać. Trzeba podnieść samochód zdjąć koło oraz odsunąć nadkole lub całkiem go zdjąć, poluzować nakrętki na napinaczach i poluzować napinacze i paseki schodzą. Aby zdjąc nadkole trzeba powyjmować spinki i poodkręcać wkręty kilka wkrętów i spinka są pod spodem zderzaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BartEPBY Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Chyba troche przesadziłeś mig, poco tyle rozbierać. Trzeba podnieść samochód zdjąć koło oraz odsunąć nadkole lub całkiem go zdjąć, poluzować nakrętki na napinaczach i poluzować napinacze i paseki schodzą. Aby zdjąc nadkole trzeba powyjmować spinki i poodkręcać wkręty kilka wkrętów i spinka są pod spodem zderzaka. Zgadza sie, dokladnie tak jest jak opisales - ja sobie to odpuscilem, pojechalem do Feu Vert, 15 min i bylo zrobione Pozdrawiam Bartek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafi201 Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 (edited) Witam, chciałbym wymienić paski osprzętu (alternator, pompa itd.). Są chyba dwa, tylko dostęp kiepski. Szukałem na forum jakichś wskazówek, najlepiej z fotkami ale nie znalazłem. Nie wiem, czy sam się za to zabierać, więc proszę o podpowiedź czy dam rade bez kanału zdejmując koło i plastiki? Gdzie są śruby napinające? Micra K12 2004 rok Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. Edited June 11, 2016 by rafi201 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Witam, chciałbym wymienić paski osprzętu (alternator, pompa itd.). Są chyba dwa, tylko dostęp kiepski. Szukałem na forum jakichś wskazówek, najlepiej z fotkami ale nie znalazłem. Nie wiem, czy sam się za to zabierać, więc proszę o podpowiedź czy dam rade bez kanału zdejmując koło i plastiki? Gdzie są śruby napinające? Micra K12 2004 rok Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. Witam. Pytanie Twoje przeniosłem do odpowiedniego tematu i modelu. Uzupełnij profil. Na drugi raz proszę korzystać z wyszukiwarki (na górze po prawo). Tutaj możesz przeczytać np. post #8 i będziesz miał odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafi201 Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Witam, paski wymieniłem ale mi coś piszczy w pasku: alternator - pompa klimy - napinacz. Pasek na pewno nie, obstawiam rolkę napinacza ponieważ ma luzy (kiedy jest dokręcona można nią lekko poruszać na boki), a wyjęta i potrząsana lekko grzechocze. Czy to najbardziej prawdopodobna przyczyna metaliczno - świszczących dźwięków, cz też bardziej prawdopodobny jest alternator? Wiem, że trudno tak wróżyć ale może komuś tak świszczało, a po wymianie napinacza problem został rozwiązany? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GARGAMEL 92 Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 (edited) Witaj Skoro napinacz po zluzowaniu ma wyczuwalne luzy, to do wymiany. na portalu aukcyjnym ok. 80 zł. NISSAN MICRA K12 NOTE E11 ROLKA NAPINACZ PASKA (5817421145) Edited November 26, 2016 by GARGAMEL 92 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marinero Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Witaj Skoro napinacz po zluzowaniu ma wyczuwalne luzy, to do wymiany. na portalu aukcyjnym ok. 80 zł. NISSAN MICRA K12 NOTE E11 ROLKA NAPINACZ PASKA (5817421145) lub wycisną stare i wprasować nowe łożysko za kila PLN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GARGAMEL 92 Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Można i tak. Jak najbardziej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krys211284 Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 A czy ktoś może wstawić zdjęcia na których będzie widać jak się zabrać za wymianę paska? I jaki jest pasek klinowy założony w micra 3, pojemność 1.2 cm3 benzyna (zwykły czy wielorowkowy)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5995 Posted October 4, 2017 Share Posted October 4, 2017 (edited) Witam! Micra K12 1.2 80KMMam problem z napięciem paska alternatora. Mianowicie, luzuję śrubę rolki a potem jak skręcam śrubą regulacyjną to rolka przybliża się do zderzaka luzując jeszcze bardziej pasek a jak ją odkręcam to po prostu śruba się wykręca a rolka stoi w miejscu, nie odsuwa się w strone tyłu auta co by powodowało napięcie paska. Skończyło się na tym, że poluzowałem śrubę regulacyjną, naciągnąłem ile mogłem ręką rolkę i tak ją trzymając dokręciłem ją. Niestety pasek jest nadal za luźno i piszczy a nawet widać na odpalonym silniku że ma za duży luz. Drugi pasek działa idealnie, skręcenie śruby regulującej napinacz odpycha rolkę co powoduje napięcie paska. W rolce napinacza paska alternatora skręcanie śruby regulującej powoduje luzowanie paska... Coś robię nie tak, tylko co? Szukam na forum i YT ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Pomożecie? Nikt się nie zna? Edited September 24, 2017 by dawid5995 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ANDRZEJ104 Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 (edited) Jeśli masz taki napinacz to luzujesz rolkę i śrubką regulacyjną napinasz . Jeśli masz bez klimy to wygląda tak i faktycznie jest problem bo napinacz działa odwrotnie . Aby napiąć należało by wkręcać śrubkę a później dokręcić nakrętkę rolki - z Twojego opisu wychodzi że masz odwrotnie. Jeśli chcesz to wymontuj napinacz i na śrubie regulacyjnej od strony rolki zakręć dwie nakrętki i je skręć ze sobą aby tworzyło opór do poprzeczki napinacza , wtedy wykręcając śrubę rolka będzie odpychana do tyłu silnika . Edited October 8, 2017 by ANDRZEJ104 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5995 Posted October 24, 2017 Share Posted October 24, 2017 Mam wersję z klimatyzacją manualna i napinacz działa odwrotnie... Co za debil to zaprojektował... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5995 Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 (edited) Panowie, pasek nadal puszczy więc kupiłem nowe, okazało się że stare też były prawie nowe, ale zaczęło mnie zastanawiać czy aby na pewno ten pasek jest dobrze ułożony... Teraz pasek na napinaczu idzie pomiędzy alternatorem a sprężarka klimatyzacji jak na zdjęciu. Wydaje mi się że pasek na napinaczu powinien być między kołem pasowym a alternatorem i wtedy pasek będzie szedł z drugiej strony rolki napinającej co sprawi że skręcając śrubkę regulacji napinacza będę napinał pasek. Chyba dzisiaj spróbuję tak zrobić. Co wy na to? Edited August 28, 2018 by dawid5995 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5995 Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 No i tak jak pisałem... Jakiś świetny mechanik założył źle pasek a jak na złość rozmiarem pasuje tak i tak. Oto efekt i tak ma byś założony pasek w micrze 1.2 80km z klimatyzacją: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.